Téma: Moto pro praci (aka Nerozhodny MedWed)
 
16.1.2014 v 10:20
Novy dil teto vtipne anabaze zacina...

Zase zadam o rady/nazory/nechtene komenty lidi, kteri uz jednou ci dvakrat radili...

Situace:
Asi budu (nutne) potrebovat neco na vozeni se do prace rekneme do 10km ve vetsim meste (no... vetsim... jako Brno no... ) ale s dost rozbitejma cestama. Premyslim, ze by se mi na to nejvic libil C650, ale hati to tam ten stav cest...

Takze, ukolem je dokopat me k nejakemu zajimavejsimu stroji kategorie (c)enduro. Pricemz rozhodne na tom nehodlam jezdit zadne dalky, vybava staci ABS a ruce v teple (starter uz beru jako samozrejmost )

Varianty jsou obecne dve... nejakou hujdici kolem pade (XT, DR, TT?) pripadne kolem rekneme kila za treba G650 ( ) a podobne stroje.
Rozhodne ale nechci motorku s intervalem v mth.

Tak se ukazte!

Naposledy editováno 08.07.2018 11:49:23
Anketa: Koupi vubec neco?
jo, verim mu, to da!
24%
5
ani houno, je to starej social!
76%
16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto pro praci (aka Nerozhodny MedWed)

22.5.2014 v 13:47 | Nahoru | #1
assassin> Zas nepřeháněj.

Ale teda jen pro vysvětlení. Měl jsem možnost se povozit v mnoha sportovních a "sportovních" autech a to kolikrát i celkem dlouho a opakovaně, abych si na ně udělal názor a udělal názor, co je to zábava a co ne. A sám jsem přes 6 let vlastnil Imprezu STI (kupovanou jako novou sériovku), kterou jsem přestavěl na závodní a 5 let v ní závodil. A překvapivě, často radost z jízdy vůbec není přímo úměrná penězům, výkonu a ani nějaký dokonalosti auta. Třeba s Imprezou, kterou jsem si na míru přizpůsoboval pro co největší efektivitu v závodech rally (všechny přestavby stály výrazně víc než nový auto na showroomu), to nakonec bylo tak, že to auto bylo tak strašně rychlý a efektivní, až s tím vlastně žádná zábava nebyla a vzhledem k náročnosti údržby vlastně nakonec ani radost. Aby člověk dostal to auto na limit, byl prakticky celou dobu jednou nohou v hrobě, protože ty limity toho auta byly tak strašně daleko, že jezdit ve smyku lesní cesty ve 150 km/h už zavánělo fakt průserem. Vlastně jsem dosáh nějaký dokonalosti auta, opravdu asi s máločím by se dalo na reálnejch silnicích jet rychlejc (bylo tam cca 420k a 580Nm). Když honíš vteřiny a porovnáváš se s ostatníma, má to smysl. Jenže každodenní radost z řízení pramení z úplně jinejch věcí. A to je pocit z řízení a ovládání auta, zpětná vazba a odezva řízení a plynu, přičemž skoro vůbec nezáleží na výkonu ani rychlosti. A toho lze docílit jen s určitejma předpokladama a koncepcí. Nízká hmotnost, vyvážení hmoty na obě nápravy, citlivý řízení, dobře zkonstruovanej a odladěnej podvozek, přesný rychlý řazení, zadní náhon. A když k tomu přidáš kabrio, který tě vtáhne mnohem víc do děje, není co řešit. Z toho nakonec vypadla Mazda prakticky jako jediná volba. A ujišťuju, že to není o výkonu, rychlosti ani o co největším gripu. Podvozek má na sériovku opravdu skvělej. Aby Impreza fungovala na volantu tak, jako Mazda, stálo to 100 táců (pružiny, tlumiče, stabilizátory, rozpěry). Jasně, proti Impreze Mazda "nejde", ale je to úplně jedno. Naopak. Limit a zábavu si užiješ v mnohem nižších rychlostech. Na limitu je excelentně vyvážená, předvídatelná a ovladatelná, nevyděsí tě a odpustí chyby. A má skvělou druhou stranu mince (jako asi každý kabrio). Když je hezky a máš střechu dole, můžeš se třeba jen ploužit krajinou nebo stát i v koloně ve městě a stejně si to užíváš a přijdeš domů s hubou od ucha k uchu. Než jsem Mazdu koupil, měl jsem v plánu, co všechno na ní vylepším. A víš co? Nechal jsem jí tak, jak je, vůbec nic není potřeba. Tohle všechno dohromady, o čem píšu, žádný jiný auto z tvýho seznamu nenabídne. A vlastně vůbec nebude moc aut, který to nabídnou, zvlášť ve spojení s nízkou pořizovací cenou a snadnou a levnou údržbou.

Sorry za dlouhej příspěvek, ale pokud tu otázku bereš seriozně, nejde to všechno popsat jen ve dvou větách.

A hlavní věc mezi NB a NC, když pominu design a materiály je pružnej trvanlivej motor a hlavně větší pevnost šasí, což je právě základ k tý ovladatelnosti a zpětný vazbě. v NB jsem jel jen krátce, ale přišla mi proti mý NC odost gumovější a rozbředlejší. Když ale nebudeš mít srovnání, nebudeš to řešit...

(reakce na) Moto pro praci (aka Nerozhodny MedWed)

22.5.2014 v 13:51 | Nahoru | #2
Biker_xx> rozhodne se neni za co omlouvat (v delce prispevku)

dekuju!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist