globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 14000 rpm
18.12.2013 v 21:51
Tady se můžete mrknout, jak to vypadá v hlavě když točíte 14000 :D mazec jsou ty jiskry. Jinak nevíte co je to za motor? Zní to jako nějakej diesel...
Předchozí
1 2
Následující

14000 rpm

18.12.2013 v 21:56 | Nahoru | #1
diesel a 14 000rpm???

14000 rpm

18.12.2013 v 21:56 | Nahoru | #2
Tak to je mazec. Diesel by netočil 14 000 ne?
Edit: dambous byl rychlejší :)

Naposledy editováno 18.12.2013 21:59:28

14000 rpm

18.12.2013 v 22:00 | Nahoru | #3
video mělo by to být BMW S1000RR

2 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

18.12.2013 v 22:12 | Nahoru | #4
hoši DOHC diesel?

(reakce na) 14000 rpm

18.12.2013 v 22:26 | Nahoru | #5

HornisGSX píše: hoši DOHC diesel?


A co je na tom divného?
Ne diesel to není.

14000 rpm

18.12.2013 v 22:44 | Nahoru | #6
diesel a takový točky, to bych chtěl vidět ten motor, jak by vypadal, pokud by vůbec takový mohl být

edit: ale už podle poměru založených témat a příspěvků v diskuzi je odpověď zbytečná

Naposledy editováno 18.12.2013 22:47:04

14000 rpm

18.12.2013 v 22:51 | Nahoru | #7
Diesel DOHC, proč ne? Jeden takový doma mám. Jen tedy netuším, kde zakladatel vlákna vzal ty zmíněné "jiskry"? Kdyby začaly lítat jiskry od vaček, tak by motoru zbývalo pár vteřin života. Leda, že by si to spletl s tím odstřikujícím olejem od vaček na začátku.

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

18.12.2013 v 22:53 | Nahoru | #8
By me fakt zajimalo jestli ty pruziny stihaji vubec ty ventily zavirat :)

14000 rpm

18.12.2013 v 23:15 | Nahoru | #9
Asi jsem slepej, ale jiskry jsem tam vskutku neviděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

18.12.2013 v 23:24 | Nahoru | #10
babynek>
třeba tady

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

18.12.2013 v 23:45 | Nahoru | #11
S 1000RR má vahadla? tam není klasický systém vačka - miska - podložka - ventil? to čumím....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 06:24 | Nahoru | #12
Begy> no taky pekny, ale porad nevim jestli to pri te rychlosti staci ta pruzina vratit :).
chtelo by to asi hodne zpomaleny zaber.

Naposledy editováno 19.12.2013 07:44:48

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 08:39 | Nahoru | #13

HornisGSX píše: hoši DOHC diesel?



Proc by nemohl byt ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 15:10 | Nahoru | #14

babynek píše: Begy> no taky pekny, ale porad nevim jestli to pri te rychlosti staci ta pruzina vratit :).
chtelo by to asi hodne zpomaleny zaber.



To víš že to stíhá

Pěkný zpomalený video je tady

ed: ale když si spočítáš kolikrát za vteřinu se otevře a zavře, tak je to slušnej fičák

Naposledy editováno 19.12.2013 15:13:48

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

19.12.2013 v 15:23 | Nahoru | #15
netvrdím, že se moderní diesely nedělaj v 16V ale trošku mě nešlo na rozum 16V a 14 000ot/min v ropě...

14000 rpm

19.12.2013 v 16:01 | Nahoru | #16
Tady je hezky vidět jak kmitá pružina

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 17:16 | Nahoru | #17
HornisGSX> Tak zrovna ten DOHC 16V Turbo mám doma, ale má maximum výkonu v 4000RPM a maximum krouťáku 1900 - 2750RPM. Ale pravda - nafťák točící 14000RPM si nedovedu představit ani ve snu.

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 17:25 | Nahoru | #18

RUTAN píše: S 1000RR má vahadla? tam není klasický systém vačka - miska - podložka - ventil? to čumím....



Tyhle jednoramenné vahadla se u moderních motorů prosazují čím dál tím víc a se systémem "hrnek-podložka" celkem úspěšně bojují...

14000 rpm

19.12.2013 v 17:29 | Nahoru | #19
no tie pruziny maju co robit,ale aj to kolko krat musi vstrekovac otvorit zatvorit za tu minutu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:02 | Nahoru | #20
dva_hrnce> no jasne ja chapu, ze to nekde zvlada, ale jedna se mi u tech 14tis otaek jestli to zvlada :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:09 | Nahoru | #21

babynek píše: dva_hrnce> no jasne ja chapu, ze to nekde zvlada, ale jedna se mi u tech 14tis otaek jestli to zvlada :)



Pokud vim tak "velmi volne" hranice kde klasicky pruziny prestavaj stihat je cirka 17-19 tisic otacek. Proto treba MGP a pneumaticky ventily ci desmo v pripdade duchcati ...

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:16 | Nahoru | #22

babynek píše: dva_hrnce> no jasne ja chapu, ze to nekde zvlada, ale jedna se mi u tech 14tis otaek jestli to zvlada :)



Evidentne jo... Nebo je v tom bawu a vetsine supersportovnich sestek naka magie :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:43 | Nahoru | #23
Ozzy_> Desmodromické rozvody ale nakonec beznadějně zklamaly v tom smyslu, že se kulisa kor při těch vysokých otáčkách rychle opotřebí a vlivem vzniklých vůlí pak ventily nedovírají. Řešilo se to pomocným prvkem s pružinou, jenže tím se právě vrátilo do rozvodu to, co z něj mělo zmizet a stejně se skončilo u jistého kompromisu.

A obecně vzato, vyšší otáčky mají jediný přínos ve vyšším výkonu na jednotku váhy, což se uplatní u závodních motorů, ale jinde to prakticky nemá význam a je to vždy na úkor životnosti motoru. Navíc vysokootáčkový motor má i užší použitelné pásmo otáček a tím pádem je nutná složitější a těžší převodovka, takže výhoda nižší váhy se tím redukuje. Málokdo si to dnes přizná, ale klasický pístový motor je účinnější v nižších otáčkách. A kor slovo "downsizing" na leckoho působí jako červený hadr na býka.

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:47 | Nahoru | #24

J.M.K. píše: Ozzy_> Desmodromické rozvody ale nakonec beznadějně zklamaly v tom smyslu, že se kulisa kor při těch vysokých otáčkách rychle opotřebí a vlivem vzniklých vůlí pak ventily nedovírají. Řešilo se to pomocným prvkem s pružinou, jenže tím se právě vrátilo do rozvodu to, co z něj mělo zmizet a stejně se skončilo u jistého kompromisu.

A obecně vzato, vyšší otáčky mají jediný přínos ve vyšším výkonu na jednotku váhy, což se uplatní u závodních motorů, ale jinde to prakticky nemá význam a je to vždy na úkor životnosti motoru. Navíc vysokootáčkový motor má i užší použitelné pásmo otáček a tím pádem je nutná složitější a těžší převodovka, takže výhoda nižší váhy se tím redukuje. Málokdo si to dnes přizná, ale klasický pístový motor je účinnější v nižších otáčkách. A kor slovo "downsizing" na leckoho působí jako červený hadr na býka.



Mas pravdu, jen nejak nechapu proc to pises Jak to souvisi s tim pri jakych otackach prestanou stihat pruziny ...

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

19.12.2013 v 22:49 | Nahoru | #25
Jmk: downsizing dneska je pevne spjat s preplnovanim, tzn tam vubec neni problem s otackama...
Vysokootackovej motor jde udelat i s velkym pouzitelnym pasmem, kdyz je treba... Variabilni casovani...

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 22:57 | Nahoru | #26
assassin> A v tom je kámen úrazu... přeplňování, tím pádem velký litrový výkon a variabilní časování znamená další relativně složitý prvek. Ve finále motor sice na první pohled má "nízkou spotřebu", ale v součtu pak člověk zaplatí víc na opravách a údržbách. Každý kouká jen na spotřebu paliva, ale celkové náklady na provoz už přehlíží. Je to jen další slepá cesta a nakonec se ukáže, že klasiku nic nepřekoná.

1 reakcí na tento příspěvek 14000 rpm

19.12.2013 v 23:02 | Nahoru | #27
Jmk: variabilni casovani maj i 6+ litru americky ohv osmivalce :)

V dobe dnesnich materialu a technologii mi neprijde plnit motor pretlakem jako zadnej problem, odtatne to neni zadna novota, preplnovani funguje uz spoustu let...

A s tim placenim za opravy a udrzbu to taky moc nesedi, uz by sis mel to odmitani cehokoliv noveho nejak promyslet a podlozit to nejakyma faktama treba :)

Treba bmw radovy sestivalce platili za neznicitelny motory a variabilni casovani pouzivaj uz dvacet let :)

A dokonce prevodovky radi po prasacky. Razeni bez meziplynu i po stovkach tisic najetych km ... osvedcena klasika je dreveny kolo, zebrinak a zaprazeny par volu :)

Naposledy editováno 19.12.2013 23:03:51

(reakce na) 14000 rpm

19.12.2013 v 23:33 | Nahoru | #28
assassin> Zase tak ad absurdum to pochopitelně neberu. Motory BMW jsou úplně jiné kafe, než třeba některé koncernové motory. Třeba motor 1.4TSI... ano, "nemluví, nepíše" se o tom, ale válejí se jich po skladech už desetitisíce kusů po repasích, jelikož zpátky do auta je nikdo nechce - ten motor je prostě od konstrukce zmetek. Podobně kdysi v nástrojárně se měly pořídit nové služebáky... všichni se shodovali na tom, že by bohatě stačily ochcávky - ne, vedení z esterajchu řeklo "Ne, koupí se Sharany!" Prosím, pořídily se 3 kusy - a u všech po 40000km motor na výměnu. O motorech HTP ani nemluvím.
Jenže nejhorší na tom je, že zrovna tyto motory se vnucují prakticky ve všem, nedávno snad Ford představil docela masivní SUV, možná MPV - a pod haubnou titěrný litrový motor, docela fest přeplňovaný. To už prostě "od pohledu" nejde k sobě, podobně jako nikdo nedá do tahače 2.5l turbomotor, naladěný na 500k. Proč se asi do takových vehiklů dávají dvanáctilitrové šestiválce s řadovými čerpadly, pracovní otáčky 1200 - 1500RPM?

Ad "placení za opravy a údržbu"... třeba srovnej motor MB300D a motor Huyndai 1.5CRDi. Na třílitru leccos opravíš doma, což se o patnáctce říct nedá, i když třeba turbo je oproti turbu na koncernové motory sakra levné, to samé kompresor. A nevěřím tomu (dokud neuvidím případ z praxe), že ty moderní motory natočí tolik, co zmíněné šestiválce MB. Zkrátka, vyšší litrový výkon je vždy na úkor životnosti a leckdy i spolehlivosti. Totéž výkon na jednotku váhy... opět příklad extrému, 24válec Fiat, spojený ze dvou 12 válců, pořádně naladěný a odlehčený... 3000k, v trupu MC-72 vyvinul rychlost 709km/h, ale životnost jen několik hodin.

14000 rpm

19.12.2013 v 23:51 | Nahoru | #29
Jmk: mam z profesionalniho hlediska trosku moznost nahlednout do automobiloveho vyvoje a motory tsi maj problemy podobny jako kazdy jiny motory, regaly plny motoru co nikdo nechce je z meho pohledu urban legend,

Kamarad spravuje autopark jedne velke firmy co dela pujcovnu/operativni leasing a ma pomerne slusnej vzorek aut pro sledovani spolehlivosti a ty htp apod koncern motory na tom vubec nejsou zle, jezdi jich obrovske mnozstvi, procentualni zastoupeni pruserovejch kusu je mozna lepsi nez konkurence..

Aby motor sel opravit doma je podle me zcestny hledisko, troufam si rict ze dokazu opravit temer vse mechanicke, ale proc? Lidi co tohle dnes dokazi jsou schopny vydelat nekolikanasobne vic nez kdyz nechaj auto opravit u odbornika, takze proc by to proboha dnes nekdo opravoval doma? Mozna jako hobby nebo relax...

Motory ecoboost od fordu nejsou zas tak extremne preplnovany, kdyz ma litr treba 120 koni je to na urovni stary 1.8 NA tzn neplni ani 1atm pretlaku ... Tzn nic drastickyho...

Ja si dovolim ze motory co lze srovnavat s MB300d dnesni produkce natoci to same nebo vic, jsou na to stavene, motor pro auto do mesta se proste nenavrhuje na najezd manazerske limo...

14000 rpm

19.12.2013 v 23:53 | Nahoru | #30
A jako priznivce bmw ti prihodim jeste neco - bmw ma u novejch ctyrvalcu podobne nebo horsi problemy nez koncern, rozsypany rozvody atd po netu uz koluje spousta flame clanku jako bylo u htp a tsi motoru :)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer BohusStejskal 4 20.12.2023 v 17:47 nevo7
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer Dančák 16 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer petnek 6 13.7.2023 v 17:18 ja1
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist