globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suché mazivo
28.5.2014 v 23:02
Už 2 roky se ve fóru nediskutovalo suché mazivo. Tak co je nového? Stále je to suché špatné a je lepší Petrolej, Konkor, WD, Motul, Motorex či cokoliv jiného? Vývoj jde dopředu a samozřejmě i zkušenosti, tak co je nového? Je stále lepší mokré lepidlo nebo se ukázalo, že suché taky funguje. Teď jsem měnil řetězovku a začínám se suchým Profi Dry Lube, protože se mi zkrátka u minulé řetězovky osvědčilo. To jsem na ní najel ale jenom 10.000 km od novoty a míru opotřebení jsem vyhodnotil pouze podle toho, že jak si řetěz "sednul" nabylo ho potřeba nějak často napínat, tak asi netrpěl. Beru to prakticky, že nepotřebuju při každém mazání za 100,-Kč chemie, abych odstranil to staré mazivo nasycené bordelem, který brousí články a pak namazal nové. K tomu je nejlepší ještě používat různé pračky a sračky a modlit se, abych si nerozleptal O, X, XX, Z kroužky. Nepochybuji o tom, že nejlepší je kardan a když už tak mazací scootoiler nebo jak se to píše (když to správně čvachtá).
Když na 30.000 km použiju několik balení klasického mokrého maziva a několik balení čističů, tak mě to něco stojí a obávám se, že v součtu to bude víc než samotná hodnota řetězovky (která je z výroby naplněna vazelínou pro namáhané čepy a jde jenom o to zmírnit tření mezi články). O tom, že se s tím musím srát a mít zašpiněný ráfek a vše kolem řetězu nemluvě. Suché mazivo zkrátka v přebytku odpadne, ale nežere prach ze silnic a není třeba ho z řetězu složitě odstraňovat.
Tedy budu celou dobu mazat suchým a jestli mi životnost řetězu klesně třeba i o 30%, budu stále v plusu a hlavně s čistým ráfkem a vším dalším kolem.

Jaké jsou Vaše zkušenosti? Já osobně mám zkušenost s oběma a přikláním se k suchu.
Těším se na reakce.


Naposledy editováno 22.06.2020 21:26:48

(reakce na) Suché mazivo

29.5.2014 v 21:40 | Nahoru | #31
bikerhp> Taky jsem o Elaskon 30 slyšel prej super ... sám se se ještě neodhodlal

Suché mazivo

30.5.2014 v 10:31 | Nahoru | #32
Ahoj, motorka z roku 2009, řetězovka nová, prvních 1000 km mazáno klasicky, pak jsem přešel na Profi Dry Lube (po vyčištění Kettenmaxem) a od té doby jen suché mazivo. Najeto 29.500 km, řetěz původní, napínáno dvakrát a ještě mám rezervu, vytahanost stejnoměrná (motka má 80 koníků). Mažu tak po 400 až 500 km (a samozřejmě po jízdě v dešti). Motorka čistá, maximálně zaprášená. Za mne jednoznačně PDL.

Suché mazivo

30.5.2014 v 11:17 | Nahoru | #33
Čištění Cleanchem-R, mazání Muc-Off Dry Chain Lube. Mažu co cca 300 km, případně po každém okruhovém dni.

Suché mazivo

30.5.2014 v 12:40 | Nahoru | #34
Tady jsem našel něco o tom Elaksonu 30, vypadá to zajímavě
http://tyfoza.blogsp...dlem-elascon-30.html

Suché mazivo

30.5.2014 v 16:16 | Nahoru | #35
Používal jsem profi dry lube a vše OK. Pak mi došla nová řezovka nastříkaná z výroby klasickým lepidlem, tak si říkám,že aspoň dopotřebuju zbytky řetězomazadel co byly doma a pak se vrátím k PDL. Minulou neděli jsem čistil motorku od těch nánosů sraček. Spotřeboval jsem flašku čistidla, zasviněný jsem byl jak jetel. Hned jsem objednal PDL a nic jiného už nechci vidět.
Jediné, co mě trochu štve,že se to nedá běžně koupit v obchodech a mají to jen málokde. Takže na dovču s dostatečnou zásobou.

Naposledy editováno 30.05.2014 16:24:19

2 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo

30.5.2014 v 18:24 | Nahoru | #36
Kdyz čumím na reklamní video kettelmaxu, zda se mi, ze má kartáče jen z boku. Jak se vycisti valecek-clanek?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

30.5.2014 v 18:42 | Nahoru | #37

MARIKK píše: Kdyz čumím na reklamní video kettelmaxu, zda se mi, ze má kartáče jen z boku. Jak se vycisti valecek-clanek?



Má ze všech stran několik kartáčků.

(reakce na) Suché mazivo

30.5.2014 v 18:48 | Nahoru | #38

titus píše: Má ze všech stran několik kartáčků.


nevšiml jsem si, diky

Suché mazivo

30.5.2014 v 22:25 | Nahoru | #39
Mažu Dry Lube už třetí motorku a je to super -Teď mám na GS800 na řetězovce 40 000km a je -(když moc) tak v polovině životnosti (podle kalibru ČZ) ale je fakt že nejezdím v bordelu,nerasuju to a celkově se o to poctivě starám.

Suché mazivo

1.6.2014 v 09:21 | Nahoru | #40
používám jsem suché mazivo z Lidlu - řetězovka má přes 20t a je tak v polovině živostnosti. Jediné minus je, že řetěz má větší sklon k chytání rzi, protože tam chybí olejová složka, takže se mi osvědčilo řetěz čas od času namáznout klasickým "olejovým" mazadlem

1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo

1.6.2014 v 11:52 | Nahoru | #41
nezkousel nekdo oboji? neco malo masteho a pak to maznout suchym.

Suché mazivo

1.6.2014 v 13:35 | Nahoru | #42
Cistim petrolej, mazu elaskon 30 v plechovce.

(reakce na) Suché mazivo

1.6.2014 v 13:52 | Nahoru | #43

MARIKK píše: Kdyz čumím na reklamní video kettelmaxu, zda se mi, ze má kartáče jen z boku. Jak se vycisti valecek-clanek?







Suché mazivo

1.6.2014 v 14:36 | Nahoru | #44
Mam scotta a jedina prace je dolejt nadobku s olejem.. Retez ma 33tis. Bylo unavujici stale myslet na cisteni a mazani. Asi nejlepsi investice

1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo

1.6.2014 v 19:02 | Nahoru | #45
Jelikož se mi v soukr. zprávách začaly množit dotazy co a jak s Elaskonem 30, tak pro další případné zájemce přidávám "návod".

Jen na úvod poznamenám, že mi to poradil kolega, který nějakou dobu pobýval v Německu a tam s tím němčouři mazali řetězovky ostošest. Nedůvěřoval jsem tomu moc, ale ... už bych neměnil.

Řetěz čistím petrolejem, tak jak předepisuje výrobce motorky, tedy žádná věda, kouzla a čáry. Snažím se pak řetež od petroleje co nejvíc vytřít do sucha, nebo nechám petrolej odpařit do druhého dne, dle času a chuti.

Elaskon 30 se nijak neředí a nanáším plochým štětečkem, co používají dětičky na vodové barvy ve škole. Matlám to z obou stran na střed, ale i okraje řetězu, aby se Elaskon trochu dostal i na O,X,XX, nebo jaké tam kdo má kroužky. Fakt ale jen lehký film, ne aby to z řetězu kapalo (!!!) ... Pokud nechtěně zapatlám bok řetězu, tak ještě za čerstva otřu, ať to není vidět (jen z estetického hlediska, pokud to někomu nevadí, tak to nemusí otírat ani z boku ). Řetěz párkrát protočím, aby se to pěkně rozneslo po celém obvodu a je hotovo, jen je nutné to nechat zaschnout do druhého dne (!!!), protože se z toho odpaří "ředící" složka, kterou mazivo již obsahuje, aby šlo nanášet a zůstane jen to dobré, co zůstat má.

Pokud si dáš trošku záležet a je tam tenký film, tak nic nemusíš otírat. Důležité ale je to nechat zaschnout - potřebuje to tak cca 6-8 hodin na zaschnutí (ideálně do druhého dne), což je jediná nevýhoda, jinak jen samá pozitiva a sociální jistoty, ovšem za minimální náklady ... Navíc jedno mazání vydrží 2.500 - 3.000 km, což je

Když je Elaskon 30 dobře zaschnutý, tak absolutně nelepí, nikam se nerozstřikuje a nechytá se na něj bordel (tedy vyjma běžného prachu z cest, který se ale usazuje na celé motorce ...), čímž se nevytváří "brusná" pasta, tak jak u ostatních "mokrých" mazadel.

Mazání zdar !

(reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 00:32 | Nahoru | #46
bikerhp> Dík za info. Konečně něco pro nás bezúdržbáře. Jdu do toho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 08:44 | Nahoru | #47

mara-brno píše: nezkousel nekdo oboji? neco malo masteho a pak to maznout suchym.


To je právě ta největší chyba v mazání řetězů-že se kombinují mazadla a nebo se nanášejí na neočištěný povrch -tím myslím pervektně odmaštěný; každá z těch to látek je na jiné bázi (převážně)tudíž když jakýkoli sprej (mazadlo) naneseš na řetěz co je zapatlán ještě tovární konzervační vazelínou tak tam logicky nemůže držet tak jako když ho naneseš na suprově odmaštěný řetěz.já nový řetěz vždy projedu cca 100km aby si sedl a ,,vymačkal přebytečnou vazelinu" pak jej zdemontuju,ve vaničce štětcem vyperu kapalinou z dílenských mycích stolů (možno i ten petrák)-vypráskám kompresorem do sucha a čistícím sprejem na řetězy znovu perfektně vystříkám -odmastím a opět vypráskám luftem potom teprve nanáším suché mazivo -přilnavost je tedy 100%ní ; při každém cyklickém mazání už jen dobře odmastím sprejem na řetězy vyfoukám a přemázmu (na motorce) nanášení maziva na super čistý podklad je alfa celé operace.je to sice pracnější ale za 1.mě to bavístarat se o motorku(kdyby ne tak ji nemám) za 2.se to pak odmění řetězovkou která ve 40 000km je v polovině životnosti; a hlavně - vše okolo včetně řetězu čisté

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 09:42 | Nahoru | #48
kocharowski> ,, která ve 40 000km je v polovině životnosti"
Zapoměls napsat,že dáváš řetěz na litry na babetu. Nejsem na řetěz zrovna bordelář,ale víc jak 28-30tis se mi nepodařilo dát, a to už pěkně řachtal.

Naposledy editováno 02.06.2014 09:42:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 12:19 | Nahoru | #49

Kov píše: kocharowski> ,, která ve 40 000km je v polovině životnosti"
Zapoměls napsat,že dáváš řetěz na litry na babetu. Nejsem na řetěz zrovna bordelář,ale víc jak 28-30tis se mi nepodařilo dát, a to už pěkně řachtal.


mám na řetězovce 36 000. podle řetězové měrky je řetez furt OK, (zlatý D.I.D.) mažu co tisíc, nebo když myju motku (když se projedu v dešti) mažu čímkoliv, čistím petrolejem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 12:43 | Nahoru | #50
666S999> Další co to dává na babetu....
J.j. Zlatý DID pro motory nad 1000ccm...mažu zhruba stejně a 28tisíc je strop. Asi za to moc tahám.

Suché mazivo

2.6.2014 v 13:19 | Nahoru | #51
nikdy sem neměl problém, že by mi mazání řetězu zaprasilo motorku, když jsem jí nechal tak 5 - 10 minut odstát, a že jsem jich už vyzkoušel (nejhorší jednoznačně Castrol, schne strašně dlouho)

(reakce na) Suché mazivo

2.6.2014 v 14:15 | Nahoru | #52

Kov píše: 666S999> Další co to dává na babetu....
J.j. Zlatý DID pro motory nad 1000ccm...mažu zhruba stejně a 28tisíc je strop. Asi za to moc tahám.


Ne, řetěz je o kvalitě a o starosti, každý kroužek se musí volně otáčet - při mytí kontroluju všechny, namažu večer a druhý den setřu zbytky a jezdím. Tahám přiměřeně - nechci být v nějaké "blbé statistice" - na motce jsem se vymlel 4x, autem 3x, takže "kočičí život" nechci pokoušet. A mazání neprasí motorku skoro žádné, pár teček jde dolů jako prd. Nemusíte toho na řetěz nasrat, jak na chleba paštiku.

1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo

3.6.2014 v 10:36 | Nahoru | #53
a jeste jeden pripravek, nebyla by nejaka reference?



a diky kocharowski

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

3.6.2014 v 10:43 | Nahoru | #54
kocharowski> Na takovéto orgie (nejen)s řetězem je třeba mít čas a ten má dnes málokdo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo

3.6.2014 v 16:07 | Nahoru | #55

mara-brno píše: a jeste jeden pripravek, nebyla by nejaka reference?



a diky kocharowski


Hele hrabě Kocharowski, tohle je labůžo:
tvrdý vosk
Naprosto nejlepší záležitost, ale kupuju jen na eBay.

Suché mazivo

3.6.2014 v 22:45 | Nahoru | #56
Tak zkouška: dneska mi dorazil Cleanchem-R a PROFI DRY LUBE - PDL-suchý sprej na řetězy.
Dotedka jsem čistil řetěz petrolejem a mazal Castrol chain lube.
1.Nejdříve jsem řetěz čistil Cleanchem štětečkem a důkladně, trochu mě to zklamalo, protože petrolej čistí líp.
2. dále následovalo pečlivý čištění petrolejem(rozpouštěl o něco líp zbytky nánosu starého maziva) a utírání hadrem.
3. dále jsem opět vzal Cleanchem a štětcem čistil.
4. poslední fáze byla technickým benzínem na hadru a několikrát přejetí řetězu.
5. utírání suchym hadrem, do sucha
6.chvilku jsem počkal a aplikoval (od nejtování k nejtování) PDL, a po 2 minutách opakoval aplikaci, jak je psáno na plechovce.

Jsem zvědav, jestli to PDL bude alespoň uspokojivě mazat, na řetězu mám najeto zatim 6000Km, tak čistej, jako je ted, byl naposled, když jsem ho vybalil z krabice.

2 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo

5.6.2014 v 07:21 | Nahoru | #57
Zdravím, před nějakou dobou jsem zde taky přidal příspěvek PDL suché mazání http://www.motorkar...ft=128087&fid=18 s foto rozety a řetězu, mastňáci mě ihned obvinili se lži z hlediska najetých kilometrů na orig. řetěz a sadu , ke dnešnímu dni najeto na KAW ZZR 1400 34500 km( mám ji téměř od novoty 3200 km), a vše bez problémů. Chystám se na dovolenou cca 4500 km řetěz v klidu přežije na čištění používám petrolej a pak saponát petrolej dobře vyplaví a pak řetěz vyfoukám vzduchem a nechám doschnout.

Naposledy editováno 05.06.2014 08:26:35

(reakce na) Suché mazivo

5.6.2014 v 11:18 | Nahoru | #58

garis66 píše: Zdravím, před nějakou dobou jsem zde taky přidal příspěvek PDL suché mazání http://www.motorkar...ft=128087&fid=18 s foto rozety a řetězu, mastňáci mě ihned obvinili se lži z hlediska najetých kilometrů na orig. řetěz a sadu , ke dnešnímu dni najeto na KAW ZZR 1400 34500 km( mám ji téměř od novoty 3200 km), a vše bez problémů. Chystám se na dovolenou cca 4500 km řetěz v klidu přežije na čištění používám petrolej a pak saponát petrolej dobře vyplaví a pak řetěz vyfoukám vzduchem a nechám doschnout.



Ahoj, tak to je určitě dobrá zpráva. Jen se zeptám, na těch obrázcích mi trochu připadá že jsou dost proleštěný plošky na válečcích řetězu, mohl bys dát ještě fotku? Ono jako PDL na nějakým německym srovnávacím testu vyšlo nejhůř, dokonce s označením nedoporučujem, nejvíc si stěžovali na malou mechanickou odolnost. Ale kdoví jak to testujou, je jasný, že když naplácám vrstvu lepivýho maziva na železo a budu po tom jezdit pilníkem, tak mechanický opotřebení bude lepší, než když to pomažu jenom olejem. Píšeš, že meješ petrolejem, dobrá, petrolej je fakt super, ale stejně to po něm zůstane mastný, a to by asi na aplikaci PDL být nemělo. V každym případě, já na každý druhý mazání i čistil řetěz a ty obštrukce na očistu jsou fakt votravný.Castrol tam dost ulpěl a chytal jen prach a písek. Raději budu mazat třeba každých 200km, než čistit štetkou a půl litrem petroleje každých tisíc km. Někdo mi i řikal(MOTOSP), že po aplikaci PDL vůbec nečistí, že prý jen setře hadrem a namaže.

(reakce na) Suché mazivo

5.6.2014 v 15:36 | Nahoru | #59
garis66> Tak se celkem potvrdilo, že na řetězy není jednoznačně nejlepší mokrý mazut či WD a že se dá najet na motorce s 200 k slušná porce i s PDL. Hodně účastníků tvé diskuze z před 2 lety by se ti měla asi omluvit. Tu debatu jsem dal znovu, abych zjistil, jaký je vývoj a pokrok. Celkem mě překvapilo, že to téma zatím běží jak má a něco se dovíme.

Ať žije sucho.

Suché mazivo

30.6.2014 v 07:29 | Nahoru | #60
PDL pouzivam jiz 7-let......origo retez na GSX-R 1000 vydrzel 37 000km.Pote retezovka od CZ 25 000km.Retez jsem dukladne odmastil pred prvnim pouziti.....pak uz jsem ho nikdy necistil..pouze po nastrikani otrel bocni clanky.Reci typu co je suche nemaze uz s nikym neresim....nema to cenu nekoho presvedcovat....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist