Naposledy editováno 31.03.2014 13:31:43
1 reakcí na tento příspěvek obojek utag Emergency máte někdo zkušenost ?
1/ V sanite Vám nikdo žádnou transfůzi dávat nebude a žádná velká medicína se nedělá. Cílem je zajistit pacienta a co nejrychleji přesuout do traumacentra.
2/ není třeba mít napsaný na přilbě, vestě a trenkách že mám skupinu A+ , pokud bude zhroucený oběh dostane v terénu nášup kristaloidů a koloidů. V žádné sanitě transfůzi nedostanete.
3/ v nemocnici vám musí vyšetřit kevní skupinu a provézt kompatibilitu krví pro vás, to pochopitlně zabere nějakou půlhodinu. Pokud potřebujete krev hned, jsou v zásobě 0- a tu může dostat jakákoliv krevní skupina.
4/ při příjmu polytraumatizovanýho pacienta nikdo nebude strkat USB do PC aby zjistil info z karty ale v prvé řadě se udělá diagnostika, povalí na CT a zkonzultuje se s neurochirurgem zda-li ta kaša v halvě která tam je následkem zbrždění mozku z 200km/h na 2 metrech má smysl operovat.
Vídávám motorkáře dnes a denně při práci.....
V dnešní době díky posunu v oblasti ochrany jezdce to většinou odskáče nejvíc mozek. Měli jsme borca co to roztřelil v 200ce, neměl zlomenou jedinou kost, jediny obratel, ale následkem prudkého zbrždění se mozek jakožto měkká tkáň natlačí na lebku, dojde k axionálnímu poškození, hematotmu a bohužel už není pomoci. Řekl bych, že na to doplatí 50% účastníku nehod jak v autech tak na moto.
Z opačného pólu chalík na skůtru ve městě asi v 50km rychlosti s páteřákem bundou a vším tak nešikovně spadne že si přeruší míchu.....
Je to prostě osud. Hodně také záleží co za doktora vás bude ošetřovat v terénu. Tak jako je v řemeslnícíh rozdíl, tak i v lékařích... Když už dojde k pruseru, tak je to hodně o štěstí na koho narazíte.
Zamě jednoznačně investovat do vybavení, až dojde ke kontaktu s asfaltem, tak jde opravdu poznat jesti byla budna za 1.000 nebo za 5.000. Jestli máte přilbu z Lidlu nebo od removaného výrobce. Nějaká flashka Vám život nezachrání.
Naposledy editováno 05.04.2014 06:49:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obojek utag Emergency máte někdo zkušenost ?
SpawnnS píše: Jelikož jsem nějakou dobu jezdil na ZZS a nyní pracuji na emergency a snad i ,,traumacentru,,, tak vám mohu s klidnou duší říct, že všechny takové kokotiny nikoho nezajímají. To že budete mít na flashce nahrátou svou zdravotní kartu kde je uvedeno že jste měli kýlu ve 3letech a chřipku před měsícem nijak neovlivní postup v akutní léčbě. Spíš je podstatné jestli by tam byla uvedena třeba alergie na nějaká ATB...
1/ V sanite Vám nikdo žádnou transfůzi dávat nebude a žádná velká medicína se nedělá. Cílem je zajistit pacienta a co nejrychleji přesuout do traumacentra.
2/ není třeba mít napsaný na přilbě, vestě a trenkách že mám skupinu A+ , pokud bude zhroucený oběh dostane v terénu nášup kristaloidů a koloidů. V žádné sanitě transfůzi nedostanete.
3/ v nemocnici vám musí vyšetřit kevní skupinu a provézt kompatibilitu krví pro vás, to pochopitlně zabere nějakou půlhodinu. Pokud potřebujete krev hned, jsou v zásobě 0- a tu může dostat jakákoliv krevní skupina.
4/ při příjmu polytraumatizovanýho pacienta nikdo nebude strkat USB do PC aby zjistil info z karty ale v prvé řadě se udělá diagnostika, povalí na CT a zkonzultuje se s neurochirurgem zda-li ta kaša v halvě která tam je následkem zbrždění mozku z 200km/h na 2 metrech má smysl operovat.
Vídávám motorkáře dnes a denně při práci.....
V dnešní době díky posunu v oblasti ochrany jezdce to většinou odskáče nejvíc mozek. Měli jsme borca co to roztřelil v 200ce, neměl zlomenou jedinou kost, jediny obratel, ale následkem prudkého zbrždění se mozek jakožto měkká tkáň natlačí na lebku, dojde k axionálnímu poškození, hematotmu a bohužel už není pomoci. Řekl bych, že na to doplatí 50% účastníku nehod jak v autech tak na moto.
Z opačného pólu chalík na skůtru ve městě asi v 50km rychlosti s páteřákem bundou a vším tak nešikovně spadne že si přeruší míchu.....
Je to prostě osud. Hodně také záleží co za doktora vás bude ošetřovat v terénu. Tak jako je v řemeslnícíh rozdíl, tak i v lékařích a za tímto názorem si stojím. Ono když nekdo usoudí že transport zvládnete na masce a nezajistí DC, protože ty rozjeté zornice a saturace 75% mu příjdou ok, pak už je těžko něco zachraňovat na pracovišti.... Když už dojde k pruseru, tak je to hodně o štěstí na koho narazíte.
Zamě jednoznačně investovat do vybavení, až dojde ke kontaktu s asfaltem, tak jde opravdu poznat jesti byla budna za 1.000 nebo za 5.000. Jestli máte přilbu z Lidlu nebo od removaného výrobce. Nějaká flashka Vám život nezachrání.
přečti si radši na co se ptám nejde mi o to co mi kdo podá na místě i když mi nějakou tu infuzy která nejni ideální daji tak za tu dobu než se dostanu do nemocnice neumřu ale jde o to že pak čas na pokusy už nezbejvá a je potřeba mít jistotu a vědět 100% jak z toho ven protože většina doktorů se za svou praxi s něčim podobnym nesetká. Snažíš se bejt chytrej ale víš o tom hovno.Jsou věci který trvaj zjistit tejdny pokud je člověk v normálnim stavu pokud je těžce zraněnej nejni to pak už vůbec zjistit ani možný proto je potřeba vycházet z vyšetření provedenejch v minulosti a předejít zcela zbytečnejm komplikacím. Zatim jsem naštěstí nenarazil na doktora kterej by okamžitě nepoznal že běžný postupy selhávaj a nezajímal se o náhradní variantu. Hold budu muset doufat že nenarazim na chytráka jako ty kterýmu to nedojde
Naposledy editováno 04.04.2014 22:21:14