Téma mluví samo za sebe. Rád bych se zeptal jakou motorku doporučujete na cestování. Rád bych si koupil motorku (budu moci maximálně 35 kw), se kterou bych jezdil jak mezi městy tak i do zahraničí.
Osobně jsem si vybral motorku Aprilia Pegaso 650 Trail. Bohužel neznám nikoho kdo tuhle motorku vlastní a tak se vás také ptám na názory na tuto moto. Pokud máte ovšem jinou motorku, kterou by jste mi mohli doporučit, tak sem s tím.
Jak už jsem psal. Maximálně však 35 kw a můj rozpočet je maximálně 100 tisíc Kč. Vím, že za větší cenu se dají sehnat i lepší kousky, ale kvůli studiu si to nemůžu dovolit.
EDIT: Teď vlastním Yamaha XT 125 X a s tímto typem motorky jsem velmi spokojený. Myslím si že i tyto moto by ustály kratší cestování, což by mi možná také stačilo. Pokud víte čím ji nahradit, budu taky rád
Díky moc, Bóža
Naposledy editováno 02.04.2014 13:37:16
1 reakcí na tento příspěvek Co si vybrat na cestování?
E: XT660...ideál na blbnutí kolem baráku,sveze batoh,kufry,houby žere,nenáročné servis,jen problém že má v TP 35.něcoKW
Naposledy editováno 02.04.2014 13:43:00
1 reakcí na tento příspěvek Co si vybrat na cestování?
pegaso je jedno valec s dost malym vykonom na svoju kubaturu. to Ti hra do karat kvoli vodicaku. vibracie na Pegase urcite su (mam teda starsie ie a nemyslim ze medzi jedno valcami je velky rozdiel), ale nie je to nic tragicke ako to tu nektori popisuju. proste su a punktum
na starsom IE (technicky by mali byt nanajvys podobne s Trialom az na motor a design) je cestovanie prijemne. Ma prijemne jazdne vlastnosti (ziaden supersport, ale pekne hrava a ovladatelna), velke zdvihy vpredu aj vzadu a je na tom prijemny posed (a to mam 195 cisel)
Boli dni, ked po 250 km by som ju uz bol najradsej hodil do priekopy pri ceste a ked som z nej zliezol neveril som, ze sa mi este niekedy postavi...
A boli aj take ked som na nej nabehal 760km za den a ked som ju pred polnocou parkoval do garaze tak by som sa este bol aspon 100 km prebehol, ale bola nedela v noci a rano do prace..
Ako som pisal, motorka je malo vykonna. Ten vykon staci tak do 110, max 120 km, potom nastupuje obrovsky deficit. zial
Z toho vyplyva, ze na okresky do rychlosti nejakych 100-110 je to v pohodicke, este tam mas aj maly kusok rezervy (maly je spravne slovo!). ale nad 120 je to uz dost biedne a moto zrychluje dost neochotne. dialnicny presun rychlstou 120-130km na nej je celkom slusne trapenie. nieze by to neslo, ide to, ale trapi sa jazdec aj motorka. Nejaky zrychleny presun po dialnici 150-160km absolutne nemyslitelny...
vseobecny problem apriili je tazsia dostupnost nahradnych dielov (vacsinou zial uplna nedostupnost a co si nedopasujes z inych moto to tak skoro mat nebudes) a ked uz aj zozenies original ND, su za ceny vyssie ako v BMW+KTM dohromady :)
Dalsia vec je dostupnost kadejakych cestovnych a cestovatelkych doplnov a vychytavok, ktora sa tiez zial (hlavne pre TRAIL) blizi k nule...
blizsie jazdne vlastnosti ti zial nenapisem, mam trosicka inu. Nech napise ten co ma presne trail ;) ale musim konstatovat, ze oproti IE ma vychytane celkom velke mnozstvo drobnych konstrukcnych chybiciek, co urcite potesi ;)
este jedna dobra rada, ked budes kupovat tak radsej drahsiu a s kompletnou vybavou ( hlavny stojan, turisticke plexi, chranice ruk a idealne vsetky 3 kufre) potom su tieto doplnky na aprilku k nezohnaniu a stoji to oproti kupnej cene motorky obrovske prachy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si vybrat na cestování?
Woky> Když máš to Pegaso ... Opravdu je ten motor líný při větších rychlostech?
KubaLC8> Samozřejmě že pro mě bude lepší dát méně než více. 100 tisíc jsem napsal jen kvůli maximální ceně. I ta by se dala o pár tisíc zvětšit, ale nechci už za 130 tisíc a podobně
Woky ma tiez stare pegaso. Tusim dokonca karburator(ie aj trail maju vstreky). Moja ma pisany vykon 36kw(alebo tak nejak), tzn ze cca to iste co trail. Co som cital na forach, tak tie xtckove motory su oproti rotaxu dokonca troska lenivejsie. Pisem len co somcital, sam som este trail neskusal.
Po 125tke sa ti samozrejme z pociatku bude zdat ze si presedlal na raketu, a deficit nebudes pocitovat. Neskor to ale pride
Na druhej strane nie len vybava je dolezita, ale aj stav. Vybavu aj ked s problemami (a dost velkymi ako som pisal) zozenies za cca 500evri nejaku jazdenu(nove kufre su samozrejme drahsie, ale povedzme 700e). Na nahradnych dieloch a opravach vsak 700e utopis ani neveis ako, hlavne ked si nevies pomoct sam.
Maximalna rychlost stareho pegasa je tusim 152, alebo 156 zratane z prevodov. Pravdou je, ze stare pegaso nadmeriava na tacho. Ale nie je to take tragicke ako pise woky. 150na tacho je nieco malo nad 140 v reale.aspon na mojej Neviem ako nove, to uz ma tusim digi budiky...
1 reakcí na tento příspěvek Co si vybrat na cestování?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kterou motorku vybrat [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 Trail, Yamaha XT 660 Z Tenere | Sportback | 65 | 22.3.2021 v 10:52 Slávek-TDM |
Uprava laufu. Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 6 | 18.1.2021 v 15:33 FiZzeR |
Tachometr Aprilia 650 trail Aprilia Pegaso 650 Trail | Fira528 | 1 | 8.3.2020 v 05:45 krokoš |
Divné cukání a chod motoru Aprilia Pegaso 650 Trail, Aprilia Pegaso 650 Strada,... | oskaradam | 8 | 2.9.2019 v 23:11 jenda-pegaso |
SOS nesprávný kod Aprilia pegaso 65... [1, 2] Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 43 | 31.8.2019 v 20:30 -PePe- |