globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava/zprovoznění Pionýra
30.1.2014 v 14:56
Ahoj,

mám doma jednoho pionýra nejsem se jistý jestli je to 21 nebo 20 pravděpodobně mix obou a ještě dalších. Je to jeden celkem kompletní kousek a další dvě kostry a mraky dílů z motoru v různém stádiu rozkladu. Sám tomu rozumím jen o trochu víc než koza petrželi takže sem se domluvil s kolegou a v létě zajedem k němu na chatu a spolu s jedním šikulou na to vlítnem. Protože ten pionýr, ale dobrých 15-20 let nejezdil, si nedělám iluze, že tam bude vše v pořádku a určitě budou potřeba nějaké náhradní díly dokoupit. Doufám, že to bude spíš díly typu hadička, těsnění atd. Chtěl bych poradit co bych měl dopředu koupit, neb budu limitovaný právě tím jedním víkendem na chatě kde nebude možnost moc něco koupit a zároveň zase nemám možnost zjistit dopředu co bude potřeba. Raději koupím něco preventivně a pak to nepoužiju než aby mě něco chybělo.
Tohle jsou zatím věci které by podle mě bylo dobré koupit.
1. sadu těsnění
2. svíčku
3. fajfku
4. kabel k fajfce
5. benzínovou hadičku
6. gumičku do kohoutu
7. 2x duše
8. kondenzátor
9. olej do převodovky
10. benzín a olej do benzínu
11. indukční cívku
12. vazelínu
13. odrezovač
14. Elektroinstalace
15. žárovky
16. benzínový filtr
napadá Vás co dál?

EDIT: Tak jsem zjistil že je to typ 50/05, respektive že na 05 jsou papíry

Naposledy editováno 30.01.2014 19:15:14
Předchozí
1 2
Následující

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:01 | Nahoru | #1
Koupil bych i gufero na kliku

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:09 | Nahoru | #2
faju, kabel, gufera, hadici k benzínu, gumicku do kohoutu, duse (pneu dle stavu)

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:11 | Nahoru | #3
Ložiska na kliku a výrus.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:12 | Nahoru | #4

MotodědekTonda píše: Ložiska na kliku a výrus.


tak pokud by bylo treba tohle, tak uz muze udelat motor komplet

2 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:12 | Nahoru | #5
Ještě bych vzal palivovou hadičku, filtr, gumičku do kohoutu, fíbry na kohout, kondenzátor, fajfku, VN kabel. Pak samozřejmě takové drobnosti jako dráty, konektory, převoďák atd.

Poudě...už to napsal DRN.

Naposledy editováno 30.01.2014 15:13:43

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:19 | Nahoru | #6
Ještě vám tam chybí tak litr Rumu bez toho ta oprava něčeho takového nejde zvládnout...

Naposledy editováno 30.01.2014 15:20:02

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:23 | Nahoru | #7
A hermetic!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:25 | Nahoru | #8

kolecko10 píše: Ještě bych vzal palivovou hadičku, filtr, gumičku do kohoutu, fíbry na kohout, kondenzátor, fajfku, VN kabel. Pak samozřejmě takové drobnosti jako dráty, konektory, převoďák atd.

Poudě...už to napsal DRN.


vidiš kondík a indučka kus drátu se taky hodí, pak nejaký matky, srouby nejen na vysterchání nádrže,...

jo a vazelínu, odrezovač a podle stavu nove prachovky,taky jak je na tom retezovka, loziska v kolech atd, se priprav ze v tom zatim nechas tak litr, spis dva

Naposledy editováno 30.01.2014 15:28:11

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:28 | Nahoru | #9
To já bych zas tak nehrotil,je to tak jednoduchy stroj,že se tam snad nemá co pokazit,nejdřív ho zkus rozjet a uvidiš,co mu chybí.Když jsem po 15ti letech zprovozňoval pincka,tak jsem ho trochu oprášil,dofůkal gumy,nalél benzin,podíval se,jestli je tam vubec olej a na otcovu radu "roztlač ho,život je krátký na to ,abys pincka nakopával" jsem do něho žduchl a po dvou metrech už jel jak pila.

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:32 | Nahoru | #10
Ložiska na kliku a výrus.

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:33 | Nahoru | #11
Má být výbrus.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:36 | Nahoru | #12
kolecko10> Jo, důraznil bych ten kondenzátor, který může být vyschlý a nemusí mít správné parametry . Jinak tu až bylo hodně řečeno a stav ostatních dílů spíše záleží na opotřebení než na stáří. Třeba tu svíčku, měděný VN kabel nebo poctivou bakelitovou fajfku (nejlépe bez odrušení) ani nemusí být potřeba měnit (podle stavu), protože nové díly (repliky) bývají často mnohem méně kvalitní . Napadá mě jen ještě, že nádrž bývá lety vyrezlá, takže je potřeba vyčistit, aby člověk předešel dalším problémům. Čistou nádrž považuju za základ .

Jinak ale, jak píše steiza... takový Pionýr může i po 20ti letech za dobré konstalace hvězd chytit na "drc" . Hlavní je dobrá jiskra a čistý nezvodnatělý benzín

Naposledy editováno 30.01.2014 15:41:09

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:56 | Nahoru | #13
Vyser se na nějaké kupování klik atd, kup benzín a nalej ho do nádrže a roztlač to. Pak se ukáže jestli a co to potřebuje- pincek není kosmická lodˇ.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 15:59 | Nahoru | #14
Hlavně mě udivuje,že když máš tolik motorek v profilu,že Tě rozhodí taková kravina jako pincek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:01 | Nahoru | #15

DRN. píše: vidiš kondík a indučka kus drátu se taky hodí, pak nejaký matky, srouby nejen na vysterchání nádrže,...

jo a vazelínu, odrezovač a podle stavu nove prachovky,taky jak je na tom retezovka, loziska v kolech atd, se priprav ze v tom zatim nechas tak litr, spis dva



jo s tou cenou počítám pokud to bude do litru je to super i dva bych asi zkousnul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:03 | Nahoru | #16

PEPAFJR píše: Hlavně mě udivuje,že když máš tolik motorek v profilu,že Tě rozhodí taková kravina jako pincek.



Nerozhodí ale vzhledem k tomu, že jsem na vlastním pionýru nikdy nejezdil, tak sem si nebyl jistý vo vše pořídit. Mimo to třeba ta babeta co mám to je děsný peklo, nic se mě nikdy tolik nesralo jako babeta už tam zahučelo mraky peněz a stále ta svině nejezdí. Motorek můžeš mít kolik chceš, ale pokud nemáš a nikdy jsi neměl dílnu kde by ses v tom mohl hrabat tak ...

Naposledy editováno 30.01.2014 16:04:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:09 | Nahoru | #17
Firecracker>

Dobře ale přeci ti musí být jasný,že Ti tu nikdo neporadí. Nejdřív rozebrat, uvidět a pak řešit.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:29 | Nahoru | #18

PEPAFJR píše: Firecracker>

Dobře ale přeci ti musí být jasný,že Ti tu nikdo neporadí. Nejdřív rozebrat, uvidět a pak řešit.

¨

Vždyť přeci vidíš, že poradili ...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:29 | Nahoru | #19
Plovak do karbecu a trysky si ven určitě

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:29 | Nahoru | #20
Šroubovák

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:38 | Nahoru | #21

dva_hrnce píše: Šroubovák



Díky na ten bych určitě zapomněl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 16:38 | Nahoru | #22

Misa.vali píše: Plovak do karbecu a trysky si ven určitě



Myslíš, že se s nima za tu dobu něco stalo? Maximálně bude stačit vyčistit ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:00 | Nahoru | #23

Firecracker píše: Myslíš, že se s nima za tu dobu něco stalo? Maximálně bude stačit vyčistit ne?

Taky si myslím, že s tímto by problém být neměl, pokud toho Fichtla někdo odstavil v pojizdném stavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:04 | Nahoru | #24

Martic píše: Taky si myslím, že s tímto by problém být neměl, pokud toho Fichtla někdo odstavil v pojizdném stavu



Těžko říct, odstaven byl jeden a dostal jsem tři naprosto jiné ...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:34 | Nahoru | #25
vysral bych se na všechno, maximálně tak mrknout do nádrže jestli to není plný rezu, a povolil bych ty dva šroubky co jsou na víčku u karbece a podíval se dovnitř. Pokud to bude čistý musí to chytnout. Dyť je to jen blbej fichtl... Sám jsem takhel vytáhnul chrchla ze stodoli tak po 20ceti letech, vyčistil jsem karbec a normálně to jelo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:44 | Nahoru | #26

pavel_novak píše: vysral bych se na všechno, maximálně tak mrknout do nádrže jestli to není plný rezu, a povolil bych ty dva šroubky co jsou na víčku u karbece a podíval se dovnitř. Pokud to bude čistý musí to chytnout. Dyť je to jen blbej fichtl... Sám jsem takhel vytáhnul chrchla ze stodoli tak po 20ceti letech, vyčistil jsem karbec a normálně to jelo...

Pak uvidí co.

Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:51 | Nahoru | #27
Ti co mě radí to neřešit a jezdit mají sčástí pravdu, jenže pokud na tom opravdu budu chtít někdy někam jet, tak určitě po cestě nebudu chtít ladit co se tam zrovna posralo, mimo to sám tomu moc nerozumím, tak raději udělám něco navíc preventivně než popisovat problémy tady na foru, ale díky za rady

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 17:52 | Nahoru | #28
banzai> hlavně každej druhej tady tak začínal. Doma objevil fichtla co tam stojí už 10 a více let tak se ve 12nácti zeptal jeslti ot může zkusit rozjet dal tam benzín a prostě jel

1 reakcí na tento příspěvek Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 18:24 | Nahoru | #29
nastartuj a poslechni motor,projeď,znovu poslechni motror -řekne to skoro vše.Pak případně rozeber a dělej GO.Pokud plánuješ s tím někam jet dál,tak namontuj VAPE.

(reakce na) Oprava/zprovoznění Pionýra

30.1.2014 v 18:57 | Nahoru | #30

čoud píše: nastartuj a poslechni motor,projeď,znovu poslechni motror -řekne to skoro vše.Pak případně rozeber a dělej GO.Pokud plánuješ s tím někam jet dál,tak namontuj VAPE.



Díky, ale tuhle možnost nemám, není ve stavu kdy by tohle bylo možné, mimo to je ode mě momentálně vzdálený 120km

Naposledy editováno 30.01.2014 18:57:51
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist