bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ohřátý motor přestane dávat jiskru
2.3.2014 v 20:46
Zdavím všechny šikovné lidi.
Mám problém se svou motorkou JAWA-ČZ 150 352 a prosím o radu.
Za studena jede motorka krásně,ale jakmile se víc ohřeje (cca 5-10 min jízdy) přestane z ničeho nic dávat jiskru. Trvá pak zase 15 min než znovu chytne a celé se to opakuje. Můžete mi prosím někdo poradit čím by to mohlo být? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 20:52 | Nahoru | #1
Máš proraženou VN cívku. Častá závada, vzniklá montováním odrušovacích odporů, na které nebylo zapalování stavěné. Pomůže jen výměna za jinou (převinutou) cívku, nebo musíš sehnat funkční originál (já sehnal jednu z cca 9ti).

Naposledy editováno 02.03.2014 20:52:43

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:25 | Nahoru | #2
jo, presne to samy mam taky, ted sem sehnal jinej rotor/silnejsi/po nabiti na burze v prepychach, proste se na civky vcucne s vetsi silou a motorka chyta, jede, pohoda

..nicmene uz mam objednanou novou zapalovaci civku..

vyhledove to stejne vidim na bezkontakt, vape

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:28 | Nahoru | #3
jawarmaniak> Sakra, já mám totiž tu cívku nově převinutou. Dá se to nějak proměřit, abych to mohl jít reklamovat, že to udělali špatně?

2 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:45 | Nahoru | #4
nechat nabit rotor?

(reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:48 | Nahoru | #5
georgiss> Ten jsem taky nechával nabít, to by mělo být v pořádku.
Ještě mám jeden poznatek. Těsně před tím, než mi to chcípne, tak to tak na 15s znatelně sníží výkon motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:54 | Nahoru | #6

Kubais87 píše: jawarmaniak> Sakra, já mám totiž tu cívku nově převinutou. Dá se to nějak proměřit, abych to mohl jít reklamovat, že to udělali špatně?


Ano dá.
Odpor VN cívky by se měl ideálně pohybovat někde mezi 8-10 kOhmy. Proměření ale ještě nedokazuje, že jsou cívky v pořádku. Proražená cívka se při pokojové teplotě projevuje naprosto normálně a dává silnou a pravidelnou jiskru. Po zahřátí však ztrácí izolace drátu sekundárního vinutí izolační schopnost a cívka přestává pálit. Čili pouhé proměření neukáže, že je cívka 100% v pořádku. Pokud ale bude mít pod 5 kOhmů, tak je jistojistě KO.

Pokud ale zapalování vypadne po ohřátí, tak je to na 99,9% cívkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 21:56 | Nahoru | #7

georgiss píše: nechat nabit rotor?


Co s tím má společného zeslabené magneto. Pokud by byly magnety oslabené, tak bude velmi obtížně startovat se světly, světla budou jen slabě žhnout, případně po zapnutí světel motor chcípne, ale rozhodně nebude vypadávat po ohřátí.

georgiss píše: jo, presne to samy mam taky, ted sem sehnal jinej rotor/silnejsi/po nabiti na burze v prepychach, proste se na civky vcucne s vetsi silou a motorka chyta, jede, pohoda

..nicmene uz mam objednanou novou zapalovaci civku..

vyhledove to stejne vidim na bezkontakt, vape


Na céčko, potažmo kývačku mezitypa se dělá sada VAPE, ALE!!!

1. není 6V, ale 12V
2. máš externí VN cívku, takže přijdeš o tu vychytávku, že jde kabel rovnou z motoru na svíčku.
3. musíš vyřešit kabeláž k chcípání motoru a k regulátoru, kterej logicky nedáš do světlometu (dost nešikovně se to vede většinou kolem sekundárního řetězu ke kastlíkům). Spadený řetěz = rozšmelcovaný zamaštěný elektrický svazek
4. musíš mít baterii. Ať si říká kdo chce, co chce, tak VAPEmu nesvětčí dlouhodobý provoz bez baterky...
5. Vape je magneto, původní zapalování taky, takže vyměníš jedno magneto za druhé.
6. Cena Vape přesahuje 4000.
7. Repase původního zapalování nepřesáhne 3000 a bude sloužit dalších 50 let.
8. Po nabuzení původního rotoru máš ve 3000 otáčkách v síti až 20V, takže můžeš bez problému montovat 12V žárovky i s původním zapalováním.

Takže se zeptám - Má u tohoto motoru VAPE smysl?

Naposledy editováno 02.03.2014 21:59:42

(reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

2.3.2014 v 22:42 | Nahoru | #8
jawarmaniak> 8-10 kOhmu na primární vinutí? Na sekundárním by mělo být kolik? Případně bych měl ještě dotaz, jaká tak může být teplota zahřáté VN cívky při které dochází ke ztrátě funkce? Mám totiž možnost si otestovat odpor prakticky při libovolných teplotách. Díky moc

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

3.3.2014 v 00:16 | Nahoru | #9
...na sekundáru... Teplotu netuším. Ale bude to nad 50.

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 14:52 | Nahoru | #10
Zkus ještě pro jistotu překontrolovat snímač - ten čudlík, který dosedá na kontakt cívky. Jinak jak bylo řečeno přede mnou, pravděpodobnější závada je cívka. To je klasická závada u těchto motorů.
Ještě jedna rada(i když to nesouvisí přímo s dotazem), odmontovaný setrvačník nenechávej volně ležet, dej ho třeba na obyčejný pozink plech, aby nedocházelo k zeslabování magnetů.

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 15:58 | Nahoru | #11
Lepší je přímo do rotoru stočit třeba plátek pilky. Ta VN průchodka zlobit může, má-li špatný kontakt na cívce, ale pochybuju, že by to pravidelně vypadávalo po ohřátí. Spíš by to mělo nepravidelné výpadky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 16:24 | Nahoru | #12
jawarmaniak>
ok, mne to ted jede vpohode, dam jeste tu novou civku/dnes dosla/ a bude, ale myslel sem treba do budoucna.... pokud to bude fungovat spolehlive, tak origos necham...pac kamos u dlouho "neseriditelnej, obcas fungujici" cz125t? ta s tim "enduro" blatnikem dal vape a od te doby ma usmev mezi usima furt..

..a jeste bych se zeptal, jakou davate svicku?, ja ted n17 a ok, neodrusena fajfka

.a zapalka skladuju vzdy slozeny /nebo ten pilkovej list/

...jo a pruchodku mam vyresenou "po svym", zvenku to vypada stejne, ale vnitrek je provrtanej, kabel od svicky jde skrz az k civce a tam je pekne naletovanej,, to si zas vyslechnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 16:53 | Nahoru | #13
georgiss> Taky dávám N17C, ta provrtaná průchodka se takto řešila často. Pokud je na cívku naletovaná, tak OK. Jen se nesmí VN kabel prodřít nebo jinak poškodit. Když je jen v průchodce našroubovaný tak, jak má, tak není problém jej kdykoliv vyměnit. A taky bacha na vlhkost. Tím provrtáním se defakto udělá díra přímo do zapalování a v dešti tama může zatékat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 17:56 | Nahoru | #14
jawarmaniak> ted mam pripravene tyto drobnosti na vymenu /asi china/,, ten kondik je jinej, ale v popisu bylo na 125/150a,b,c,t,352atd., nicmene neresim, doladim..

..svicky sem psal hlavne z duvodu, ze nez sem si neco precet, tak sem laboroval sam,,,, n14,15ohuleny, tezsi starty, volnobeh nicmoc,, pak sem dal n19c, chytla hned, volnobeh vyssi, projel sem kousek, vytahl a byla jak zasypana vapnem,,, ted mam n17c a vcajku...malou neodrusenou fajfku..

..a pruchodku mam utesnenou pruhlednym silikonem, tzn. tesni to a vypada celkem puvodne, cz150c mam zatim v stetkolaku na "bezny jezdeni", 2-3x rocne nejakej pojezd po okoli do 100km



(reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 18:00 | Nahoru | #15
georgiss> Kondík zahoď. Ty nové jsou dobré jen k jedné věci - hodu dalekému. Stav se na vrakovišti a vytáhni si kondík ze zapalování škodovky. Staré socialistické jsou nejlepší. Kontakty na svíčce sklepni na 0,4-0,5 mm

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

4.3.2014 v 18:19 | Nahoru | #16
..kondik sem bral treba i pro kejvu, panelku/ma aspon stejnej tvar/,, ted chcem 8.3. jet do prahy, tak aspon pocitove budu mit jeden "valecek" ke kladivku v zaloze https://www.faceboo...nts/674303135941213/

..tu civku a kladivko/v tej krabce nalevo je komplet prerusovac na cz150c/ nasadim a pak se uvidi..

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

8.3.2014 v 21:14 | Nahoru | #17
Jestli je to to co se stávalo mě u babetty , tak zkus seštelovat karboš a vyčistit svíčku :) mě to pomohlo :)

Ohřátý motor přestane dávat jiskru

9.3.2014 v 10:07 | Nahoru | #18
Sic magneto má Babetta taky, tak je to naprosto jiná konstrukce. Zetka má kopii magneta Bosch, která má pravůvod už někdy ve 20. letech. Babetta má alternátor mnohem novější konstrukce s bezdotykovým zapalovacím modulem. Tam jsou naprosto jiné poměry..

1 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru

9.3.2014 v 20:11 | Nahoru | #19
tak prahu sme odjeli, najeto 319km, brachova kejvacka naprosto ok, moje panelka na svetelnejch krizovatkach chcipala /cca 20x semafory/, musel sem prepinat svetla na parkovacky,pak ok, oba mame orig zapalka pouze s vymenou dobijecich modulu-rele,

..zavada jasna,,, on ma starou klasickou baterku/cca 8let, nabita vydrzi tak 1den/,pred startem dam 10min nabijecku, pak nastartuju na prvni kop, jedu, svetla ok i na volnobeh, baterka drzi cca 24hodin..

.ja mam na panelce baterku 6V z nejakej detskej stavebnice, stejne tak nabiju 10min pred startem, motka chytne na prvni kopanec, po odstaveni vydrzi cca 24hod.,, ale ma malou kapacitu, pri volnobehu neutahne svetla, prepnu na parkovky a ok..

..ale musim rict, sem necekal, ze na tech rozrkancich dojedem /bracha vezl pritelkyni/, ja cca 5kg vercajku a dilu/,, motorky mame v nalezovym stavu, bohuzel, zadny repase...

..pred cestou sem delal pouze vymenu svicek, oleje, vymyl vzduchfiltry/orig hlinikovy kosiky/, maznul retezy, trochu predstihy a bylo,, obe zvonej na klice jak das, ale dojeli sme to, trochu prochladli...





(reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru

9.3.2014 v 21:07 | Nahoru | #20
georgiss> To znám také tak jezdím )))))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist