bmw_r1300gs_cartec





Téma: Navigace Garmin Zumo 390LM
 
18.1.2014 v 18:27
Zdravim všechny,má někdo zkušenosti s navigací Garmin Zumo 390LM?Velice se mi libí,ale rád bych věděl jestli opravdu tak funguje,jak o ní píšou prodejci.
A nebo poraďte jakou koupit,aby měla doživotní aktualizace Evropy a tzv.klikatici.
Letos chceme jet Balkán a užít si to pěkně v horách po cestách i necestách

Navigace Garmin Zumo 390LM

18.1.2014 v 21:55 | Nahoru | #1
becker

Navigace Garmin Zumo 390LM

18.1.2014 v 22:07 | Nahoru | #2
S 390 rozhodne budes spokojen.

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 14:05 | Nahoru | #3
Trochu bych brzdil nadšené reakce, protože z přehnaného očekávání pak zbyde jen zklamání. Podle specifikací není zumo 390 ničím extra výjimečná a pokud se někdo těší na fuknci "Zatáčky" pak je to podle zahraničních testů věc, která funguje poměrně pofidérně. U Garmina je největší výhoda software MapSource (nebo BaseCamp), kde si mohu dopředu na PC na velké obrazovce naplánovat etapy a připravné trasy poslat do navigace. Takto prakticky jezdím pět let a s navigací, až vyjímečné zaškobrtnutí, nemám problém. A užiju si přesně ty zatáčky, které jsem si v mapě vybral.

Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 14:14 | Nahoru | #4
Už sem se mockrát setkal s tím že je někdo strašně nadšenej když u navigace vidí nápis "doživotní aktualizace zdarma" a myslí si že má ve svých třiceti na nějakejch 40 let vystaráno Ale ono je to myšleno tak že ty aktualizace sou do konce životnosti výrobku, tedy tak pět let podle výrobců

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 14:28 | Nahoru | #5
Doživotní aktualizace u Garmina funguje, dokud to přístroj zvládá. Zumo 500 mám šestým rokem a aktualizace pořád dostávám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 17:20 | Nahoru | #6
scalla> Taky mám Garmina, asi už sedm let, ale otázka jak dlouho ještě. Třeba baterka je kaput. Pokud to vypojím ze zásuvky žije asi tři minuty

Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 22:01 | Nahoru | #7
Teď jsem si koupil zumo 350.Ta 390 má navíc jen funkci klikátá silnice a ještě něco a hlavně je asi o 3 000kč dražší.Pár věcí mi oproti zumo 550 vadí,ale to zvyknu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

19.1.2014 v 22:38 | Nahoru | #8
Lucky-Jarda> baterka je to nejmenší, přece. Na čínských serverech nebo na ebayi čínská baterka je pár kaček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 13:57 | Nahoru | #9
scalla> Popravdě sem ji ještě nehledal. Na kabelu funguje a někde po lese s tím běhat nehodlám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 16:11 | Nahoru | #10
Mně se líbí možnost,po přikoupení příslušného ventilku, možnost sledování tlaku v pneumatikách..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 17:56 | Nahoru | #11
ondrejek> Jelikož foukám jednou najaře a jednou v létě,tak je to opravdu velmi užitečná funkce.:o)))))

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 18:06 | Nahoru | #12

mira-xj píše: ondrejek> Jelikož foukám jednou najaře a jednou v létě,tak je to opravdu velmi užitečná funkce.:o)))))

Víc to bude užitečné při defektu s pomalým únikem tlaku.

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 19:48 | Nahoru | #13
Kolikrát jsi za život píchnul? Možná mám štěstí,nebo nevim. Ale já za 100t. km na motoce ani jednou. A v autě za 500 t. km jen jednou.

Navigace Garmin Zumo 390LM

20.1.2014 v 19:56 | Nahoru | #14
Na motorkách jsem najel přes 110000 km (čili podobně jako Ty), píchnul jsem kdysi zadní gumu na GPZ a asi dva roky zpátky taky zadní na Jawce. Když to vezmu za partu na cestách, tak každý rok dva až tři defekty. Nejbrutálnější byla asi díra od 8 mm roxoru z polorozpadlého mostu v Albánii (zadní bezdušovka na Aprilii Caponord). Z gumy vylítal ultraseal, všechno zasvinil a nešlo to pořádně zadělat ani knotem. Vyšší počet defektů připisuju větším nájezdem po cestách, rozpadlých cestách a necestách východní a jihovýchodní Evropy. Konec OT.

2 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

21.1.2014 v 18:17 | Nahoru | #15
Díky všem za odpovědi Tak včera večer jsem se rozhodl objednat tuto navigaci a zítra by měla dorazit,jelikož začal padat sníh,tak jí momentálně na mašině nevyzkoušim ,ale hned jak to půjde podám info,jak jsem s ní spokojen...

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

21.1.2014 v 22:03 | Nahoru | #16
hlína2> Info určitě podej, mám jí taky v merku

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

21.1.2014 v 23:18 | Nahoru | #17
mira-xj> Podívej Míro,jezdíš-li parkrát do roka po jižní moravě, tak funkci skutečně nevyužiješ, nicméně chápu tvůj pocit se k tématu vyjádřit, přestože tvůj příspěvek k ničemu nevede a nikomu nepomůže. Nic ve zlém..

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

31.1.2014 v 19:38 | Nahoru | #18
hlína2> čau pokud by si chtěl mám v pc mapu balkánu Topo adria XL stačí jen zkopírovat je tam celý balkán

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

2.2.2014 v 21:48 | Nahoru | #19
mira-xj> Člověče, já ti závidím. Mám silniční motorku a jezdím jen po silnici. Pichnu každou druhou gumu. Naštěstí samé pomalé defekty (hřebíky, kusy drátu). Nejvíc naštve, když je sotva ojetý separátor.

Navigace Garmin Zumo 390LM

9.2.2014 v 17:38 | Nahoru | #20
Dnes jsem strávil desítky minut v prodejně Garminu. Zumo 390 je pomalejší než můj cca. 5 let starý Garmin Nuvi 205 - nejlevnější model, který jsem tehdy koupil na moto s tím, že až se rozbije, koupím další. Dosud se nerozbil, ale k upgrade mě zlákala možnost plánovat trasy v PC (BaseCamp je pěkná aplikace), možnost zbavit se vodotěsného pouzdra a použití s kamerou Virb - měla by jít z GPS ovládat, na displeji navigace by měl být vidět obraz kamery a v PC by se mělo spojit video s projetou trasou a zobrazit, kde bylo natočeno. Zní to pěkně, ale ani po aktualizaci FW v kameře i GPS se to nepodařilo prodavači rozchodit. A k tomu ta pomalost, která je na hranici použitelnosti - dáte vypočítat nejkratší cestu do slovinska mimo dálnice a výpočet trvá 10-15 minut a ještě se neprovede celý. Posouvat mapu po dipleji v menším měřítku chce taky docela trpělivost. Máme doma několik GPS různých značek, ale takhle líný je jen Garmin. Jenže má zas lepší mapy než např. TomTom - např. Albánii... Takže zvažuju kombinaci iPhone + sw Navigon (což je taky Garmin) + pouzdro na moto + kamera s wifi a ovládáním z iphone. Nevýhodou je blbá viditelnost na slunci + nemožnost ovládat v rukavicích. Pokud jste někdo došel k něčemu lepšímu (aby s tím ale šlo jezdit i po Ukrajině, Albánii...), dejte vědět. T.

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

11.2.2014 v 15:27 | Nahoru | #21
txvs: trošku bych to opravil.
BaseCamp je pěkný shit a ne pěkná aplikace
Obraz kamery nikdy neměl být v GPS vidět, je to stejná pitomost jako když prodejci pořád jeden od druhého kopírují, že to má přehrávač MP3. Nemá.

Výpočet trasy - zásadní vliv na to má omezení, které si naklikáš. Bohužel když je to nová navigace, tak tam má pozapínané nesmysly a trasa může mít tisíce řádků. Je potřeba nastavit reálná omezení, pak se trasa třeba z Prahy do Istambulu počítá kolem 2 minut. Jakmile tam dáš omezení aby trasa nevedla po dálnicích, tak to je logický, že nebude mít pamět na počet řádek itineráře trasy. Každá navigace Garmin má omezení počtu "via" bodů na trase. Zumo 390 má konkrétně maximálně 250, to znamená maximálně 250 řádek itineráře trasy. Každý řádek je například "drž se vpravo" nebo na kruhovém objezdu druhý výjezd apod. Těch instrukcí může být na jedné trase maximálně 250. Podívej se na tvojí trasu, je možné, že měla 1500 řádek. Nicméně Zumo 390 může uložit až 100 tras (každá s 250 řádky), takže takovou složitější a delší trasu jde rozkouskovat na etapy, kterých může být až 100.

Nevěřím tomu, že ti nějaká autonavigace spočítá trasu z ČR do Slovinska mimo placené silnice a dálnice vcelku. Prošlo mi rukama kolem osmdesáti navigací a zatím maximální počet řádků itineráře byl 499.
Takže trasa Praha - Lublaň s použitím nejrychlejší trasy, placených silnic a dálnic se v počítači počítala 4.1s a měla 82 řádků itineráře. Ta samá trasa ale se zákazem jízdy po placených komunikacích se počítala v počítači 58s a měla 297 řádek (to už je téměř o 50 víc než zvládne Zumo 390 ale pořád se to vejde do limitu Zuma 660 který má 299 řádek).
V Zumo 660 trval výpočet 28s pro trasu nejrychlejší bez omezení a 2 minuty a 13s při zákazu placených úseků. Počty odboček byly téměř shodné jako v počítači. Možná jsem netrefil rukou úplně stejný bod v centrech těch měst.
Zumo 390 se stejnou mapou (CN 2013.4) výpočet 11s. S omezením na jízdu mimo dálnice (vše ostatní povolené) trval výpočet 9min 10s a došlo v 77% k zaplnění počtu bodů na trase. S omezením (stále nejrychlejší čas) mimo dálnice a také placené silnice se výpočet neprovede protože dojde k překročení počtu řádků navigačního itineráře už po 4 minutách to v logu hodí hlášku že došlo k přetečení počtu bodů na trase. Celkový čas nicméně 9.56s a od 65% už nemá smysl čekat, protože v tom momentu je jasné, že se výpočet neprovede.

Já myslím, že zásadní je to omezení na 250 bodů na trase. To je fakt málo na dlohé trasy s omezením (nejkratší, mimo dálnice, mimo placené...). Člověk s tím musí počítat a rozsekat tu trasu na kratší úseky. Rozdíl mezi 250 a 300 body se zdá být nepatrný ale u těch tras kolem 600km je to zásadní. Jinak Zumo 390 není vlajková loď a když to vezmeme zpátky, tak zumo 340/350 byla náhrada Zuma 220 a vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byl podobný procesor. Podstatně starší Zumo 660 má výpočet mnohonásobně rychlejší.

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

21.3.2014 v 22:06 | Nahoru | #22
TomasTT> Díky za obsáhlou odpověď. Bohužel jsem ji objevil až teď, proto reaguju se zpožděním.
Taky bych Ti chtěl poděkovat za pomoc majitelům Garminů na http://www.bmwgs.cz/forum.
I díky Tobě, bohužel ale především diky Garminu, se ze mě stává na navigace taky pomalu odborník. To ale nechci. Chtěl bych být pouhý BFU .
Moje anabáze s motonavigací proběhla následovně: Garmin Nuvi 205 (nejde do ní nahrát trasa z PC a navíc displej ve vodotěsném pouzdru nebyl na slunci vidět) =>čínská motonavigace s IGO8 (taky neumí import tras z PC, ale lze zde trasy alespoň naplánovat v navigaci) => Garmin Zumo 550 (koupil jsem z bazaru a když jsem se s ním začal sžívat, tak chcípla => Garmin Zumo 660 (poslední úlovek, umí asi vše, co potřebuju).
K Tvé odpovědi bych dodal: BaseCamp mi na WIN8 (který jsem si zrovna neoblíbil, ale nějaká pozitiva taky mají) chodí kupodivu bezchybně a vcelku splňuje to co potřebuju (naplánovat trasu jako v GPS, přidat POI, případně trasu upravit... a to vše pak přenést v nezměněné podobě do GPS). Na XP jsem používal MapSource, ale na W8 se mi nespustí díky nějaké chybě. Obecně je asi SW od Garmina nestandardní, i mapy pro BaseCamp se instalujou částečně do C:\garmin, C:\ProgramData\Garmin a do C:\ProgramFiles(x86)\Garmin. Nejsem programátor, ale přijde mi to jako zvěrstvo. Další hrůza jsou různé programy pro instalaci různých map do GPS - CN přes GarminExpres, CZ mapy přes Mapsource a Topo přes BaseCamp. Nemluvě o době instalace a nastavení - než jsem novou 660 rozchodil s aktuálními mapami, zabralo mi to mnoho hodin, včetně čtení fóra s Tvými radami (ještě jednou díky za ně) a několika dotazů na Garmin podporu - ta byla taky rychlá a profesionální. Koneckonců, kdyby byl Garmin uživatelsky přívětivej, tak bys netrávil hodiny odpovídáním na dotazy "bezradných" majitelů .
Oproti tomu čínskou navi jsem koupil, zkopčil jí na kartu nový mapy a od tý doby bezchybně funguje.
Navíc pokud porovnám rychlost - Nuvi 205 a Zumo 550 zhruba stejná tragédie (a totéž Zumo 390 - uznávám, že jsem ta čísla v příspěvku výše střelil od oka, ale věř, že mi to v obchodě, kde jsem stál nabalenej v motohadrech připadalo jako věčnost a pot mi tek všude ).
Když sis dal práci s měřením, zkusil jsem to taky:
Čína s IGO8: trasa Praha-Lublaň (centrum), kratší trasa, zákaz dálnic a placených silnic - doba výpočtu 20 vteřin, itinerář 440 položek. Pohoda.
Zumo 660: 90 vteřin, itinerář 108 položek (zdá se mi to málo, porovnávat ty trasy se mi už nechce).
Navíc čína umožňuje vypnutí do režimu "sleep" a pak startuje za 3 vteřiny do bodu, kde jsem ji opustil, Zumo 660 18 vteřin a to do výchozího stavu a musím odkliknout souhlas, že když se vinou navigace zabiju, tak za to Garmin nemůze . Není to žádná hrůza, ale mohlo by to být lepší .
Pokud to ale shrnu, tak Zumo 660 je po úvodních peripetiích s nastavením a aktualizací supr. Navíc GPS i příslušenství působí velice bytelně a ovládání základních funkcí je jednoduchý. A displej svítí cca. 2x víc než čína nebo autonavigace. Čína ale stojí 5x míň, ovládání má stejně dobrý, je celkově rychlejší a co se týká provedení a odolnosti, to ověří až čas. Menší svítivost dipleje kompenzuje držákem se stíněním proti slunci. Samozřejmě nemá podporu a se zárukou taky nepočítám. A neumí importovat trasy, což je pro mě zásadní. Zumo 390 bych nekoupil ani za zlatý prase. Je pomalá, funkce nic moc a rozdíl v ceně cca. 2500,- oproti Zumo 660 je s ohledem na nedostatky zanedbatelný. Zumo 550 jsem si moc neužil, ale vzhledem k nízký bazarový ceně bych se s ní asi smířil. Proti 660 ale působí jako chudý příbuzný - což i je.
Doufám, že jsem aspoň trochu pomohl dalším nešťastníkům s orientačním nesmyslem, kteří jako já pátrají po dokonalé motonavigaci .
Tom

Navigace Garmin Zumo 390LM

4.4.2014 v 12:57 | Nahoru | #23
Zdravim Vas,

prosim vas nema niekto tu zumo 390 doma? Mal by som ot. hlavne ako pocita curvy road? Podla info z netu to nieje nic moc. Ak to rata ako posledny Basecamp-beta kde je uz tato funkcia implementovana, tak to nieje ziaden zazrak. Ak to ale funguje ako ma, celkom nad nou uvazujem. Nahradi moju 300rocnu - GPSmap60Csx

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

1.1.2015 v 18:33 | Nahoru | #24
Cau panove, jaky je rozdil mezi Garmin Zumo 340 a 390? Pri porovnani na Garmin strankach mi vychazi ze jen v poctu map (Central Europe vs. full Europe). Rad bych novou navigaci, ale nechce se mi dat 18k za Zumo 590, to je silena palka. Zvazoval jsem i TomTom Rider, ale neznam nikoho kdo by mel Ridera a Zumo a podal objektivni srovnani. Jezdim pouze silnice, zapadni a jizni Evropu. Dik Furat

Edit: Tak jsem nakonec koupil Garmina 390LM kdyz byl v akci u Louise. Navigace je vcelku OK, ale moje puvodni predstava, ze na PC naplanuju trasu jako v Google maps a pak ji prenesu do navi, zapnu a pojedu, se bohuzel ukazala jako utopie. Pak jsem zkusil Mapy.cz to uz bylo lepsi, user-friendly jsem si naklikal okruh, ulozil jako GPX i KML a otevrel v BaseCamp. Ten to zprasil tim, ze tam pridal hromadu bodu navic, ktery nevim jak odstranit. Nahral jsem to do navi coz je vcetne bodu se jmeny 0121 apod. uplne na nic. Okruh cca 200km, puvodne cca 10 prujezdnich bodu. Bohuzel nesmyslnym doplnenim nejakych mezi-bodu (uplne dementne na rovne silnici bez odbocek 5 bodu behem cca 3km) to navi musela(?) rozdelit na 3 trasy! V zari chci jet Korsiku a pripravuju si trasy na PC, jestli ale nevyresim transfer nebo upravu primo v Basecampu tak me driv slehne Kdyby nekdo mohl poradit tak budu rad. Dik Furat

Naposledy editováno 25.04.2015 19:27:58

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

8.1.2015 v 11:22 | Nahoru | #25
Furat> Zumo 390 podporuje hlidani v tlaku v pneumatikach a ovladani garmin kamery Virb (ANT+) jinak je stejna jako 340

Naposledy editováno 08.01.2015 11:23:13

Navigace Garmin Zumo 390LM

22.4.2017 v 11:25 | Nahoru | #26
Jak je na tom zumo 390 s viditelností na slunci ve srovnání se starou zumo 550?

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

29.4.2017 v 11:19 | Nahoru | #27
scalla> haha vyjímečné zaškobrtnutí?....pamatuji si, když jsem s tebou jel, tak si objížděl s navigací všechny okolní vesnice a lesní cesty na trase, kterou znám a kde nebylo možný někam z principu odbočovat.

Jinak já si letos koupil 395 a jako navigování na motorku s průjezdem zatáček apod. je podle mě k ničemu. Maximálně, když potřebuješ projet jednoduše nějaké město kde potřebuješ být rychle venku. Jinak drobný postřeh, 395 má matný display a je poměrně špatně čitelný. Pravda podle toho kam ho namontuješ, ale stačí slunce za mraky a nic moc ke čtení tam není. Koupil jsem si na ni lesklou folii, tak jsem zvědav.

Navigace Garmin Zumo 390LM

19.2.2023 v 19:12 | Nahoru | #28
Zdraec, borci mám garmin zumo 390 a všiml jsem si, že nemůžu ani po poslední aktualizaci navigovat do žádného konkrétního města v srbsku. Zadám stát, ale při volbě města není aktivní klávesnice. Dokola do zbylých států to funguje, jen to srbsko hapruje, nepomůže ani změna na azbuku. Neví někdo kde je chyba?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist