paolo_novy Přidat reklamu

Téma: NX650 Dominator zapalování
 
17.6.2007 v 12:49
Zdravím,
mám problém se zapalováním na Hondě NX650 Dominator r.v. 92. Prostě najednou vypadne a musím zastavit. Zastavím, vypnu světla, škrtnu startér a jedu dál. Jinak otáčkoměr přestává v tu chvíli, když to vypadne, ukazovat, takže pravěpodobně z CDI nejdou pulsy - tj. cívku a svíčku lze vyloučit (leda by byl zkrat na cívce nebo vedení k ní). Jasně, studenej spoj, říkám si, ale najít ho :(. Pročistil jsem všechny kontakty ohledně zapalování a nic. Akorát jsem nečistil konektor k čidlu, protože se mi na poprvé nepodařilo jej rozebrat. Tak jsem jej napodruhé pročistil a zahejbal kabelama a teď to bylo asi tři týdny OK (600 km). A včera se to objevilo zase a celkem častěji než dřív.
Za předpokladu že pomohla předchozí akce, tak si z toho vyvozuju tento závěr: pokud pomohlo pročištění konektoru, tak by to mělo stále chodit, pokud pomohlo zahejbání kablíkem - tak se to bude už jen zhoršovat, dokud nevyměním kablík (nebo čidlo).
Takže otázka číslo jedna zní: Ví někdo, co obnáší dostat se k čidlu? Koukal jsem, že to je pěkně v motoru. Mám vypustit olej, nebo stačí položit na bok, nebo mi z toho olej vůbec nepoteče? Jde jen o to sundat víko, nebo jsou s tím spojeny nějaké záludnosti? (např. na mě vyskočí nějaká pružinka a někam se mi schová :). A kolik tak přibližně může stát čidlo?
Otázka číslo dva - mohlo by to být CDI - má někdo podobnou zkušenost? Na kolik tak přijde?
Otázka číslo tři: Včera jsem si všimnul, že v okamžiku, kdy vypnu světla a mám ještě zařazený kvalt, motor naskočí. Ev. když zapnu blinkry, tak taky. Takže mě napadlo, že to se zapalováním nemusí souviset - např. zkrat, blbá zem (dominátor ji má rozvedenou kabelama - kdo ví, proč to ti japonci dělaj - možná kvůli rušení), špatná baterka + dobíjení (součástí opravy bylo i dobytí baterky - je horší, ale stále startuje)? Co by se stalo, kdybych uzemnil zem přímo u CDI na kostru?
Otázka číslo čtyři: Voda - kde? :)
Myslím, že jsem vypsal vše co vím, budu rád, pokud někoho něco napadne. Klidně větší investice, ale musím vědět, jak zjistit, že tato investice 100% pomůže :).
Nevíte někdo, kde by se dal sehnat konektor k CDI nebo alespoň PINy do něj? (Na experimenty typu vyřadit signál od neutrálu-stojánku a tak).

Mám k dispozici osciloskop, ale obávám se, že mi to bude prd platné, protože to zlobí jenom za jízdy a zatím jsem nepřišel na to, jak to vyvolat. (Budu rád za nápady).

Jo málem bych zapomněl, je krásné počasí, takže to spěchá!!! :)

Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:09 | Nahoru | #1
čidlem netečou žádný proudy a pokud teda není rozmasakrovaný, tak s nim radši vůbec nic nedělej!!!, 100% to bude někde v konektoru nebo drátech co vedou od čidla do motoru a to v místě, kde se můžou hodně mlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NX650 Dominator zapalování

17.6.2007 v 13:20 | Nahoru | #2
Dingo>Problem je, ze podezrely misto, kde by mohly bejt skriply draty, je vylez z motoru. Pokud se chci na ne kouknout, tak je demontaz jedina moznost :(. Vsechny ostatni mista sou dostupny a draty jsou tam pomerne volne, takze skripnuti je malo pravdepodobne. Jo pak taky hrozi, ze je poskozena izolace od vyfuku, protoze je to moc blizko prip. se jej to dotykalo. Ale to je stejny problem - vymena dratu znamena demontaz :(. Ale dik za komentar, zvazim to a pokusim se s nim prilis nemanipulovat, jen zkouknout ty draty v tom prulezu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist