globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?
10.5.2014 v 21:30
Čau pánové,

z dlouhé chvíle projíždím videjka M696 na youtube a toto mě opravdu zarazilo:
V čem udělal jezdec chybu?

V komentářích pod videem je napsáno, pokud jsem správně pochopil, že v okamžiku kdy se jezdec naklání kvůli předjíždění, je na dělícím pásu mostní konstrukce - ale stejně - v rychlosti kolem 200km/h v minimálním náklonu, že by uklouzlo jedno kolo?

Pozice nehody ve videu 5:05
Díky za postřehy
....a kolama dolů



Naposledy editováno 10.05.2014 21:32:36
Předchozí
1 2
Následující

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 21:39 | Nahoru | #1
Nerovnost, rozhozena riditka, zrejme bez tlumiče řízení...

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 22:10 | Nahoru | #2
Tohle mě ted udělalo taky..Měl jsem tam kolem 180km/h,bral jsem trojku v točkách a přejížděl jsem z pruhu do pruhu.Stačí mírná nerovnost a kolo má tendenci se přizvihovat..Jestli tam byla trochu kolej..Asi jo,ale ten tlumič řízení je fakt věc..Už bych si to bez toho takhle nedával

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

Skvělá odpověď, děkuji! 10.5.2014 v 22:11 | Nahoru | #3
Toto je zrovna docela častá nehoda. Neznám pro to český výraz, ale v angličtině se to jmenuje "tank slapper" nebo také "speed wobble" . Je to způsobeno špatnou konstrukcí motocyklu, poškozením geometrie, může to způsobit nerovnost, často to způsobuje nebo zhoršuje ztuhlost jezdce. Řešení je buďto tlumič řízení, přidání plynu (což u malého Monstera ve 200km/h není šance) nebo alespoň neubírat plyn, nebrzdit, prostě jet dál a doufat, že je geometrie v pořádku a motocykl je dobře postavený.

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 22:13 | Nahoru | #4

rybíz5 píše: Tohle mě ted udělalo taky..Měl jsem tam kolem 180km/h,bral jsem trojku v točkách a přejížděl jsem z pruhu do pruhu.Stačí mírná nerovnost a kolo má tendenci se přizvihovat..Jestli tam byla trochu kolej..Asi jo,ale ten tlumič řízení je fakt věc..Už bych si to bez toho takhle nedával



To jsi neměl to samé, pouze se ti kolo srovnalo po tom, co opět získalo kontakt s vozovkou. To co se stalo tobě je mnohem méně nebezpečné.

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 22:22 | Nahoru | #5
slabej bicak na zvladnuti stroje na nerovnosti

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 22:41 | Nahoru | #6
tohle z GS500 neznám no ale vzhledem k tomu, že o M696 uvažuji poslední dobou, tak řeším, jestli rovnou pořídit i tlumič řízení....o čemž mě podobná videa docela mají tendenci přesvědčit !

respektive...záleží vůbec na výkonu motorky a lze tvrdit, že čím silnější kubatura, tím je tlumič vhodnější používat?

Hrozí podobný karambol tohoto typu i v nižších rychlostech kolem 120 km/h dejme tomu?

Naposledy editováno 10.05.2014 22:47:51

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 22:47 | Nahoru | #7
M696 má origo na předu 120 trochu nešťastný profil s malým tlumením spolu tuhou vidlicí a to pak kope do řízení. Kdysi cca 10 lety me se stalo totéž...

2 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

10.5.2014 v 23:11 | Nahoru | #8
mě se to stalo ve 150 na letišti. Ihned sem instinktivně zavřel plyn ale cukalo to furt jak svině tak sem zase zatahal a srovnalo se to.

ty vole nejlepší Speed woobl je stejně na longboardu, smějte se zde (se zvukem je to nejlepší)


Naposledy editováno 10.05.2014 23:25:06

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 00:36 | Nahoru | #9

Mlsoun13 píše: mě se to stalo ve 150 na letišti. Ihned sem instinktivně zavřel plyn ale cukalo to furt jak svině tak sem zase zatahal a srovnalo se to...



Tak přidáním plynu jsi se zachránil. Panují určité rozpory, jestli je lepší držet konstantní plyn nebo přidat, ale obrání plynu pouze zvýší amplitudu (frekvence by měla být konstantní) a to asi nikdo nechce.
Mimo silnici je asi bezpochyby lepší přidat plyn. Tím, že jsem první tank slapper dostal na půjčeném šestistovkovém enduru a zachránil to díky velkému krouťáku které kladiva mají, tak jsem prostě naučený přidávat, ale viděl jsem videa lidí, kteří to zachránili jen konstantním plynem.

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 06:07 | Nahoru | #10
Určitě byl rád, že si vyjel bez rukavic....

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 06:41 | Nahoru | #11
Nehledej v tom vědu to muže byt jen a jen blbe sjetou přední gumou....je placata ....zkus pustit řidítka a často se roztrepou řidítka pravé gumou a to už moc nepomáhá ani tlumič....

Podle me blbe ojetý přední guma...to pak děla na motorce hrozné věci

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 09:42 | Nahoru | #12

Mlsoun13 píše: mě se to stalo ve 150 na letišti. Ihned sem instinktivně zavřel plyn ale cukalo to furt jak svině tak sem zase zatahal a srovnalo se to.

ty vole nejlepší Speed woobl je stejně na longboardu, smějte se zde (se zvukem je to nejlepší)


Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 13:29 | Nahoru | #13
rozkmitaly se mu řiditka ale proč.... to netuším. proto tlumič řízení, bez něho bych nouzově přestával už mnohokrát

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 13:48 | Nahoru | #14
Když najel předním kolem na tu nerovnost, mohlo mu přední kolo na chvíli odskočit, dostalo se do smyku kterej už nevybral. Mohl mít jen trochu horší přední tlumiče. Navíc na tom železnym prahu to docela klouže.

2 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 14:06 | Nahoru | #15
hmmm... motor mu šel pěkně dlouho bez mazání...
proč sakra nemají takové nové motorky náklonové čidlo???

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 15:28 | Nahoru | #16

oioi01 píše: hmmm... motor mu šel pěkně dlouho bez mazání...
proč sakra nemají takové nové motorky náklonové čidlo???



přesně tohle jsem si taky říkal, většina motorek má pádové čidlo, takže se hned vypne, co spadne ze "stojánku"

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 15:59 | Nahoru | #17

oioi01 píše: hmmm... motor mu šel pěkně dlouho bez mazání...
proč sakra nemají takové nové motorky náklonové čidlo???



Taky sem se divil......Moje ex Breva ho mela..... no a Brambora co mam ted ho nema...takze jsem sebou dvakrat placnul na louce a prvni co,tak tak chmatam po chcipaku.....Chystam se ho tam dovyrobit...

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 16:14 | Nahoru | #18
Všimli ste si jak z toho uletělo zrcadlo?motka eště nebyla na zemi a zrcátko bylo pryč

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 17:36 | Nahoru | #19
monster je na to s tuhou strmou vidlicí jako dělanej

kromě tlumiče se doporučuje:
-snížit předpětí a tlakový útlum vidlice
-sešlápnout zadní brzdu

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

11.5.2014 v 18:02 | Nahoru | #20
nakoplo ho to a rozkmitali se mu řidítka. dle mého nejel zdaleka 200. vždyt sebou plác a motorka se zastavila, ve dvou stovkách by to byl jinej masakr.

1 reakcí na tento příspěvek Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 02:18 | Nahoru | #21
je treba zatlacit obe riditka od sebe

tank slapper sem mel u ZX10R bez tlumice nescetnekrat (jednou hustej na I.P.Pavlova kdyz sem na zelenou vypalil na Brno pac vedle me stalo Maserati a jako ze prej budem zavodit a na nerovnostech se mi prizvedal cumak) a driv i na ZX9R kdyz se mi prizvedavalo predni kolo

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 11:04 | Nahoru | #22
COMATIK> To zrcátko myslím urazil rukou.

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 11:41 | Nahoru | #23
Na rsv mám od kolegů z öhlinse tlumič a asi 30x za vyjížďku jim za něj děkuju
Ale na Benelli mi to párkrát nafackovalo a ani nevím jak jsem to vždycky ukočíroval. Asi přirozenej talent

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 12:57 | Nahoru | #24
Ach, ty holé ruce, jauvejs, jauvejs ...

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 13:35 | Nahoru | #25
Kdysi se mi stala podobná věc na TL1000S, když jsem ji zkoušel potvurku bez tlumice rizeni. Na horizontu se to hezky ve 200 rozklepalo a dodnes se divim, že jsem to nepoložil. Hned jsem tam ten tlumic vratil a od te doby už ho nikdy nesundal

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 15:24 | Nahoru | #26
slecinky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 17:13 | Nahoru | #27

Spieke píše: slabej bicak na zvladnuti stroje na nerovnosti



S motorkou se člověk nemá prát, tím to jenom zhorší, mě můj slabej bicák při podobným tank-slapperu na rozbitý cestě zachránil, bo jsem ty řidítka už neudržel a v ten moment se motorka srovnala

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 17:36 | Nahoru | #28
Bubrak-ZX10R> Jo ZX9R se mi taky přizvedává každou chvíli,s řídítkama se neperu a zatim se to vždy samo srovnalo resp.se to semele taky rychle,nečekaně,že nemam ani čas se s tim hádat

Naposledy editováno 12.05.2014 17:36:44

(reakce na) Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 17:56 | Nahoru | #29
z.a.j.o.c.h> přesně jak píšeš. Není to o síle ale naopak o tom byt v takovým momentě uvolnění. čím vice síly tím je to horší. jinak k tomu čidlu náklonu Ducati jé nemá.

Nehoda Ducati Monster 696 - v čem se stala chyba?

12.5.2014 v 21:31 | Nahoru | #30
Ten motor ještě hodně dlouho běžel. Pádové čidlo nic a borec ho nastartovaný ještě tlačil
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist