roman.so píše: XJ 600 bych nedoporučoval.. strašná mrdka. měl ji kamoš a zaostával těžce nejen motorově, ale aji podvozkem a brzdami.. prostě vším důležitým
Samozřejmě, že jsou lepší motorky. Šlo mi ale hlavně o srovnání s těma pětikilama, který se minimálně tady na fóru doporučují skoro všem začátečníkům. Tam podle mě XJ vůbec nezaostává a je na tom minimálně podobně:
- výkonem
- cenou
- spolehlivostí
- nenáročností údržby
- spotřebou
- jednoduchostí řízení
z mýho pohledu je na tom dokonce líp
- velikostí (někdo to může brát samozřejmě jako negativum)
- vzhledem (subjektivní, ale podle mě proti pětistovkám vypadá nejvíc dospěle)
- jako jediná se dá rozumně sehnat s polokapotou
- čtyřválec - samozřejmě zase nemusí vyhovovat každýmu
Jinak nevidím důvod, proč by těch 45 kW nemělo stačit. Ne každej hned chce hned trhat rychlostní rekordy a podle mě je na PRVNÍ motorku zrychlení z 0 na 100 jak Porsche 911 Carrera až až.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na kochání?
Zub47 píše: [quote=BlackCrow]Viraga jsou jedny z nejhnusnějších motorek. jediný kdo si to nemyslí jsou jejich majitelé (většina...)
ale nechá se z toho udělat pěkná přestavba, páč ti neni líto původního designu.
Rozhodně vypada Virago lip jak kdejaky rostřeseny Haryk
To je vždy věc názoru a taky majitele, jak se o mašinu stará.
to se totiž dá říct o každý mašině..
2 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na kochání?
s tim kocháním na staďáku či Jawce máš trochu pravdu, ale na dnešní poměry už nemaj výkon a musíš tedy o to víc dávat pozor, aby tě ze zadu děkdo nesundal, protože se mu nechce čekat až tě bude moct v klidu někde bezpečně předjet. to aby jsi hledal nějaký málo frekventovaný okresky...
a s tou nákupní a prodejní cenou Savage maš taky pravdu. když jsem řešil svou první motku taky jsem na něj koukal, ale nelíbil se mi tam ten jeden válec.
1 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?
ano, ZR7 patří do kategorie "klasika" a přidávám se s doporučením, dostatečný výkon, nezáludný úsporný a dlouhověký motor, přiměřeně pohodlná a hlavně levná - kolem 40tis peněz koupíš super stroje! Pětikvalt s tahem od spodu, nízká spotřeba, na kochačky prostě ideál.
Dále potom z podobných už tady uvedená 750 Inazuma a CB750 ...v podstatě jde o vkus, které se ti bude líbit a za jaké peníze se dá sehnat
1 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?
2 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?
Jinak souhlas, nejlepší je se posadit a zjistit, co mi vyhovuje. Také jsem si sednul na mašinu o které bych před tím nějak nepřemýšlel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na kochání?
memphis.unv píše: na sv se budeš opájet dvouválcovým zátahem a zvukem a ne krajinou
Ano, na kochání krajinou jedině zmrzlinu. Zvuk vysavače ucho po chvilce přirozeně filtruje, zátah nijak nepocítíš, vibrace jsou mimo vnimatelný rozsah a řazení také neřešíš pač co tampadne tam padne, žádné kopance nebo snad bloklé kolo po zavření plynu. Prostě od usnutí už nezbyde než se zabývat krajinou a vším možným kolem
Další věc je k jakému typu motorek tíhneš. Tím myslíš vzhledově. nejsme ženské aby jsme vybírali podle vzhledu, ale mě třeba nikdy nesedli jak naleštěné choppery, tak i třeba zmrzliny.
Taky spíš tíhnu k naháčům, klasikám nebo lehkým kapotám u silničně cestovních motorek. Na vzhled to nejezdí, ale koukat se na hnusnou motorku taky není ono. Pro začátek je jistě lepší něco slabšího, na druhou stranu pětikila jsou dost malá (i když v porovnání s dnešníma SS šestikilama až tak malá malé nejsou).
Měl jsem Kawasaki ER-5 (než mi jí před dvěma lety ukradli z garáže), a je to kompromis mezi menší a levnější GS 500 a o chlup dražší a větší Hondou 500 CB / CBF. Upřímně jsem čekal u dvouválu daleko menší ucukanost v nižších otáčkách. Tzn. že točit to pod 3000 to nemá smysl, což jsem upřímně dost překvapilo, čekal bych u dvouválu zátah už od 2500 toček. Na druhou stranu nad tři tisíce začne pěkně táhnout, oproti třeba XJčku, s kterým jsem jezdil v autoškole. Takže v nižších otáčkách měla pocitově dvouválcová pětistovka víc síly jak čtyřválcové šestikilo.
Teď ale sedlám Hondu 600 CBF a ta na rovině neprotestuje na šestku ani při šedesáti (pokud to beru jako udržovací rychlost), na ER-5tce následovalo na šestku při méně jak 70 km/h docela solidní cukání. Oproti er-5 je Honda CBF obr. Při 182 cm se mi na tom cestuje fakt dobře, na ER-5ce jsem měl víc skrčená kolena a i sám jsem byl víc nahrbený. Ovšem i tak jsem dal na jeden zátah Praha- Londýn (1300 km) a během dvou dnů Praha-Perth (což je asi 2100 km). Na kochání to chce hlavně něco na čem se dobře sedí, čím víc vzpřímeně, tím lépe a není třeba moc řadit. Na XJčku jsem toho moc nenajezdit, jen v autoškole, ale sedlo mi přišlo hodně pohodlné. Výkon to moc nemá, ovšem dokáže to jezdit sakra úsporně.
Hlavní je se povozit a podle toho se rozhodnout, i když i tohle má úskalí. Ač už mám něco naježděno, CBFko začínám mít v ruce až tak po 2000 km a těžko bych poznal jestli ta motorka bude dobrá podle jedné krátké projížďky. Tady jsem se spolehl spíš na recenze a názory ostatních (a taky podle vzhledu). Taky další omyl je, že dvouvál táhne lépe jak čtyřvál. Dneska jsem jel na H-D 1700 ccm a na šestku to 60 nechtělo jen ani omylem, cukalo to jak sviň, zlatý čtyřvál 600 ccm v Hondě!! Jasně, srovnávám nesrovnatelné, ovšem obecné poučky často úplně neplatí, záleží na vícero faktorech.
3 reakcí na tento příspěvek Moto na kochání?
Naposledy editováno 27.05.2014 07:57:04