Téma: Jak jsem si nezatočil na kole štěstí

4.1.2014 v 15:37
To téma je zcela mimo motorky, takže koho to nezajímá, ať dál nečte
Už nějakej čas pokukuju po štípačce na dřevo a v mountfíldu se mi docela zamlouvala jejich desetitunová verze, za kterou ovšem v létě chtěli nesmyslný peníz. Říkám si fajn, počkám na výprodej. Ten začal v říjnu a cena klesla na 14 500 Kč na netu i na krámě, to bylo už jen lehce nad konkurencí, ale říkám si ještě počkám. Výprodej skončil a cena zůstala stejná. Pak se začalo mluvit o kole štěstí a tak sem čekal, co se z toho vyvrbí. No a dnes ten den nastal, ráno se mrknu na net, abych věděl o kolik ji zdražili a kolik tudíš bude stát po minimální slevě 30% na kole . Na netu cena 18 240Kč, říkám si fajn, po slevě to vychází zhruba na 12 700, to by šlo a tak odpoledne vyrážím do Mountfieldu. Příjdu k ní na kráme a vidím cenu 21 a pár stovek. Říkám maníkovi, že na netu maj jinou cenu a on na to, že na netu je cena po 40% slevě, ale že si můžu zatočit a vyhrát větší slevu, tak hlava začíná počítat a nejak mi to nevychází, a tak se podívám pořádně ještě jednou na cenovku a zjišťuju, že ta jejich cena 21 a pár set je už po té minimální slevě 30%. Takže štípačka , která stála před týdnem 14 500 stojí dneska bez slevy 25 500 , ale můžete si zatočit kolem. No nebudu napínat, jak to dopadlo. Nezatočil jsem si a už mě tam nikdy neuvidí. Toto je varování pro všechny případný zákazníky aby zbytečně neplýtvali časem a penězi za cestu jako já.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem si nezatočil na kole štěstí

4.1.2014 v 22:13 | Nahoru | #31

Dolph-cz píše: J.M.K.> a receptář s přemetem prkenným podlahou znáš??

ten nám zaškodil víc,než komunisti. jsme národem kutilů domácích

4.1.2014 v 22:56 | Nahoru | #32

valibuk píše: ten nám zaškodil víc,než komunisti. jsme národem kutilů domácích

Jo jo, každej si myslí, že to ví, nebo umí udělat líp jak odborník.
Smutný ale je, že při kvalitě mnohých odborníků je to v nemálo případech pravda.

4.1.2014 v 23:16 | Nahoru | #33
tonybery> hele, uz na zacatku sem si precetl, ze tohle tema neni pro me, ale stejne bych se rad zeptal..............ses ty normalni? kupovat si stipacku na drevo u nejdrazsi firmy, co u nas existuje, kdyz ju nepotrebujes?

a vychazim z toho, ze pokut nekdo stipacku dreva potrebuje, tak sou so drevozpracujici zavody, kery takovou techniku rozhodne neberou od zlodeje jako MF?

zadnej flame, jenom se ptam

5.1.2014 v 00:15 | Nahoru | #34
wegas> hele. normálně nevěřím, že jsi z Tišnova, protože to je malý město na to, aby sis myslel, že všichni topí plynem nebo jezdí pro dřevo do "dřevozpracujících závodů"
takže nevím, jak si přišel na to, že ji nepotřebuju(mimochodem motorku taky nepotřebuju a mám jí)
za druhý Mountfield není ani zdaleka nejdražší firmou u nás(zadej do vyhledavače nějakej srovnatelnej výrobek co prodávaj a vyjedou ti stovky i dražších kšeftmanů)
a za poslední definuj slovo normální
No a abych ti osvětlil proč jsem zkusil Mountfield, tak proto že mají blízko obchod, otevřeno i o víkendu(dokonce v sobotu i servis) a záruku 7 let(ikdyž to je k diskuzi)

5.1.2014 v 12:35 | Nahoru | #35
No on Mountfield je normálně dost drahý , ale když si člověk počká na nějakou rozumnou akci, tak může být cena příznivá, ale potřebuješ vědět co chceš, kolik to stojí normálně atd. a ne se rozhodovat jen podle výše slevy.
Já mám z Mountfieldu celkem dost věcí a jsem spokojen.
Dokonce před pár lety rodiče šli koupit zahradní nábytek, protože nějaké peníze byly, tak pro Teakový (rozkládací stůl + 6 židlí + sedáky), který je ale dost drahý. Jel jsem s nimi i se syny.
Protože jsou kluci 2, tak ten nákup rozdělili na 2, aby si mohli oba zatočit.
Jeden syn vytočil slevu 30% a druhý 100% . To byl pak kup jako blázen.
Ale je to jen o náhodě a je na každém, jak se rozhodne.

5.1.2014 v 21:03 | Nahoru | #36

Danny350 píše: Jo jo, každej si myslí, že to ví, nebo umí udělat líp jak odborník.

protože každej,kdo si koupí v obi štětec si myslí,že je zkušenej malíř pokojů ale je to jen zasranej kutil,kterej se nestydí si říct o prachy

5.1.2014 v 21:27 | Nahoru | #37
... a každej kdo si koupí kit je karosář...

Valibuku, už to nepij ani ředěný.

5.1.2014 v 21:45 | Nahoru | #38
cort> je to docela dobře možný,dneska řemeslo umí málo kdo ale živít se s tím n estydí dost lidí. kitem jsi měl na mysli kyt jako že tmel?

5.1.2014 v 22:07 | Nahoru | #39
valibuk> Já se kaju, jasně že kyt, nějak měknu. Ale to je potřeba si myslím rozlišovat, já "kutila" beru jako člověka, který něco dělá pro sebe a je samouk. K tomu národ byl donucený komančema. Kdo se živí něčím, co neovládá, je prach obyčejný lempl. Přesto může být vyučený v daném oboru.

5.1.2014 v 22:10 | Nahoru | #40
cort>máš pravdu,kutil si to kurví jen sobě a kolikrát míň než profík.

5.1.2014 v 22:17 | Nahoru | #41
valibuk> Tak to právě myslím, je sice pakárna kolikrát něco po kutilovy koupit (ať už moto, auto nebo barák), ale za to si může člověk i sám, když nevidí co je zbastlený.

5.1.2014 v 22:19 | Nahoru | #42
cort> já měl na mysli spíš například obkladače,kterej dva dny vypráví kde všude makal a za kolik a ve finále neumí uříznout dlaždičku. to jsem zažil a né jednou

5.1.2014 v 22:31 | Nahoru | #43
valibuk> Tak to jo, já je prostě rozlišuju. Ale loni mě dostal kluk od kámoše z firmy (velká spokojenost s odvedenou prací). Klouček tak 20, vysokoškolák na letní brigádě. Dělali mi zámkovku, kámoš po položení odjel a kluk měl do připravenejch vyspádovanejch děr položit kanálový žlábky. Copak o to, položil je pěkně, ale odpady dal na vyšší konce. Nevšimnout si toho, tak voda začne odtékat, až bude hladina v korytu tak deset cenťáků.

6.1.2014 v 19:43 | Nahoru | #44
Motorovka 10 let a vše původnní,dokonce i svíčka.Každej rok dělám min.20metrů dřeva.Křovińák 4T motor Honda(jediný co mi může do garáže )tři roky jede bez problémů.Obsekávám s ním MX trať která má 1386m,krát dvě třikrát do roka + vlastní zahradu která má +-100m čtverečných.Vloni jsem koupil tlakovou myčku kterou umývám tři auta,dvě motorky,traktor a manipulátor a zatím žádnej problém.Vždy kupuji až je akce,na kolo neštěstí jim házím bobka.

6.1.2014 v 20:14 | Nahoru | #45
reklama a béďa trávniček taky něco stojí a teď tam má i staru aj s dceru a ty cecky zadarmo ukazovat nebudu tak plaťte

6.1.2014 v 20:17 | Nahoru | #46
tonybeny> jo, sorry, psal sem to trochu priopilej , kazdopadne i tak mi prinde, ze i pro domaci pouziti se to stejne nevyplati.

edit: ze by vsichni tplili plynem si urcite nemyslim, jenom vim, ze vsichni znami, co topi drevem si to drevo postipou po staru sekerou

Naposledy editováno 06.01.2014 20:28:51

6.1.2014 v 20:36 | Nahoru | #47
wegas> pohoda , není třeba se omlouvat
jinak já psal o 10 tunový štípačce, což není náhrada za sekeru, ale za klíny s palicí a hlavně mi šlo o to, aby tam někdo zbytečně neletěl za výhodným kaufem, protože pokud si teda navytočí slevu aspoň 70%, tak na tom prodělá(no a hlavně sem si chtěl vylít srdíčko, jaký to jsou zmrdi, no)

2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem si nezatočil na kole štěstí

8.1.2014 v 00:14 | Nahoru | #48
Tož dnes nám přistál v kastlíku leták od těchto šmejdů a je v něm docela okatě napsané, že ceny uváděné u výrobků jsou včetně té 30% "slevy". Klidně to napíší takto zjevně, aby je následně nešlo jen tak napadnout za klamavou reklamu.

tonybeny> 10t štípačka už je docela dost a je-li to na štípání velkých polen na palivové dřevo, tak bych se na štípačku s jednoduchým klínem vykašlal a zvolil něco na tento způsob:

Toto je sice samodomo stroj, poháněný motorem Detroit, ale před časem jsem viděl na YT takovouto kombi pilu-štípačku elektrickou a (snad) Vyráběnou v ČR. Bohužel teď to nemohu najít.

Nebo bych zauvažoval nad kuželovou štípačkou , ale ta už chce zkušenost, pod kuželem mít na desce pásovinu zabraňující protočení polena, ale ani to není stoprocentní ochrana a svým způsobem je taková štípačka "nebezpečná" (riziko protočení polene a přiskřípnutí ruky k základové desce). Proto se snad vůbec komerčně nevyrábí.

8.1.2014 v 07:57 | Nahoru | #49
J.M.K.> jo tohle je fajn ten vícenásobnej klín.Ale taky štípe jen krásný pravidelný dřevo.Hodit do toho zatočenou břízu nebo nějakej sukáč tak nevím,nevím.

8.1.2014 v 08:00 | Nahoru | #50
Máme tuto štípačku,maká už čtvrtou sezónu a jede bez problémů.

Naposledy editováno 08.01.2014 08:01:30

8.1.2014 v 08:21 | Nahoru | #51
J.M.K.> Máš pravdu komerčně to ofiko nikdo nevyrobí, jelikož lempla si na triko nikdo neveme. Ta práce s tím není fakt pro každýho... Máme ji doma udělá to každej rozumnej člověk a vyjde to na pár korun myslím že nejlepší volba...

8.1.2014 v 09:22 | Nahoru | #52

valibuk píše: ten nám zaškodil víc,než komunisti. jsme národem kutilů domácích

8.1.2014 v 09:30 | Nahoru | #53

mirazciny píše: nejvíc mě rozsekalo když tam četl nápad od nějakýho kutila, že když zvětšíte hřebíkem díry na kropící hlavě u konve, že zalijete lépe a rychleji. Za nápad děkujeme divákovi do "Holomóce")))

8.1.2014 v 11:01 | Nahoru | #54
kuželovou mám taky, ale na velký polena to neni to nejvdodnější
co se týče bezpečnosti, tak jasně je to o hubu, ale pokud člověk nemyslí na ptákoviny a soustředí se na to, kam strká pracky, tak se nemůže nic stát, navíc mám po ruce stop spínač, ovšem funguje to tak na 40 cm polena, na delší už je třeba klínová štípačka a 10 tun mi nepříjde nějak moc, je to takovej zlatej střed. Jenže zase čím silnější, tím těžší a horší manipulace, takže začínám uvažovat o nejaký 8 tunce, docela se mi zamlouvaj tyhle dvě, ale neznám nikoho kdo je má abych nasosal nejaké zkušenosti

8.1.2014 v 11:19 | Nahoru | #55
Mám klínovou, domácí výroby, štípací tlak neznámý, ale je to celkem monstrum, ale zas má velká kolečka z vozíku a tažné za auto, takže přeprava dobrá. Konstrukce je dimenzována tak, že hlavní I profil je v podstatě tloušťky koleje,ale zas je pevná Jen elektromotor budu muset dát časem možná silnější, je tam jen 1,5Kw, což je na to čerpadlo a pístnici tuším z UNCčka docela málo. Ale krom naprosto zasukovaných některých špalký akátu to projede vším a hned. A štípací klín je veliký, takže dřevo se rychle roztrhne. Spokojenost a hlavně je to bezpečné, nad kuželem jsem uvažoval a zavrhl ho.
Každopádně kdo dřevem topí, tak štípačka je skoro nutnost...

8.1.2014 v 11:48 | Nahoru | #56
XTeZeto> Nad tím jsem také přemýšlel, jak by se to popralo s pazgřákem. Možná by to pak chtělo ty klíny mohutnější, ale také, když vezmu v úvahu, že to celé pohání náklaďákový motor, tak to i v hydraulice musí mít sakra sílu.

Koštěbuch> Mít možnost si nekde ten kužel navrtět, tak bych mohl mít štípačku klidně na metrová polena... využití by našel historický mlátičkový motor E.M.F. Dordt (desetikoňský kroužkáč). Co odhaduju jen podle očí, tak má cca 800 - 900ot/min., takže ty by byly optimální.

Bludevil> Ohledně toho tahání štípačky za autem, jak to máš legislativně pořešené? Co vím, tak zapřáhnout jen tak jakýkoli samodomo bazmek na podvozku bez SPZ, nejde.

8.1.2014 v 12:02 | Nahoru | #57
J.M.K.> Neboj, to vím taky, beztak, nemá to odpružení a nic, takže by to na nějaký pořádný převozy nebylo. Ale na to, abys to převezl po částech pozemku, či po vesnici a nemuzel tu hrůzu tahat nějak ručně, je to fajn

8.1.2014 v 12:13 | Nahoru | #58
Bludevil> Chápu, někde to kousek převézt a nevyjíždět zbytečně na silnici, tak není co řešit.

8.1.2014 v 12:15 | Nahoru | #59

8.1.2014 v 12:58 | Nahoru | #60

Majklos píše: Mountfield jsou kurvy ale myslím že dneska už to každej kromě důchodců ví, nebo to rychle odhalí. Nicméně trvám na tom že ty jejich produkty, pokud si teda člověk vybere tu správnou akci, jsou v poměru kvalita cena velice dobré. Za plnou cenu je to samo nesmysl.

Souhlas
Když už jsme u toho, nemá tu někdo zkušenosti s touhle pilou ?