bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení předpětí zadní pružiny
16.11.2013 v 18:58
Ahoj, chci se zeptat, na mojí Mz 150 mi nejde seřídit předpětí zadní pružiny (tlumič).
Nejde mi s tím ani hnout. Nějaký moc chytrý majitel přede mnou urval ten "šulinek" na otáčení, ale stejně nejde otočit ani tím na tom druhém. Kdyby byly tlumiče nastaveny stejně, tak bych se neptal, ale každý je od toho předchozího majitele nastavený jinak.
Moc díky za rady.

Naposledy editováno 16.11.2013 19:21:00

Seřízení předpětí zadní pružiny

16.11.2013 v 19:26 | Nahoru | #1
bude zaoxidovaný to uložení, něčím to prostříkni

Seřízení předpětí zadní pružiny

16.11.2013 v 19:33 | Nahoru | #2
Zkusím WDčkem, ale nechápu jak mohl ten přede mnou jezdit na různém nastavení tvrdosti tlumičů. Já jsem si toho všiml až po nějaké době, až při jízdě začala jít na nerovnostech na stranu.

Seřízení předpětí zadní pružiny

16.11.2013 v 20:12 | Nahoru | #3
WDečko a pak zkusit na to poklepat. To často pomůže, když je něco přihryzlé.

Seřízení předpětí zadní pružiny

16.11.2013 v 20:52 | Nahoru | #4
OK, dík, zkusím zítra.

Seřízení předpětí zadní pružiny

17.11.2013 v 00:17 | Nahoru | #5
tak MZty se kroutěj už od výroby

Seřízení předpětí zadní pružiny

17.11.2013 v 12:20 | Nahoru | #6
Tak dnes jsem to nastříkal WDčkem, oklepal a co z toho teklo za bordel - hrůza. Potom to po chvíli s hasákem povolilo.
Jinak díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení předpětí zadní pružiny

17.11.2013 v 16:33 | Nahoru | #7
Prosím vykašli se na hlupáky jako Harry. Za prvé, MZ se nekroutí, za druhé MZ má standardně možnost přesazení tlumičů na další oka na kyvce - tj. namontuješ je blíž k ložisku = tvrdší tlumiče - klidná jízda ve dvou. Namontuješ je na vzdálenější oka a máš měkčí (tlumič).
Za třetí, pokud jsou tam ještě origo tlumiče, tak je lze repasovat nebo nahradit novými, které vyráběla Zbrojovka Březnice. Buď přímo na MZ ale těch moc nevyrobili, pak můžeš použít verzi na J350, akorát že jsou malinko kratší, takže to oko na dolní kyvce uřízneš a navaříš na jeho místo tuším o 3 cm delší - sám jsem to tak měl.

(reakce na) Seřízení předpětí zadní pružiny

17.11.2013 v 20:46 | Nahoru | #8
rrss> co mě nazýváš hlupákem ty trotle? na MZtách jezdím už 6 let a vím co píšu, to je daný konstrukcí celý motorky a sám to dobře víš

Seřízení předpětí zadní pružiny

18.11.2013 v 16:34 | Nahoru | #9
Ty tlumiče myslím ještě nějakou dobu vydrží. A taky si myslím že se moc nekroutí, v porovnání s ČZ 250/471 (kterou mám taky doma) se mi zdá, že jede líp MZ. Sice má větší vibrace díky jednomu válci, ale záleží na tom, co komu sedí víc. A Harry si asi nedotáhl všechny šrouby na jeho MZ

Naposledy editováno 18.11.2013 16:34:31

Seřízení předpětí zadní pružiny

19.11.2013 v 13:46 | Nahoru | #10
tak se mi mrkni do profilu, v jakým stavu jsem ty svoje MZ měl a pak tu mel takový kraviny, hlavně, že sis nechalode mě poradit... spíš bych čekal poděkování

Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 06:19 | Nahoru | #11
Tak to milý harýsku vypadá, že tě zakladatel vlákna ignoruje.
Co jsem napsal, jsou holá fakta - MZ se nekroutí, nové tlumiče seženeš od české firmy, a MZ má z fabriky na kyvce vždy 2 oka pro tlumič na každé straně, takže tuhost lze změnit přehozením dolních konců tlumičů na jediné matce a šroubku.
Chytré řešení, od kluků tam v Německu. Nemohou za to, že sis to i vyfotil a přitom netušíš, k čemu to tam je.

Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 08:55 | Nahoru | #12
jo to víš že jo

Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 11:23 | Nahoru | #13
Někdo, kdo může napsat, že se MZ-ta nekroutí, o ní opravdu moc neví... už v roce 88 a ve spoustě dalších testů, které o MZ-tách byly napsány, byla kritizována tuhost rámu, což můžu potvrdit z xy-leté vlastní zkušenosti a myslím, že se mnou ostatní MZ-ťáci budou souhlasit - dostatečně tuhá je možná pro někoho, kdo má i s postelí 60 kg, což ovšem Harryho případ opravdu není

Jediné, s čím se dá souhlasit, je možnost přesazení úchytu tlumičů na kyvce, jinak sehnat nové tlumiče na MZ není opravdu žádný problém... cena se pohybuje od cca 600 do 2600 za kus /podle země původu (Taiwan, Turecko, ČR, Německo...)

Naposledy editováno 20.11.2013 11:24:17

Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 14:53 | Nahoru | #14
díky ty můj pražáku

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 15:48 | Nahoru | #15
Tak mě osobně víc vyhovuje MZ protože je taková živější a určitě jsem nekritizoval tvoje motorky Harry (měla to být sranda) A jak píše MartyR tak 60 kg fakt nemám. Mám kolem 90 kg a že se kroutí se mi nezdá - můj názor, moje zkušenost

(reakce na) Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 16:18 | Nahoru | #16
Jarda-JAWÁK> Ono to s tím kroucením zas není tak akutní, ale když jsi třeba víc naloženej nebo při jízdě ve dvou je to občas znatelné

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení předpětí zadní pružiny

20.11.2013 v 18:27 | Nahoru | #17
Já si taky myslím - podle mě jede krásně. Nejsou potřeba dohady
A to je kdyžtak ona







Naposledy editováno 20.11.2013 18:35:24

(reakce na) Seřízení předpětí zadní pružiny

21.11.2013 v 09:39 | Nahoru | #18
Jarda-JAWÁK> Chtěla by dát ještě trochu do pucu, ale jinak dobrý

Důležitý je to, že jezdí...

Seřízení předpětí zadní pružiny

21.11.2013 v 11:33 | Nahoru | #19
Na mé MZ ETZ 251 se to dalo provést bez větších problémů následujícím způsobem:

Přijít k motorce z opačné strany, než je tlumič, na kterém chci předpětí pružiny měnit. Přehnout se přes sedlo, opřít břichem/hrudníkem a obouruč zabrat za spodní objímku proti pružině a pootočit.

Měl jsem nějaké delší tlumiče z druhovýroby a tam ten "šulínek" nebyl vůbec.

A ano, MZ se hrozivě kroutí, ale zase je s ní sranda.

Harry007> Ta ETZ 150 je fakt krasavec.

Seřízení předpětí zadní pružiny

21.11.2013 v 16:11 | Nahoru | #20
MartyR> Tak chtěla by ještě trochu polepšit na vzhledu časem - třeba gumové kryty na řetaz, výfuk má od vypalování výfuku modré pruhy, atd. to už jsou drobnosti

Číkus> tak jsem to taky zkoušel poprvé, ale jak byl vevnitř ten bordel, tak byl problém i s tím hasákem. Teď už to jde tak jak říkáš.
A s tím kroucením - jediné co se mi zdá, že by mohlo být na té MZ lepší je to uložení motoru - mohlo by to být například jak to má ČZ uchycené pořádně k rámu. Jinak se mi zdá konstrukce dostačující a i když jedem ve dvou taky v pohodě bez kroucení.

PS: Harryho MZty se mi taky líbí proto jsem si dělal předtím jen srandu

Naposledy editováno 21.11.2013 17:05:05

Seřízení předpětí zadní pružiny

3.4.2014 v 13:32 | Nahoru | #21
S harrym se vůbec nebavte, většina jeho rad na foru spočívá v tom že máte vyměnit svíčku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 3 Včera v 17:08 MartinXL650V
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist