Sedmadvacetiletý řidič Škody Felicie podle policie zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy podmínkám. V tu chvíli ze zastávky MHD vyjížděl autobus a zpoza něho přebíhal silnici osmiletý chlapec. Řidič nestihl zareagovat a dítě srazil.
To by se zas jeden poblil
2 reakcí na tento příspěvek To se zase fízlové předvedli...
Jak poznat nebezpečného řidiče? Řídí stříbrné auto, má maják a nápis Policie.
Analýza policejních statistik odhalí, že na českých silnicích budeme těžko hledat nebezpečnější element takového počtu nehod,jako je policejní auto.
Podle zmíněných dat mělo loni účast na dopravní nehodě 1 327 služebních vozidel Policie České republiky. Na začátku loňského roku přitom celkový počet služebních vozidel Policie ČR činil 8 282 aut. Už vidět tato dvě čísla vedle sebe musí bystřejším zdvihnout obočí, pro ty ostatní jednoduchá matematika. Tento poměr znamená neuvěřitelnou 16procentní pravděpodobnost nehody každý rok pro každé policejní auto. To je opravdu neskutečně vysoká hodnota - jednou ročně nabourá každé šesté, to už nemá daleko ke „skoro každé”.
Pokud by vám tyto hodnoty samy o sobě nepřišly být až tak zajímavé, však máte auto šest let a jednou už jste bourali, podívejme se na situaci v České republice jako takové. V loňském roce bylo u nás registrováno 7,8 milionu aut. I když tím nahráváme policistům, počítejme jen s těmi spolehlivě provozovanými - povinné ručení mělo sjednáno 7,095 milionu vozů. Ty se pak ocitly v celkem 85 859 nehodách.
Dáme-li si tato dvě čísla dohromady, zjistíme, že „průměrný majitel” automobilu v České republice se jednou za rok stane účastníkem nehody s pravděpodobností 1,2 procenta. Běžný řidič 1,2 - policista 16, to je více jak 13násobek, rozdíl nepoznaný jakoukoli statistikou pojišťoven u jakýchkoli dvou velkých skupin řidičů. A na tento nepoměr se můžeme podívat i opačnou optikou - pokud by běžní řidiči bourali tak často jako policisté, stalo by se u nás ročně 1 136 810 nehod - 3 114 denně, 129 každou hodinu, přes 2 každou minutu. To by byla jatka...