2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
copo píše: ten transalp, preco je to parodia na enduro? Trochu vysvetlenia by som poprosil. Dakujem
Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate.
Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....
K tomu TA - jeho velkou nevýhodou je vcelku dost plastů, které se do sebe různě zacvakávají. Čím novější model, tím horší :( Plastový šusplech pod motorem se dá nahradit hliníkovým. Nechceš-li moc utrácet, tak tam pasuje uopravená klasická hliníková lopata - uhelka :)) Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.
No a teď TA (dvouvál trochu nad 200 kg) vs. NX (jednobuch kolem 180 kg):
Manželka si kdysi koupila funglovku NX 650, jezdila s ním jak přesuny po Evropě po dálnicích, tak i motanice v terénu, byla spokojená. Pak si ale jednoho dne půjčila TA/XRV, projela se s ní jak po těch dálnicích, tak i v terénu = NX šlo okamžitě z domu. Proč? Daleko komfortnější jízda (hmotnost lépe filtruje nárazy, stabilnější jízda rovně, furt to neuhýbá, nezalamují se řídítka o podélné nerovnosti, neprší a nefouká na tom tolik). Pružnější dvouválcový motor si s jednobuchem prostě nezadá. Jezdí se jí na tom lépe jak po silnicích, tak kupodivu i v těžkém terénu.
Takže pokud se bavíme o jezdění, kdy expedicí je myšleno jet po cestách do Mongu nebo Afriky či na Balkán a tam jezdit po necestách, tak je výhodnější-pohodlnější pořídit dvouválec. Jestli TA, XRV, XTZ, Elefant, Tiger (3 válec), BMW GS, apod. je už vcelku jedno, záleží na financích, technickém stavu motorky a obtížnosti tamních necest. Člověk stejně veze pár věcí, takže naložený jednobuch je pak na ovládání někdy i horší než dvouválec, který má i naložený těžiště níž.
Myslím si, že s XTZ nešlápneš vedle. Pojedeš-li s ní ale do písku, důrazně doporučuji buďto tlumič řízení nebo týdny v posilovně se zaměřením na horní končetiny!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 | torturus | 6 | 17.5.2024 v 19:17 crestik |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Elektrika Yamaha TDM 850 | Secrets | 12 | 3.5.2024 v 22:25 assassin |