To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Rado_ píše: lupa007> žádné profesionální zbroušení hrany neexistuje, je to pouze Tvůj Fantas který v reálu obnáší pouze a jen SNÍŽENÍ gramáže materiálu styčného mezi moto a silnicí.... tohle je prostě fakt a stavěj se na hlavu!
Ne, nexistuje. Aspon v necem mas pravdu. Bavime me se zde o teoreticke moznosti a o tom zda by to melo smysl. Diskuse uz takove byvaji. Je treba pripustit existenci neceho noveho a pak to bud zavrhnout, nebo vytvorit neco uzitecneho.
Snizeni gramaze v miste ktere je minimalne vyuzite a to pouze na uroven mist ktera jsou vyuzivana casto, zadne dodatecne riziko neprinasi. Vlastne se dostanes do stavu ve kterem jsou gumy ojete dynamictejsi jizdou. Srovnani nevhodne sjeteho profilu vsak prinese zlepseni jizdnich vlastnosti.
Na hlavu se postavim az zitra, to mam jogu:) S fakty a argumenty to vsak nema nic spolecneho.
P.S Ja dokonce brousim i hrany lyzi! A i pres snizeni gramaze klicoveho mista lyzi, dochazi k vyraznemu zlepseni jizdnich vlastnosti. I v tomto pripade jde totiz o upravu tvaru. Teprve ve chvili kdy je tam materialu prilis malo, lyze jdou do vysluzby.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F | Lisus | 15 | 17.8.2020 v 20:36 Lisus |