globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: miniblinkry led a žárovky
24.5.2014 v 22:35
Zdravím mám taký problém koupil jsem si do předu na suzuki sv 650s rok 2000 miniblinkry ledky ale vzadu mám žárovky tak to bliká strašně rychle co s tím ? Mám koupit přerušovač a ten co mám mám vydělat (ani přesně nevím kde je) a ten druhý tam dat nebo jak ? Mám sehnaný viz obrázek
Díky za rady





miniblinkry led a žárovky

24.5.2014 v 22:45 | Nahoru | #1
Ono zalezi jestli prerusovac mas dvou nebo tri polovej. Ale melo by to fungovat.

miniblinkry led a žárovky

24.5.2014 v 22:46 | Nahoru | #2
ještě by šlo k těm novým LEDkám přidat paraelně rezistor,pak by jsi přerušovač měnit nemusel

miniblinkry led a žárovky

24.5.2014 v 23:39 | Nahoru | #3
Jak tady píšete že by to mělo fungovat to jako když tam dám tento ? A kde v motorce je přerušovač abych to zitra rozdělal a dal jsem foto esi to je dvou nebo tří polovej

miniblinkry led a žárovky

24.5.2014 v 23:59 | Nahoru | #4
Pozor na to, že některé novější typy Suzuki mají "přerušovač" sedmipólový a jde o kombinovanou jednotku, zahrnující přerušovač, diodovou výhybku a relátko stojanu (vypínající zapalování, a okruh starteru, pokud je stojan dole a není zařazen neutrál). Pak je třeba najít, které dráty patří k přerušovači (jsou dva, jeden napájecí a druhý vede na přepínač blinkrů), ty od multifunkčního relé odpojit a napojit na ně nový přerušovač - dvouvývodový. Jde použít i třípólový, s tím, že "přebytečný" drát je třeba připojit na kostru. Nemám teď čas hledat, jak to u SV650 je řešené, ale kdyby tam byl samostatný přerušovač, tak bude dvoupólový, nebo třípólový a opět v případě dvoupólového jej jde nahradit třípólovým.

Nebo, jak psal ctiteljan, nemušíš přerušovač vůbec měnit, použiješ-li pomocné zátěžové odpory, které pak "simulují" příkon žárovky. Nevýhodou ale je, že tak nijak neušetříš na příkonu obvodu blinkrů.

miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 02:07 | Nahoru | #5
Já dělal blinkry na Kawě jenom zadní a dával jsem odpory.Je to super všechno maká a byla to jednoduchá práce

miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 09:37 | Nahoru | #6
já plánuju jen vyměnit přerušovač za tento

http://www.suzukisv....19&category_id=6

2 reakcí na tento příspěvek miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 12:30 | Nahoru | #7
J.M.K. ale ty co máš v odkaze nemají na každe straně ty 2 dráty tak jak by se to udělalo ? a kolik to má mít odporu abych věděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 16:31 | Nahoru | #8
Džej-B> Do odkazu jsem schválně dal "lepší odpory", které jsou i zapouzdřené v hliníku a tak se lépe chladí. Dráty se na jejich vývody prostě naletují cínem, na to stačí trafopájka.
Jinde je mají zatavené ve smršťovačce, což se bude hůř chladit a čertví, co to udělá, když necháš blinkry zapnuté delší dobu - uvažuj, že odpor o hodnotě 6R8 (taková to obvykle u těchto odporů jest) při 14V "topí" bez pár desetin 29W a to je sakra dost! To ta bužírka za chvíli pěkně zasmrdí a vypadá to, že ty odpory v ní jsou samy o sobě dost malé na takový tepelný výkon. Většinou to bývá odpor bývá 6R8/25W, což je i ten "kovový" a i ten bude dost hřát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 16:55 | Nahoru | #9
J.M.K.> bočníkový odpor, dá k blinkrům jen amatér, odborně nazývaný intergalagtické hovado.
Neznám nikoho v motorkářském okolí, co by měl takovou prasárnu nabastlenou. Je to jako kdybys na motorce měl na klikovce přidělaný šlapky. Třípólový se dá nahradit vždy dvouvývodovým (obsahuje vevnitř diodu a FET tranzistor s kondíkem, čili funguje jen jako sériový pulsní votvírák) Jenže to vyžaduje mít schéma od motorky a trochu / špetku zkušeností (použitelných) s bastlením.

(reakce na) miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 17:00 | Nahoru | #10
Džej-B> Nejsem doma, když počkáš do začátku července, tak Ti s tím pomůžu, do té doby si vygůgli /sežeň schéma od motky, to se hodí skoro při každém průkaku s elektrikou... japonský konektory a lisovačky + smršťovačku doma mám... a jedna rada nakonec - když "LEDovky", tak dej všechny čtyři. (do Kyjova občas jezdím, za Kawarády)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) miniblinkry led a žárovky

25.5.2014 v 23:20 | Nahoru | #11
666S999> To byste se divil, kolik už jsem takových potkal já. A to se někteří s odpory vůbec "neserou" a jednoduše naletují (v horším případě nalepí páskou) původní žárovky na dráty a schovají pod kapoty. Ten "dvoupól" znám, je to jen 555 napájený z elytu, nabíjeného přes diodu a celé to "zkratuje" MOSFET. Mám takový udělaný do veterána, dokonce se dvěma IRF4905, kde druhý je paralelně a spíná výstup pro kontrolku - jde o náhradu klasického přerušovače a odpordrátkem. Má to sice nectnost, že po vypnutí přepínače kontrolka ještě čtyřikrát blikne (než se elyt vybije), ale jinak to holt udělat nejde, pokud nemám zasahovat do instalace vozu mimo přerušovač.

(reakce na) miniblinkry led a žárovky

26.5.2014 v 01:39 | Nahoru | #12
J.M.K.> souhlas

miniblinkry led a žárovky

27.5.2014 v 15:37 | Nahoru | #13
Takže to mám udělat jak teda ? Mám koupi jiný přerušovač a pak to bude fungovat ? Ty odpory k blinkrům dávat nechci příde mi to jako jedna z posledních možností

1 reakcí na tento příspěvek miniblinkry led a žárovky

27.5.2014 v 15:45 | Nahoru | #14
666S999 Jsem rád za tvoji ochotu ale mám jít na STK 2,6 tak to asi o týden posunu protože pořád nemám řešení

(reakce na) miniblinkry led a žárovky

27.5.2014 v 16:57 | Nahoru | #15
Džej-B> Každopádně:
1) tam nedávej "třídrát", co máš v hlavičce vlákna
2) bez schématu do toho nešťourej (na netu najdeš, nebo zkus někoho na fóru, aby ofotil alespoň stávající detail.
"nový" přerušovač zapoj místo starého - dvoudrát má jen (+) přívod a "výstup" mělo by to být englicky IN a OUT..., je to jednoduchý jako smrt.
Přeju zdar!
P.S.: Přerušovač najdeš na motorce snadno, je to "kostka", nebo váleček ze kterýho neleze žádný tlustý drát s dvěma, či třemi vývody většina má i standartní číslování, viz:
LOUIS-přerušovač na blinkry
(kostka s tlustým drátem je relátko na startér).( ) Opravdu rada na netu je o hovně, když nedáš schéma, nebo fotku pajšlů z Tvojí motorky.

1 reakcí na tento příspěvek miniblinkry led a žárovky

27.5.2014 v 21:12 | Nahoru | #16
Takže jsem to asi našel















(reakce na) miniblinkry led a žárovky

27.5.2014 v 23:55 | Nahoru | #17
Džej-B> Takže tam máš tu "kombijednotku" se sedmipólovým štekrem. Správně se tomu říká "multifunkční relé". Koukni se, který z těch drátů, co z konektoru toho to "relátka" jdou, je i na konektoru levého přepínače. To bude výstup přerušovače a tam tedy musíš napojit výstupní pin nového dvousvorkového, nebo třísvorkového přerušovače. Pak ještě musíš najít "vstupní" napájecí pin a to bude pin, na kterém je napětí jen při zapnuté spínačce. Těch ale může být na konektoru "relátka" více, takže je třeba najít a prozkoumat schéma elektriky.

1 reakcí na tento příspěvek miniblinkry led a žárovky

29.5.2014 v 20:30 | Nahoru | #18
Nějak jsem to nepochopil s tím "Koukni se, který z těch drátů, co z konektoru toho to "relátka" jdou, je i na konektoru levého přepínače" a to musím tedy koupit ještě jiný přerušovač a k tomuto ho přidělat ?

(reakce na) miniblinkry led a žárovky

30.5.2014 v 15:44 | Nahoru | #19

Džej-B píše: Nějak jsem to nepochopil s tím "Koukni se, který z těch drátů, co z konektoru toho to "relátka" jdou, je i na konektoru levého přepínače" a to musím tedy koupit ještě jiný přerušovač a k tomuto ho přidělat ?


ANO, je nutný koupit NOVÝ "LED" friendly přerušovač.
Jasně, stejná barva drátu, který je "střední" v přepínači blinkrů - Přerušovaný přívod (odchází z toho Tvěho multifunkčního relátka)
A jak píše J.M.K., voltmetrem (proti mínusu baterky) si ošahej kde je napětí při zapnuté motce.
Pak dotyčné dráty:(po vypnutí!!!)
1) vytas, zapíchnutím malého, VELMI MALÉHO plochého šroubováku (abys odjistil zobáček, co tam drží faston)
2) vyndej odvod
3) Zkus zapnout, (abys věděl jak to fachá "BEZ")
následuje:
a) když vše na motce jede krom blinkrů přepojení na NOVÝ PŘERUŠOVAČ.
b) když nejde třeba startování nebo nějaká jiná "fičura" na motce, pak plus faston ucvakni, a zalisuj na něj klemovací drát, (čili, ve fastonu "+" budou dva vodiče, patřičného průřezu a potřebné délky, taky nový faston bude faston bude "přiměřený" a vhodný, aby tam ty dva dráty byly řádně upevněné) a následuje dát tenhle klemovací drát na NOVÝ PŘERUŠOVAČ. (nebo použij "řezací/lisovací klemu" (osobně je nemám rád, protože to u nich může časem vyhnít...)
Kontrola výsledku, a FERTIK (samozřejmě bindrem připevni na volné místo v motce), aby se to nevyklepalo - event navlíknout na kostku kus měkké gumy pro lepší držení a pak někde a nějak připevnit)

Naposledy editováno 30.05.2014 15:49:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist