paolo_novy Přidat reklamu

Téma: NEW Yamaha MT-07
5.11.2013 v 00:06
Galerie a první info


















































































Naposledy editováno 05.11.2013 00:08:56

1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 18:47 | Nahoru | #1
 
Tak soudruzi, právě jsem se vrátil z Hradu...

Abych se jednak o tomto stroji, který v našich motorkářských kruzích předcházela a provází vesměs pozitivní šeptanda, a hlavně o mé případné symbióze s ním dozvěděl něco víc než jen z časopisů a z internetových recenzí podobných si skoro jako vejce vejci, zapůjčil jsem si předváděcí MT-07.

Mašina už byla předchozí jízdou zahřátá a dle odometru měla celkový dosavadní nájezd 1.300 km.
A tak jestli za to v minulých týdnech moji předchůdci hodně tahali (jako že asi jo), dalo by se snad říct, že už byla "skoro zajetá".

Takže sedám si... a první pocit - je to docela malá a lehoučká motorka s velmi snadnou manipulací na místě, a vhodná proto mj. třeba klidně i pro autoškolu a pro motorkychtivá děvčata.

 





 

Dooblíkám se... a ještě helmu a rukavice. Následuje hodně nedůvěřivý pohled na zataženou oblohu a po něm už to raději dál nezdržuju a startuju neobvyklým (inovovaným) posuvným spínačem starteru kombinovaným spolu se chcípákem - chcípák dopředu (od sebe), starter dozadu (k sobě).

Letmo si ještě vyzkouším reakci plynu, k tomu pohled na pulzující otáčkoměr, pokřižuju se a zamávám majiteli zapůjčeného stroje, stisknu snadno ovladatelnou spojku, dávám za jedna a vyjíždím...

A hned druhý pocit - já snad jedu na ještě menší motorce, než na které jsem před malou chvílí seděl na parkovišti!

Kolena
musím mít hodně pokrčená, řídítka se mi jeví svými rozměry snad až zbytečně skromná a i jejich rukojeti jsou docela malé (kratší než u mých motorek s mnohem menšíma kubaturama).

Sedadlo jezdce je naopak příjemné - vcelku pohodlné (mohl bych to ale říct i po mnohahodinové jízdě?), měkké, a na můj posed tak akorát široké. I svojí délkou umožňuje posouvat se dopředu k nádrži nebo dozadu ke spolujezdci, což je vždycky plus, když začne z delší jízdy bolet zadek.

Zatáčím na křižovatce a zjišťuju, že tlačítko blinkrů je dosti titěrné - avšak funguje, a zvyknout si na něho nebude snad problém, takže co, že jo. Chválím ale existenci varovných blinkrů - občas se hodí.

Zato však zpětná zrcátka jsou na dvě věci - na parádu a na  h.o.v.n.o. Ale ne, dělám si legraci, vždyť přece ty futuristický zrcátka na krátkých pahýlech jsou vlastně úplně geniální - můžu v nich pozorovat svoje bicepsy a neruší mě přitom pohled na dopravní situaci za mnou...

Ovladatelnost za jízdy je však skvělá - pokud jsem nezrychloval a nevyužíval sílu motoru, měl jsem dojem, že jedu na synově civilní 20 koňové dvěstěpadesátce nebo dokonce na dváce Honda CBF125.

Palubní displej je docela velký a neměl jsem problém číst i otáčky "schované" při dolním okraji panelu. Co bych ale být designérem zlepšil, je jakékoliv olemování či zapuštění vystouplého displeje kvůli jeho ochraně proti mechanickému poškození i proti slunci a vodě (chytnul jsem pár přeháněk - viz fotka).

 





 

Kvalitu podsvícení displeje ani dosvit hlavního světlometu nemůžu posoudit - jel jsem ve dne.

Další výhradu mám k přepínání zobrazovaných údajů - těch možností zobrazení je tam celkem dost, a tak by se velmi hodil přepínač na řídítkách, a zvlášť u takto vybaveného displeje.
Třeba to bude jedno z nabízejících se zlepšení u další verze, pokud bude výrobce chtít vychytávat mušky, mouchy i jiný ještě větší hmyz - uvidíme.

Šířka nádrže je tak nějak na hranici - není to sice nic, na co by nešlo si zvyknout, a nedá se ani říct, že by větší člověk musel mít vyloženě nohy do praku, to jistě ne, ale u takto výkonného a současně lehkého stroje by bylo fajn, kdyby byla nádrž štíhlejší a lépe by umožnila obemknutí kolenama na zatáčkovitých trasách.

Zvuk výfuku je celkově spíš decentní, stejně jako jeho hlasitost - ne moc nápadná. Koncovka výfuku při pohledu zezadu připomíná nejspíš chobot, ale co - jezdec to ze sedla nevidí, a ostatní ať se nedívají, jestli jim to vadí...

Na jezdce fouká přiměřeně tomu, že je to naháč, a pro nějaké vážně míněné dálkové cestování a kór ve dvou (relativně malá motorka a méně prostoru pro spolujezdce i zavazadla) to stejně není určeno.

K tomu hlavnímu, a tím je u MT-07 určitě motor: S předchozím přirovnáním (a pouze na základě grafu z brzdy) k předpokládanému "skoro elektromotoru" jsem to trochu přepísknul. Sice se opravdu nechá jet bez podtáčení i na tu šestku pouhou padesátkou - při zhruba 2.200 ot/min, ale to skoro bez zátěže, čili rovnoměrnou rychlostí, plynule a nejlépe po rovině. Dokonce i pozvolného pomalejšího zrychlování (bez podřazení) je motor v tomto režimu schopen, jenže stále (až do vytracena při zhruba 4 tisíc ot/min) se při razantním přidání plynu pod zátěží jeho projev podobá velkoobjemovému jednobuchu typu např. BMW F650GS, s hodně tvrdým chodem a s vibracemi - prostě do cca 3500 až 4000 ot/min za to raději ještě moc netahat! Ovšem pak už dál, od řekněme 5 tisíc ot/min a výš, to je motor zcela ve svém živlu a chová se potom naprosto suverénně a jako v silném cestovním enduru - okamžitý silný zátah a velká chuť jít za plynem doprovázená odpovídajícím zvukovým projevem.

Převodovka je přesná a celkem dobře odstupňovaná, a velký indikátor aktuálně zařazeného kvaltu uprostřed displeje taky nemá chybu.

Problém ucukanosti motoru nebo cukání obecně při přechodu z jednoho režimu do druhého (zátah/brzdění a naopak): cukání je sice přítomno, ale v míře zhruba podobné jako u většiny ostatních motorek se vstřikováním, co jsem jezdil - s typickou výjimkou např. skvělého vidlicového dvouválce v Hondě VT750 Shadow, kde ten evolučně vypiplaný robustní, podkoňovaný a extrémně úsporný motor má zcela plynulý chod i při změnách režimu jízdy.

Stížnosti na větší ucukanost, které tu v diskuzi (a např. při dosavadním nájezdu na novém motocyklu pouze okolo 100 km) zazněly, bych proto přisuzoval spíš ještě syrovým motorům než nedoladěnému motormanagementu a použitým palivovým mapám - alespoň v to doufám. Po záběhu a s dále narůstajícím nájezdem se to pravděpodobně bude pozvolna zlepšovat; podobně jako tomu bylo a je třeba i u mé výkonné jednoválcové Yamahy WR250X, jejíž motor měl zpočátku (při koupi nového stroje) taky velmi tvrdý chod a ostré přechody mezi jízdními režimy.

Co se spotřeby paliva týče, nevím sice ještě, jak moc boardcomputer kecá (o kolik podměřuje), ale za celou testovací 50 km jízdu jsem měl nakonec udávanou průměrnou spotřebu jen 3.4 l/100 km, a to jsem přitom v rámci této jízdy absolvoval i 3 nebo 4 zkoušky akcelerace (bacha na jedničku, dvojku a možná dokonce i na trojku - šlo by to snadno na zadní i bez spojky) a testy přechodů mezi různými jízdními režimy. Ale na druhou stranu, já jsem spíš poklidný jezdec a nemám ani na motorce ve zvyku benzín zbytečně pálit jízdou stylem brzda plyn, takže většina se asi na tuto spotřebu nedostane.

V souvislosti s měřičem spotřeby výtka programátorům nebo možná spíš přímo zadavateli jejich úkolu: Měřič okamžité spotřeby se jednak aktualizuje dost pomalu (odhaduju zhruba tak až po 4 sekundách), ale to by nebylo tak podstatný. Horší je, že ať děláte co děláte, pod 2.5 l/100 km se nikdy NA DISPLEJI nedostanete! Můžete se přitom třeba rozkrájet - nebo jenom brzdit z kopce motorem při zavřeném plynu (okamžitá spotřeba by měla v tomto režimu jít limitně k nule) anebo jet vyšší rychlostí na neutrál s volnoběžnýma otáčkama, ale udávané minimum okamžité spotřeby paliva je pořád nesmyslných 2.5 l/100 km...


Závěrem:

MT-07 se mi dost líbí i přes to zdánlivě velké množství větších i méně významných nedostatků až prkotin, které jsem PRO SEBE dosud zjistil (ono jich zřejmě bude víc, ale to by se ukázalo až časem).

Takže - koupil bych si fungl novou MT-07 ?

Pokud bych žádnou mašinu neměl a právě něco jako MT-07 bych preferoval, tak na 90 % ano.
Takže ANO, pořídil bych si ji - za ty peníze je to myslím slušná porce docela dobré muziky.


P.S.
Omlouvám se za upřímnost svého SUBJEKTIVNÍHO hodnocení a doufám, že tím nikoho nenaštvu.
Přišlo by mi ale nesmyslné věnovat tolik času nějakému přikrášlování reality nebo naopak třeba zdůrazňování nedostatků. A pokud někomu tato skromná soukromá "recenze" v něčem pomůže, budu samozřejmě jenom rád.

Naposledy editováno 11.05.2014 16:30:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07

9.5.2014 v 20:26 | Nahoru | #2
Dovi> Děkujem za další vlastní zkušenost. A kolik to třeba ukazuje okamžitou spotřebu, když dáš fullgas?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynamo (stator a rotor) Yamaha MT-07 Frankie8 4 9.9.2024 v 11:38 Frankie8
téma k diskuzi - co vše bych měl vě... [1, 2] Yamaha MT-07 Andloc 41 13.7.2024 v 22:09 krokoš
MT-07 kufry, co kdo máte a co nebrat Yamaha MT-07 Andloc 1 5.7.2024 v 16:41 CB600
Otázka ohledně šířky kola Yamaha MT-07 AlwaysGood 4 3.7.2024 v 21:46 krokoš
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... SuperSic58 978 29.6.2024 v 20:24 CB600


TOPlist