To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Rado: Jen dofám že tě nepotkám u Hanky na zahájení sezony. to bych vážně nerozdýchal.
...no vida, tak už víme i to, kde bude ta 'závodnicky jetá' pneu předváděna, aby se ostatní 'přizdisráčovi' nesmáli
V té rašpli nic šíleného taky nevidím, i když to asi nehodlám dělat.
Jen pro příklad: Když přidřeš dvoutakt vemeš na píst pilník, když máš prasátka na paknách vemeš na to pilník, když na plochodážce sjedeš hranu na gumě otočíš ji, prostě věci so se dělají když se něco nestejnomněrně opotřebuje.
Před 15 lety jezdila třetina lidí s prořezanýma gumama což bylo podle mě mnohem nebezpěčnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Naposledy editováno 11.02.2014 08:51:25
GeorgePanek píše: pylot> sahat na pneumatiku a jakkoli do ni zasahovat je dost hazard,uvedom si v jakych rychlostech se motorka pohybuje a co takle upravena pneu asi muze v rychlosti delat muzes ji lehce porusit a pak je maler na ceste bouchla uz ti nekdy pneu ve velke rychlosti...
Buď trošku konkrétní. Jak můžeš tý pneumatice ublížit, když budeš pilníkem pomalu zarovnávat profil? A prosím tě, zkus do úvahy zahrnout, že jsem vzděláním i inteligencí nad průměrem a tudíž si ji vážně neprobrousím až na plátno a dokonce ani na slick. Děkuju.1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Tak já nemám problém věřit tomu, že se dá pilníkem, rašplí, atd., opravit středová ploška.
Tedy vlastně srovnat celý profil do pěkného "kulata".
Určitě to jde, dokonce asi i bez úrazu a bez nějaké škody na moto.
Ale spíš se mi zdá lepší tu odebíranou vrstvu gumy ojezdit správnou jízdou.
Trošku jsem si pohrál a vytvořil nějaké malůvky, kde je vidět ten zbytečně broušením promarněný materiál.
Samozřejmě je to trošku přehnané. I když u některých jedinců možná ani ne.
Na obrázcích je vidět, že nájezd gumy se určitě nezlepší.
Naposledy editováno 11.02.2014 11:25:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Nevim proc se tu porad hadate. Kdo chce at raspluje a kdo ne, at si necha rozumy pro sebe a nenapada autora. Evidentne vi o cem pise a ma to vyzkousene, ze jemu to tak funguje a chtel se jen podelit o poznatek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
víš, ono to tak funguje už od pravěku, nejlíp člověk ví všechno o tom, co sám neumí a nevyzkoušel... kdybych tady někomu vykládal, jak jsme v dávnověku kupovali na Jawky "čtverku" gumu dozadu, protože byla nejširší a tímpádem "IN" a pak ji zbrušovali nakláněním na stojánku dokulata, protože se dělala dost "hranatá" a na silnici to bylo zezačátku nebezpečný než se ten okraj trochu strhl...
Jak jsme žiletkou "protahovali" na barumkách středovej járek, aby to ještě něco najelo (jednou jsem dojížděl s Olomouce a puklo mi to, guma širojá jak papuč, uprostřed cenťák puklina až na kord... ).
No, to co píšeš ty, mi nebezpečný opravdu nepřijde a naopak to fakt může té bezpečnosti a pohodě pomoct.
Ještě jsem si vzpoměl - před lety jsem vzadu jezdil Dunlop 208, guma celkem dobrá, ale po 3500 km na vyhození, byla sjetá neuvěřitelně do hranata, ne uprostřed, ale jakoby klopením... to jsem u jiné, ani měkčí gumy ještě neviděl (FZS600). No, domluvil jsem si u nejmenovaného brněnského bazaru novou + přezutí a po čtrnácti dnech jsem se tam ještě pro cosi zastavoval. Moje D208 byla v regále na prodej, zakulacená šmirglem a čerstvě prořízlá místy až do plátna... tak tohle jsem už jako prasárnu bral...
Fantom40 píše: pavel_novak> No mysli si co chceš. Pokud nechceš plošku na gumě cestovní motorky tak musíš jezdit okruhy. Jinak tam bude stále. A jízdní vlastnosti se budou zhoršovat. Když budeš brousit okruh na závodní dráze, tak to bude ÚPLNĚ TO SAMÉ jako bys udělal úpravu na gumě , kterou jsem popsal. Tak si to přiznej.
Přiznej si to, že prostě neklopíš
Kor u Roadsmart 2 je to docela jasný - je to totiž 2směsovka, takže se ten střed ojíždí celkem pomalu na to, aby se ti tam udělala ploška jako na nějaký lepivce...
Pokud nejezdíš mnohasetkilometrový přesuny po dálnici, tak nevidim jedinej důvod, proč by se na cesťáku ta ploška měla udělat - sám mám motorku dost podobnou jako ty, dokonce na dost podobnym obutí (Roadsmart) a světe div se, plošku tam nemám
Sebereš tou rašplí celkem hodně matrošu, který jsi mohl možná 2-3.000 km ojíždět.
Protože po rašplování si tu plošku zase začneš dělat.
A hlavně proto se celkově dostaneš mnohem dřív k plátnu.
Takže ano, rašplování funguje.
Ale lepší je naučit se jezdit.
Netahat jen v rovném směru na rovinkách, ale už na výjezdech ze zatáčky tomu dát a nabrat rychlost tam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Honza-1400 píše: VladaM> Autorovi vlakna ale nejde o to, ze by zvetsil najezd na gume, ale ze se mu po tu stejnou dobu zlepsi jizdni vlastnosti diky rovnomernejsimu profilu.
Nevim proc se tu porad hadate. Kdo chce at raspluje a kdo ne, at si necha rozumy pro sebe a nenapada autora. Evidentne vi o cem pise a ma to vyzkousene, ze jemu to tak funguje a chtel se jen podelit o poznatek.
No ono by mozna stacilo, kdyby autor netvrdil ze vsichni maji plosku a ze je ho zpusob je ten nejlepsi. Plosku na ten kdo jezdi jak ponocnej a neklopi (dlouhodobe). Kdyz jezdis normalne a asi me nebudete podezrivat ze jezdim z Alpem na okruhu, tak se ti ploska neudela.
DOkonce bych i pochopil ze se nekomu udela ploska pri tomhle blbym, pocasi, silnice studene, vlhke klopit je vohubu , ale svete div se ani na dukovi ze me ploska v tomhle pocasi neudelala.
Takze mozna kdyz to autor uvede do svetla: lidicky ja jsem se od od 15ti let co jezdim nenaucil klopit a jezdim jako holka co si koupila motorku, a tak se me dela ploska kterou nasledme mechanicky upravim. Fajn vemem to jako navod pro nejezdce.
Ale pokud to poda jako jediny a nejlepsi zeruceny navod a jete chce podekovani , tak se nemuzes divit te reakci.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Taky už jsem někde slyšel, že si někdo smirkuje nový gumy...aby ze začátku neklouzaly...
Na 2-směsy hrany...zkus taky někdy zatáčet...
Naposledy editováno 11.02.2014 13:41:04
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Edit: anebo uz vyhodit?
Naposledy editováno 11.02.2014 14:36:35
Honza-1400 píše: Lála> je to sice teprve na zacatku, ale uz tam prechodova hrana znat je. Co radi misti znalci? Min klopit a zaradit vic dalnic s mirnymi zatackami, aby se motorka min naklanela a sjizdel i stred? A jsou to dvousmesovky, mozna ze tam je chyba.
Edit: anebo uz vyhodit?
Podle mne víc tahat na výjezdu ze zatáček.
Řekl bych, že sice naklopíš, ale nejedeš zatáčku s rostoucím plynem.
Nevyjíždíš ze zatáčky pod plynem.
Edit:
Nebo jak píše kolega pode mnou:
Naposledy editováno 11.02.2014 14:54:33
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Naposledy editováno 11.02.2014 14:51:25
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
kolos píše: Pilot road 2 se mi sjíždějí taky tak. Život gumy skončil tím, že se objevilo plátno na bocích a uprostřed zůstal dost vysoký pruh. Nazul jsem opět ty stejné, ale teď si myslím, že to byla chyba. Pro můj styl jezdění a výběr tras je asi lepší jednosměsovka. Dvousměsovky asi opravdu jen na extra dlouhé dálniční přesuny.
Já používám jenom Piloty 2 a měním je když na boku prosvítá plátno. Jezdím hodně po praze a při cestování pak nejvíc km po dálnici, ploška se mi asi taky někdy udělala, ale to jsem jel třeba cca 3000 km jenom po dálnici...možná taky dělá hodně stáří gumy, měním je cca 2x za rok. Pokud někomu vydržej víc jak 2 roky, jen kvůli vzorku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
motorky máme celkem podobný , co zkusit jiný obutí?
gugo píše: Takze mozna kdyz to autor uvede do svetla: lidicky ja jsem se od od 15ti let co jezdim nenaucil klopit a jezdim jako holka co si koupila motorku, a tak se me dela ploska kterou nasledme mechanicky upravim. Fajn vemem to jako navod pro nejezdce.
Ale pokud to poda jako jediny a nejlepsi zeruceny navod a jete chce podekovani , tak se nemuzes divit te reakci.
Pěkně si to vystil.Jinak by nad tím všichni mávli rukou
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F | Lisus | 15 | 17.8.2020 v 20:36 Lisus |