globalmoto_kveten





Téma: Stavba dvojgaráže
 
1.4.2014 v 13:33
Místa na parkování není nikdy dost,tak jsem se rozhodl postavit dvojgaráž.
Už jsem toho prošel hodně a zatím nic.

Má tady někdo zkušenosti se stavbou dvojgaráže cca 7x8 m ?
Případně kontakt na stavební firmu která ji postaví včetně projektu za rozumné peníze?

Cihlová stavba 7x8 m,jedny sekční garážová vrata 4,5 m,stavba na Praze 10.

Něco jako :










Za příspěvky k tématu předem díky.

Plechové,betonové,dřevěné jsem viděl taky.
Chci raději z cihel.
Anketa: Přemýšlíte taky o stavbě garáže?
Ano
42%
8
Ne
58%
11
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 21:45 | Nahoru | #1
To je těžký takhle někomu radit, neznám skoro vůbec nic o tobě, o tvých preferencích o okolí stavby o tom jestli je samostatně stojící...
Takže, jak bych stavěl já. Nejspíš bych volil mezi cihlou plnou pálenou(stará klasika, co používali naší dědové a jejích dědové a dědové jejich dědů)na šířku stěny 15cm nebo vápenopískovou cihlu na obdobnou šířku. Podle statického posudku stěny zesílit železobetonovými sloupy bez zesílení šířky v místě sloupů nebo vyzděnými pilířky 30x30cm. Strop monolitický železobetonový se spádem 5° s extenzivní zelenou střechou. Vnitřní zateplení stěn (pro nějakou tu zimní údržbu na motorce), stropu i podlahy (vata nebo polystyren podle důvěry stavebníka). Nějaké to okno(neotevíravé) pro přirozené osvětlení, já bych si udělal pár oken do střechy, mám rád neobvyklá řešení i za cenu zvýšených investic a náročnější údržby.

Počítej s cenou někde kolem 200-300tis. a výš, na klíč bych to viděl na to výš.

Naposledy editováno 01.04.2014 21:53:14

(reakce na) Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 22:19 | Nahoru | #2
joone> Z plný cihly obvodové zdi, to se ještě dělá?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 22:59 | Nahoru | #3
Dělá, málo, ale dělá. Všechno moderní není automaticky lepší, často to je jen jednodušší na výstavbu, ale pracnost výstavby je jen jeden z aspektů stavby, bohužel značně přeceňovaný. Štíhlostí zdiva (rozdělením funkce stěny na nosnou/cihla/ a tepelněizolační/vata,polystyren/) získáš větší obestavěný prostor při stejné zastavěné ploše, což je někde a pro někoho zdánlivě nepodstatné, pro dalšího zásadní.
Edit: pokud někdo v CPP(cihla plná pálená) vidí stavební pravěk, je samozřejmě blbost, aby z ní stavěl. Život je o pocitech, když něčemu nevěřím, nebudu se do toho nutit.

Naposledy editováno 01.04.2014 23:06:13

(reakce na) Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:09 | Nahoru | #4
joone> Já se ptám proto, že už jsem to léte nikde neviděl. Jen si laicky myslím, že se to musí o dost prodražit na maltě, plus (jsme na moto serveru , tak nějak podvědomě předpokládám práci v garáži během zimního období) na následné izolaci/nákladech na topení.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:16 | Nahoru | #5
Jedna z nejlevnějších variant co zvládneš sám - Porfix na zdivo + vazníky na krov+plechová krytina+ zateplovák.. Dělat garáž z CPP + betonové pilíře+zelená střecha se střešníma oknama je mazec

Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:26 | Nahoru | #6
Na maltě se to prodraží, to máš pravdu, prodraží se to na čase stavění, přece jen k sobě lepíš několikanásobně menší kusové stavivo proti moderně. Zateplení bude bez problémů, zateplení použiješ vnější, vnitřní, vata, polystyren podle vhodnosti a preferencí. Získáš tenčí stěnu a buď větší obestavěný prostor, nebo menší stavbu při stejném obestavěném prostoru. Když se na případné navýšení nákladů (navýšení není automatické, může být úspora, ale uznávám, že spíš bude navýšení) budeš dívat z hlediska lepšího vykrytí tepelných mostů(u jednovrstvého zdiva prakticky nemožné, ale zase tady se bavíme o garáži, takže s.re pes) a z hlediska desítek let užívání stavby, ve finále může být všechno jinak.

Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:26 | Nahoru | #7
Začal bych u toho co od té garáže jako uživatel čekáš.
Využití: auta, motorky, kola, zahradní technika, dílna,...
Na to navazuje vybavení: silnoproudé elektro, slaboproud, ZTI (voda, kanalda), vytápění, chlazení,...
Z toho pak vyplyne konstrukční řešení vč. stavebních materiálů, samozřejmě design pokud to má být nějaká stylovka. To ti navrhne buď projektant nebo přímo generální dodavatel kterého oslovíš. Ten ti k tomu dá i cenu.
V případě garáže bych asi projektování přenechal přímo osloveným dodavatelům vč. povolovaček, pokud s tím chceš mít co nejmíň práce. Hledání dodavatele buď google.com nebo lépe nějaká osobní reference.
Nikdy nezaškodí najmout si za pár šupů technický dozor investora, který bude radit v přípravné i realizační fázi. Investice do něj se vždy a v krátkém čase vrátí.

Jo a nenech si radit od každýho franty brázdy na netu nebo v hospodě !!

No kdybych na něco zapomněl tak mě kolegové doplňte

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:32 | Nahoru | #8

Bury636 píše: Jedna z nejlevnějších variant co zvládneš sám - Porfix na zdivo + vazníky na krov+plechová krytina+ zateplovák.. Dělat garáž z CPP + betonové pilíře+zelená střecha se střešníma oknama je mazec



Jj, mazec to tak nějak je. Asi podobně, jako si pořídit motorku jen tak pro zábavu, když mám na ježdění auto.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:39 | Nahoru | #9
joone> Trochu nepoměr ne? Pokud sem fanda do stavění / "architektury" tak můžu udělat třeba garáž ze skla ale pokud jsem fanda do motorek a chci motorku uschovat a nechci si stavbu prodražovat, tak se snažím a stavím ekonomicky...CPP na garáž ano pokud 1) mám CPP očištěné a složené na dvoře z bouračky od souseda a 2) mám strejdu co je bez práce a má čas, jinak je to neekonomická varianta - za předpokladu, že platí první teze.

Naposledy editováno 01.04.2014 23:41:35

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:50 | Nahoru | #10
Takhle stavět je přežitek.
Víš kdo dodá český pavilon na světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně?
Mrkni sem:
Modulární výstavba

Je to rychlé a na místě se neplácáš měsíce.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:52 | Nahoru | #11
Proto jsem navrhnul taky VPC, tam je i velký moderní formát.
Tohle je můj přístup, zeštíhlovat, hledat hranice materiálů, hledat nejvhodnější materiál pro konkrtétní stavbu, pohrát si s celkem a zhodnotit pokud možno všechna hlediska, ne jen investici, tepelný odpor a rychlost výstavby.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

1.4.2014 v 23:58 | Nahoru | #12

Abajovec píše: Takhle stavět je přežitek.
Víš kdo dodá český pavilon na světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně?
Mrkni sem:
Modulární výstavba

Je to rychlé a na místě se neplácáš měsíce.


Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 08:20 | Nahoru | #13
Díky za příspěvky.
Chci tam jen elektriku.

Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 08:27 | Nahoru | #14
Stavěli jsme trojgaráž,je to z ytongu,bez zateplení,/nic tam dělat nechceme jako v dílně/nízká střecha a na ní něco jako bazénová folie,jak se tomu říká nevím.Pouze elektřina.Jako na tvém prvním obrázku.

Naposledy editováno 02.04.2014 08:47:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 10:00 | Nahoru | #15

joone píše: Proto jsem navrhnul taky VPC, tam je i velký moderní formát.
Tohle je můj přístup, zeštíhlovat, hledat hranice materiálů, hledat nejvhodnější materiál pro konkrtétní stavbu, pohrát si s celkem a zhodnotit pokud možno všechna hlediska, ne jen investici, tepelný odpor a rychlost výstavby.


tak proc mu radis at udela to nejpomalejsi, nejpracnejsi, nejdrazsi a nejvic nahovno reseni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 16:18 | Nahoru | #16

rak. píše: tak proc mu radis at udela to nejpomalejsi, nejpracnejsi, nejdrazsi a nejvic nahovno reseni?


Co takhle si to přečíst od začátku ještě jednou a pokusit se pochopit psaný text?

A nejvíc na hovno je ten, kdo nějaké řešení označí za nejvíc na hovno, aniž by znal konkrétní stavbu konkrétního investora, jen proto, že jemu se tohle řešení nelíbí. Na každý detail stavby existuje jedno nejvhodnější řešení a prakticky nikdy to řešení nebývá to investičně nejlevnější.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 17:43 | Nahoru | #17

joone píše: Co takhle si to přečíst od začátku ještě jednou a pokusit se pochopit psaný text?

A nejvíc na hovno je ten, kdo nějaké řešení označí za nejvíc na hovno, aniž by znal konkrétní stavbu konkrétního investora, jen proto, že jemu se tohle řešení nelíbí. Na každý detail stavby existuje jedno nejvhodnější řešení a prakticky nikdy to řešení nebývá to investičně nejlevnější.



bohuzel psany text chapu docela dobre a hned napoprve, v tomto pripade bych to mohl cist desetkrat, ale stejne bych tezko pochopil proc stavet z CP, delat monoliticky strop, zelenou strechu a stresni okna na GARAZ .
... jeste jsem zapomnel na to vnitrni zatepleni - to asi aby se to jeste vic zjednodusilo o plisne, rozmocene cihly, orezly beton a elegantni elektroinstalaci.

nepotrebuju znat ani konkretni stavbu a ani konkretniho investora, dokazu predem vytusit, ze kdyz nekdo chce postavit garaz, chce postavit predevsim levnou a ucelnou stavbu a ne se drbat s vazanim armatur a vibrovanim betonu aby byl vysledek stejny - neprselo na motorku.

ale abych nebyl ten nejvic nahovno, zopakuju co uz bylo receno - ytong, fosny na strop, osb zaklop a PVC folie. zateplit podle potreby...

a jeste trosku semantiky, kdyz uz jsem se tak rozjel... "Na každý detail stavby existuje jedno nejvhodnější řešení" - to je fakt. na kazdou vec existuje jedno nejvhodnejsi reseni. nejvhodnejsi v perfektu je vzdycky jenom jedno. dve nejvhodnejsi reseni byt nemuzou, jedno z nich by uz nebylo nej-.

jeste mi prosim jen tak ze zajimavosti napis aspon jednu vyhodu te tvoji garaze (a neberu jako vyhodu vyhodit prachy a promrdat cas )

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 21:16 | Nahoru | #18
Nedoporučoval jsem, napsal jsem, jak bych stavěl já.
Ta zmínka o plísních, rozmočených cihlách, orezlém betonu a elegantní elektroinstalaci u vnitřního zateplení pro mě znamená, že v tomto směru moc nevíš o čem píšeš, šíříš laické nesmysly a polopravdy.
A k poslední větě. Dokážeš si představit, že někdo nebere stavbu jako spotřební věc, věc která se co nejlevněji pořídí bez důrazu na její stavebnětechnické vlastnosti, jen aby tak nějak odvedla svoji práci a hotovo? Někdo i pitomou garáž může brát tak, jako jiní berou svoji motorku.

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

2.4.2014 v 22:29 | Nahoru | #19
Můžete mi někdo vysvětlit,proč je nutné na nějakou boudu pro auto ještě postavit pyramidu nebo himálájský štít?
Za 300 tisíc a výš,to bych se na to mohl vysrat,to bych si radši postavil jenom nějaký přístřešek za 50 litrů a těch 250 by mi stačilo v důchodu na minimálně rok života v Thajsku i se zpáteční letenkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 07:05 | Nahoru | #20
joone> no dobra, ty ses tady nejvetsi expert
zatahovat rosny bod do nosneho zdiva mi vzdycky prisla jako vcelku avantgardni myslenka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 07:15 | Nahoru | #21
maco> tos prestrelil, jako duchodce uz nezvladnes dve thajky kazdy den

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 16:15 | Nahoru | #22
rak.> Tssss...on tam mel prece zakompovanou odvetravanou mezeru mezi vatou a zdi, vcetne kontaktni paropropustne folie, ne? Tos nevydedukoval? proc to delat jednoduse kdyz to jde i slozite, že? Ale vic psat nebudu...nechci sirit nesmysly..

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 16:20 | Nahoru | #23
To mira - pudorys 7 x 8 metru s pevnym zakladem je stavba do ktery se nejen na Praze 10 legalne muzes pustit jen s projektovou dokumentaci..tu ti da dohromady projektant na zaklade tvych pozadavku co od stavby ocekavas..vcetne materialu pro stavbu nejvhodnejsiho a tvaru stavby tak aby odpovidala jiz existujici zastavbe.

Celkove to bude darda..

Jinak na internetu je spousta portalu kde muzes zadat poptavku a nechat firmy at si zasoutezej.

Naposledy editováno 03.04.2014 16:23:38

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 16:32 | Nahoru | #24
já jak někde vidím tu skurvenou malou červenou cihlu tak se ježím.... jo mít ji kamoin z bouračky proč ne ale kupovat tu rudou děvku ani hovno rači Ytong a lepidlo ,perlinka zdarec

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 20:10 | Nahoru | #25
Frank.N.Stein>

Stavební povolení a další věci být musí.
Poptávku na netu jsem dal.
Pár firem se ozvalo.
Jedna nabídka se mi líbila.Cena cca 290.
Okoukl jsem sídlo firmy.Ani jméno na zvonku a místní o firmě neslyšeli.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 20:26 | Nahoru | #26

rak. píše: joone> no dobra, ty ses tady nejvetsi expert
zatahovat rosny bod do nosneho zdiva mi vzdycky prisla jako vcelku avantgardni myslenka...


Proč tu pořád operuješ s věcmi, kterým ve skutečnosti rozumíš tak napůl, takže nahovno? Rosný bod se ze zdiva povedlo přesunout do tepelné izolace až s příchodem vnějšího zateplení. Před desítkami let měla většina domů rosný bod v nosném zdivu. Použij lepší argumentaci, když chceš někoho zesměšnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 20:33 | Nahoru | #27

Frank.N.Stein píše: rak.> Tssss...on tam mel prece zakompovanou odvetravanou mezeru mezi vatou a zdi, vcetne kontaktni paropropustne folie, ne? Tos nevydedukoval? proc to delat jednoduse kdyz to jde i slozite, že? Ale vic psat nebudu...nechci sirit nesmysly..



Proč se kluci snažíte dělat chytrý, když tomu houby rozumíte? Paropropustná fólie má nějaký účel, a tady se víc než nehodí a odvětrávaná mezera to samé. Fakt se na to vykašlete, tudy to půjde ztěžka.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 20:42 | Nahoru | #28

Mirek12 píše: já jak někde vidím tu skurvenou malou červenou cihlu tak se ježím.... jo mít ji kamoin z bouračky proč ne ale kupovat tu rudou děvku ani hovno rači Ytong a lepidlo ,perlinka zdarec


Já zase nemusím pórobeton, kromě toho, že je lehký a že se z něj dobře staví a že je to pseudotepelný izolant, jeho ostatní vlastnosti stojí dost za hovno.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 21:40 | Nahoru | #29

Míra píše: Frank.N.Stein>

Stavební povolení a další věci být musí.
Poptávku na netu jsem dal.
Pár firem se ozvalo.
Jedna nabídka se mi líbila.Cena cca 290.
Okoukl jsem sídlo firmy.Ani jméno na zvonku a místní o firmě neslyšeli.


Vloni jsem zadal na poptávku stavbu základové desky v moravskoslezském kraji.Na druhý den jsem dostal na mail minimálně deset nabídek firem od Plzně po Brno a několik telefonů "vo co de?"
Tento týden jsem poptával zhotovení minimálně hrubé stavby a napsal jsem požadavky: zkušenosti se stavebním systémem,reference,webovou prezentaci,kontakt jenom na mail.
Zatím se nikdo neozval

(reakce na) Stavba dvojgaráže

3.4.2014 v 21:45 | Nahoru | #30

rak. píše: maco> tos prestrelil, jako duchodce uz nezvladnes dve thajky kazdy den


To neřeš,do důchodu to i tebe přestane bavit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist