Naposledy editováno 14.06.2016 15:46:21
2 reakcí na tento příspěvek Jaký poměr chladící směsi?
je pravda,že pokud se frydex nenaředí,tak o něco málo hůře odvádí teplo do chladiče-je to logické-má větší hustotu než voda,tím pádem protéká systémem pomaleji a tím i pomaleji odvede teplo do chladiče.ale to se bavíme o fakt minimálním zpoždění měřitelné tak v laboratorních podmínkách.
ale zato je tady ještě druhá stránka věci-frydex má výrazně vyšší bod varu,než voda a to fakt výrazně-cca o 20°C a když k tomu připočteme i tlak v chladícím okruhu,tak jsem na bodě varu přes 130°C a to se rovná výrazně lepší účinnosti chladiče(zase logicky-130°C horký chladič předá do vzduchu mnohem více energie,než když má cca 110°C) a hlavně tím,že nedochází k varu,tak se v okruhu nevytváří vzduchové bubliny,které zavzdušňují vodní pumpu...
takže pokroucená hlava fakt nehrozí,jediné co se může teoreticky posrat,je vrtulka na vodní pumpě,nebo respektive její pohon,protože čistý frydex klade větší odpor.ale to je jen teorie,nikdy jsem neslyšel,že by se to stalo.
u cestovní motorky je jedno-ta problémy s chlazením nemá,ale do motokrosu leju téměř čistý frydex,když někde zakysnu,tak to začne vařit opravdu výrazně později...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký poměr chladící směsi?
Naposledy editováno 23.12.2013 15:46:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký poměr chladící směsi?
Dolph-cz píše: to jsou hovadiny.
je pravda,že pokud se frydex nenaředí,tak o něco málo hůře odvádí teplo do chladiče-je to logické-má větší hustotu než voda,tím pádem protéká systémem pomaleji a tím i pomaleji odvede teplo do chladiče.ale to se bavíme o fakt minimálním zpoždění měřitelné tak v laboratorních podmínkách.
ale zato je tady ještě druhá stránka věci-frydex má výrazně vyšší bod varu,než voda a to fakt výrazně-cca o 20°C a když k tomu připočteme i tlak v chladícím okruhu,tak jsem na bodě varu přes 130°C a to se rovná výrazně lepší účinnosti chladiče(zase logicky-130°C horký chladič předá do vzduchu mnohem více energie,než když má cca 110°C) a hlavně tím,že nedochází k varu,tak se v okruhu nevytváří vzduchové bubliny,které zavzdušňují vodní pumpu...
takže pokroucená hlava fakt nehrozí,jediné co se může teoreticky posrat,je vrtulka na vodní pumpě,nebo respektive její pohon,protože čistý frydex klade větší odpor.ale to je jen teorie,nikdy jsem neslyšel,že by se to stalo.
u cestovní motorky je jedno-ta problémy s chlazením nemá,ale do motokrosu leju téměř čistý frydex,když někde zakysnu,tak to začne vařit opravdu výrazně později...
Ethylenglykol má oproti vodě 2x horší tepelnou kapacitu a vodivost. Ještě jednou a slovy "dvakrát horší tepelnou kapacitu a vodivost" To znamená, že dokáže naakumulovat 2x méně energie a ještě jí 2x hůře dokáže předat.
Na to nepotřebuješ laboratoř, aby jsi zjistil 2x horší vlastnosti. To si můžeš vyzkoušet doma a měřící přístroj může být klidně tvá ruka. Samotná hustota v tom nehraje velkou roli, protože je velice podobná vodě. Vyšší teplotou chladící kapaliny naroste účinnost chladiče. To ano. Ale naopak i vzroste teplota chlazených částí motoru, které s tím nepočítají a může dojít k fatálním následkům.
Na co ti bude, že ethylenglykol má teplotu varu skoro 200°C, když motorový olej už přestává mazat.