globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2
 
16.3.2014 v 15:42
Mám Suzuki GSX 1400 K6. Napadlo mě, vyměnit velký výfuk tohoto modelu za menší pravý ze staršího dvouvýfukového modelu K2.

Výfuk jsem koupil starší, upravil si vymezení na svody a stupačku. A namontoval. Vypadá to celkem pěkně (viz fotky), ale teď mi hlodá, zda tahle úprava nebude mít negativní vliv na motor.

Na netu nic o takové výměně není. Je mi divný, že by to někoho nenapadlo. Navíc starý výfuk bral jen dva válce, takže byl více zavřený. Teď, když do něj pustím čtyři válce, tak se může zhoršit odvod spalin. Snížení výkonu, žhavení svodů nebo nedejbože propálený ventily. Moc neznámých, nechce se mi to tam nechávat bez konzultace.

Motorka před úpravou:






Motorka po úpravě:






1 reakcí na tento příspěvek GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

17.3.2014 v 18:58 | Nahoru | #1
Dodělám to, vyzkouším a projedu. Dvojvýfuk řešit nechci.

Podle známého nemá tlumič na motorku zásadní vliv, tak uvidím. Když tak tam holt vrátím bazuku. Na STK určitě. ;)

Nemáte někdo technickou dokumentaci, návody, fotky, videa jak upravovat výfuky s teorií funkce? Hledal jsem podrobnosti, abych se přiučil.

(reakce na) GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

22.7.2014 v 16:09 | Nahoru | #2

KERIT-46 píše: Dodělám to, vyzkouším a projedu. Dvojvýfuk řešit nechci.

Podle známého nemá tlumič na motorku zásadní vliv, tak uvidím. Když tak tam holt vrátím bazuku. Na STK určitě. ;)
.



Nevím co přesně si ten tvůj známý z STK představuje pod pojmem "zásadní vliv", ale vyloženě bych to nebagatelizoval. Je teda pravda, že 4takt není na výfuk až tak citlivý jako 2takt, ale i tak...
Např. já jsem na vlastní mašině porovnával originál výfuk a dva laďáky Bos a Yoshimura.
V porovnání s orginálem byl nárust točivého momentu (tím pádem i výkonu) a to v celém měřeném rozsahu otáček. U Mt to bylo 117 Nm oproti 125 Nm, výkon pak byl cca 78 kW ku 81 kw viz http://dajosgsx.raj...ni_vykonu_GSX_1400/.
Co mě nepotěšilo bylo zjištění, že hojně proklamovaný přímý filtr KN nepřinesl vůbec žádnou změnu k lepšímu.

Pokud chceš mít v tvých otázkách jasno, zajdi si na brzdu a budeš hned vědět na čem jsi.

Jinak si můžeš prostudovat stránky ladičů motoru a budeš mít lepší představu co má a nemá vliv na výkon atd.
Např. http://www.dkracing...ail/gsx-1400-02-05-/
nebo http://www.bogy.at/Tuning.100.0.html

Naposledy editováno 22.07.2014 16:18:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist