bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chrčí a střílí
11.2.2014 v 16:10
Zdravím, jezdím s XV 125 a mám dotaz při startování motoru mi ve starteru něco chrči. Starter jsem měl sice venku ale nic neobvyklého jsem nenašel. Tak jestli to nemůže být třeba něco v mechanismu starteru (nějaký převod). A další dotaz. Když v otáčkách pustím plyn nebo zmáčknu spojku, střílí do výfuku. Bohatá směs? Nedávno jsem měnil výfuk, je tam souvislost? Předem mockrát díky za odpovědi.:)

Chrčí a střílí

11.2.2014 v 16:22 | Nahoru | #1
A přitom chrčení se motor pohybuje trhavě, nebo se protočí jen občas? Připrav se na repasi, nebo výměnu startovací volnoběžky - jinak se to bude pořád zhoršovat, až jednou nenatočíš vůbec (naštěstí XV125 není problém roztlačit, 535kou je to horší).
A střílení do výfuku způsobí chudá směs, ne bohatá a jestlis montoval otevřenější, průchodnější koncovky, tak to skončí střílením prakticky vždy. Slabého střílení se bát nemusíš. Silné může v kritickém případě podpálit ventily a musel bys trochu obohatit směs. A motor bude více střílet bez vymáčknutí spojky, když je držen v otáčkách setrvačností motorky.

Chrčí a střílí

11.2.2014 v 18:02 | Nahoru | #2
Jenom chrčí motor se mi zdá že se točí jako obvykle..Mužů klidně zítra udělat nahrávku ať to vidíš resp. Slyšiš . K těm ranám, někdy jsou opravdu velké. Jal mužu směs obohatit?

Chrčí a střílí

11.2.2014 v 20:27 | Nahoru | #3
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku

- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.

Střílení do výfuku omezíš když:
1. zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu ve svodech nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části.
2. Karburátorová verze má tzv vzdušník , kterým ochuzuješ nebo obohacuješ volnoběžbou směs která jde při volnoběžných otáčkách do karb.
3. Zpravidla každá mot. má nastavení vzdušníku jiné. Já na hondě VT 750c 2,5ot. udáváno výrobcem. Osobně jsem půl ot. přidal a když uberu plyn tak z kopce příjemně bublá .
Pokud vyměníš výfuky za laděné anebo je povolenoa příruba , tak to může přisávat vzduch , potom se změní poměr a už to může střílet ..

Můžeš to poznat i na barvě svíček
- černé svíčky směs bohatá
- světlě šedé až do bíla směs chudá
- cihlová barva směs optimálně nastavená

Chrčí a střílí

11.2.2014 v 22:29 | Nahoru | #4
Wow, mockrát díky za vyčerpávající informace . Pokusím se pohledat údaje a pustím se do toho, pak napíšu jak to dopadlo.:)

1 reakcí na tento příspěvek Chrčí a střílí

11.2.2014 v 22:45 | Nahoru | #5
V první řadě zkus trochu obohatit volnoběžnou směs (o 1/4 až 1/2 otáčky šroubu) a uvidíš, co to udělá.

Chrčí a střílí

11.2.2014 v 22:48 | Nahoru | #6
Chrčí a střílí? Víro 125? Všechno je v pořádku!

Ehm, pokud je to úúplně mimo, prosím, smazat...

2 reakcí na tento příspěvek Chrčí a střílí

11.2.2014 v 23:04 | Nahoru | #7
Ještě dotaz, chystám se na první výměnu oleje u viraga. Jak je zde řešený olejový filtr?.:) dik.

(reakce na) Chrčí a střílí

11.2.2014 v 23:06 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: V první řadě zkus trochu obohatit volnoběžnou směs (o 1/4 až 1/2 otáčky šroubu) a uvidíš, co to udělá.

. Utáhnout nebo povolit?..

(reakce na) Chrčí a střílí

12.2.2014 v 13:02 | Nahoru | #9
MrFranklyn> www.youtube.com/watch

Chrčí a střílí

12.2.2014 v 19:09 | Nahoru | #10
Moc díky.:)

Chrčí a střílí

13.2.2014 v 21:54 | Nahoru | #11
Radši to prodej Frenký..

Chrčí a střílí

13.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #12
Nech si to marťo. mi aspoň fungují blinkry..

Chrčí a střílí

13.2.2014 v 22:17 | Nahoru | #13
Blinkry nahradím rukama.. Ale ty to podrážkami neubrzdíš, i když ty tvoje rychlosti možná jo..

Chrčí a střílí

14.2.2014 v 08:48 | Nahoru | #14
Moje brzdy fungují bezchybně.. v a vůbec, jak to máš teď ty s tema svýma 2x rozbitýma plastama?

Chrčí a střílí

15.2.2014 v 00:31 | Nahoru | #15
Až na ně bude, tak se s nimi může něco dělat.. Teď se šetří na novou střelu..

(reakce na) Chrčí a střílí

10.4.2014 v 19:34 | Nahoru | #16
MrFranklyn> já jsem to letos taky nechal dělat,poprvé jsem na to koukl v servisu,vypustili olej výpustným šroubem a pak sundal víko filtru /3 šrouby na křížák/ a vyměnili filtr,koukni na rok výroby co tam patří,příště už to zmáknu sám .-D R
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago Zachovalj 3 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago Tenjebonamotorke 1 21.3.2024 v 16:48 Rick_James
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan


TOPlist