globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 14000 rpm
18.12.2013 v 21:51
Tady se můžete mrknout, jak to vypadá v hlavě když točíte 14000 :D mazec jsou ty jiskry. Jinak nevíte co je to za motor? Zní to jako nějakej diesel...

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

19.12.2013 v 23:02 | Nahoru | #1
Jmk: variabilni casovani maj i 6+ litru americky ohv osmivalce :)

V dobe dnesnich materialu a technologii mi neprijde plnit motor pretlakem jako zadnej problem, odtatne to neni zadna novota, preplnovani funguje uz spoustu let...

A s tim placenim za opravy a udrzbu to taky moc nesedi, uz by sis mel to odmitani cehokoliv noveho nejak promyslet a podlozit to nejakyma faktama treba :)

Treba bmw radovy sestivalce platili za neznicitelny motory a variabilni casovani pouzivaj uz dvacet let :)

A dokonce prevodovky radi po prasacky. Razeni bez meziplynu i po stovkach tisic najetych km ... osvedcena klasika je dreveny kolo, zebrinak a zaprazeny par volu :)

Naposledy editováno 19.12.2013 23:03:51

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 23:33 | Nahoru | #2
assassin> Zase tak ad absurdum to pochopitelně neberu. Motory BMW jsou úplně jiné kafe, než třeba některé koncernové motory. Třeba motor 1.4TSI... ano, "nemluví, nepíše" se o tom, ale válejí se jich po skladech už desetitisíce kusů po repasích, jelikož zpátky do auta je nikdo nechce - ten motor je prostě od konstrukce zmetek. Podobně kdysi v nástrojárně se měly pořídit nové služebáky... všichni se shodovali na tom, že by bohatě stačily ochcávky - ne, vedení z esterajchu řeklo "Ne, koupí se Sharany!" Prosím, pořídily se 3 kusy - a u všech po 40000km motor na výměnu. O motorech HTP ani nemluvím.
Jenže nejhorší na tom je, že zrovna tyto motory se vnucují prakticky ve všem, nedávno snad Ford představil docela masivní SUV, možná MPV - a pod haubnou titěrný litrový motor, docela fest přeplňovaný. To už prostě "od pohledu" nejde k sobě, podobně jako nikdo nedá do tahače 2.5l turbomotor, naladěný na 500k. Proč se asi do takových vehiklů dávají dvanáctilitrové šestiválce s řadovými čerpadly, pracovní otáčky 1200 - 1500RPM?

Ad "placení za opravy a údržbu"... třeba srovnej motor MB300D a motor Huyndai 1.5CRDi. Na třílitru leccos opravíš doma, což se o patnáctce říct nedá, i když třeba turbo je oproti turbu na koncernové motory sakra levné, to samé kompresor. A nevěřím tomu (dokud neuvidím případ z praxe), že ty moderní motory natočí tolik, co zmíněné šestiválce MB. Zkrátka, vyšší litrový výkon je vždy na úkor životnosti a leckdy i spolehlivosti. Totéž výkon na jednotku váhy... opět příklad extrému, 24válec Fiat, spojený ze dvou 12 válců, pořádně naladěný a odlehčený... 3000k, v trupu MC-72 vyvinul rychlost 709km/h, ale životnost jen několik hodin.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer BohusStejskal 4 20.12.2023 v 17:47 nevo7
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer Dančák 16 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer petnek 6 13.7.2023 v 17:18 ja1
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist