Rozum mi totiž říká, že v tlumeném režimu je u projektoru zhruba polovina světla odraženého od zrcadla zacloněna stínítkem (clonkou). Tudíž jakoby například z 55W žárovky H3 bylo využito třeba jen sotva 30W
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
U klasické paraboly s dvouvláknovou žárovkou např. H4 mi připadá, že energie od tlumeného vlákna je využita prostě efektivněji. Dokáže mi moje tvrzení někdo potvrdit nebo vyvrátit, případně napsat nějaký praktický poznatek?
Zároveň by mě ještě zajímalo, jak je to s životností motocyklových projektorů. Protože moje reflektory mají kvůli chlazení otvory. Těmi se samozřejmě dovnitř dostává částečně i prach a vlhkost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Zde jsou fotky mých světel:
Naposledy editováno 29.01.2014 10:02:34
2 reakcí na tento příspěvek Účinnost světel - projektor vs. parabola
Nie som z kseftu takze neviem co za tym je, ale podla toho co sa deje je za tym pravdepodobne dnesna verzia phoebus cartelu. Ked nie je problem spocitat tvar paraboly pre valec 1.5x7mm alebo elipsoid podobnych rozmerov, tak nemoze byt ani problem pre plochu 3x3mm 5x5mm 8x8mm alebo inu plochu. Namiesto jednoduchych ledkovoparabolovych lamp vsak vyvijaju rozne matrix lampy a ine somariny. Akurat kde tu sa objavi nieco podobne ako tu uvedena 13W ledkoa stretavacka. Je mi jasne, ze hidy su drahe kvoli mechanike a elektronike na nastavovanie svetiel ale napriklad 25W hidy, ktore teraz skusaju do VW vozidiel tu uz mohli byt davno. Teda rozsirene. V podstate ide len o lampy s mensou vzdialenostou elektrod. Ze su menej ucinne ako 35W verzie? No a aco, su aj tak oproti ziarovkam neskutocen daleko. A vsimli ste si v akej verzii su tie 25W hidy co montuju do rapida a inych vw vozidiel? Dostat ich za premrstenu cenu, jednym zo zakladatelov pheobus cartelu a to kvoli tomu, ze su aj komplet s elektronikou. Takze ak si kupite rapida s 25W hidmi a jeden sa vypali, budete velmi prekvapeni zo sumy co si vypytaju za nahradny diel. Pretoze vam nepredaju len samotnu lacnu vybojku, ale aj uplne zbytocne vyhodeny balast. Takze my budeme nadalej sliepnat vypalovanymi ziarovkami, ktore su v podstate od polovice svojej zivotnosti nepouzitelne a vyhadzovat ich na smetisko aby si niekto prisiel na svoje.
To je len moje male povzdychnutie, preco musim na motorke sliepnat jednou 55W H7 pri ktorej vidim aj oproti svojmu usliepnanemu autu uplne ho...
(reakce na) Účinnost světel - projektor vs. parabola
nevím, kde jste čerpal informace. Jak jsem psal. LED má budoucnost. I se již prodává jak v autech/moto, takže problém je jen cena.
Spočítat refl. se dá. Ale ty zdroje mají diametrálně odlišnou charakteristiku vyzařívání, přenos tepla, atd. Přirovnal bych to k zážehový vs. vznětový motor. Dále jsou problém normy. Nechci se hádat, jestli za to může kartel nebo co.
K HID, je pravda, že existuje varianta 25W, která má méně jako 2000lm, tedy nepotřebuje autonivelaci, ani ostřik. Oproti např. H7, která má 1500lm, tam je tedy rozdíl ve svítivosti ca. +30%. Oproti HID 35W, která má 3500lm, je to stále 1500lm. Ano, elektronika je intergrovaná přímo v zdroji, ale zatím stojí kromě jiného zase jen cena. To je trend v současné době, levná prvovýroba a následné hojení se na servisu.
Halogenové řešení je prostě odzkoušené a tedy levné. žárovka stojí asi 100Kč a vyrží ca.500hodin. HID asi 1000Kč a vydřží ca. 2000hod. To si mohu koupit 4 halogenky a stále jsem na tom lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Účinnost světel - projektor vs. parabola
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)