v sobotu jsem koupil krásný GSRko, má skoro nejetý slicky (fakt asi jen 300km). Slyšel jsem různý názory na tyhle pneu, ale chtěl bych si to zrekapitulovat a znát váš názor.
V zimě přezout a "slajky" prodat, nebo si je nechat.
Pokud by jsem přezouval, tak jaké by jste mi doporučili? Nechci na té motorce lítat jak nějakej střelec, myslím, že než se vyjezdím na silnějším stroji, tak to bude chvíl itrvat. Proto jsem uvažval o Sport-Touring pneumatikách. Ale radši si nechám poradit.
Díky všem.
Naposledy editováno 19.11.2013 21:12:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?
slleeper2 píše: Kdo řekl, že budu na těch slickach jezdit? Budu věřit většině a mému úsudku a nazuji Roadsmarty 2.
rozumne rozhodnuti ...
Ti co radi slicky do provozu jsou vetsinou bez mozci...
A ver, ze dnesni sportovne cestovni gumy snesou vic nezsi myslis. A kolinka se daji jezdit i na cestovnich gumach ...
blackmamba777 píše: to jsou zas kraviny tady
1)při teplotách pod 7 stupnů nedrží žádná moto guma
Ale jo drží, zkus RaceTec K0, jasný, že to nenahrnu jako v létě, ale jde to v klídku, hlavně se trochu projet ať se zahřeje a taky mě v létě klouzla prdel snad na všem, ale to je stylem jízdy, ne gumou...
Naposledy editováno 21.11.2013 10:10:32
1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
blackmamba777 píše: to jsou zas kraviny tady
1)při teplotách pod 7 stupnů nedrží žádná moto guma
2)jezdím slicky skoro 10 let v silničním provozu a jdou zahřát uplně normálně (otázka max 10 km). Doporučená metoda je prudce akcelerovat a brzdit. Hlavně nekličkovat a podobné blbiny.
Takže motorku dej do garáže a příští sezonu ty slicky normálně dojed a jako bonus je využij tak, že si zajedeš na volné jízdy na okruh a tam se aspon naučíš novou motorku ovládat..
Zkus se teda po deseti letech svézt na sportovně-homologované sadě.Pravděpodobně(pokud využíváš celej profil pneu)změníš názor.
1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
projectill píše: slicky zuj a šoupni je do sklepa. až budeš v sezóně řádit na na okruhu, tak se ti budou hodit. na normální ježdění jsou dost děs - mnohdy je nezahřeješ na správnou teplotu
Takovýhle se z okruhu právě vyhazujou, ukázat mají co na silnici. Na nějakou mrdačku na okruhu by asi stačily, stejně jako kterákoliv jiná guma.1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
Naposledy editováno 21.11.2013 19:18:49
1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
Pro mě je slick lepší i v provozu, výdrž je i větší než u vzorové a vím že se natu gumu můžu spolehnout.
Je jasný ze když do takovéto gumy narvete tlak 2,5 - 2,9 tak to fungovat nebude nikde, o samé je i se sportovníma gumama.
Naposledy editováno 21.11.2013 18:12:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?
docent píše: Firecracker> Chlapskej texaskej přízvuk, vole. Nechápeš?
Ahoj; v tom případě jsem nejspíš z Texasu... Protože u nás se tomu říká stejně ...
3 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
Proto se spoustě "odborníků" tady zdá, že sliky jsou v provozu to úplně nejlepší. Ale to opravdu nejsou! Oni tak nějak mohou fungovat - ale pořád je to jen TAK NĚJAK!
Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!
Něco málo jsem najezdil, nějaký závod vyhrál, mnoho pneumatik vyzkoušel.
Z mého pohledu je vždy nejlepší sada pneu nová a taková, která je určená na motorku.
Když chci vyhrát závod = VŽDY obouvám nové!Sliky.(TRENINK I KVALIFIKACE STARÉ) Na starých už stačí nerovnoměrný úbytek materiálu, aby při závodě a tvrdém brzdění v náklonu hluboko do zatáčky znejistěly - a nejistota znamená zpomalení a zpomalení prohru. Jezdím Dunlop a ty mají tu výhodu, že postupně dávají včas najevo, že jsou na hranici jak životnosti tak adheze. I tak ještě podrží, ale stylem, že začátečník se lekne a pak už stačí jen více ubrat nebo vzít sice málo, ale neopatrně za brzdu a jde se na palici! To je ale okruh!
U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
Tak a tohle už nám tady spouta lidí neřekne, na posledním místě jejich vnímání leží dnes květiny okolo zakopané pneumatiky.
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.
Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo. Když se to opakovalo spolujezdkyně odmítla se mnou dále jet a já už byl také vyděšený. Drážky se zřejmě nějak nepovedly, ač tvarově odpovídaly Bridgestone Batlax = ona konstrukce a dosažení vlastností pneumatiky nebude až tak jednoduchou záležitostí.
A druhá věc - nenašel jsem motorku na hnoji, abych riskoval si tu drahou a krásnou hračku rozbiju šetřením na věci, na které hračka stojí a leží.
Naposledy editováno 21.11.2013 22:06:56
Franky píše:
Také jsem před lety dojížděl prořezaný slik na zadku Horneta 6. Cestou z ME v Mostě 2001 nás překvapil děšť a ...ve dvou mi na rovině okolo 100km/h začalo nekontrolovatelně předbíhat zadní kolo.
Tohle se mi stalo i u homologovany gumy pri 140ti na 6ku pri ne nijak vyraznem pridani plynu na dalnici. Asi bych to nezobecnoval na slicky.
Jinak bylo tu receno hodne, za me slicky uplne v pohode, drzej i zmrazeny lip nez homologovany sportovne-cestovni. Problem je s pojistovnou, to zaprvy, a potom u cloveka co zacina na silnejsi motorce bych precijen doporucil zjistit jak se motorka chova s normalnima gumama, aby si nezvyk na lepidlo a pak to nekam poslal s homogumama.
1)
Tady se krásně projevuje jeden pohled a to, že pneumatiky na koloběžku jsou už od roku 1991 na takové úrovni, že přesahují možnosti většiny z nás! Už takový Michelin M 59 X obouvaný na GSXR 1100/1986 byl velmi dobrý a opravdu dostačující nám všem bez závodních amcicí!
...a tím se dá říct, že i okruhové gumy za tu dobu urazily ve vývoji takový kus cesty, že na cestě držet prostě budou i když nebudou zahřáté jako na okruhu
2)
"Stavím se na barikádu, že sliky na silnci nejsou dobrá volba. I když třeba Dunlop GP Racer je homologovaný slik ve vzorku i bez. Nebo býval - nyní myslím už není ve sliku?!
Ten dokázal fungovat na okruhu a na silnici bych jej také nezavrhoval, ovšem = PROČ SI KUPOVAT TAKTO DRAHOU PNEUMATIKU, KDYŽ ZA STEJNĚ DOSTANU SPRÁVNOU S ŽIVOTNOSTÍ?!!"
...tady nesouhlasím s tím, že je GPracer drahý, sada +-6500, což je i cena lepších sport-tourer gum, ale životnost je poloviční, možná ani to ne... jenže lidi si to nekupujou nové, ale jeté z okruhu, to je vlastně to, co se tu řeší... pěkná sada třeba za litr a to už je prostě hodně lákavé. Kraje většinou nic moc, ale na ty se v provozu stejně většina nedostane. Jenže střed je tuty a klidně 2-3 tisíce dá
3)
U cestovních pneumatik nové umějí podržet opět v krizi - namátkou, kochám se okolím a dolohtám plyn na 120km/h, nu a kde se vzala tu se vzala 90° zatáčka = HLAVNĚ NEZMATKOVAT!, tvrdé brzdy, A TLAČIT+TLAČIT do náklonu SILOU, a lehnout co nejníže na VNI poloměr zatáčky....ignorovat i píseček ....VĚST MOTORKU KOLENY a VYDRŽET = UFF, BYLO TO O CHLUP!
A JE NA KAŽDÉM Z NÁS SI ODPOVĚDĚT - JESTLI NĚKDY NEBUDEME POTŘEBOVAT TU TROCHU NAVÍC, KTEROU NÁM MOHOU DÁT JEN TY SPRÁVNÉ a pokud možno NOVÉ (DOT) PNEUMATIKY.
...tohle se může stát i těm, co mají na sport-tourer gumě 7000km a furt si myslí, že je dobrá. Tady bych osobně taky raději volil cestu lehce jeté gumy z okruhu, než olítanou homologovanou tvrďárnu
Nechci gumy z okruhu nikomu nutit, jen mě sere, že to někteří hned zavrhujou, aniž by na tom viděli pozitiva, což je hlanvě poměr cena/nájezd a podle mě i kvalitní guma, na kterou se můžou spolehnout... a když někdy vidím, že lidi jezdí na x let starých gumách, tvrdých jak puk a pak z huby vypustí, že by si gumu z okruhu nikdy nekoupili, tak se mi chce zvracet
Za sebe bych to shrnul takto: jeté gumy z okruhu se vzorkem na cestu, i když to jsou slickové směsi - ANO, čisté prořezané slicky - NE
Naposledy editováno 21.11.2013 23:27:51
1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
Mileek - v podstatě mluvíš o stockových a ty bývají homologované i pro silnici. Také jsem rád, když si ode mne někdo vezme tyto vzorkové ojeté pouze na bocích. Ale u začátečníka --- tyhle pneumatiky jsou konstruovány pro padání do zatáčky a tím, že je ještě ojedeme po boku toto padání násobí. A úplně závodní D - SX s výškou v ...5, jako 65, ty jsou vyloženě špičaté a umějí jet nejlépe po uchu. Navíc jsou počítány na nižší váhu, což třeba při brzdění cesťáka ve dvou s kuframa ....?!!
Konstrukce šla pravda dopředu, ale také stroje, kdy některé už z výůphy umějí jet 300km/h.
Nu a kombinace starší, 2x o sloup ohnuté a narovnané R1, Busy, Blada, Ninji.... ojetých nařezaných slicků do plátna a nováčka za řidítky, který bezhlavě tahá za pravou rukojeť....raději nedomyslet!
enusim2 píše: tour/race gumy doporucuji za sebe bridgestone BT023..mam jiz druhou sadu.vydrzi mi v plne zatezi cca 8-10tis na silne masine...drzi az na kraj,jeste mi nikdy neustrelila, na vode atd nevim stejne jedu jak posrany,ale nikdy ani o milimetr neuhnula,jedine kdyz snezilo v horach :D nevyhoda, vcelku vyssi porizovaci cena.
tak to mam teda uplne opacnou zkusenost. S tema gumama sem opravdu nebyl spokojenej a ke konci zivotnosti mi kolikrat vytvarely hnedej prouzek na trenkach. Ne, ze by na to moje mrdani nestacily. Kdyz mely jeste daleko do penze, tak me podrzely na stupacku v pohode, ale ze bych s nima cejtil vylozene pocit jistoty, jako treba s roadsmartama, to se ani z daleka rict neda. Na to ze to byly docela puky, u kterejch ses fakt musel snazit abys je v chladnejsim pocasi zahral, nemely nikterak zavratnej najezd. A vodu, ac jezdim taky jenom kdyz neni nazbyt a vylozene jenom rovne a opatrne jak nejvic to jde, pac se bojim, tak musim rcit ze naprosta hruza. Hrabalo mi to i na rovine pri pridani v 80 na sestku! a to mely este velmi solidni vzorek. O mirnejsim naklonu s opravdu s lehkou rukou a citem na plynu ani nemluvim...casto horky chvilky.
Ale kazdej to ma jinak no. Tim se mi zas potvrzuje to, ze ptat se nekoho na gumy bejva casto dost nesmerodatny a nelze se ridit podle nazoru jinejch dokud je ty sam nezkusis...
1 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "slajky" Ano? Ne?
4 reakcí na tento příspěvek "slajky" Ano? Ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
garáž Suzuki GSR 600 | Jankosaro | 4 | 1.12.2023 v 16:13 Juraj22 |
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 | Ebčak | 31 | 15.10.2023 v 23:32 assassin |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 | Blackaligator | 2 | 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator |
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 | Hunterkill | 16 | 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill |