globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na expedice
Potreboval bych poradit s vyberem motorky na dlouhe cesty. Jezdim na SS a to na dlouhe cesty neni zrovna to prave. Rad bych neco cestovnejsiho jako druhou motorku, planuju cestu do Maroka a po Spanelsku, dalsi rok bych rad Rumunsko, Ukrajinu...atd. Merim 196cm, tak se asi jen tak na neco nevejdu. Zatim bych nejradeji XTZ 750 SuperTenere, ale nevim jestli to jsou jeste motorky na tak dlouhe cesty, vzhledem k veku. Dal mam v merku TDM850 a XT600E, BMW F650GS Dakar, XT660R (Z-ko je na me uz bohuzel moc drahe), ale posledni 3 bych rekl, ze budou na mou postavu male. Tak nevim co je nejrozumnejsi volba, pripadne jeste za nejaky tip budu vdecny. A BMW R1XXXGS me nebere a AfricaTwin me prijde draha :) Diky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 14:29 | Nahoru | #1

copo píše: ten transalp, preco je to parodia na enduro? Trochu vysvetlenia by som poprosil. Dakujem



Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate.

Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....



K tomu TA - jeho velkou nevýhodou je vcelku dost plastů, které se do sebe různě zacvakávají. Čím novější model, tím horší :( Plastový šusplech pod motorem se dá nahradit hliníkovým. Nechceš-li moc utrácet, tak tam pasuje uopravená klasická hliníková lopata - uhelka :)) Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.

No a teď TA (dvouvál trochu nad 200 kg) vs. NX (jednobuch kolem 180 kg):
Manželka si kdysi koupila funglovku NX 650, jezdila s ním jak přesuny po Evropě po dálnicích, tak i motanice v terénu, byla spokojená. Pak si ale jednoho dne půjčila TA/XRV, projela se s ní jak po těch dálnicích, tak i v terénu = NX šlo okamžitě z domu. Proč? Daleko komfortnější jízda (hmotnost lépe filtruje nárazy, stabilnější jízda rovně, furt to neuhýbá, nezalamují se řídítka o podélné nerovnosti, neprší a nefouká na tom tolik). Pružnější dvouválcový motor si s jednobuchem prostě nezadá. Jezdí se jí na tom lépe jak po silnicích, tak kupodivu i v těžkém terénu.

Takže pokud se bavíme o jezdění, kdy expedicí je myšleno jet po cestách do Mongu nebo Afriky či na Balkán a tam jezdit po necestách, tak je výhodnější-pohodlnější pořídit dvouválec. Jestli TA, XRV, XTZ, Elefant, Tiger (3 válec), BMW GS, apod. je už vcelku jedno, záleží na financích, technickém stavu motorky a obtížnosti tamních necest. Člověk stejně veze pár věcí, takže naložený jednobuch je pak na ovládání někdy i horší než dvouválec, který má i naložený těžiště níž.

Myslím si, že s XTZ nešlápneš vedle. Pojedeš-li s ní ale do písku, důrazně doporučuji buďto tlumič řízení nebo týdny v posilovně se zaměřením na horní končetiny!

(reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 14:38 | Nahoru | #2

vilemx píše: Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.



Sancho66>Tak dobře vyber a užij.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 15:43 | Nahoru | #3
vilemx> To je NX takový šmejd?Jinak si nemůžu vysvětlit že je horší jak dvouvál i do těžkého terénu.Na delší cesty je to jasné,ale na to moje "šolíchání" jsem cítil znatelný rozdíl ve prospěch KLR...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin


TOPlist