1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
Ok - mrkněme se na ty japonce v 60tejch. Vyrobili levnou mazdu, ale sypala se. Pak se začali zajímat o kvalitu, zkoušky, bezpečnost... a ejhle, byli sice levnější než GMC, ale zdaleka ne řádově. Dělali menší auta s menší výbavou než do tý doby prodávaný koráby USA - svý zákazníky si to našlo. Dnes jsou cenově skoro stejně - ne protože by byly o tolik efektivnější, ale protože i GMC a ostatní dělají v jejich segmentu levnější levely aut.
Čína nemá vývoj (stejně jako ho neměla Korea v 80tejch)prostě jen v lepším případě kupujou starý licence a patenty - dodaj nějakou novější elektroniku a tradá - v horším případě jen zkopírujou a prodaj. Spolu s polo-otrokářským systémem práce lidí tím mají obrovskou výhodu na trhu. Jejich výrobky kupuješ s tím, že to je extra levný za cenu akceptace případné nespolehlivosti = starostí. TZN. že po roky budovaný "perfekcionismus" v automotivu je vlastně na nic ? Tenhle "přepych" si můžeš dovolit u dirt bajku, nebo možná skůtříku. Koupil by sis ale do firmy dodávku u který bys nevěděl jak bude brzdit, jestli nastartuje atd.(resp.každejch 2000km dělat preventivní prohlídku ?) bylo-li by na tom závislý tvoje živobytí ? Ne, nekoupil...a zde padá veškerá výhoda levný číny - pro zábavu, možná.
Až Čína bude muset investovat do vývoje, zkoušek, výroby prototypů, bezpečnosti a jiných legislativně požadovaných atributů(a je to dobře, protože jde i o tvojí bezpečnost) - přestane být levnou a mimoděk začne být i spolehlivější - tím ovšem pozlátko lákavosti ztratí na lesku ...čistě dle mého názoru. Stejně jako tomu bylo s Hiundayem a KIA. Nikdy nebude moci bejt tak drahá jako MB, VW nebo Toyota ...ale dostane se na úroveň Korejců, například, nebo lehce pod (apropos. možná by ses divil kolik v Cíně stojej jejich "kvalitnější" čínská auta)
Ve všech oborech k sobě přetahují světové kapacity, investují obrovské peníze do vývoje a dřívější kopírování už ustupuje
ano, přesně tak... a to bude taky důvod konce jejich totálně dumpingových cen. Připojíme-li vzpouru "otroků" co již nebudou chtít makat jak opice za 3banány denně, sociální programy pro spokojenost dělníků atd. ...nedej bože odbory + zákonný požadavek záruční lhůty po dobu 2let ... bude i cena jejich výrobků stoupat.
mirekm píše: Mám mopeda Kentoyu už 12 let, motor super - obšlehnutá Honda. Nejhorší byly gumy, originál po dvou letech zpuchřely, nedalo se na tom jezdit, duše se rozdrolily. Nyní po výměně za Michelin to jezdí uspokojivě. Ostatní gumové části postupně měním, zpuchři to - dělají to asi z mouru. Plasty taky katastrofa, jsou křehké a praskají. Chromy udržuji jen za cenu častého čištění a konzervace, jinak už by dávno prorezly. Jinak, chromované součástky před chromováním neočištěné, poprskané od svařování. Stejně je to pod lakem, který je neuvěřitelně tenký. Někdo se tu zmiňoval o šroubech, ma pravdu, jsou to sračky.Na rozetě se mi po cca 2000 km umlely. Babeta je proti tomu Mercedes, ale ten 4T motor od Hondy je super, proto jsem to kupoval( zánovní z druhé ruky za půl ceny). Do většího bych asi nešel, ale ta cena ...... Jinak koupí čínského výrobku pomáháme rozvoji Číny a posílané nás ke dnu.....Ale tak asi nikdo nepřemýšlí.
Tady vidíš ty rozdíly mezi různejma china motorkama. U mé rákosky jsou plasty naopak pevné, pružné, houževnaté, několik pádů a ani prasklinka. Další věc, šrouby, u mýho kusu to není vůbec tak zlé, jak se říká, pár jsem jich vyměnil, spíš pro jistotu(rozeta, motor-rám, přepákování) ale že by to bylo hodné označení "sračka" to si nemyslím. Jo, viděl jsem takové tvarohové šrouby, ale na jiných typech čínských moto a jak řikám, ty už na stojánku v obchodě působí pofidérně Babeta, že by byla Mercedes, to nevim, nedám na ní sice dopustit, máme jí doma 25 let, ale musím se v ní hrabat častěji, než v číně(hlavně ty nešťastný spojky ) A co se týče té zmiňované podpoře Číny, takhle jsem opravdu vůbec nepřemýšlel při koupi Chtěl jsem zkrátka extra levnou novou motorku do terénu a nikdo jiný, než čínská produkce mi nebyli schopni toto nabídnout, takže bohužel. Zříct se ježdění v terénu kvůli patriotismu, to né kolego, nejsem sebemrskač Na druhou stranu, on už je dle mne stejně zbytečný řešit v tomto za hubičku rozprodaném, rozkradeném banánovém skanzenu nějaký patriotismus, na to už je pozdě, bohužel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
sice s tebou v urcityych zaverech souhlasim,ale opomenul jsi dulezitou vlastnost cinanu..oni jsou totiz pruzni a flexibilni...i kdyz za cenu toho ze vyjebaji stim nebo onim...jalmile je v evrope naznak o zajem neceho,tak to hned vyrobi a za pochodu pracuji na lepsi kvalite...stara evropa minuleho stoleti dbala na kvalitu takovym zpusobem ze vy robky vydrzely desitky let a dokonce pak mely i starozitnou hodnotu....vychod prisel nato ze cena za material pujde dolu pokud uzitna doba bude aspon dva roky...evropu to dotlacilo k tomu aby zacla take vyrabet spotrebitelske zbozi.Cinane sli ale jeste dal...to co evropa nevyrabi(nebot neni pruzna a je zkostlivela diky zakonum a mentalite,ktere si vytvorila),tak cinane hned segment zaplni...kolik eu firem vyrabi 4takty s noznim razenim a v tp rychlost 45km/h? ano myslim motorku na rp am co vypada jak silnicni stroj a ne babeta...vtom je odpoved jejich uspechu..a ver ze z vydelanejch penez si zaplatej i vyvoj(a uz ho i maji,evropa hadr)...ale ne jak unas ze se vsechno vlece..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
Budou-li chtít být konkurenti obecně, beze změn a respektování tý legislativy se sem nedostanou. A ta legislativa, jakkoli už se začíná proměňovat v obludnou nelogickou buzeraci, vycházela zejména z požadavků bezpečnosti a dnes hodně "ekologie" (a schválně píšu v uvozovkách)
Nevím zda-li to je úspěch...a nejsem přesvědčenej, jestli je to cesta. Cesta je to pouze a jenom do tý doby, dokud budeme tak "bohatý", abychom si kupovali nespolehlivý věci bez servisu a záruky Já to vidím pragmaticky... ušetřím-li při nákupu 5000CZK a pak spotřebuju 10h mýho života na servis ...výhoda pro mě = 0. Ten kdo si jako říká, že ho to nic nestojí si nalhává ... já za 10h jsem schopnej pět klacků vydělat a volnýho času si sakra cením. Pokud je to kutil domácí a má to jako volnozábavovou aktivitu...ok...já to tak nemám.
Kaufland taky bude poskytovat nejlevnější shit pouze a jen do tý doby, než si lidi uvědoměj, že dobrý, chutný, párky z masa, nejdou za 35CZK/kg vyrobit, když nejlevnější vepřový je za 80CZK/kg...zatím nám to prostě nedochází.
Ale neříkám tím, že Čína do 5-10let významně nezasáhne do automotivu ve světě - čeká nás to...jen ta cenová převaha nebude až tak výrazná.
Naposledy editováno 05.05.2014 13:24:22
1 reakcí na tento příspěvek Čína,ano - ne
Jinak v segmentu 500ccm a výš, před deseti roky to bylo plus mínus stejný. Spíš před 15-20roky...ale to je jen nasyceností trhu. Myslím, že Čína vyšším kubaturám japonských mašin nekonkuruje.
t_freedom píše: bramboroking> no jo...jenže to je dost omezená škvíra na trhu.
Budou-li chtít být konkurenti obecně, beze změn a respektování tý legislativy se sem nedostanou. A ta legislativa, jakkoli už se začíná proměňovat v obludnou nelogickou buzeraci, vycházela zejména z požadavků bezpečnosti a dnes hodně "ekologie" (a schválně píšu v uvozovkách)
Nevím zda-li to je úspěch...a nejsem přesvědčenej, jestli je to cesta. Cesta je to pouze a jenom do tý doby, dokud budeme tak "bohatý", abychom si kupovali nespolehlivý věci bez servisu a záruky Já to vidím pragmaticky... ušetřím-li při nákupu 5000CZK a pak spotřebuju 10h mýho života na servis ...výhoda pro mě = 0. Ten kdo si jako říká, že ho to nic nestojí si nalhává ... já za 10h jsem schopnej pět klacků vydělat a volnýho času si sakra cením. Pokud je to kutil domácí a má to jako volnozábavovou aktivitu...ok...já to tak nemám.
Kaufland taky bude poskytovat nejlevnější shit pouze a jen do tý doby, než si lidi uvědoměj, že dobrý, chutný, párky z masa, nejdou za 35CZK/kg vyrobit, když nejlevnější vepřový je za 80CZK/kg...zatím nám to prostě nedochází.
Ale neříkám tím, že Čína do 5-10let významně nezasáhne do automotivu ve světě - čeká nás to...jen ta cenová převaha nebude až tak výrazná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
GeorgePanek píše: nechci se hadat,ale kazdy se nechce hrabat v motorce ale jezdit,nebo take kazdy nemusi mit vybavenou dilnu na to aby si takhle motorku dodelaval..ja osobne bych se stydel mit cinsky stroj v garazi..
Já myslím, že by si se divil, kolik dílů "made in china" (nebo nějaké jiné pochybné asijské země) je dneska ve slovutných "západních" značkách (Triumph atd.), které to pak třeba jenom kompletují v U.K.
Oni Číňani umí udělat i kvalitně - ne že ne, ale co je kvalitní/poctivé je logicky i drahé a v tomhle segemntu zatím soutěžit moc nemůžou, protože kdo by si koupil stejnou věc "made in china" za skoro stejnou cenu jako "made in USA".
Naposledy editováno 05.05.2014 16:13:19
1 reakcí na tento příspěvek Čína,ano - ne
balsoja technika usa vs china
Naposledy editováno 05.05.2014 16:37:15
A 50tek dělá několik španělských a italských fabrik. Ale je to drahé a nebude tu o to moc velkej zájem (stejně jako o čínské 50tky).
t_freedom> já myslim, že vývoj maj. Někde musí dělat ty miliony vědců a ing co tam maj, není to jen levná montovna. Ale asi se soustředí jen na vlaky, rakety, elektro, atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
GeorgePanek píše: to te jeden z duvodu proc nechci cinu doma..nechci je podporovat rakosniky a jak jsem psal ani me nenapadne navstivit ty nase hodne vetnamce..kdyby to tak udelal kazdy tak tady ten plevel nebudem mit..a fertig
Ale máš jí doma, na to vem jed, a podporuješ jí denně, ani o tom nevíš Jinak já si rád zajdu na ty jejich smažený nudle nebo rizoto, takový ti českej židák neudělá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
GeorgePanek píše: SuperSic58> vyjimka potvrzuje pravidlo..
To nevim, a je mi to volný
2 reakcí na tento příspěvek Čína,ano - ne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
blbost a ty dvě úžasné vlastnosti jsou otresné pracovní podmínky pracujících a minimální mzda, pod taktovkou totalitního řežimu. Myslíš si že v demokratickém státě v takových podmínkách a za takovou almužnu by někdo pracoval?? Zbytek světa profituje na ukor vykořistovaných lidí v Číně.Ale pokud je Čína pro tebe takový fenomén, tak jdi třeba pracovat do čínské továrny Appl,kde v roce 2012 pracovali 60 hod. týdně s 2 dolary na hodinu.
bavorakm píše: než domu čínu,tak raději chodit pěšky.Manželce jsem koupil kentoyu na ježdění do práce a nakonec jsem víc opravoval než ona jezdila a to nemluvím o tragédii které číňani říkají brzdy.Zkrátka čína jenom pro socky.Teď má Piaggio a super.
no nemyslim si ze cina je pro socky ale souhlasim s tebou ja si jeste rikam ze lepsi jetej japonec nez nova čína...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
kolak píše: BorekS>
blbost a ty dvě úžasné vlastnosti jsou otresné pracovní podmínky pracujících a minimální mzda, pod taktovkou totalitního řežimu. Myslíš si že v demokratickém státě v takových podmínkách a za takovou almužnu by někdo pracoval?? Zbytek světa profituje na ukor vykořistovaných lidí v Číně.Ale pokud je Čína pro tebe takový fenomén, tak jdi třeba pracovat do čínské továrny Appl,kde v roce 2012 pracovali 60 hod. týdně s 2 dolary na hodinu.
Souhlas, problém číny začíná být v tom, že se tam raketovým tempem zvedá životní úroveň takže v dnešní době začíná být čínská pracovní síla méně zajímavá. Oni to tedy dohání i dalšími věcmi, např. absolutní ignorací ekologie. Většina kompozitových skořápek na helmy je kupříkladu vyráběná v číně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čína,ano - ne
Sukin píše: Souhlas, problém číny začíná být v tom, že se tam raketovým tempem zvedá životní úroveň takže v dnešní době začíná být čínská pracovní síla méně zajímavá. Oni to tedy dohání i dalšími věcmi, např. absolutní ignorací ekologie. Většina kompozitových skořápek na helmy je kupříkladu vyráběná v číně.
Heh, to říkám už dávno. Ale až se tam přestane výroba vyplácet, tak je jasný, kde bude další destinace - Afrika. Proč tam asi ti kluci čínský dnes tolik investujou že (infrastruktura, pozemky atd.).
Ovšem dovolím si zase zavěštit z křišťálový koule. Až se do Evropy začnou hrnout výrobky z afriky, budeme možná se slzou v oku vzpomínat na čínskou kvalitu. Viděli jste totiž někdy neg.. tedy afričany pracovat. Potěš koště ...
FiffiQ píše: Heh, to říkám už dávno. Ale až se tam přestane výroba vyplácet, tak je jasný, kde bude další destinace - Afrika. Proč tam asi ti kluci čínský dnes tolik investujou že (infrastruktura, pozemky atd.).
Ovšem dovolím si zase zavěštit z křišťálový koule. Až se do Evropy začnou hrnout výrobky z afriky, budeme možná se slzou v oku vzpomínat na čínskou kvalitu. Viděli jste totiž někdy neg.. tedy afričany pracovat. Potěš koště ...