paolo_novy Přidat reklamu

Téma: NX650 Dominator zapalování
 
17.6.2007 v 12:49
Zdravím,
mám problém se zapalováním na Hondě NX650 Dominator r.v. 92. Prostě najednou vypadne a musím zastavit. Zastavím, vypnu světla, škrtnu startér a jedu dál. Jinak otáčkoměr přestává v tu chvíli, když to vypadne, ukazovat, takže pravěpodobně z CDI nejdou pulsy - tj. cívku a svíčku lze vyloučit (leda by byl zkrat na cívce nebo vedení k ní). Jasně, studenej spoj, říkám si, ale najít ho :(. Pročistil jsem všechny kontakty ohledně zapalování a nic. Akorát jsem nečistil konektor k čidlu, protože se mi na poprvé nepodařilo jej rozebrat. Tak jsem jej napodruhé pročistil a zahejbal kabelama a teď to bylo asi tři týdny OK (600 km). A včera se to objevilo zase a celkem častěji než dřív.
Za předpokladu že pomohla předchozí akce, tak si z toho vyvozuju tento závěr: pokud pomohlo pročištění konektoru, tak by to mělo stále chodit, pokud pomohlo zahejbání kablíkem - tak se to bude už jen zhoršovat, dokud nevyměním kablík (nebo čidlo).
Takže otázka číslo jedna zní: Ví někdo, co obnáší dostat se k čidlu? Koukal jsem, že to je pěkně v motoru. Mám vypustit olej, nebo stačí položit na bok, nebo mi z toho olej vůbec nepoteče? Jde jen o to sundat víko, nebo jsou s tím spojeny nějaké záludnosti? (např. na mě vyskočí nějaká pružinka a někam se mi schová :). A kolik tak přibližně může stát čidlo?
Otázka číslo dva - mohlo by to být CDI - má někdo podobnou zkušenost? Na kolik tak přijde?
Otázka číslo tři: Včera jsem si všimnul, že v okamžiku, kdy vypnu světla a mám ještě zařazený kvalt, motor naskočí. Ev. když zapnu blinkry, tak taky. Takže mě napadlo, že to se zapalováním nemusí souviset - např. zkrat, blbá zem (dominátor ji má rozvedenou kabelama - kdo ví, proč to ti japonci dělaj - možná kvůli rušení), špatná baterka + dobíjení (součástí opravy bylo i dobytí baterky - je horší, ale stále startuje)? Co by se stalo, kdybych uzemnil zem přímo u CDI na kostru?
Otázka číslo čtyři: Voda - kde? :)
Myslím, že jsem vypsal vše co vím, budu rád, pokud někoho něco napadne. Klidně větší investice, ale musím vědět, jak zjistit, že tato investice 100% pomůže :).
Nevíte někdo, kde by se dal sehnat konektor k CDI nebo alespoň PINy do něj? (Na experimenty typu vyřadit signál od neutrálu-stojánku a tak).

Mám k dispozici osciloskop, ale obávám se, že mi to bude prd platné, protože to zlobí jenom za jízdy a zatím jsem nepřišel na to, jak to vyvolat. (Budu rád za nápady).

Jo málem bych zapomněl, je krásné počasí, takže to spěchá!!! :)

Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

12.7.2011 v 08:26 | Nahoru | #1
Ahoj jenikh,
je to tedy uz nejaky ten rok stare, ale problemum je jedno co je za rok . Uz tak mesic me trapi naprosto stejny problem. Vyresil jsi to uz nejak? Vyznam se v elektrice vcelku dost, ale s timto zatim nevim. Prosel jsem vsechny spoje, kabely a konektory a vse vypada OK. Ted jsem si napichl Voltmetr primo na cidlo otacek a sleduji to pri jizde online. A zatim jsem vysledoval, ze kdyz se to stane, tak cidlo dava stale signal, tzn. ze cidlem to nebude. Jeste zkusim online sledovani napajeni do CDI. Jinak stojanem a vsemi temito periferiemi to neni, nebot jsem je umele vyradil a premostil.Pokud by to byla civka nebo svicka nebo kabel ke svicce, tak by otackomer nespadl. Usuzuji ze to bude problem bud primo v CDI. Snad mi poradis, nebot me to pekne stve.Diky moc
Libor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

28.7.2011 v 11:41 | Nahoru | #2
vylius> Vyřešil. Vyřešil jsem to tak, že jsem vyměnil zapalování a pro sichr i vyměnil kabel k čidlu (pájeno v motorovém prostoru, natažena nová kabeláž včetně nové tepelné izolace). Příští sezónu to začalo dělat něco podobného, ale to už byl evidentně problém stojánku, takže jsem to jenom spojil natvrdo a OK.

Jinak jsem přesvědčen, že to je problém v CDI, bohužel se to nedá zjistit určitě, protože v garáži to vždy fungovalo.

Jelikož orig. řídící jednotka stojí hooodně peněz a nikdo mi nezaručil, že to pomůže, tak jsem místo originál CDI použil programovatelné klasické zapalování od IMFsoftu, cívku jsem použil obyč. PAL. Můžu ti poslat konfiguraci k tomu zapalování. Jinak v dnešní době vyrábějí i CDI verzi.

Kabel k čidlu měněn více méně preventivně, nelíbilo se mi, jak byl veden kolem výfuku.

Jinak nedávno jsem zjistil, že v číně se dá koupit levné alternativní CDI - viz např. ebay nebo aliexpress. Jelikož však funguji a již tam nemám orig. konektory, tak jsem to neřešil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist