globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2
 
16.3.2014 v 15:42
Mám Suzuki GSX 1400 K6. Napadlo mě, vyměnit velký výfuk tohoto modelu za menší pravý ze staršího dvouvýfukového modelu K2.

Výfuk jsem koupil starší, upravil si vymezení na svody a stupačku. A namontoval. Vypadá to celkem pěkně (viz fotky), ale teď mi hlodá, zda tahle úprava nebude mít negativní vliv na motor.

Na netu nic o takové výměně není. Je mi divný, že by to někoho nenapadlo. Navíc starý výfuk bral jen dva válce, takže byl více zavřený. Teď, když do něj pustím čtyři válce, tak se může zhoršit odvod spalin. Snížení výkonu, žhavení svodů nebo nedejbože propálený ventily. Moc neznámých, nechce se mi to tam nechávat bez konzultace.

Motorka před úpravou:






Motorka po úpravě:






GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 16:02 | Nahoru | #1
opovedel sis sam, tlumic je vetsi, protoze bere vsechny 4,jestli tam dal nekdo starej lauf, tak urcite upraveny. ja bych do toho rozhodne nesel a resil bych to peknym ladakem

Naposledy editováno 16.03.2014 16:02:39

1 reakcí na tento příspěvek GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 16:19 | Nahoru | #2
tím,že tam dáš výfuk s menším průchodem rozhodně nehrozí poškození motoru,ani žhavení svodů-funguje to opačně-větší průchod je problém....,maximálně ti to ubere nějaký koník.a ani tomu nevěřím.

jinak ta trumpeta,co tam byla origo je fakt katastrofa

(reakce na) GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 16:40 | Nahoru | #3

Dolph-cz píše: tím,že tam dáš výfuk s menším průchodem rozhodně nehrozí poškození motoru,ani žhavení svodů-funguje to opačně-větší průchod je problém....,maximálně ti to ubere nějaký koník.a ani tomu nevěřím.

jinak ta trumpeta,co tam byla origo je fakt katastrofa



ano ta pancéřová pěst německé armády našroubovaná na suzuku to byla katasrofa to je fakt

GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 19:51 | Nahoru | #4
No, popravdě ten obrázek s origo výfukem zkresluje. Když si na to sedne dvoumetrovej chlap jako já, není to tak hrozný. Navíc při předjíždění se řidiči při pohledu na ten lauf třesou. :) Co jsem četl, tak větší výfuk je hlavně kvůli euro normě.

Ten menší výfuk má na vstupu větší průměr než ten originální, tak jsem musel udělat redukční mezikus. Řešení je funkční, už jsem to startoval a pocitově vše běží OK. Jízda ukáže víc.

Ještě potřebuji dořešit opěrku hlavního stojanu, která je u K2 na levém výfuku a u K6 na pravém (jak jinak, když levý nemá). :)

Suzuki GSX 1400

GSX 1400 svým vzezřením hraje na tuhle strunu a přes svůj rok výroby moc dobře. Motorka je nabitá moderní technikou. Možná i obrovská trombonovitá koncovka vás upozorní na to, že i zde se musí myslet na plnění dnešních emisních norem a ty „restrictory“ se musí někam schovat.









Naposledy editováno 16.03.2014 19:56:37

GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 20:40 | Nahoru | #5
Vzhledově po úpravě

1 reakcí na tento příspěvek GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

16.3.2014 v 21:49 | Nahoru | #6
Tak vadit to asi v zásadě nemá čemu, jenom tam nemáš ty nesmyslný EU pičifury, a je to hezčejší
Zkus trochu zainvestovat a dej tam dva, ať to vypadá jako GSX

(reakce na) GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

17.3.2014 v 16:02 | Nahoru | #7

John76 píše: Tak vadit to asi v zásadě nemá čemu, jenom tam nemáš ty nesmyslný EU pičifury, a je to hezčejší
Zkus trochu zainvestovat a dej tam dva, ať to vypadá jako GSX



Že by dva byly víc než jeden.... pro mě ne. Takhle můžu perfektně ke kolu a řetězu. ;)

GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

17.3.2014 v 16:16 | Nahoru | #8
Poradna motorka ma mít dva výfuky. Jinak je to pul motorky.

1 reakcí na tento příspěvek GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

17.3.2014 v 18:58 | Nahoru | #9
Dodělám to, vyzkouším a projedu. Dvojvýfuk řešit nechci.

Podle známého nemá tlumič na motorku zásadní vliv, tak uvidím. Když tak tam holt vrátím bazuku. Na STK určitě. ;)

Nemáte někdo technickou dokumentaci, návody, fotky, videa jak upravovat výfuky s teorií funkce? Hledal jsem podrobnosti, abych se přiučil.

(reakce na) GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

22.7.2014 v 16:09 | Nahoru | #10

KERIT-46 píše: Dodělám to, vyzkouším a projedu. Dvojvýfuk řešit nechci.

Podle známého nemá tlumič na motorku zásadní vliv, tak uvidím. Když tak tam holt vrátím bazuku. Na STK určitě. ;)
.



Nevím co přesně si ten tvůj známý z STK představuje pod pojmem "zásadní vliv", ale vyloženě bych to nebagatelizoval. Je teda pravda, že 4takt není na výfuk až tak citlivý jako 2takt, ale i tak...
Např. já jsem na vlastní mašině porovnával originál výfuk a dva laďáky Bos a Yoshimura.
V porovnání s orginálem byl nárust točivého momentu (tím pádem i výkonu) a to v celém měřeném rozsahu otáček. U Mt to bylo 117 Nm oproti 125 Nm, výkon pak byl cca 78 kW ku 81 kw viz http://dajosgsx.raj...ni_vykonu_GSX_1400/.
Co mě nepotěšilo bylo zjištění, že hojně proklamovaný přímý filtr KN nepřinesl vůbec žádnou změnu k lepšímu.

Pokud chceš mít v tvých otázkách jasno, zajdi si na brzdu a budeš hned vědět na čem jsi.

Jinak si můžeš prostudovat stránky ladičů motoru a budeš mít lepší představu co má a nemá vliv na výkon atd.
Např. http://www.dkracing...ail/gsx-1400-02-05-/
nebo http://www.bogy.at/Tuning.100.0.html

Naposledy editováno 22.07.2014 16:18:00

GSX 1400 - výměna výfuku K6 za K2

2.11.2014 v 19:37 | Nahoru | #11
Ahoj
Nevím jestli se tahle debata ještě rozjede, ale přes zimu chci udělat něco podobného.
Ovšem úplně jinak já bych chtěl použít obě trubky ze staršího modelu a vrátit se ke kořenům, kdy motorky měli dvě koncovky a né jednu ohromnou hnusnou rouru.... Je jasný, že výrobci k tomuto kroku přistoupili kvůli ekologii ceně atd...

Já mám CBF 1000f a ta má jen jeden 12kg vážící konečník... proto jsem se rozhodl vrátit se ke staršímu modelu... Jsem si vědom nižšího výkonu a malých rozdílů přesto jsem si říkal, že je to stejný objem a vyplachování motoru bude podobné. Ještě řeším kat a lambdu ten můj motor je dost vychcanej a je hrozně moc sledovanej....takže budu asi řezat a upravovat. Následně brzda a laděná řídící jednotka. Nemáte nějakého schopného motoráře...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist