globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: prihlášení nepojízdné motorky
 
8.1.2014 v 07:36
zdravim, sehnal jsem starou zetku s papirama kterou chci koupit a nasledovne nechat prepsat na sebe, motorka je nepojizdna bez stk, majitel plati povinne ruceni, lze takovou moto prihlasit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 09:37 | Nahoru | #31

zip2016: Tak tob ych mel jeden dotaz. Je nějaká daná časová dotace na zápis TK do evidence?...


Jsou všechny STK propojené online s registrem vozidel? Pokud jo, měly by se tam údaje dostat v reálném čase, čili ihned při vyplnění protokolu o kontrole. Pokud ne, tak je otázka, jakým způsobem se data do registru dostanou a s jakou periodou se tam přenášejí. Jestli někdo vozí na dopravku štos papírů nebo flešku s daty... To fakt netuším.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 09:56 | Nahoru | #32

1100Virago píše: Jsou všechny STK propojené online s registrem vozidel? Pokud jo, měly by se tam údaje dostat v reálném čase, čili ihned při vyplnění protokolu o kontrole. Pokud ne, tak je otázka, jakým způsobem se data do registru dostanou a s jakou periodou se tam přenášejí. Jestli někdo vozí na dopravku štos papírů nebo flešku s daty... To fakt netuším.



Vis jak, ono to někdy není v té evidenci třeba ani za 18 měsíců. Samozřejmě to muže být ojedinělá chyba, ale já se s tím setkáváme poměrně často. Kdyby se vždy jednalo třeba jen o 2-3 týdny, tak to neřešim, ale ono je to fakt většinou několik měsíců. Rekord byl 36 měsíců, tudíž 2 technický neuvedený v registru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:01 | Nahoru | #33
zip2016: Dovedu si představit, že se to někde řeší tak, že čas od času vezme nějaká osoba na STK štos protokolů a zanese na dopravku, kde to datlují do PC. A že se mezitím z těch nastřádaných papírů nějaké zašantročí, to je samozřejmě bordel, ale tomu se v dnešní době vůbec nedivím. STKáčkaři budou tvrdit, že to zpackala dopravka, ta zas že jim STK nedodalo podklady... A nikdo za nic nemůže.

Na druhou stranu - svého času se psávalo o povinném propojení STK s registrem a povinném dozoru kamerami, ale asi na to nedošlo, jinak by tohle nebylo možné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:11 | Nahoru | #34

1100Virago píše: zip2016: Dovedu si představit, že se to někde řeší tak, že čas od času vezme nějaká osoba na STK štos protokolů a zanese na dopravku, kde to datlují do PC. A že se mezitím z těch nastřádaných papírů nějaké zašantročí, to je samozřejmě bordel, ale tomu se v dnešní době vůbec nedivím. STKáčkaři budou tvrdit, že to zpackala dopravka, ta zas že jim STK nedodalo podklady... A nikdo za nic nemůže.

Na druhou stranu - svého času se psávalo o povinném propojení STK s registrem a povinném dozoru kamerami, ale asi na to nedošlo, jinak by tohle nebylo možné.



Těžko říct proč se to tak děje. Ale je pravda, ze se setkává často s tím, že se technik na STK snaží dodržet jakousi, asi předepsanou, dobu trvání kontroly. Že vozidlo prohlédne, nic nenajde a řekne, že auto nesmí opustit ještě třeba 10 minut halu. Což je teda podle mě blbost, která nám oběma jen žere čas.

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:12 | Nahoru | #35
zip2016> Ono s přechodem na nový systém nastalo víc nesmyslů, při zápisu tažného mi musel úředník opravit všechna technická data, jako váhy a pod, a to prý jsem na tom nebyl nejhůř, někteří prý mají v registru i jinou značku vozidla, docela síla při kontrole na silnici, a odpověď úředníka byla, že by si každý měl dojít s TP na registr a nechat si zkontrolovat data..

1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:19 | Nahoru | #36
STK jsou on-line napojeny na tzv. CIS, což je registr vozidel v omezené míře pro STK. Pro nás jsou tam uvedené údaje o posledním majiteli, ale pouze údaje zadané jinou STK, nikoliv úřadem. Pak základní údaje vozidla, tj. značka, model, VIN, rok do provozu atd. Ale zase jen údaje, které zadala předešlá STK. U dovozu se tyto údaje zadávají jako nové vozidlo. Dají se zkontrolovat všechny předešlé technické či evidenční protokoly včetně náhledu do protokolu případně i vytištění jeho kopie. Dnes provedené technické kontroly by měly být do 24 hodin viditelné ve všech registrech. To má na starosti ministerstvo dopravy. Pokud to tam není, je chyba někde tam. Proto se nedivím, že někteří zákazníci vozí protokoly s sebou. každopádně i běžná dopravní hlídka, která je vybavena PCčkem, by měla jednoduše zjistit, jestli má kontrolované vozidlo známky vylepené oprávněně nebo je někde koupil pod rukou.

fuj to jsem se rozepsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:23 | Nahoru | #37

zip2016 píše: Těžko říct proč se to tak děje. Ale je pravda, ze se setkává často s tím, že se technik na STK snaží dodržet jakousi, asi předepsanou, dobu trvání kontroly. Že vozidlo prohlédne, nic nenajde a řekne, že auto nesmí opustit ještě třeba 10 minut halu. Což je teda podle mě blbost, která nám oběma jen žere čas.



na Tk je normovaný čas 25 minut. neřeší se, jestli je to š120, která objela 4x zeměkouli a to ještě po poli a nebo nové auto na 1. prohlídce se 3000 km na tachu. Doba po zadání údajů do CISu a uzavření protokolu se ukládá a taky občas kontroluje úředníky. Proto tě někdy zdržuje, i když už je prohlídka hotová

prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:25 | Nahoru | #38
Byl jsem na evidenčce s rozsekanou a v tu chvíli nepojízdnou R1.. Borec si zkontroloval gumy, čísla... a pak mektal že si to bude muset nafotit a zapsat to
Když sme pak přišli zpátky do kanclu, tak nevím, asi byl línej to nějak řešit, tak mi to dal.. ale původně se netvářil

ale jak tak čtu, já měl STK, což ty nemáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:44 | Nahoru | #39

oldbajker píše: STK jsou on-line napojeny na tzv. CIS, což je registr vozidel v omezené míře pro STK. Pro nás jsou tam uvedené údaje o posledním majiteli, ale pouze údaje zadané jinou STK, nikoliv úřadem. Pak základní údaje vozidla, tj. značka, model, VIN, rok do provozu atd. Ale zase jen údaje, které zadala předešlá STK. U dovozu se tyto údaje zadávají jako nové vozidlo. Dají se zkontrolovat všechny předešlé technické či evidenční protokoly včetně náhledu do protokolu případně i vytištění jeho kopie. Dnes provedené technické kontroly by měly být do 24 hodin viditelné ve všech registrech. To má na starosti ministerstvo dopravy. Pokud to tam není, je chyba někde tam. Proto se nedivím, že někteří zákazníci vozí protokoly s sebou. každopádně i běžná dopravní hlídka, která je vybavena PCčkem, by měla jednoduše zjistit, jestli má kontrolované vozidlo známky vylepené oprávněně nebo je někde koupil pod rukou.

fuj to jsem se rozepsal



Policajt na silnici zjistí (ohledně technické kontroly) zda je plátna a do kdy, samozřejmě jen v případě, ze to do toho sistému někdo zadal. Kde k těm známkám auto přišlo já na silnici, ani na služebně nezjistim. Pokud mám podezření oznamim věc příslušnému úřadu a ten pak věc řeší dál. U policie je praxe většinou taková, že pokud má vozidlo platnou TK podle známek, tak se to bere jako že je to v pořádku a řidiči se doporučí, aby se obratil na STK, kde mu kontrolu provedli a tam dostane další instrukce. Tedy pokud podle evidence to auto tu TK nemá už několik let, to už se pak řeší pravé přes ten úřad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:47 | Nahoru | #40

zip2016 píše: ...U policie je praxe většinou taková, že pokud má vozidlo platnou TK podle známek, tak se to bere jako že je to v pořádku a řidiči se doporučí, aby se obratil na STK, kde mu kontrolu provedli a tam dostane další instrukce.....



To je výborný... "řidiči se doporučí"... Ridič snad svoje má v cajku, známku má vylepenou a on není ten, kdo by to měl řešit. To mi nepřijde jako správnej postup.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:49 | Nahoru | #41
oldbajker: Dík za informace z první ruky Ten normovaný čas je pro auto i moto stejný? A jak je to s těmi kamerami? Mě s motorkou brali do haly jen jedinkrát, jinak vždycky venku na parkovišti. To se neřeší?

edit - PetrL3: Podle mě se to řidiči doporučí proto, že když si to nevyřeší, stane se terčem častějších kontrol, protože dokud nemá údaje o STk v systému, jeví se hlídkám jako vozidlo bez technické a budou ho zastavovat. Takže to sice není jeho chyba a jeho problém, ale tak trochu to jeho problém je

Naposledy editováno 08.01.2014 10:51:06

1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:52 | Nahoru | #42
na STK mu moc nepomůžou, maximálně můžou vyjet kopii protokolu o TK, pokud protokol nemá. Občas se taky stalo, že přijel majitel auta, kterému dělal TK někdo jiný a my zjistíme, že sice má platné známky, ale na STK to auto nebylo. Holt jsou dacani, kteří zákazníky zkasírzjí, někde seženou známky a považují to za vyřízené

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:52 | Nahoru | #43
1100Virago> Rozumím, přátelská rada v jeho zájmu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 10:55 | Nahoru | #44
1100Virago> na moto je tuším 10minut ? Kamery jsou zatím jen pro potřeby majitelů, záleží jak se technik rozhodne, jestli vezme moto na halu nebo to udělá venku. Jde to na jeho triko, ale mělo by se to dělat na hale

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 11:09 | Nahoru | #45
oldbajker: Ještě jednou dík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 11:21 | Nahoru | #46

PetrL3 píše: To je výborný... "řidiči se doporučí"... Ridič snad svoje má v cajku, známku má vylepenou a on není ten, kdo by to měl řešit. To mi nepřijde jako správnej postup.


No a kdo by to měl řešit? Policie? To auto přeci nemá s policií nic společného. Ani ten zápis v evidenci není prací policie. V tu chvíli je to auto nezpůsobilé k provozu, protože údaje v evidenci nesouhlasí se skutečným stavem. Správný postup by měl být takový, že se auto odstaví, řidič se oznámí správnímu orgánu, který věc nějak posoudí. To znamená, že řidič bude muset k tomu orgánu přijet, předložit protokoly o technické a prostě prokázat, že tou technickou fakt prošel, což mu sežere víc času a peněz, než se zastavit na STK a tam to nějak pořešit. Rozumíš, ten řidič to auto nemá v pořádku a policii je jedno proč. Policie ho za to nebude ani postihovat, pouze mu vlastně doporučí aby si to dal do pořádku, to je si myslím víc jak fér.

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 11:27 | Nahoru | #47

oldbajker píše: na STK mu moc nepomůžou, maximálně můžou vyjet kopii protokolu o TK, pokud protokol nemá. Občas se taky stalo, že přijel majitel auta, kterému dělal TK někdo jiný a my zjistíme, že sice má platné známky, ale na STK to auto nebylo. Holt jsou dacani, kteří zákazníky zkasírzjí, někde seženou známky a považují to za vyřízené



Pak je otázka, jestli ten řidič se takhle nechal ojebat a nebo se snažil ojebat sistem. Každopádně na STK jste schopni mu říct na koho se obrátit, nebo jak to dát do pořádku. Pak se může klidné i sám obrátit na správní úřad, kde řekne, že mu ta a ta STK dělala technickou a že v evidenci o tom není záznam a úřad si posviti na tu danou STK sam. Možností je spousta.

1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 11:56 | Nahoru | #48
pokud existuje protokol, pak mu každá STK vyjede kopii, kterou se pak prokáže ve správním řízení. Pokud neexstuje záznam, pak musí prozkoumat svoje svědomí a nebo se obrátit na toho, kdo mu technickou zajišťoval. jestli vozidlo na STK nebylo, padá bohužel vina na hlavu majitele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 12:16 | Nahoru | #49
I z toho důvodu si staré protokoly z STK zakládám. Ono se to hodí třeba i při prodeji vozidla, kdy je vidět, jak průběžně přibývaly kilometry.

prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 12:18 | Nahoru | #50

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 12:37 | Nahoru | #51

zip2016 píše: No a kdo by to měl řešit? Policie? To auto přeci nemá s policií nic společného. Ani ten zápis v evidenci není prací policie. V tu chvíli je to auto nezpůsobilé k provozu, protože údaje v evidenci nesouhlasí se skutečným stavem. Správný postup by měl být takový, že se auto odstaví, řidič se oznámí správnímu orgánu, který věc nějak posoudí. To znamená, že řidič bude muset k tomu orgánu přijet, předložit protokoly o technické a prostě prokázat, že tou technickou fakt prošel, což mu sežere víc času a peněz, než se zastavit na STK a tam to nějak pořešit. Rozumíš, ten řidič to auto nemá v pořádku a policii je jedno proč. Policie ho za to nebude ani postihovat, pouze mu vlastně doporučí aby si to dal do pořádku, to je si myslím víc jak fér.



Jo, fér to je. Ale majitel auta taky nemá tu evidenci na starost. On má nálepky a protokoly a cestu na úřad si nechá pěkně proplatit poté, co to tam dojede doložit. Ale i tak je to voser, to je jasný.

1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 13:17 | Nahoru | #52
pokud by měl u sebe protokoly tak není co řešit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 13:24 | Nahoru | #53

oldbajker píše: pokud by měl u sebe protokoly tak není co řešit



Jak vidíš, tak pro polici je to v nepořádku, protože to nevidí v el. evidenci.

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 13:29 | Nahoru | #54
PetrL3> samozřejmě se najde blbec, který za to bude řidiče perzekuovat. Ale pokud má protokoly, pak není chyba na jeho straně a nemůže pro věc víc udělat. Já bych ho poslal do ....víš kam, ale kdo nezná situaci, je vyřízenej

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 13:47 | Nahoru | #55

PetrL3 píše: Jak vidíš, tak pro polici je to v nepořádku, protože to nevidí v el. evidenci.



Proto píšu, že se doporučí, aby si to dal řidič nějak do pořádku. Když má ten protokol, tak je jasný, že není chyba u něj, ale pro jeho klid, je lepší když to bude tak jak to má být. Kolikrát při kontrole na silnici pomůže i emisní knížka, protože emise se větsinou dělaj společné s technickou, a je tam napsané datum té kontroly. Ale není to řešení. Už jsem se setkal i s tím, že pojišťovna nechtěla poškozenému zaplatit škodu, protože po vyžádání podkladů z evidence měl pán propadlou technickou a ani protokoly mu tenkrát nepomohly. Pojišťovna řekla, že mu nevěří a byl nahranej. Následoval občanskoprávní soud, který se táhne už skoro 5 let.

(reakce na) prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 16:02 | Nahoru | #56

1100Virago píše: I z toho důvodu si staré protokoly z STK zakládám. Ono se to hodí třeba i při prodeji vozidla, kdy je vidět, jak průběžně přibývaly kilometry.



dělám to taky tak...

prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 16:48 | Nahoru | #57
Mě u nás na STK technik vyrazil právě za to, že nemám tecnickou 10 let a bez ní mi evidenčku neudělá. S úsměvem mi sdělil, že si mám dát stroj do pořádku a přijet znovu. Byla to kejva, neměla elektriku, řídítka, světlo a pár drobností. Tak nevím, jinej kraj jinej mrav

prihlášení nepojízdné motorky

8.1.2014 v 21:16 | Nahoru | #58
Jen upřesnění: Bez platné Technické kontroly nelze uložit značku do depozitu a ani z depozitu vyjmout !
Tudíž, když Vám propadne technická během uložení v depozitu, musíte nejdřív motorku na vozík, na STK, pak s protokolem pro značku na úřad, kde vylepí novou známku a potom se značkou domů na motorku....

prihlášení nepojízdné motorky

9.1.2014 v 21:06 | Nahoru | #59
Pokud to tam dovezeš na vozíku jako nepojízdné tak skontroluje čísla štitek a je to ted sem to dělal na DR350 sice držkoval že nemam blinkry špatně umístěnou značku atd.Tak sem mu řekl co je mu potom že moto je nepojízdné a proto jsem ho přivezl na vozíku.Tak potom se uklidnil a šlo to.Je jasné že pokud tam dojedeš s autem po vlasní ose na evidenču zkontroluje i rozměr pneu ale na moto ktere si dovezl na vozíku nema důvod.Jinak někdo tu psal že pro uložení do depozita je potřeba stk to také není pravda ale je pravda že musi být při vyzvednuti takže pak musiš na tecnickou taky na voziku.

1 reakcí na tento příspěvek prihlášení nepojízdné motorky

10.1.2014 v 19:01 | Nahoru | #60
Není mi jasný, když koupím nějakej vrak k renovaci, proč bych ho nemohl na sebe přehlásit a pak se pustit do renovace svého stroje. Přeci nezrenovuju cizí stroj a majitel mi ho pak zapomene prodat.
Ale kdo by hledal v zákonech logiku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist