Suzuki GSX 1400

Konečně je tady pořádný bigbike. Má „správný“ vzhled, k němuž patří především kulaté světlo a tradiční tvary, snad jen trombónovitá koncovka je trochu přehnaná. Velký motor je vidět odkudkoli se na motorku podíváte a stále na sebe strhává bloudící oči. Všichni ti, kterým se dnešní moderna nelíbí, tu mají to co chtějí, tedy pravou klasiku.

Suzuki GSX 1400

Kapitoly článku


Design

Jak zdůrazňuji v úvodu, jde o klasický vzhled nahaté motorky. Osobně je mi tento styl také blízký, ale přesto se nebráním něčemu novému. Suzuki GSX 1400 je opravdu odpověď na naše volání (a není nás málo), kde že je ta osvědčená klasika. Její tvary evokují tu dobu, kdy jsme poprvé otevřeli nějaký podpultový německý časopis, kde se předváděla tehdejší novinka CBéčko či ZRX. To vše je časem prověřené a spoustě z nás to vyvolává ty krásné vzpomínky a touhu tyhle stroje osedlat.




Ale nemyslete si, že vše zůstává při starém. GSX 1400 svým vzezřením hraje na tuhle strunu a přes svůj rok výroby moc dobře. Motorka je nabitá moderní technikou.
Možná i obrovská trombonovitá koncovka vás upozorní na to, že i zde se musí myslet na plnění dnešních emisních norem a ty „restrictory“ se musí někam schovat.


Po otevření nádrže na vás kouká v pravdě mamutí díra na benzín, vejde se ho tam 22 litrů. Taktéž po odklopení velkého a bohatě polstrovaného sedla vidíte to, co už se dnes téměř nevyskytuje - velký podsedlový prostor. Zde musím podotknout, že jsem pod sedlo bez větších obtíží naskládal 1,5l petku s pitím, pár nízkých bot, kompaktní foťák, nepromoky a malou deku. Tohle vše se dá bez problému pod sedlo zaklapnout. Věřím, že pokud bych se ještě více snažil, dostal bych tam i druhý pár nepromoků. Nepočítám to, že lékárna a trochu nářadí ze základní výbavy už tam je. Navíc prostor zůstává dostatečně chladný i právě k převozu pití. Prostě paráda.


Obrovský motor, z něhož vedou čtyři krásně chromové svody, se vyjímá i na tak velkém motocyklu, jakým je GSX1400. Jde vpravdě o tzv. „poctivý kus železa“. Dává to o sobě vědět jak na výšku, šířku i délku. Jeho husté žebrování napovídá o osvědčeném chlazení v kombinaci olej – vzduch. Ano směřuji k té větě. Jde o motocykl pro „velký kluky“.


Výkony a hodnoty

Začneme opět motorem. Jde o řadový čtyřválcový DOHC s 1402 cm3, který je naladěn na maximální výkon 106 koní při 6800 ot/min., ovšem s maximálním kroutícím momentem 126 Nm už při 5000 ot/min., což je úctyhodná hodnota. Navíc s vědomím, že motor je spíše krocen a tím se zvyšuje jeho spolehlivost při dlouhodobém používání. Dlouhodobým mám na mysli určitě více než dnes standardní 5-ti leté cykly.


Plně nastavitelný podvozek vpředu i vzadu. Dá se nastavit předpětí i útlum. Vše poměrně standardně. Možná jen škoda, že při zlaté barvě si místo vzadu nenašly tlumiče SACHS nebo Ohlins s progresivnější charakteristikou.


S rozměry je to následovně. Délka 2160, výška 1140 a šířka 810 mm. Rozvor skončil na 1520 mm, přičemž sedlo je 790 mm nad zemí. Váha GSX 1400 překračuje 226 kg suché hmotnosti. Když připočteme 22 kg na benzín a 7kg na olejové náplně dostáváme se na pohotovostních 255 kg, což je lehce přes čtvrt tuny a s tím se prostě musí počítat. Hlavně při používání brzd, které jsou jistě i kvůli tomu bohatě dimenzovány. Vpředu je osazena dvojice šestipístků a vzadu jde o jeden dvoupístek. Vše značky Tokico. V předu se točí dvojice kotoučů o průměru 320 mm a vzadu je jen menší bráška. To vše je na 17“ kolech, které obouvají vpředu standardních 120/70 ZR17 a vzadu možná trochu nadprůměrnou 190/50 ZR17.


Převodovka je 6ti rychlostní a sekundární převod je řetězem (o dost slušné síle). Tohle vše přispívá k dojmu, že jde o „dospělou“ motorku.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.28
Známkováno: 18x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist