.zelenac.jk.rx> Aha, zkušební stolice, už su v obraze. Tak třeba altec z osobáku 14V/90A bude mít "příkon" na hřídeli kolem 2kW, takže tam bude rezerva velká. Motor bez zátěže nebude brát ani 15A, problém je v tom rozběhovém proudu. Jak už jsem zmínil na začátku vlákna, mám odzkoušeno, že jištění 21B (starý bakeliťák, tak už ale je dost možná vyhřátý a neudrží, co by měl) motor 7.4kW spolehlivě shodí, je-li zapojen na "D" a to i při hodně pomalém rozběhu a naprázdno. Takže ten by potřeboval min. 16D.
Nejelegantnějším řešením by bylo použít frekvenční měnič, ale ten je drahý, kor pro velké výkony.
E: Tak už to s cenami měničů
není tak hrozné . Ale pokud jde o samotný motor, sehnaný někde ve frcu, tak dokupovat měnič je blbost, klasika rozběh Y/D s vačkovým přepínačem
stojí pakatel .
Naposledy editováno 25.01.2014 21:25:32