globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vytékající benzín + náhlé mizení oleje
21.3.2014 v 11:18
Zdravím,
objevily se dva problémy, takže žádám o každou radu :)

1) Při poslední jízdě se mi zdálo, že moto má menší výkon a že jde "faleš" do výfuku...proto jsem po pár km zastavil a zjistil jsem, že viz foto - 1. tento šroub byl povolený a kolem těsnění (2) protékal benzín...
chtěl bych se zeptat, zda stačí pouze šroub dotáhnout a zajistit proti povolení např. motorovým silikonem, nebo to řešit jinak...








2) Najednou mi zmizel olej, po ujetí cca 100 km najednou klesl z MAX na MIN (předtím tuhle sezonu najeto cca 300 bez viditelného úbytku)...je možné že to souvisí s prvním problémem ?

Děkuji za každý nápad na řešení.

1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 11:23 | Nahoru | #1
Tak předně, kolem toho šroubu nejde benzín, ale ojel a to je zároveň odpověď na druhou otázku.

Šroub je v domečku vačky a těsní ho o-kroužek. Na silikon se vyser, kup nový o-kroužek a šroub dotáhni, ale s citem, protože je to v hliníku a vložka na závit M7 se shání blbě

Naposledy editováno 21.03.2014 11:27:14

(reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 11:30 | Nahoru | #2
kubacech> ach tak mě se podle konzistence zdálo, že to teče benzín...tím o kroužkem myslíš podložku pod šroub ? a je možné, že to mělo vliv i na výkon ? :)

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 12:10 | Nahoru | #3
Únik z pod ventilového víka jsem na své zx10r řešil v sobotu. Někdo napatlal silikon na celý bok víka přičemž se mají máznout pouze ty půlměsíce. Jak to vidím u tebe kolik tam toho máš, tak mi je z toho špatně

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 12:18 | Nahoru | #4
Ahoj, nechci tě strašit, ale podle fotky soudím, že motorka zažívala docela hulvátskej servis. Proto by mě nepřekvapilo, že závit v domečku vačky, do kterýho se šroubuje ten šroub, pod kterým ti teče olej bude vytrženej a proto ti ten olej teče. Zkus ho vytočit a pokud budou v závitu šupiny hliníku, tak vzhledem k tomu, na co se tu ptáš, tak navštiv servis, protože s tím si neporadíš.

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 12:28 | Nahoru | #5
Viz Libor

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 13:32 | Nahoru | #6
Týýý vole...to servisovalo nějaký ukrutný prase ... přelámat ruce takovým lidem

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 13:37 | Nahoru | #7
zavit by snad nemel byt znicenej, sroub sel zpatky zasroubocat ( neměl jsem nářadí, takže jen ručně, dojel jsem domů a nechal vychladnout, nedotahocal jsem zatim vic...)

jinak neteklo to kolem šroubu, ale to že je to prasacky opatlane si myslim i já

ještě dneska budu snad mít čas se na to podivat

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 13:53 | Nahoru | #8
Hele, za sebe bych to viděl tak, že bych celý víko shodil dolů. Vyčistil bych to od silikonu, zkontroloval těsnění, skříplý a ztvrdlý bych vyměnil a zase to složil zpátky.
Pokud se do toho budeš pouštět, tak si pamatuj, že silikon nepatří ani pod šrouby ani pod těsnění ventilovýho víka. Jediný, co se maže silikonem jsou půlměsíčky - tenkou vrstvou, ať ti to nevyjede po přitlačení všude kolem. Když budeš dotahovat šrouby ventilovýho víka, tak lehce. Pokud to bydeš rvát silou, tak to neutáhneš víc, ale vyrveš závit z domku vačky.

Je na tobě, jestli se na to cejtíš nebo to radši necháš na servisu.

EDIT: Jestli si dobře pamatuju, tak se musí prvně sundat víčko od odfuku, jinak nevytáheš víko ven z rámu.

Naposledy editováno 21.03.2014 13:55:19

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 14:06 | Nahoru | #9
Tak to bych mozna mohl i poradit. Tohle jsem resil prave pred mesicem. Moje GS500 si taky uzilo svoje s predeslym majitelem, co vse resil silikonem a ten ve finale ucpal i mazaci kanalky s jasnym vysledkem na klice - to byl ale jiny problem.
Rovnez dva z techto sroubu na viku mely strzeny zavit - taky mi to teklo a sralo - mokra nohavice neni nic moc, navic olej neuschne, ze a v servise mi rekli, ze do toho vlozku vrtat nechce, protoze ten zavit domku hridele ma malou stenu a muze to rupnout. Abych to zkratil - co si neudelas sam, to nemas, takze pokud najdes strzene zavity:

1. Sundat nadrz, lanko sytice, lanko spojky, ventilove viko - to vse zvladnes v pohode s trochou inteligence a imbusakem v ruce

2. nezajebat motor bordelem a prohlidnout zavity vsech domku, nejen tekouciho sroubu

3. oddelat veskery debilni silikon, ktery stejne nic neudrzi, vycistit tesneni a zkontrolovat, jestli neni roztrzene, vymenit pripadne

4. odsroubovat spatny domek a na tvrdo ho opatrne pomalu a rozumne protahnout vetsim zavitnikem - sroub jsem nahradil tim padem vetsim o 1mm s velmi podobnou hlavou pro O krouzek, nic neprasklo, naopak, drzi to ted tak, ze by to to neteklo i bez tesneni

Jiste i zavitove vlozky jsou elegantni reseni, ale me se konkretne vyplatil agresivni pristup, cena asi 40 korun za srouby a hodina prace..

A za sebe - pokud uz ted to mas zapatlane silikonem, pochybuju, ze ty zavity budou ok, kdyz uz to predtim nekdo prasil...

good luck

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 14:09 | Nahoru | #10
Za tebe bych to videl tak, ze bych to hodil mozna do servisu. Protoze ten nahly ubytek muze znamenat cokoliv. Zmerit tlaky, zjistit jestli tam neni podobnych pasti vicero, a kouknout jestli to neni pridreny.

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 14:10 | Nahoru | #11
Jo, libor me predbehl vicko odfuku je lepsi sundat, kvuli preciznimu nasazeni vika zpet, aby sedelo tesneni, ale pokud se sunda lanko sytice, jde to i bez toho..ale lepsi urcite sundat

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 14:17 | Nahoru | #12
díky za rady :) dneska kouknu na ten závit, jestli je v pohodě a v pondělí se kdyžtak do toho pustím, to mám celý den volno :)

do servisu bych to dal i rád, ale bohužel momentálně bych jim musel platit jedině tělem, a jelikož nejsem vysoká blondýna, tak to asi neprojde

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 16:08 | Nahoru | #13
Mám podobný kus, takže jsem musel dělat helicoil na všech 4. Na 3 byl potřeba a na 4. jsem nechal pro jistotu udělat taky. Běžně se cena vložky pohybuje asi okolo 100+ kč A doufej, že nebudeš jako já nakonec muset vložkovat i závity v hlavě, ve kterých ty domečky drží

E: a nebo při výměně oleje potřebovat svářečku, aby si mohl vyměnit servaný šteft

Naposledy editováno 21.03.2014 16:12:19

Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

21.3.2014 v 20:50 | Nahoru | #14
Skladám kamarátovu GS500, chalani nadomnou píšu dobre.
Kúpiť nové tesnenie(napr. VVemoto), ja som kupoval sadu na celý motor, lebo som skladal z dvoch jeden, ale dostaneš kúpiť solo pod kryt ventilov.
Očistiť od toho otrasného silikónu.
Pod imbus skrutky dať NOVÉ o-kružky.

K tomu žraniu oleja - GS500 je známa tým, že má namontovanú kontrolku zadretia, nie mazania. Videl som na vlastné oči, ako kamoš zadrel motor, po najazdení cca 700km od kontroly a doliatia oleja. Keď som ten motor rozobral, bolo v ňom cca 0,7 l oleja. Takže, 2 litre na 700km. Nájdi si tu niekde o tom článok. Údajne sa to stáva, keď sa z motky snažíš "vyžmýkať", čo to dá. No, a on sa snažil, išli sme GS500, Triumph IIOO a malý Hornet.

1 reakcí na tento příspěvek Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

24.3.2014 v 17:56 | Nahoru | #15
Tak nakonec jsem se k tomu dostal až dneska a jen na chvíli...zavit dotáhnout šel, ale ne "napevno", takže asi bude chycenej, což bude asi důvod, proč nějaký šikula dal ten silikon (či co to je) pod ten závit - jinak by nedržel... zkusím to ve středu celý sundat a kouknout na to, pak počítám, že budu potřebovat zase nějakou radu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

24.3.2014 v 18:02 | Nahoru | #16
windows007> HeliCoil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

26.3.2014 v 17:05 | Nahoru | #17
kubacech> nemám z toho radost, ale asi to bude nejlepší možné řešení....jenom bych se chtěl zeptat, koukal jsem, že se prodávají celé sady i s "nářadím", ale ceny 2000+, jde to udělat i bez toho? (vyvrtat, vyříznout nový zavit, dát vložku)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

26.3.2014 v 17:18 | Nahoru | #18
windows007> já kvůli hlavy kupoval celou sadu M6 za 1300 . Ale to proto, že jsem potřeboval udělat 8 závitů a běžně si za to firmy berou 100+kč za jedno vložku + práce s odstrojením. A hlavně M6 je běžně používaný závit, takže je pravděpodobnost, že tu sadu ještě užiju.

Ale domečky jsem dával k firmě, co dělá opravy hlav motorů, hlavně proto, že tam je závit M7 který je používaný jen zřídka a celá sada by mi byla k hovnu.

Začni v okolí hledat, kdo se tím zabývá a nech si to udělat

(reakce na) Vytékající benzín + náhlé mizení oleje

27.3.2014 v 14:49 | Nahoru | #19
kubacech> ok díky zkusím jeden moto servis co je u nás
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist