globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: NX650 Dominator zapalování
 
17.6.2007 v 12:49
Zdravím,
mám problém se zapalováním na Hondě NX650 Dominator r.v. 92. Prostě najednou vypadne a musím zastavit. Zastavím, vypnu světla, škrtnu startér a jedu dál. Jinak otáčkoměr přestává v tu chvíli, když to vypadne, ukazovat, takže pravěpodobně z CDI nejdou pulsy - tj. cívku a svíčku lze vyloučit (leda by byl zkrat na cívce nebo vedení k ní). Jasně, studenej spoj, říkám si, ale najít ho :(. Pročistil jsem všechny kontakty ohledně zapalování a nic. Akorát jsem nečistil konektor k čidlu, protože se mi na poprvé nepodařilo jej rozebrat. Tak jsem jej napodruhé pročistil a zahejbal kabelama a teď to bylo asi tři týdny OK (600 km). A včera se to objevilo zase a celkem častěji než dřív.
Za předpokladu že pomohla předchozí akce, tak si z toho vyvozuju tento závěr: pokud pomohlo pročištění konektoru, tak by to mělo stále chodit, pokud pomohlo zahejbání kablíkem - tak se to bude už jen zhoršovat, dokud nevyměním kablík (nebo čidlo).
Takže otázka číslo jedna zní: Ví někdo, co obnáší dostat se k čidlu? Koukal jsem, že to je pěkně v motoru. Mám vypustit olej, nebo stačí položit na bok, nebo mi z toho olej vůbec nepoteče? Jde jen o to sundat víko, nebo jsou s tím spojeny nějaké záludnosti? (např. na mě vyskočí nějaká pružinka a někam se mi schová :). A kolik tak přibližně může stát čidlo?
Otázka číslo dva - mohlo by to být CDI - má někdo podobnou zkušenost? Na kolik tak přijde?
Otázka číslo tři: Včera jsem si všimnul, že v okamžiku, kdy vypnu světla a mám ještě zařazený kvalt, motor naskočí. Ev. když zapnu blinkry, tak taky. Takže mě napadlo, že to se zapalováním nemusí souviset - např. zkrat, blbá zem (dominátor ji má rozvedenou kabelama - kdo ví, proč to ti japonci dělaj - možná kvůli rušení), špatná baterka + dobíjení (součástí opravy bylo i dobytí baterky - je horší, ale stále startuje)? Co by se stalo, kdybych uzemnil zem přímo u CDI na kostru?
Otázka číslo čtyři: Voda - kde? :)
Myslím, že jsem vypsal vše co vím, budu rád, pokud někoho něco napadne. Klidně větší investice, ale musím vědět, jak zjistit, že tato investice 100% pomůže :).
Nevíte někdo, kde by se dal sehnat konektor k CDI nebo alespoň PINy do něj? (Na experimenty typu vyřadit signál od neutrálu-stojánku a tak).

Mám k dispozici osciloskop, ale obávám se, že mi to bude prd platné, protože to zlobí jenom za jízdy a zatím jsem nepřišel na to, jak to vyvolat. (Budu rád za nápady).

Jo málem bych zapomněl, je krásné počasí, takže to spěchá!!! :)

Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:00 | Nahoru | #1
jenikh>jestli jsi pohnul s drátama od čidla a bylo to OK tak to chce možná přihnout ty plíšky uvnitř konektoru
Jinak výměna čidla není nic moc složitýho nakloníš hodně motorku dundáš zadní brzdu,stupačku,povolíš trubičku mazání vačky pak povolíš víko a sundáš ho olej by neměl týct možná poteče trochu z víka co sundáš co by mohlo vypadnout je váleček z O-kroužkem kterej vede olej z čerpadla do víka,klikovky.....

Pak hned vidíš čidlo,drží ho 2 šrouby M6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:08 | Nahoru | #2
Vondri>Ok díky za radu. Jestli je to tak jednoduchý, tak zkusim mrknout na to čidlo, protože mám podezření na ten přívodní kábl k němu. Přecijenom je už tam patnáct let, já bejt přívodním káblem, tak sem se prošoupal už dávno :) A pak uvidíme. Při té příležitosti mrknu na ten konektor.

Dík.

1 reakcí na tento příspěvek NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:08 | Nahoru | #3
Asi to bude ten stuďák, nebo máš někde v zlomený drát co občas nemá kontakt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:09 | Nahoru | #4
čidlem netečou žádný proudy a pokud teda není rozmasakrovaný, tak s nim radši vůbec nic nedělej!!!, 100% to bude někde v konektoru nebo drátech co vedou od čidla do motoru a to v místě, kde se můžou hodně mlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:20 | Nahoru | #5
Dingo>Problem je, ze podezrely misto, kde by mohly bejt skriply draty, je vylez z motoru. Pokud se chci na ne kouknout, tak je demontaz jedina moznost :(. Vsechny ostatni mista sou dostupny a draty jsou tam pomerne volne, takze skripnuti je malo pravdepodobne. Jo pak taky hrozi, ze je poskozena izolace od vyfuku, protoze je to moc blizko prip. se jej to dotykalo. Ale to je stejny problem - vymena dratu znamena demontaz :(. Ale dik za komentar, zvazim to a pokusim se s nim prilis nemanipulovat, jen zkouknout ty draty v tom prulezu.

(reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 16:12 | Nahoru | #6
jenikh>v tom výlezu z motoru určitě drát skříplej nebude protože ty dráty sou zalitý v gumě,vevnitř to skříplí taky bejt nemůže, jedině by musel bejt skříplej hned venku ale to by si viděl i bez toho aby si to rozdělal

(reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 20:45 | Nahoru | #7
jinak k tomu kabelu od čidla ty píšeš že je tam 15 let na mají moto je 18 let a není problém na bráchový je 19 a taky to nic nedělá jede to pořád ;) ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

12.7.2011 v 08:26 | Nahoru | #8
Ahoj jenikh,
je to tedy uz nejaky ten rok stare, ale problemum je jedno co je za rok . Uz tak mesic me trapi naprosto stejny problem. Vyresil jsi to uz nejak? Vyznam se v elektrice vcelku dost, ale s timto zatim nevim. Prosel jsem vsechny spoje, kabely a konektory a vse vypada OK. Ted jsem si napichl Voltmetr primo na cidlo otacek a sleduji to pri jizde online. A zatim jsem vysledoval, ze kdyz se to stane, tak cidlo dava stale signal, tzn. ze cidlem to nebude. Jeste zkusim online sledovani napajeni do CDI. Jinak stojanem a vsemi temito periferiemi to neni, nebot jsem je umele vyradil a premostil.Pokud by to byla civka nebo svicka nebo kabel ke svicce, tak by otackomer nespadl. Usuzuji ze to bude problem bud primo v CDI. Snad mi poradis, nebot me to pekne stve.Diky moc
Libor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

28.7.2011 v 11:41 | Nahoru | #9
vylius> Vyřešil. Vyřešil jsem to tak, že jsem vyměnil zapalování a pro sichr i vyměnil kabel k čidlu (pájeno v motorovém prostoru, natažena nová kabeláž včetně nové tepelné izolace). Příští sezónu to začalo dělat něco podobného, ale to už byl evidentně problém stojánku, takže jsem to jenom spojil natvrdo a OK.

Jinak jsem přesvědčen, že to je problém v CDI, bohužel se to nedá zjistit určitě, protože v garáži to vždy fungovalo.

Jelikož orig. řídící jednotka stojí hooodně peněz a nikdo mi nezaručil, že to pomůže, tak jsem místo originál CDI použil programovatelné klasické zapalování od IMFsoftu, cívku jsem použil obyč. PAL. Můžu ti poslat konfiguraci k tomu zapalování. Jinak v dnešní době vyrábějí i CDI verzi.

Kabel k čidlu měněn více méně preventivně, nelíbilo se mi, jak byl veden kolem výfuku.

Jinak nedávno jsem zjistil, že v číně se dá koupit levné alternativní CDI - viz např. ebay nebo aliexpress. Jelikož však funguji a již tam nemám orig. konektory, tak jsem to neřešil.

(reakce na) NX650 Dominator zapalování

18.8.2011 v 13:08 | Nahoru | #10
jenikh> Ja uz jsem to tez vyresil. Vymenil jsem CDI a vse opet funguje na 100%. Nemate nekdo starou nefunkcni CDI? Neco bych rad zkusil.Diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist