globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto na expedice
Potreboval bych poradit s vyberem motorky na dlouhe cesty. Jezdim na SS a to na dlouhe cesty neni zrovna to prave. Rad bych neco cestovnejsiho jako druhou motorku, planuju cestu do Maroka a po Spanelsku, dalsi rok bych rad Rumunsko, Ukrajinu...atd. Merim 196cm, tak se asi jen tak na neco nevejdu. Zatim bych nejradeji XTZ 750 SuperTenere, ale nevim jestli to jsou jeste motorky na tak dlouhe cesty, vzhledem k veku. Dal mam v merku TDM850 a XT600E, BMW F650GS Dakar, XT660R (Z-ko je na me uz bohuzel moc drahe), ale posledni 3 bych rekl, ze budou na mou postavu male. Tak nevim co je nejrozumnejsi volba, pripadne jeste za nejaky tip budu vdecny. A BMW R1XXXGS me nebere a AfricaTwin me prijde draha :) Diky
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Moto na expedice

2.11.2013 v 21:50 | Nahoru | #61

Anti píše: bulldogbiker> Co tvůj příspěvek,to stejný obsah.Itálie je jen pro toho,kdo na to má.Ať už prachy,nebo zručnost a cit

nemám ani prachy, ani zručnost ale mám itala a jsem víc než spokojen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

2.11.2013 v 21:51 | Nahoru | #62

Áca1 píše: GSko jedine to z války. Jinak jedine s odbornym servisem v zadech. Na tom si na cestach nevymenis ani dusi.



A na to si ako prisiel, daj vysvetlenie

Moto na expedice

2.11.2013 v 22:06 | Nahoru | #63
SuperTenere bude asi najlepsia volba z tvojho vyberu. Pohodlna, vykon ma postacujuci a vcelku spolahliva. Ak ju budes mat, tak si nejake komponenty ako altik, regler, inducku, nahonove kolesa, retaz zozen do zalohy. Zabal do skatul. Ked sa Ti niekde na dlhej ceste nieco pokazi, tak niekoho po telefone popros o poslanie a na cestach budes kludnejsi ak budes mat obavu z toho, ze je moto uz dost stare a cestu by nezvladlo

Ja mam nachystany kardan, altik, starter, inducku, spojku a kludne si jazdim na skoro 20 rocnej motorke. Daco sa mi pokazi, zavolam manzelke, poviem jej co ma poslat a vybavene :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

2.11.2013 v 22:16 | Nahoru | #64

copo píše: A na to si ako prisiel, daj vysvetlenie

Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate. Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....
K BMW je to sice prototyp spolehlivosti a bezudrzbovosti,ale je to tak naslapany elektronikou,ze jak ti nekde mimo civilizaci upadne dratek tak jsi nahranej a bez zazemi s kompem je to v podstate neopravitelne.
Doufam,ze jsem dostatecne odpovedel na tve otazky.

(reakce na) Moto na expedice

3.11.2013 v 00:55 | Nahoru | #65

Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate. Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....
K BMW je to sice prototyp spolehlivosti a bezudrzbovosti,ale je to tak naslapany elektronikou,ze jak ti nekde mimo civilizaci upadne dratek tak jsi nahranej a bez zazemi s kompem je to v podstate neopravitelne.
Doufam,ze jsem dostatecne odpovedel na tve otazky.



a tak novy transalp je plastova hracka, to je iste. Bramboraky nove tiez nic moc, tak moto do konca zaruky asi. Hadam aj vsetky nove motorky, tri roky a menit pre istotu.

No, ale starsie transalpy su celkom spolahlive, odolne a bramboraky tiez.

A tu sa celkom zakladatel pytal, aspon predpokladam na starsie, nie na nove moto.

(reakce na) Moto na expedice

3.11.2013 v 20:18 | Nahoru | #66
sancho66>
cestovni enduro za 50kuli...na delsi cestu

1val nebrat /halda lidi na tom objela kouli, ale ja bych do toho na dalku nesel/, to mam na pojezdy po cr-dr 8biga/, klepe se to, cestovne okolo 110
2val brat, ale v slusnym objemu /650 je na jezdeni na spotrebu, nalozis kufry a jedes jak se starym fazolem/mozna nekoho urazim, ale fakt jim to nejede...

tzn. xtz nebo afra je v tejhle cenovej hladine vitezem, na gs 11,11.5 nedosahnes, takze mas vlastne jasno /exotika je 9tka tigr z uk, nebo 7,9elef z i, ty sou za 50, ale je potreba udelat udrzbu/

takze sehnat pekny xtz...

Moto na expedice

4.11.2013 v 09:00 | Nahoru | #67
Jeste jednou vsem diky za rady a nazory, pomohlo to. Vybrano XTZ a tim bych to tu uzavrel, diky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 14:29 | Nahoru | #68

copo píše: ten transalp, preco je to parodia na enduro? Trochu vysvetlenia by som poprosil. Dakujem



Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate.

Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....



K tomu TA - jeho velkou nevýhodou je vcelku dost plastů, které se do sebe různě zacvakávají. Čím novější model, tím horší :( Plastový šusplech pod motorem se dá nahradit hliníkovým. Nechceš-li moc utrácet, tak tam pasuje uopravená klasická hliníková lopata - uhelka :)) Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.

No a teď TA (dvouvál trochu nad 200 kg) vs. NX (jednobuch kolem 180 kg):
Manželka si kdysi koupila funglovku NX 650, jezdila s ním jak přesuny po Evropě po dálnicích, tak i motanice v terénu, byla spokojená. Pak si ale jednoho dne půjčila TA/XRV, projela se s ní jak po těch dálnicích, tak i v terénu = NX šlo okamžitě z domu. Proč? Daleko komfortnější jízda (hmotnost lépe filtruje nárazy, stabilnější jízda rovně, furt to neuhýbá, nezalamují se řídítka o podélné nerovnosti, neprší a nefouká na tom tolik). Pružnější dvouválcový motor si s jednobuchem prostě nezadá. Jezdí se jí na tom lépe jak po silnicích, tak kupodivu i v těžkém terénu.

Takže pokud se bavíme o jezdění, kdy expedicí je myšleno jet po cestách do Mongu nebo Afriky či na Balkán a tam jezdit po necestách, tak je výhodnější-pohodlnější pořídit dvouválec. Jestli TA, XRV, XTZ, Elefant, Tiger (3 válec), BMW GS, apod. je už vcelku jedno, záleží na financích, technickém stavu motorky a obtížnosti tamních necest. Člověk stejně veze pár věcí, takže naložený jednobuch je pak na ovládání někdy i horší než dvouválec, který má i naložený těžiště níž.

Myslím si, že s XTZ nešlápneš vedle. Pojedeš-li s ní ale do písku, důrazně doporučuji buďto tlumič řízení nebo týdny v posilovně se zaměřením na horní končetiny!

(reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 14:38 | Nahoru | #69

vilemx píše: Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.



Sancho66>Tak dobře vyber a užij.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 15:43 | Nahoru | #70
vilemx> To je NX takový šmejd?Jinak si nemůžu vysvětlit že je horší jak dvouvál i do těžkého terénu.Na delší cesty je to jasné,ale na to moje "šolíchání" jsem cítil znatelný rozdíl ve prospěch KLR...

1 reakcí na tento příspěvek Moto na expedice

4.11.2013 v 15:56 | Nahoru | #71
NX je na svojí hmotnost strašně slabé - když v terénu potřebuješ rychle přidat a nemáš zrovna ideální otáčky, máš prostě smůlu :(

NX je na takové to blbnutí v terénu moc těžké. Ale zase není tak těžké, aby se chovalo jako tank, tedy výhoda dvouválců nad 200 kg. Blbbě řečeno - na přeskočení překážky je už moc těžké, na její proboření zase ještě moc lehké.

No a na cestování je to zase nepohodlný vibrátor.

Staré XL, ze kterých NX vychází, byly na jízdu lepší. Jednak vážily míň a za druhé měly výbušnější motor (přestože má NX papírově nejvíc koní, staré XL jelo víc odspodu).

(reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 16:09 | Nahoru | #72

Anti píše: vilemx> To je NX takový šmejd?Jinak si nemůžu vysvětlit že je horší jak dvouvál i do těžkého terénu.Na delší cesty je to jasné,ale na to moje "šolíchání" jsem cítil znatelný rozdíl ve prospěch KLR...



KLR je dobrá...

(reakce na) Moto na expedice

4.11.2013 v 19:05 | Nahoru | #73
vilemx> Chápu.A obdivuju manželku.Já se tak rozmlsal KLR,že se k ní chci poněkolikáté vrátit.Elefant je sice na silnici o několik levelů jinde,ale na to moje šolíchání to prostě není.Na to je to těžká a tvrdá almara s přílišným výkonem,moc kvaltama a tak vůbec.

czunik:Díky za uznání

Moto na expedice

5.11.2013 v 12:40 | Nahoru | #74
Z vlastních zkušeností bych si vzal zpět DR Big, ikdyž proti Varaderu nemužu říct ani slovo, jen si člověk musí zvyknout na váhu a nebát se o něho. A v případě víc peněz LC8 Adventure.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 12 22.4.2024 v 22:29 Peter26
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere Peter26 0 20.4.2024 v 18:28 Peter26
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar Gugun 6 8.4.2024 v 11:32 staroch30


TOPlist