globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "slajky" Ano? Ne?
Zdravím,
v sobotu jsem koupil krásný GSRko, má skoro nejetý slicky (fakt asi jen 300km). Slyšel jsem různý názory na tyhle pneu, ale chtěl bych si to zrekapitulovat a znát váš názor.

V zimě přezout a "slajky" prodat, nebo si je nechat.

Pokud by jsem přezouval, tak jaké by jste mi doporučili? Nechci na té motorce lítat jak nějakej střelec, myslím, že než se vyjezdím na silnějším stroji, tak to bude chvíl itrvat. Proto jsem uvažval o Sport-Touring pneumatikách. Ale radši si nechám poradit.

Díky všem.


Naposledy editováno 19.11.2013 21:12:34
Anketa: Nechat či přezout?
Nechat
12%
15
Přezout
88%
112

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 09:49 | Nahoru | #61

slleeper2 píše: Kdo řekl, že budu na těch slickach jezdit? Budu věřit většině a mému úsudku a nazuji Roadsmarty 2.



rozumne rozhodnuti ...

Ti co radi slicky do provozu jsou vetsinou bez mozci...
A ver, ze dnesni sportovne cestovni gumy snesou vic nezsi myslis. A kolinka se daji jezdit i na cestovnich gumach ...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 09:55 | Nahoru | #62

dakarista píše: rozumne rozhodnuti ...

Ti co radi slicky do provozu jsou vetsinou bez mozci...
A ver, ze dnesni sportovne cestovni gumy snesou vic nezsi myslis. A kolinka se daji jezdit i na cestovnich gumach ...



Taky podepisuju v plnem rozsahu. Roadsmarty:



I na vode jim TO slo:

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 10:09 | Nahoru | #63

blackmamba777 píše: to jsou zas kraviny tady

1)při teplotách pod 7 stupnů nedrží žádná moto guma



Ale jo drží, zkus RaceTec K0, jasný, že to nenahrnu jako v létě, ale jde to v klídku, hlavně se trochu projet ať se zahřeje a taky mě v létě klouzla prdel snad na všem, ale to je stylem jízdy, ne gumou...

Naposledy editováno 21.11.2013 10:10:32

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 10:43 | Nahoru | #64
slicky zuj a šoupni je do sklepa. až budeš v sezóně řádit na na okruhu, tak se ti budou hodit. na normální ježdění jsou dost děs - mnohdy je nezahřeješ na správnou teplotu

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 13:12 | Nahoru | #65

blackmamba777 píše: to jsou zas kraviny tady

1)při teplotách pod 7 stupnů nedrží žádná moto guma

2)jezdím slicky skoro 10 let v silničním provozu a jdou zahřát uplně normálně (otázka max 10 km). Doporučená metoda je prudce akcelerovat a brzdit. Hlavně nekličkovat a podobné blbiny.

Takže motorku dej do garáže a příští sezonu ty slicky normálně dojed a jako bonus je využij tak, že si zajedeš na volné jízdy na okruh a tam se aspon naučíš novou motorku ovládat..



Zkus se teda po deseti letech svézt na sportovně-homologované sadě.Pravděpodobně(pokud využíváš celej profil pneu)změníš názor.

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 13:17 | Nahoru | #66

Michal.P píše: slleeper2> Napiš sem co přesně máš za slicky na motorce jejich DOT a co tam teď máš za tlaky. Tady bude odpověď proč ti to klouzalo.



.....

Naposledy editováno 21.11.2013 14:28:08

"slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 14:01 | Nahoru | #67
Na Roadsmarty nedám dopustit. Jezdím s nimi na Monsteru od nepaměti, letos 8400km mezi Kavkazem, Čečenskem, Staligradem a Sevastopolem a ještě minimálně pět vydrží.....

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 14:43 | Nahoru | #68
Á ozzy nemusíš se všude chlubit fotkama svejch gum. .

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 15:03 | Nahoru | #69

poli46 píše: Á ozzy nemusíš se všude chlubit fotkama svejch gum. .



Nejsou moje.

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 15:52 | Nahoru | #70

projectill píše: slicky zuj a šoupni je do sklepa. až budeš v sezóně řádit na na okruhu, tak se ti budou hodit. na normální ježdění jsou dost děs - mnohdy je nezahřeješ na správnou teplotu

Takovýhle se z okruhu právě vyhazujou, ukázat mají co na silnici. Na nějakou mrdačku na okruhu by asi stačily, stejně jako kterákoliv jiná guma.

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 16:18 | Nahoru | #71
já nevím, podle mě se ty slicky moc řeší... na cestu už bych je nedal, ale jen kvůli pojišťovně a fízlům, nebýt těchto faktorů, tak nevidím důvod je tam nemít. Kdysi jsem jezdil po cestě a začínal taky na slikách, po x letech koupil fungl novou homologovanou sadu gum a jediný rozdíl poznala moje peněženka. Nevím, prostě na cestě jezdí 98% lidí, takovou plíseň, že je ten slick i v krizovce podrží. Stejně tak, jako když sport-touring guma podrží při plísni na okruhu (tj. čas třeba nad 2min. v Mostě). A dá se říct, že je to i jedno, páč dneska už je spousta výrobců, co dělají slickové směsi se vzorkem a normálně to prodávají na cesty. Třeba dunlop D212, supercorsa od pirelli atd. Nebo příklad za všechny Dunlop GPracer, ten se dělá ve stejné směsi i jako slick, i jako homolog. guma na cesty...

Naposledy editováno 21.11.2013 19:18:49

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 17:48 | Nahoru | #72
Mileek> Asi jako bridgestone R10, je homologovaná a mám jí jetou z okruhu. A lepí se mi k podlaze i studená

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 18:04 | Nahoru | #73
Mileek , ptaak :

Pro mě je slick lepší i v provozu, výdrž je i větší než u vzorové a vím že se natu gumu můžu spolehnout.
Je jasný ze když do takovéto gumy narvete tlak 2,5 - 2,9 tak to fungovat nebude nikde, o samé je i se sportovníma gumama.

Naposledy editováno 21.11.2013 18:12:48

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 18:20 | Nahoru | #74
poli46> I do slicku jsem rval asi 2,6 a bylo vše ok. Na silnici si myslím, že má smysl dodržovat hodnoty výrobce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 20:23 | Nahoru | #75

docent píše: Firecracker> Chlapskej texaskej přízvuk, vole. Nechápeš?



Ahoj; v tom případě jsem nejspíš z Texasu... Protože u nás se tomu říká stejně ...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 20:29 | Nahoru | #76

Lubos92 píše: Ahoj; v tom případě jsem nejspíš z Texasu... Protože u nás se tomu říká stejně ...

Asi fakt mají pravdu. Sám říkám slajk taky. Ale výslovnost říká slick

3 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2013 v 21:57 | Nahoru | #77
Tady se krásně projevuje jeden pohled a to, že pneumatiky na koloběžku jsou už od roku 1991 na takové úrovni, že přesahují možnosti většiny z nás! Už takový Michelin M 59 X obouvaný na GSXR 1100/1986 byl velmi dobrý a opravdu dostačující nám všem bez závodních amcicí!
Proto se spoustě "odborníků" tady zdá, že sliky jsou v provozu to úplně nejlepší. Ale to opravdu nejsou! Oni tak nějak mohou fungovat - ale pořád je to jen TAK NĚJAK!

Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!

Něco málo jsem najezdil, nějaký závod vyhrál, mnoho pneumatik vyzkoušel.
Z mého pohledu je vždy nejlepší sada pneu nová a taková, která je určená na motorku.
Když chci vyhrát závod = VŽDY obouvám nové!Sliky.(TRENINK I KVALIFIKACE STARÉ) Na starých už stačí nerovnoměrný úbytek materiálu, aby při závodě a tvrdém brzdění v náklonu hluboko do zatáčky znejistěly - a nejistota znamená zpomalení a zpomalení prohru. Jezdím Dunlop a ty mají tu výhodu, že postupně dávají včas najevo, že jsou na hranici jak životnosti tak adheze. I tak ještě podrží, ale stylem, že začátečník se lekne a pak už stačí jen více ubrat nebo vzít sice málo, ale neopatrně za brzdu a jde se na palici! To je ale okruh!

U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
Tak a tohle už nám tady spouta lidí neřekne, na posledním místě jejich vnímání leží dnes květiny okolo zakopané pneumatiky.
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.

Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo. Když se to opakovalo spolujezdkyně odmítla se mnou dále jet a já už byl také vyděšený. Drážky se zřejmě nějak nepovedly, ač tvarově odpovídaly Bridgestone Batlax = ona konstrukce a dosažení vlastností pneumatiky nebude až tak jednoduchou záležitostí.
A druhá věc - nenašel jsem motorku na hnoji, abych riskoval si tu drahou a krásnou hračku rozbiju šetřením na věci, na které hračka stojí a leží.

Naposledy editováno 21.11.2013 22:06:56

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 22:56 | Nahoru | #78
Franky>
Teda Franky ty nám nějak stárneš
Ale taky moudříš!!!!

Pro nezsvěcené - já si tohohle pytlíka pamatuju jako dobrýho bezmozka.
Ale naštěstí to v životě chodí i tak, že někdo zmoudří, aniž by ztratil na rychlosti...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 23:21 | Nahoru | #79

Franky píše:
Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo.



Tohle se mi stalo i u homologovany gumy pri 140ti na 6ku pri ne nijak vyraznem pridani plynu na dalnici. Asi bych to nezobecnoval na slicky.

Jinak bylo tu receno hodne, za me slicky uplne v pohode, drzej i zmrazeny lip nez homologovany sportovne-cestovni. Problem je s pojistovnou, to zaprvy, a potom u cloveka co zacina na silnejsi motorce bych precijen doporucil zjistit jak se motorka chova s normalnima gumama, aby si nezvyk na lepidlo a pak to nekam poslal s homogumama.

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 23:25 | Nahoru | #80
Franky> souhlas, ale... budu polemizovat

1)
Tady se krásně projevuje jeden pohled a to, že pneumatiky na koloběžku jsou už od roku 1991 na takové úrovni, že přesahují možnosti většiny z nás! Už takový Michelin M 59 X obouvaný na GSXR 1100/1986 byl velmi dobrý a opravdu dostačující nám všem bez závodních amcicí!

...a tím se dá říct, že i okruhové gumy za tu dobu urazily ve vývoji takový kus cesty, že na cestě držet prostě budou i když nebudou zahřáté jako na okruhu

2)
"Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!"

...tady nesouhlasím s tím, že je GPracer drahý, sada +-6500, což je i cena lepších sport-tourer gum, ale životnost je poloviční, možná ani to ne... jenže lidi si to nekupujou nové, ale jeté z okruhu, to je vlastně to, co se tu řeší... pěkná sada třeba za litr a to už je prostě hodně lákavé. Kraje většinou nic moc, ale na ty se v provozu stejně většina nedostane. Jenže střed je tuty a klidně 2-3 tisíce dá

3)
U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.

...tohle se může stát i těm, co mají na sport-tourer gumě 7000km a furt si myslí, že je dobrá. Tady bych osobně taky raději volil cestu lehce jeté gumy z okruhu, než olítanou homologovanou tvrďárnu

Nechci gumy z okruhu nikomu nutit, jen mě sere, že to někteří hned zavrhujou, aniž by na tom viděli pozitiva, což je hlanvě poměr cena/nájezd a podle mě i kvalitní guma, na kterou se můžou spolehnout... a když někdy vidím, že lidi jezdí na x let starých gumách, tvrdých jak puk a pak z huby vypustí, že by si gumu z okruhu nikdy nekoupili, tak se mi chce zvracet
Za sebe bych to shrnul takto: jeté gumy z okruhu se vzorkem na cestu, i když to jsou slickové směsi - ANO, čisté prořezané slicky - NE

Naposledy editováno 21.11.2013 23:27:51

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

21.11.2013 v 23:59 | Nahoru | #81
Docent - , ale já byl opravdu ve stádiu "zakopaná pneu a kytičky" maximálně tak do roku 1997. Nebo 98 - ať nežeru.

Mileek - v podstatě mluvíš o stockových a ty bývají homologované i pro silnici. Také jsem rád, když si ode mne někdo vezme tyto vzorkové ojeté pouze na bocích. Ale u začátečníka --- tyhle pneumatiky jsou konstruovány pro padání do zatáčky a tím, že je ještě ojedeme po boku toto padání násobí. A úplně závodní D - SX s výškou v ...5, jako 65, ty jsou vyloženě špičaté a umějí jet nejlépe po uchu. Navíc jsou počítány na nižší váhu, což třeba při brzdění cesťáka ve dvou s kuframa ....?!!

Konstrukce šla pravda dopředu, ale také stroje, kdy některé už z výůphy umějí jet 300km/h.
Nu a kombinace starší, 2x o sloup ohnuté a narovnané R1, Busy, Blada, Ninji.... ojetých nařezaných slicků do plátna a nováčka za řidítky, který bezhlavě tahá za pravou rukojeť....raději nedomyslet!

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 00:14 | Nahoru | #82
Franky> no jo, ale to už počítáš s extrém situacema... začátečníka na rovnané R1, co bezhlavě tahá za heft, nezachrání ani gumy z NASA... stejně tak borec, co otočí Chorvatsko na 350kg baworáku, ví, že s gumou z okruhu by na zpáteční cestě znova přezouval...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 03:33 | Nahoru | #83

enusim2 píše: tour/race gumy doporucuji za sebe bridgestone BT023..mam jiz druhou sadu.vydrzi mi v plne zatezi cca 8-10tis na silne masine...drzi az na kraj,jeste mi nikdy neustrelila, na vode atd nevim stejne jedu jak posrany,ale nikdy ani o milimetr neuhnula,jedine kdyz snezilo v horach :D nevyhoda, vcelku vyssi porizovaci cena.



tak to mam teda uplne opacnou zkusenost. S tema gumama sem opravdu nebyl spokojenej a ke konci zivotnosti mi kolikrat vytvarely hnedej prouzek na trenkach. Ne, ze by na to moje mrdani nestacily. Kdyz mely jeste daleko do penze, tak me podrzely na stupacku v pohode, ale ze bych s nima cejtil vylozene pocit jistoty, jako treba s roadsmartama, to se ani z daleka rict neda. Na to ze to byly docela puky, u kterejch ses fakt musel snazit abys je v chladnejsim pocasi zahral, nemely nikterak zavratnej najezd. A vodu, ac jezdim taky jenom kdyz neni nazbyt a vylozene jenom rovne a opatrne jak nejvic to jde, pac se bojim, tak musim rcit ze naprosta hruza. Hrabalo mi to i na rovine pri pridani v 80 na sestku! a to mely este velmi solidni vzorek. O mirnejsim naklonu s opravdu s lehkou rukou a citem na plynu ani nemluvim...casto horky chvilky.
Ale kazdej to ma jinak no. Tim se mi zas potvrzuje to, ze ptat se nekoho na gumy bejva casto dost nesmerodatny a nelze se ridit podle nazoru jinejch dokud je ty sam nezkusis...

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 03:42 | Nahoru | #84

slleeper2 píše: Kdo řekl, že budu na těch slickach jezdit? Budu věřit většině a mému úsudku a nazuji Roadsmarty 2.



dobře uděláš

...a souhlas s abcman

1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 08:00 | Nahoru | #85
No shodli jsme se na tom, že začátečník by si slicky obouvat neměl, zvlášť když není jasnej původ... Ten co nějakou chvíli jezdí, má svoji motorku "zmáklou" tak ten obouvá co vyhovuje jeho jízdnímu stylu a tak nějak ví co od slicku může čekat a nenahrne se po kolenu do zatáčky s neohřátou gumou a hlavně si koupí jetej slick, kterej ještě není na konci životnosti, zatímco nováček hrábne po první co je nejvíc ožužlaná na bocích kde pod žmolkama vykoukne vytrhaná pryž a nejlíp je to modrofialová duhovka, aby byl před holkama hustokrutej rejsr, taková guma už je po smrti a její majitel je čekatel na ni... Nejlepší je jezdit na homo gumách odpovídajících rozměrů a zjistit jak se moto chová a pak začít laborovat s jinými třeba z kategorie homo racing-street a když dostaneš na limit tyto(většinou nedostaneš) tak pouvažuj o slicku, ale pečlivě vybírat a nejet na nich jak bezmozek, správnej tlak dle výrobce slicku, ne dle výrobce moto, a zkoušet jak se chová, ale to už musíš být trochu vyježděnej a mít v cajku podvozek....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 09:14 | Nahoru | #86
dewwil> Ale tak zase nemůžeš dát do slicku do provozu stejně jak na okruh ne? Nebo kolik bych měl dát já, když mám sice jetou okruhovku, ale je to homo sport guma (Bridge R10)

"slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 10:21 | Nahoru | #87
Já měl na prvním biku taky nějaký prořezaný starý mrdky, ale právě mi to moc nevadilo, jelikož jsem jezdil skoro rovně a pěkně opatrně, ale záleží, jak kdo bude jezdit....

"slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 10:35 | Nahoru | #88
Slicky prostě patří na drom a na silnici homogumy.... Stejně už tu několikrát padlo, že v provozu ty slicky člověk ani pořádně nevyužije - a argument finanční úspory bere za svý při prvním průseru, kdy na slickách způsobím nehodu a pojišťovna mi na zákldaě gum bez homologace dá škodu k úhradě - a že si tohle pojišťovny hlídají.

4 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 11:03 | Nahoru | #89
Tak pneu objednáno, teď ještě pořešit povinné ručení a je to. Akorát mě se*e, že nejlevnější povinný jsem sehnal za 2 600. A na pobočce v Český mi vyjeli na 4 100... nechápu

(reakce na) "slajky" Ano? Ne?

22.11.2013 v 11:32 | Nahoru | #90

slleeper2 píše: Tak pneu objednáno, teď ještě pořešit povinné ručení a je to. Akorát mě se*e, že nejlevnější povinný jsem sehnal za 2 600. A na pobočce v Český mi vyjeli na 4 100... nechápu



kolik máš měsíců jako bonus?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
garáž Suzuki GSR 600 Jankosaro 4 1.12.2023 v 16:13 Juraj22
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 Ebčak 31 15.10.2023 v 23:32 assassin
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 Blackaligator 2 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 Hunterkill 16 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill


TOPlist