globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 525/450 SX a KTM 525/450 EXC
Zdravím, chtěl bych se poradit ohledně servisních intervalů u KTM 525/450 SX
a KTM 525/450 EXC

- po kolika mth by se asi měla vyměnit pístní sada
- po kolika mth by se měl měnit olej apod...
- případně co se na motorce se*e a na co si dát pozor při koupi






KTM 525/450 SX a KTM 525/450 EXC

Skvělá odpověď, děkuji! 9.4.2014 v 19:14 | Nahoru | #1
1) když je to potřeba
2) olej dle stylu jízdy něco mezi 5-20mth (beru olej + filtry), zbytek dle potřeby
3) v terénu zrovna to co nemáš při sobě , jinak 525 je vcelku držák, na 525 jediná závada nějakým opotřebením (ne spotřebák) byla volnoběžka, takže startér stím netočil jak měl (start 50/50), nakopávačka furt fungovala jak měla, oprava cca 1500kč

KTM 525/450 SX a KTM 525/450 EXC

Skvělá odpověď, děkuji! 9.4.2014 v 23:24 | Nahoru | #2
u 450exc olej po 15mth a kontrola ventilu po 30mth jinač 525 bude větší držak ale 450 stačí v lese až na hlavu jinač kontroluj kyvku a ložíska v kolech a spojkovou pumpu

1 reakcí na tento příspěvek KTM 525/450 SX a KTM 525/450 EXC

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2014 v 00:54 | Nahoru | #3
mam 525sx
loziska , oleje, futra v kyvce , loziska v kolech a proste tunu dalsich veci za mnoho penez resit nebudu. to je proste spotrebak.
pozor si dej na pistek spojky. Kdyz to nekdo nehlida, praskne mu retez nebo ho ma vytahanej a volnej jak hopperovy gatata tak to poskodi hlinikovej chranic a az se to probrousi pres nej tak pak to domrda spojkovej pistek na motoru v tom lepsim pripade a v tom horsim ti to udela diru do motoru. Ale bohate staci kdyz musis koupit novej spojkovej segment za 2500kc :D
Zbytek je napsanej v manualu v tabulce servisnich intervalu.
Pokud kupujes starsi tak stejne nic nezjistis. Kdyz ti prodejce bude tvrdit ,ze je tam novej olej, novej pist, nove krouzky, serizene ventily, nove loziska na klice atd, stejne to nepoznas dokud to nerozdelas. A ver v dnesni dobe nekomu.
Cili se muzes zamerit na funkce starteru, nakopavacky, elektroinstalace, funkci tlumicu (jestli funguje regulace) a pokud do toho rovnou nechces nasypat penize ze startu tak pak jdi po motorce co ma novej spotrebak..jako jsou voditka retezu, brzdove desky, olej ve spojce a brzdovka v brze, rozeta, retez, poskozeni plastu, chladicu, prevatovanej vejfuk (jestli se hreje nebo se na nem da udrzet ruka a neni uplne dutej na poklep).
Kdyz uz se bavime o vejfuku tak se byvalemu majiteli stavalo ,ze zadni guma drela o vejfuk a docela ho poskodila. Nyty byly jakoby vytrhane a diry pro nyty byly hodne vyzvejkane. Musel sem to nechat zavarit a diry udelat nove. Takze tam se taky mrkni.
Tim jak se casto meni olej tak spousta umelcu sezvejka vypustne srouby a pak to nejde povolit, takze se mrkni na hlavicky vypustaku a vicek sitek v motoru at pak neresis, ze nejses schopen vymenit olej.
taky se podivej na stav vypletu kola. Soumernost nasponovani spic, pripadne poskozeni nebo chybejici spice v kole. Jestli je duse zajistena holderem a neni krivej ventilek, a pokud pujdes do nejakeho starsiho rocniku tak si zkontroluj ze neni prodrena nadrz u drzaku silenbloku (rok 2004 treba). Je tam na nadrzi takovej ostrej vystupek a ten se vlivem bordelu a pohybu nadrze umi prodrit tak ze tama zacne saknout benzin.
A jeste blbost typu kovovej drzak voditka retezu na kyvce. Zkontroluj jeho poskozeni (dojde k nemu kdyz je to narazene a nebo se pozde vymenilo silonove vylozeni a doslo k probrouseni. Ten drzak se blbe shani. Ne ze by nesel sehnat ,ale je to zas dalsich cca 500kc. Sundej sedlo a mrkni na vzduchac, zaroven zkontroluj funkci sytice, ochuzovace a manualniho dekompresoru. -to kdyz budes mit sundanou nadrz za ucelem prohlidky kvuli saknuti benzinu a s tim sundane sedlo.
A to je asi vse..na vic si nevzpomenu. Tak preju stastnou volbu :)

Jen pro zajimavost, jakej rok by si chtel koupit a jakou mas predstavu o cene?

1 reakcí na tento příspěvek KTM 525/450 SX a KTM 525/450 EXC

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2014 v 07:58 | Nahoru | #4
Zdárec, přihodim něco do ohně, ikdyž pán nademnou sepsal dost. U 525 výměna pístní sady - vlastní zkušenost - kamarád jezdí snáma a má u 525 /vlastní ji několik let/ na pístu přes 400mth a v motoru ani neklepne - ale tohohle se dožije snad 1 motorka z 10, neni to o ničem jiném než po kom motorku koupíš a po kom ji koupil majitel před tebou. U 450 ta výměna bude v kratším intervalu, ale ne o moc. V podstatě jde o to samé...servis a zacházení. Olej - čtu inzeráty olej po 10mth, proč ne, výrobce však pro tyhle endura udává 20mth - možná i víc ! V 525 se to jen převaluje a tak tam tolik k opotřebení nedochází jako u menších objemů, který se vytáčej. Ale když to vyměníš dřív, budeš klidně spát :) Hlavně tam lej to co tam má bejt, nebo stejnou specifikaci a nelaboruj :) Ještě k těm mth, 100mth = kontrola, ať už u 4T nebo 2T, a pak víš na čem seš.. Taky si nenapsal co chceš jezdit apod, 450 a 525 je rozdíl, kor exc X cross. Jinak jeden takovej malej typ, pokud se vydáš pro jakoukoliv moto na Moravu apod, tak se ti riziko že kápneš na vylítanej vajgl, kterej je na oko navoňenej sníží tak o 40% - sice si připlatíš ale otevři nějakej takovej inzerát a podívej se na stav motorky a cenu, pak si otevři inzerát ze středoč. nebo liberec. kraje popř Prahu a uvidíš ty rozdíly :) Pokud nejsi jeden z těch co motorku slítaj za 1 nebo 2 sezony a pak prodávaj, a chtěj si ji chvíli nechat, tak taková analýza stojí za to... Čus a zdar při výběru !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Špatné olejové čerpadlo KTM 525 SX Toman23 4 6.5.2024 v 15:18 Anti
Světla na cross KTM sx125 KTM 125 SX, KTM 450 SX, KTM 250 SX, KTM 520 SX, KTM ... Jirka2948 7 13.10.2022 v 10:41 Elfmen
Potřebuju poradit KTM 520 SX, KTM 525 SX gomolak 3 31.5.2020 v 17:00 cita29
Spojka Magura KTM 525 SX figo 0 14.1.2020 v 13:42 figo
tazke startovanie KTM 525 SX zeliezko 12 10.5.2018 v 09:24 zeliezko


TOPlist