globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stárnu a zraju aneb renovace jawičky
1.5.2014 v 20:31
Zdravím,
tak jsem minulý týden dostal za odvoz Jawku 175/356 r.v. 1957. A i když jsem do té chvíle jen rád obdivoval renovované kousky na srazech apod., netušil jsem, že ji jednou babku starou budu mít taky doma. Jawka je po příbuzném, který ji měl od novoty, najeto postivých 14tis. a 25 let na mě čekala ve stodole, ale je kompletní, původní a má údajně zajetý výbrus. Motor nevyrezlý, komprese tam je pěkná. Z nádrže jsem vylil cca 3L, něčeho co se za dob svého nalití do nádrže se nazývalo benzín a opucoval ji od sena, prachu a pavučin. Vykoukla na mě celkem roztomilá babička, ale zub času se na ní podepsal.
Propadl jsem tomu natolik, že jsem se pustil do renovace. Chtěl bych to udělat pořádně a bez bastlení do originálu. Pouze z lidové verze udělat ,,nelidovou".
Dostal jsem k ní servisní příručku a TP, na kterým je razítko ZRUŠENO.
Proč sem píšu: Po předchozím obrovským nadšením z toho, že jawce vdechnu nový život začínám trochu střízlivět. Důvod je jediný a to jest legalizace moto. Jsou dva tábory a to jest ten, který zde píše, že zrušené vozidlo se již nedá znovu zapsat a veteránské TP je na toto moto nesmysl. Tento názor ve mě umocňuje pročtení si podmínek pro získání veteránských TP. A to že bych následně měl každý rok jezdit na jakési dvoje pseudotechnické. Mno a názor mích bližních, který je oprav to a dej to na veteránské.
Za sebe musím říct, že jsem ochoten ji dát komplet do kupy. Dostal jsem jí, je po příbuzném a od malička slýchávám, že tam vzadu, někde za traktorem, senem a plachtou stojí Jawa 175. No a teď ji mám doma naprosto mi učarovala.
Bojím se ale té legalizace aby nemalé finance, které bude stát, nepřišli nazmar. Víc rad , víc rozumu. Díky za reakce.

Naposledy editováno 01.05.2014 20:46:06

1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 20:37 | Nahoru | #1
Jestli ma origo lak, jenom bych ji vypucoval. Zachovas tim kouzlo stary motorky. Ty nalesteny veterany muzes slozit z cehokoliv.
s papirama ale neporadim, asi bych se neobtezoval plne legalni cestou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 20:42 | Nahoru | #2

Stev píše: Jestli ma origo lak, jenom bych ji vypucoval. Zachovas tim kouzlo stary motorky. Ty nalesteny veterany muzes slozit z cehokoliv.
s papirama ale neporadim, asi bych se neobtezoval plne legalni cestou.



Mno, není, je natřená štětkou ale docela dost podobnou barvou.

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 20:46 | Nahoru | #3
Majk-fox> tak to nic, taky se chystam na renovaci 360 co na ni jezdil tata, ta mela barvy aspon tri.

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 20:53 | Nahoru | #4
hod sem foto. jinak doporučuji rozebrat do šroubku dukladně očistit , projit,rozhybat,popř vyleštit a pak kompletně složit.puvodni sou vždy nejlepši. ja to dělam takto jawa 175/356

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 21:02 | Nahoru | #5
A čeho se bojíš? Když nedostaneš veteránský SPZ budeš mít prostě krásnou motorku na ukazování.

1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 21:03 | Nahoru | #6
Počítej s tim, že jestli chceš tu renovaci udělat pořádně, tak tě to vyjde tak na 40 000 + ,-
Veteránský čísla se dají udělat za cca 2500,- podle klubu kde to budeš dělat. Na přetestaci se chodí jednou za rok (400 Kč). Kdy byl zrušenej ten tvuj techničák?

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 21:09 | Nahoru | #7
Dost často se dá "štětková" barva dostat dolů a pod ní je zakonzervovaný lak. Zkus i tuhle možnost, nejhezčí je motorka s patinou a příběhem né 100% chromovej veterán, toho z ní můžeš udělat kdykoliv...
Jinak s TP je to boj... klasické papíry je skoro nemožné sehnat a když už tak za strašný love ale zase máš klid a můžeš na moto mít i nějaké odlišné drobnosti. Veteránské jsou dobré ale musíš narazit na nějakou pohodovou komisi pak už je to zábava jezdit na ty další TK kontroly ale představa že tam narazíš na nějakého ubrečeného šťourala není zrovna lákavá. Já už s tím taky dlouho dobu bojuji a nemůžu se rozhoupat, když vidím tu pohrdavou komunikaci. (chci na veterány postavit jawu 555)

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 21:19 | Nahoru | #8
s TP to budes met težke . každej den čmuchej na netu . sem tam se něco da najít. vyhni se ale prašivym překupnikum .

4 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 21:49 | Nahoru | #9
Proboha rozhodně na bílé značky! Veteránské značky jsou nebetyčná hovadina - mít navíc atestaci, kde se kafrá uplně do všeho a jak něco není origo nebo je použita replika na opravu tak problém, a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu? Navíc se ještě kajsi REGISTROVAT v klubu? Být odkázán na milost a nemilost jakési veteránské obce kde secokoliv může změnitze dne na den? To jsou nápady z marsu todle Výhoda veteránskách značek žádná není, spousta chudáků, kdo je nucen je mít z důvodu nějakého fatálního omylu předchozích majitelů, by dala království za bílé značky.

Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 22:00 | Nahoru | #10
Jestli vypada alespon trochu k svetu tak bych lak nechal, jen rozlestil. Udelal nove chromy, lanka, gumy a tak. Bude mit dech stare motorky ale pri tom bude videt ze je opecovavana. A ver ze hodnota takove motky je vetsi nez strikana. Tech uz je mraky.
Jinak na veteranskych papirech moto mam a bez problemu.

E: ted jsem si vsiml toho stetkolaku. Tak pak uz je to jedno a komplet.

Naposledy editováno 01.05.2014 22:03:44

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 22:01 | Nahoru | #11

dj_hroch píše: Proboha rozhodně na bílé značky! Veteránské značky jsou nebetyčná hovadina - mít navíc atestaci, kde se kafrá uplně do všeho a jak něco není origo nebo je použita replika na opravu tak problém, a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu? Navíc se ještě kajsi REGISTROVAT v klubu? Být odkázán na milost a nemilost jakési veteránské obce kde secokoliv může změnitze dne na den? To jsou nápady z marsu todle Výhoda veteránskách značek žádná není, spousta chudáků, kdo je nucen je mít z důvodu nějakého fatálního omylu předchozích majitelů, by dala království za bílé značky.

Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.



Tohle mas ale jen z doslechu, ze....

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 22:09 | Nahoru | #12
dj_hroch> meleš uplný hovna, ale omlouvá tě, že jsi z Brna

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 22:39 | Nahoru | #13
dj-hroch - meleš blbosti. Do ničeho se nekafrá, můžeš otestovat jak v nálezovém stavu (za předpokladu funkčnosti, někde původní stav preferují, stejně tak tolerují dobové doplňky), tak v renovovaném (repliky se neřeší). výhodou je povinný ručení 34 kč za rok - kvůli tomu si dost lidí s normálníma bílejma značkama nechává testovat a zřizovat průkaz hist. vozidla.
Jezdit s tím můžeš absolutně bez omezení vždy a všude. Najdi si stránky jakéhokoli veterán klubu, kontakt na testačního komisaře a informuj se. Ceny má každý klub podle svých stanov jiné. Určitě se toho neboj

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 22:50 | Nahoru | #14
Jawa 175/356 Tu jest

Naposledy editováno 01.05.2014 23:12:28

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 23:10 | Nahoru | #15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

1.5.2014 v 23:54 | Nahoru | #16

dj_hroch píše: ...a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu?...



Toho jsem se sám dříve obával, ale díkybohu už několik let to není pravda, že s veteránskými značkami se mohlo jet jen na "přejezdy" na sraz a zpět a o každé jízdě se musel vést podrobný deník. S tou komisí je to pravda, záleží na "každém soudruhu" - někde jsou nafrnělí dědci, co nesmyslně chtějí vidět stav, jako by motorka právě sjela z linky, jinde jsou tolerantnější - ale pochopitelně nemohou být moc benevolentní - těžko by mohli pustit na veteránznačky nějaký "tuningbastl".
V některých ohledech mají veteránznačky výhodu, v jiných zas nevýhodu, nejde jednoznačně říct, co je lepší.

Majk-fox> Ty lakované plochy, jako blatník, maska, kastlíky apod možná bude stačit umýt a navoskovat, pak se ukáže jejich pravý stav. Horší to ale bude s nádrží, tam to dost vypadá na nutnost nového chromu (a mohli se, aby nebyly vyrezlá zevnitř), ovšem na největší nervy se připrav s koleny a laufy - tam bude umění najít galvanovnu ochotnou výfuky přijmout, už z důvodu, že karbon a úsady ničí stahovací lázeň a bohužel ne vše jde od nich pořádně vyčistit. Takže lázeň se pak musí dávat nová.
Pozor také na tachometr - nevím, jak u tohoto typu, ale u starých veteránů býval "pajšl" budíků vyroben z nějaké zinkové slitiny a ta časem zkřehne a začne se rozsýpat jako rozpraskaná sádra - oprava nemožná, je třeba vše vyrobit nově. Ohledně tohoto by jistě více věděl bromep. Ale třeba už se u 175/356 toto nevyskytuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 02:49 | Nahoru | #17
J.M.K.> presne jedine omezeni veteranskych not je, ze se vozidlo nesmi pouzivat pro komerci a bylo to udelano hlavne kvuli V3Skam ktere kupovali borci od vojaku hodily na veterany a zacali s nima podnikat

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 08:47 | Nahoru | #18
Luxusni nalezovej stav
za minimalni investici bych ji zprovoznil a nelakoval

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 11:29 | Nahoru | #19
knedlo> O tom vím, že pro komerční účely se to používat nedá. I když to pak nutí k zamyšlení, jak to mají ošetřené majitelé těch veteránů, s kterými dělají vyhlídkové jízdy po Práglu... svým způsobem to je použití věci k podnikání a přitom ta auta jsou vesměs cca 30. léta a pochybuju, že by všechny kusy byly na původních, celou dobu "živých" papírech.

1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 11:35 | Nahoru | #20
Musí jít komplet do šroubku. Tam kde postupně nevyvzlínal olej převodovky a tlumičů, je v celkem bída stavu, tedy chromy. Kluzáky vyrezlý, nádrž i přesto, že v ní byla půlka benzínu, taky totál vyrezlá. Ráfky žádnej echt gold. Co mě překvapilo je plechařina, ta asi díky nánosům barev je good, dokonce i kastlík na baterku zevnitř neušel ruce natěračově a to ho asi zachránilo, jelikož jsem z něj vytáhl dobovou Yuasu, s průhledným tělem, ale suchou, jak vtipy Aleše Cibulky. A když už tohle bude všechno nový, tak ji udělám zugrunt.
Něco už jsem pořídil z MontyJawa, něco jsem našel na Jawamarkt a takový ty důležitý chromy, jako ráfky, komplet výfuky půjdou od p. Hadrávka (prý je to kapacita a 100% kvalita) a nádrž pořeším výměnou za jinou chromovanou.
Jen teda jedinou věc zatím marně sháním a to je vzduchový filtr se se sytičem, takovej ten košíček s drátěnkou. Ten můj je prasklej a kus u stahování k hrdlu chybí.

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 19:37 | Nahoru | #21

kuba350 píše: Počítej s tim, že jestli chceš tu renovaci udělat pořádně, tak tě to vyjde tak na 40 000 + ,-
Veteránský čísla se dají udělat za cca 2500,- podle klubu kde to budeš dělat. Na přetestaci se chodí jednou za rok (400 Kč). Kdy byl zrušenej ten tvuj techničák?



Ceník je u každýho klubu jinej. Pokud vím, tak u nás testace stojí pro člena už od 300 kč + správní poplatky na magistrátu (víši nevím, odhaduju v řádu několika desetikorun, nebo stokorun) + 1000 kč za značku. Každoroční prodloužení testace je za 200.

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 19:39 | Nahoru | #22

dj_hroch píše: Proboha rozhodně na bílé značky! Veteránské značky jsou nebetyčná hovadina - mít navíc atestaci, kde se kafrá uplně do všeho a jak něco není origo nebo je použita replika na opravu tak problém, a nemoct s tím navíc ani nikam jezdit jako bonus k tomu? Navíc se ještě kajsi REGISTROVAT v klubu? Být odkázán na milost a nemilost jakési veteránské obce kde secokoliv může změnitze dne na den? To jsou nápady z marsu todle Výhoda veteránskách značek žádná není, spousta chudáků, kdo je nucen je mít z důvodu nějakého fatálního omylu předchozích majitelů, by dala království za bílé značky.

Zkus ji nejdřív jakoukoliv cestou, ať už legal nebo nelegal, postavit na normální a tyhle pseudoznačky si nechat jen jako poslední možnost.



Nerad bych se tě dotknul, ale dovolím si říct, že ohledně veteránských značek tu píšeš docela blbosti.

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 20:13 | Nahoru | #23
Vzhledem k tomu ,že se musí každý rok na testaci či jak se tomu říká a jsou nepřenosné také nejsem jejich zastánce. Pokud se dají sehnat doklady byť za cenu to kolikrát tomu člověk nevěří tak bílé plechy jsou bílé plechy.
Také čekám na naše zákonojebáky kteří dříve nebo později na něco přijdou jak to dojebat jako vše.
Jawa dělá za 500,- výměnu rámu. Jediné s čím bojuji je odporně velký rozměr RZ tak nechávám dělat tady http://etovar.cz/cs...islicove-tabulky-spz není to sice úplně to právé pro soudruha v uniformě ale zatím zádný problém nemám.
PS: toto je jen můj názor moje věc moje myšlenka nebudu se s nikým dohadovat ani dlouze řešit

Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

2.5.2014 v 22:42 | Nahoru | #24
Pěkná, zkus prosím vyčisti lak a ukaž, jak to vypadá.

Btw. dneska jsem si byl pro veteránskou značku Mám to. Jasně, bílé značky jsou jsou bílé značky, ale já tu svoji mašinu stejně nikdy neprodám, takže je mi jedno, jestli že mám veterány. Hlavně, že můžu legálně jezdit. A testace byla naprosto v pohodě Bez připomínek, stupeň zachovalosti 1. Asi hodně záleží na klubu...

Každopádně super stroj, opravit, jezdit a hýčkat

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

4.5.2014 v 16:23 | Nahoru | #25

Majk-fox píše: Musí jít komplet do šroubku. Tam kde postupně nevyvzlínal olej převodovky a tlumičů, je v celkem bída stavu, tedy chromy. Kluzáky vyrezlý, nádrž i přesto, že v ní byla půlka benzínu, taky totál vyrezlá. Ráfky žádnej echt gold. Co mě překvapilo je plechařina, ta asi díky nánosům barev je good, dokonce i kastlík na baterku zevnitř neušel ruce natěračově a to ho asi zachránilo, jelikož jsem z něj vytáhl dobovou Yuasu, s průhledným tělem, ale suchou, jak vtipy Aleše Cibulky. A když už tohle bude všechno nový, tak ji udělám zugrunt.
Něco už jsem pořídil z MontyJawa, něco jsem našel na Jawamarkt a takový ty důležitý chromy, jako ráfky, komplet výfuky půjdou od p. Hadrávka (prý je to kapacita a 100% kvalita) a nádrž pořeším výměnou za jinou chromovanou.
Jen teda jedinou věc zatím marně sháním a to je vzduchový filtr se se sytičem, takovej ten košíček s drátěnkou. Ten můj je prasklej a kus u stahování k hrdlu chybí.

kdybys nebyl tak daleko tak ti pomužu poradim a mam snad všechny ND na tvou 175ku

1 reakcí na tento příspěvek Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

6.5.2014 v 14:18 | Nahoru | #26
maš ho u mě nachystanej








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

7.5.2014 v 12:05 | Nahoru | #27
herbelife> Respekt Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

7.5.2014 v 14:39 | Nahoru | #28
Majk-fox> Hoď sem nějaký fotky jak pokračuješ s čištěním a tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

8.5.2014 v 09:14 | Nahoru | #29

čzťák píše: Majk-fox> Hoď sem nějaký fotky jak pokračuješ s čištěním a tak



Hele teď jsem ve fázi, že je jawka rozebraná a čistím motor. On byl celej od oleje a vstvy starýho prachu,tak mám štětec, technickej benzín, odmašťovák ve spreji a hadr no a jedu mezi žebrování. Začíná z toho vykukovat hezkej motůrek s patinou. Rozhodl jsem se, že ho vyčistím a nechám ho tak jak je. Není nijak poškozenej a ani by se mi tam nějakej vyleštěnej motor nelíbil.

(reakce na) Stárnu a zraju aneb renovace jawičky

8.5.2014 v 10:03 | Nahoru | #30
Majk-fox> Přesně tak, žádný lesklý plochy, vypadá to potom jako když přijede cirkus :D

Tak třeba se nakonec ukáže, že z toho vykoukne pěkná motorka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ Jirk_K 7 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K


TOPlist