globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CX 500 nestartuje studená
10.3.2014 v 19:11
Zdravím mám problém se svojí cx 500 ,za studena nechce naskočit ,když se zadaří jede na jeden válec a po různejch víměnách svíček druhý naskočí.Pokut už jede a ohřeje se pak startuje na škrtnutí ,koupil jsem ji v prosinci a je to rok 80 je to první můj větší stroj můžete někdo poradit ? budu rád za každý názor díky

CX 500 nestartuje studená

10.3.2014 v 19:54 | Nahoru | #1
Hm, vyměnit fajky + kabely, karbce vyčistit, seřídit.

CX 500 nestartuje studená

10.3.2014 v 21:20 | Nahoru | #2
CX po delší odstávce startuje na jeden válec a druhej se pak přidá, může za to zvětralej benzín v karburátorech. Jestli to ovšem dělá pořád tak je někde chyba - čili viz. příspěvek výše s tím že fajfky ani kabely není třeba hned měnit, stačí proměřit odpor "fajfky" proti kostře cca 13kOhm (5kOhm odpor v koncovce + 8 kOhm odpor vinutí).

1 reakcí na tento příspěvek CX 500 nestartuje studená

10.3.2014 v 23:20 | Nahoru | #3
Ahoj mě pomaha a myslym že nejenom mě že po delší odstavce se musí vypustit z karbcu benzín a pak chytne hned snad ti to pomuže ja bez odpuštení ani ranu.ahoj

(reakce na) CX 500 nestartuje studená

11.3.2014 v 13:54 | Nahoru | #4
jamall406> já pro sichr vypustil zbytek nádrže i z karbeců benál a nic ,předešlí majitel jí měl v servisu na přetěsnění a měnily jehly plováků a čistily karbece ale nevím jestli je i seřídily to v papíru není ,když vyndám svíčku je mokrá a jiskru to hází taky ,

CX 500 nestartuje studená

22.3.2014 v 09:45 | Nahoru | #5
Chlapci, ten problém je podle mne velice často spojen s kolektory (mezikusy mezi hlavami a karburátory). Když mi nechce naskočit moje Honda CX 500 Eurosport, je to vždy po "delší" pouze, třeba i jednoho týdne. Jestli to chci nastartovat běžným způsobem záleží, jak silnou mám baterku. Je-li chladno, či je-li baterka slabá, stříknu do Air boxu (bez filtrační vložky) pár kubických centimetrů nového benzínu a motor chytne startérem bez problémů.
Co ty kolektory: jsou z Al-slitiny, na každém z nich je navulkanizované pryžové koleno, a to mívá trhliny, kterými si motor přisává falešný vzduch (nedají se přesně nastavit podtlaky, ale hlavně se tudy z karburátorů vypařují nejlehčí (nejprchavější a hlavně nejzápalnější) složky. Pak svíčky nezapálí takto ochuzenou směs.
Tip: kolektory sundat, očistit, trhliny, které bývají většinou rozevřené, zalepit lepidlem na lepení autoskel a posléze dovybavit vnějším obalem (přes celou gumovou část) pomocí strečové modelářské folie, a to ve dvou vrstvách. Ta fólie se prodává v prodejnách funkčního modelářství, je to nekonečný rukáv a modeláři je používají ke spojování monočlánků, tzv. buřtů. Rukáv se smršťuje ve svém průměru i na délku. Folie je průhledná, barva pod ní zůstává černá, povrch se blejská, ale tvar to zkopíruje naprosto přesně.
Svíčky, fajfky, káblíky i indukční cívky musí být samozřejmě v pořádku, stejně tak karburátory. Teď jsem ty kolektory uvedeným způsobem opravil, až to vyzkouším, dám Vám sem informaci, jak to pomohlo.
Budeš-li mít nějaký dotaz, napiš na mdulava@alfanametal.cz



1 reakcí na tento příspěvek CX 500 nestartuje studená

28.4.2014 v 16:24 | Nahoru | #6
Pokud se někdo vrtal v karburátorech, čistil je a měnil těsnění, je možné že sice seřídil následně volnoběh ale už nedoladil mezeru na kyvadle sytiče a to pak při použití sytiče nepřizvedne škrtící klapku. Dělalo mi to stejně a po roztažení mezery na obrázku šroubovákem začala chytat na otočení. Dobrý je taky seřídit správně bohatost a zjistit na kterým zářezu je jehla. Spousta "šikulů" se do toho cpe a netuší co dělaj...



(reakce na) CX 500 nestartuje studená

3.8.2019 v 10:53 | Nahoru | #7
jimbo21> Díky za tip. V mém případě to je přesně ono. Velká vůle dle obrázku, cca 2mm. V praxi to znamená start jenom na volnobeh. Zároveň když jsemvvytáhnul sytič a pustil táhlo, samo se jakoby vrátílo. Po kontrole bylo vidět, že klapky sytiče jsou pootevrene. Po seřízení motorka i po 14 dnech chytne za cca dvě vteřiny.
Že by benzín ztratil schopnost zápalu se mi nezdá. Měl jsem ještě starickou Hondu XL 185 s naslapem. Po zimě chytla na tři našlápnutí. Taky jednou jsem do ní nalil benzín s olejem. V kanistru jsem jej měl pro pilu připravenej taky dlouho a chytla bez problémů.
Všechno je o seřízení. Když to bylo rozhozeny, start trval s pauzama cca půl minuty, z vyfuků po nastartování šel doslova dým. Bylo to strašně uchlastaný. Diky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek CX 500 nestartuje studená

3.1.2022 v 18:42 | Nahoru | #8
Ahoj, je to sice staré téma, ale ptám se na nastavení/povolení šrobu bohatosti. Nikde jsem nenašel základní tování údaj, kolik je to povoleno. Dále bych se rád zeptal, jak dosáhnout hodnoty na sytiči 0,8 mm podle obrázku výše - čím se toho dosáhne, protože když nastavím volnoběh šroubem 1000-1200 rpm, tak jem někde na 2,5 mm. To je nutno jen rozevírat zářez v plechu?. V poloze se to dost blbě dělá.

(reakce na) CX 500 nestartuje studená

3.1.2022 v 20:09 | Nahoru | #9
JardaZ.> To nastavení na obrázku je pro úplně zavřenou škrtící klapku (vyšroubovanej doraz). A ano je to o ohýbání.

Jinak základní pozice šroubu bohatosti je dvě otáčky - jenže to je jen výchozí pozice pro seštelování. Pak se musí na zahřátým motoru najít taková pozice kdy jsou nejvyšší otáčky, následně upravit na 1100 dorazem a pak šroubovat dovnitř až otáčky klesnou o 100, pak ten šroub vyšroubovat o jednu otáčku ven a upravit volnoběh dorazem. Chce to mít něco na měření otáček protože budík na řidítkách není dost přesnej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 Dnes v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist