bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...
Zdravím, namontoval jsem baterku do své Jawy 150/352 a hodil ji na voltmetr,bylo mi ji tady poraděno, že by měla mít v klidu 6,3-6,4 V a při nastartování by to mělo stoupnout k 7 V. Nastartuji a nic nestoupá... zapnu světla, aby se ukázalo, jestli dobíjí to co dává do světel atd. a pořád i přes všechny zaplé světla nic nestoupá, ale ani neklesá, drží si konstantu na těch cca 6,3 V. Je to tak v pořádku, nebo budu to dobíjení spravit tak, aby dobíjela až k těm 7 V ? A popř. v čem je chyba ? Děkuji za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...

26.4.2014 v 12:01 | Nahoru | #1
Pokud nedobíjí, tak po zapnutí světel by muselo začít napětí na baterce pomalu klesat. Zůstává-li stabilní, tak dynamo alespoň něco dává a pokud se napětí vůbec nehne a drží se kolem těch 6.3V, tak může být rozladěné regulační relátko (drží nižší napětí, než by mělo). Někde na netu snad půjdou najít návody na jeho seřízení, ale není to žádná sranda. Ještě zkus nechat zapnutá světla a zhasnout motor, třeba jen sundáním fajfky ze svíčky a když začne hned napětí na baterce pomalu klesat, je jasné, že dynamo nějaký výkon má.
Mimochodem (už si to pořádně nepamatuju), má 150/352 na nádrži ampérmetr? Jestli jej máš dobře zapojený, tak na něm hned poznáš, jestli se baterka nabíjí, nebo vybíjí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 150-nedobíjí baterku, nebo jen slabě...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.4.2014 v 12:28 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Pokud nedobíjí, tak po zapnutí světel by muselo začít napětí na baterce pomalu klesat. Zůstává-li stabilní, tak dynamo alespoň něco dává a pokud se napětí vůbec nehne a drží se kolem těch 6.3V, tak může být rozladěné regulační relátko (drží nižší napětí, než by mělo). Někde na netu snad půjdou najít návody na jeho seřízení, ale není to žádná sranda. Ještě zkus nechat zapnutá světla a zhasnout motor, třeba jen sundáním fajfky ze svíčky a když začne hned napětí na baterce pomalu klesat, je jasné, že dynamo nějaký výkon má.
Mimochodem (už si to pořádně nepamatuju), má 150/352 na nádrži ampérmetr? Jestli jej máš dobře zapojený, tak na něm hned poznáš, jestli se baterka nabíjí, nebo vybíjí.



TĚSNĚ VEDLE. 352 nemá ani dynamo ani relátko. Světla živí magneto. Beterka je tam jen pro případ parkovaček a klaksonu...

1. nech si nabudit magneto
2. vyhoď původní selénový usměrňovač a nahraď ho diodou podle mého návodu.
3. musí být v pořádku tlumivka ve světlometu
4. kabel světelné cívky - spínačka - tlumivka - usměrňovač - baterka musí mít alespoň 2mm průřez a všechny spoje kvalitně proletovány
5. musíš měřit při zvýšených otáčkách (cca 3000)
6. Moc bych to neřešil. baterku ta motorka stejně nepotřebuje
7. Musíš dodržet wattáž žárovek. Magneto dává 25W.

Naposledy editováno 26.04.2014 12:33:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist