globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: větrák/olejovej chladič GSX600F
2.4.2014 v 14:22
zdravim hoši a páni konstruktéři...měl bych v úmyslu dát si před olejovej chladič větrák, protože se motorka v koloně neuvěřitelně taví. Ktomu občas nějaká gumovačka nebo zkouška na zadní a tečou mi válce...jaký máte názor?...Je to kravina nebo by to šllo nějako provést?
Anketa: větrák před oleják
ano
25%
2
ne
75%
6

větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 14:38 | Nahoru | #1
Kup si něco jinýho nebo nekoukej na teplotu oleje Nedovedu si představit to bastlení

větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 14:39 | Nahoru | #2
A mimochodem,v koloně jsem na mašině snad nikdy nestál

1 reakcí na tento příspěvek větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 14:54 | Nahoru | #3
Jak jsi poznal, že se ti motorka přehřívá? Jinak větrák před chladič je rozhodně blbost, když už tak za něj.

(reakce na) větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 15:48 | Nahoru | #4

Libor.gs500e píše: Jak jsi poznal, že se ti motorka přehřívá? Jinak větrák před chladič je rozhodně blbost, když už tak za něj.



Tak on určitě myslel za něj :) hele kámoš ho měl na gsxr 750, páč měl čidlo na teplotu oleje a ten olej měl vážně celkem vysoký teploty...Tak tam dal ventilátor ze srada..ALe měl ho teda na vypínač..

větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 17:38 | Nahoru | #5
Nedokážu si představit kam za chladič by ho dostal. Jezdil jsem na eFku cca rok a nikdy jsem s tím neměl problém. Je fakt, že v koloně jsem taky nikdy nestál.

1 reakcí na tento příspěvek větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 18:34 | Nahoru | #6
Mel jsem tuhle moto 5 sezón a nikdy jsem s teplotou neměl problém.
Akorat kdyz jsem chtel bouchnout zadní pneu, tak po 20minutách gumování mela zvýšený volnoběh, ale vzhledem k absenci teploměru jsem teplotu motoru nikdy neřešil.
Podle mě je to úplně zbytečný.
Uka fotku tečícího válce, to jsem taky jeste neviděl

(reakce na) větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 18:42 | Nahoru | #7

dva_hrnce píše: Mel jsem tuhle moto 5 sezón a nikdy jsem s teplotou neměl problém.
Akorat kdyz jsem chtel bouchnout zadní pneu, tak po 20minutách gumování mela zvýšený volnoběh, ale vzhledem k absenci teploměru jsem teplotu motoru nikdy neřešil.
Podle mě je to úplně zbytečný.
Uka fotku tečícího válce, to jsem taky jeste neviděl



Jooo, to by mě po pravdě taky zajímalo :)

Naposledy editováno 02.04.2014 18:42:55

1 reakcí na tento příspěvek větrák/olejovej chladič GSX600F

2.4.2014 v 20:41 | Nahoru | #8
..olej neni voda takze se nevari pri 100 stupnich a snasi teploty mnohem vyssi a kdyby byla teplota oleje pro jizdu dulezita tak bychom tam urcite vsuchni meli teplomer.....naprotitomu jestli si tam hodlas bastlit protikolonovej vetrak tak jo klidne to vyzkousej a dej vedet

(reakce na) větrák/olejovej chladič GSX600F

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2014 v 09:10 | Nahoru | #9

Duritio píše: ..olej neni voda takze se nevari pri 100 stupnich a snasi teploty mnohem vyssi a kdyby byla teplota oleje pro jizdu dulezita tak bychom tam urcite vsuchni meli teplomer.....naprotitomu jestli si tam hodlas bastlit protikolonovej vetrak tak jo klidne to vyzkousej a dej vedet



Hele sice se nevari pri 100 stupnich jako voda (záleží samozřejmě na tlaku) ale optimální provozní teplota oleje je cca 100°C..Při téhle teplotě má optimální mazací vlastnosti...Vyšší teplotou se mazací schopnost snižuje a olej degraduje...Proto máš na mašině rádoby chladič oleje...On funguje i obráceně tj. že při nízkých teplotách ti ho voda pro změnu zase ohřívá...A věř, že když stojíš někde v koloně, nebo gumuješ tak na olejáči není problém dostat se s teplotou oleje na cca 140°C - 150°C a to mu samozřejmě moc nesvědčí...

větrák/olejovej chladič GSX600F

30.4.2014 v 11:12 | Nahoru | #10
tak mám tam motul pět sto...a ty bublinky se mi moc nelíbí obvykle tpčim kolem 7-9...když to ženu...a po zastavení je ten olej jak voda a jak je známo..bublinky nemažou?...že by to bylo teplotou?...nebo je tam jiná neplecha?

větrák/olejovej chladič GSX600F

1.5.2014 v 09:38 | Nahoru | #11
Měl sem tuhle mašinu několik let a nebyl problém. Pokud s tim jezdíš často v zácpách, tk dej teplejší olej, třeba 15w-50.

větrák/olejovej chladič GSX600F

1.5.2014 v 10:10 | Nahoru | #12
Sám za sebe myslím, že to je zbytečnost. KDyž si s tím pohraješ, určo občas vzbudíš pozornost na pumpě u kávy od ostatních bajkerů, ale nic víc bych v tom nehledal. Tolik času v kolonách asi nestrávíš, pokud s ním nejezdíš do kauflanda a nesedíš na něm, když čekáš s důchodcema na vozejk. Jak bylo řečeno, olej není voda, nevaří při 100 stupňích a válce jsou zvyklé na vysoké teploty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist