bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Deaktivace svícení po zapnutí zapalování
 
15.4.2014 v 16:19
Zdravím,
Chci na své GSX-R 750 k6 spínat přední světlo až po nastartování motoru. Relátko atd. mám připravené, jen jsem nikde nenašel +12V po nastartování motoru.
Můžete mi prosím poradit na které svorce se objeví +12V potom co motor naskočí?

Děkuji Hanz

Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 17:04 | Nahoru | #1
V podstatě na "nějaké" svorce ne snadno dostupně.

Řídící jednotka sice má informace o tom, jestli běží motor a jak, ale normálně uživatelsky/amatérsky (bez urážky) to není přístupné.

Jako nejjednodušší řešení bych viděl snímání napětí v palubní síti, třeba tímhle .

Funguje to tak, že po nastartování by mělo při správné funkci alternátoru a regulátoru dobíjení "vyskočit" napětí v palubní síti nad 13,8 V. Tenhle modul "měří" to napětí a pokud je nad, tak sepne výstup. Analogicky pak po snížení napětí, když zhasne motor a zastaví se aletrnátor, tenhle modul výstup vypne.

Naposledy editováno 15.04.2014 17:04:57

Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 17:33 | Nahoru | #2
Tady jsme to před pár dny řešili. Jestli má GSX-R750 už alternátor s drápkovou kotvou (buzený - jako v autě), tak to s tou diodou bude fungovat bez problémů a za zlomek ceny toho modulu z odkazu v prvním příspěvku. U magneta se zkratovou regulací je třeba zapojení trochu poopravit - i to se zde řešilo.

1 reakcí na tento příspěvek Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 17:45 | Nahoru | #3
V jednoduchosti je krása! Na levý palec rozpínací! tlačítko (min. 5A!)s přívodem na hl. světlomet. Při startu levým palcem vypneš hlavní světlomet
a pravým palcem zmáčkneš startér (a jako bonus máš, že můžeš kdykoliv zablikat hl. světlometem - něco jako světelná houkačka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 18:11 | Nahoru | #4
-HAD-> To mi nepřipadá jako nejvhodnější řešení, nýbrž jako klasickej českej bastl ...

1 reakcí na tento příspěvek Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 18:16 | Nahoru | #5
Ty vole , lidi jsou uz dneska shnili vypnout jeden prepinac

Naposledy editováno 15.04.2014 18:16:53

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 18:37 | Nahoru | #6

Creck píše: Ty vole , lidi jsou uz dneska shnili vypnout jeden prepinac



Tak předpokládám, že tady jde spíš o absenci vypínače světel ("aut.", resp. trvalý sepnutí) ...

1 reakcí na tento příspěvek Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 18:53 | Nahoru | #7
Motorka, která má automatické rozsvěcení světel, má zpravidla tato napájená přes pomocné kontakty v tlačítku starteru, kterými hlavní světlo při startu vypne. To byl i případ té VT750 z toho odkazu výše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 19:00 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Motorka, která má automatické rozsvěcení světel, má zpravidla tato napájená přes pomocné kontakty v tlačítku starteru, kterými hlavní světlo při startu vypne. To byl i případ té VT750 z toho odkazu výše.



Některý motorky to ale nemaj, přítelkyně mívala BMW F650 GS, rok myslim 2002, a na něm svítilo velký světlo furt po otočení klíče, i při běhu startéru.
Některý to mají trochu inteligentněji - jak píšeš. Po otočení klíče velký světlo svítí, při točení startéru zhasne.
Nejlepší ale je, když po zapnutí zápalka svítí jen parkovačka a velký světlo se rozsvítí až při chodu motoru.

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 19:05 | Nahoru | #9
Piwell> Tam je nejlepší to napájení relátka přes diodu přímo z altecu. Měla to tak třeba XS400. Ta ale má právě klasický buzený altec. U magneta se zkratovou regulací to může dělat brikule a je třeba dát paralelně k cívce relátka kondík. U těch brambor je to nedomyšlené, ale co jsem se dosud dověděl, tak na té motorce je někdy celá elektrika o mrtvici.

1 reakcí na tento příspěvek Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 19:05 | Nahoru | #10
nečetl jsem to moc pozorně, ale proč složitě, když to jde jednoduše
co takhle světla zapojit na klidový kontakt rozpínacího relé a kotvu řídit kontrolkou mazání?

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 20:02 | Nahoru | #11

misha píše: nečetl jsem to moc pozorně, ale proč složitě, když to jde jednoduše
co takhle světla zapojit na klidový kontakt rozpínacího relé a kotvu řídit kontrolkou mazání?

No konecne

Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 22:18 | Nahoru | #12
Jenže záleží na tom, jestli ta motorka má hlídání tlaku, nebo hladiny oleje a stejně tak, zda snímač rozpíná, nebo spíná. Podle toho pak vybrat typ relátka a způsob připojení cívky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

15.4.2014 v 23:28 | Nahoru | #13

Piwell píše: -HAD-> To mi nepřipadá jako nejvhodnější řešení, nýbrž jako klasickej českej bastl ...


nepochopil jsem, nabídni jednodušší a elegantnější řešení

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

16.4.2014 v 09:46 | Nahoru | #14

-HAD- píše: nepochopil jsem, nabídni jednodušší a elegantnější řešení



Nepsal jsem jednodušší, ale nepříliš vhodné. Přerušovat něco vypínačem na "silové" části, rozuměj za relátkem není to nejlepší řešení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

16.4.2014 v 10:32 | Nahoru | #15

-HAD- píše: nepochopil jsem, nabídni jednodušší a elegantnější řešení



on je hlavně problém v tom, že k6 má při startu světlo vyplé právě díky posuvnému kontaktu v tlačítku startéru, jak se tu psalo. On ale chce zapnout zapalování a světlo mít zhaslé až do té doby, než nahodí motor(což třeba můžou být i minuty).

Tvoje řešení by teda nevyřešilo nic-pokud jsi to teda nemyslel tak, že zapne zapalování a bude držet rozpínací tlačítko do té doby, dokud nenastartuje motor-což by bylo opravdu velice nepraktické.

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

16.4.2014 v 15:52 | Nahoru | #16
fockewulf> co je na tom nepraktické? Když můžu při startu držet pravým palcem starter, proč bych k tomu nemohl podržet levým palcem vypnutí hl. světla? (teda pokud jsi dřív nepracoval na pile ) A navíc nějakých max 6 Ampér není zas až tak velký proud.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

16.4.2014 v 15:56 | Nahoru | #17
fockewulf> Ještě teda nechápu, na co potřebuje zapnout zapalování a startovat až za minutu nebo dvě? A pokud by se nějaký rozumný důvod našel, stačí zaměnit tlačítko za přepínač

Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

16.4.2014 v 21:44 | Nahoru | #18
Děkuji všem za rady. Je to pro mě velice užitečné. Vyřeším to podle prvního návrhu.

(reakce na) Deaktivace svícení po zapnutí zapalování

17.4.2014 v 07:31 | Nahoru | #19
-HAD-> to se ptej Hanze78, ne mě, já mám normálně manuální vypínač on off kvůli tomu, že si chci určit, kdy světla svítí a kdy ne - nevýhoda je jasná-nesmíš na to zapomenout, což se v případě Hanze nestane, to bych viděl na ten důvod, proč to tak chce mít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist