1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
Áca1 píše: GSko jedine to z války. Jinak jedine s odbornym servisem v zadech. Na tom si na cestach nevymenis ani dusi.
A na to si ako prisiel, daj vysvetlenie
Ja mam nachystany kardan, altik, starter, inducku, spojku a kludne si jazdim na skoro 20 rocnej motorke. Daco sa mi pokazi, zavolam manzelke, poviem jej co ma poslat a vybavene :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
copo píše: A na to si ako prisiel, daj vysvetlenie
Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate. Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....K BMW je to sice prototyp spolehlivosti a bezudrzbovosti,ale je to tak naslapany elektronikou,ze jak ti nekde mimo civilizaci upadne dratek tak jsi nahranej a bez zazemi s kompem je to v podstate neopravitelne.
Doufam,ze jsem dostatecne odpovedel na tve otazky.
Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate. Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....
K BMW je to sice prototyp spolehlivosti a bezudrzbovosti,ale je to tak naslapany elektronikou,ze jak ti nekde mimo civilizaci upadne dratek tak jsi nahranej a bez zazemi s kompem je to v podstate neopravitelne.
Doufam,ze jsem dostatecne odpovedel na tve otazky.
a tak novy transalp je plastova hracka, to je iste. Bramboraky nove tiez nic moc, tak moto do konca zaruky asi. Hadam aj vsetky nove motorky, tri roky a menit pre istotu.
No, ale starsie transalpy su celkom spolahlive, odolne a bramboraky tiez.
A tu sa celkom zakladatel pytal, aspon predpokladam na starsie, nie na nove moto.
cestovni enduro za 50kuli...na delsi cestu
1val nebrat /halda lidi na tom objela kouli, ale ja bych do toho na dalku nesel/, to mam na pojezdy po cr-dr 8biga/, klepe se to, cestovne okolo 110
2val brat, ale v slusnym objemu /650 je na jezdeni na spotrebu, nalozis kufry a jedes jak se starym fazolem/mozna nekoho urazim, ale fakt jim to nejede...
tzn. xtz nebo afra je v tejhle cenovej hladine vitezem, na gs 11,11.5 nedosahnes, takze mas vlastne jasno /exotika je 9tka tigr z uk, nebo 7,9elef z i, ty sou za 50, ale je potreba udelat udrzbu/
takze sehnat pekny xtz...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
copo píše: ten transalp, preco je to parodia na enduro? Trochu vysvetlenia by som poprosil. Dakujem
Áca1 píše: Inu co vysvetlovat k transalpu....Snad leda ze to ma plastovej susplech pod motorem. Ale snad nejlepsi je si vyzkouset a porovnat TA a neco co je opravdu do terenu treba namatkou Dominator od Hondy at to nevypada zaujate.
Je to sice jednohrnek ale konfort jizdy po lukach polich a lesich je tak odlisnej ze neuveris....
K tomu TA - jeho velkou nevýhodou je vcelku dost plastů, které se do sebe různě zacvakávají. Čím novější model, tím horší :( Plastový šusplech pod motorem se dá nahradit hliníkovým. Nechceš-li moc utrácet, tak tam pasuje uopravená klasická hliníková lopata - uhelka :)) Ale i ten plastový vydrží opravdu dost, navíc TA má pod motorem bytelný rám.
No a teď TA (dvouvál trochu nad 200 kg) vs. NX (jednobuch kolem 180 kg):
Manželka si kdysi koupila funglovku NX 650, jezdila s ním jak přesuny po Evropě po dálnicích, tak i motanice v terénu, byla spokojená. Pak si ale jednoho dne půjčila TA/XRV, projela se s ní jak po těch dálnicích, tak i v terénu = NX šlo okamžitě z domu. Proč? Daleko komfortnější jízda (hmotnost lépe filtruje nárazy, stabilnější jízda rovně, furt to neuhýbá, nezalamují se řídítka o podélné nerovnosti, neprší a nefouká na tom tolik). Pružnější dvouválcový motor si s jednobuchem prostě nezadá. Jezdí se jí na tom lépe jak po silnicích, tak kupodivu i v těžkém terénu.
Takže pokud se bavíme o jezdění, kdy expedicí je myšleno jet po cestách do Mongu nebo Afriky či na Balkán a tam jezdit po necestách, tak je výhodnější-pohodlnější pořídit dvouválec. Jestli TA, XRV, XTZ, Elefant, Tiger (3 válec), BMW GS, apod. je už vcelku jedno, záleží na financích, technickém stavu motorky a obtížnosti tamních necest. Člověk stejně veze pár věcí, takže naložený jednobuch je pak na ovládání někdy i horší než dvouválec, který má i naložený těžiště níž.
Myslím si, že s XTZ nešlápneš vedle. Pojedeš-li s ní ale do písku, důrazně doporučuji buďto tlumič řízení nebo týdny v posilovně se zaměřením na horní končetiny!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na expedice
1 reakcí na tento příspěvek Moto na expedice
NX je na takové to blbnutí v terénu moc těžké. Ale zase není tak těžké, aby se chovalo jako tank, tedy výhoda dvouválců nad 200 kg. Blbbě řečeno - na přeskočení překážky je už moc těžké, na její proboření zase ještě moc lehké.
No a na cestování je to zase nepohodlný vibrátor.
Staré XL, ze kterých NX vychází, byly na jízdu lepší. Jednak vážily míň a za druhé měly výbušnější motor (přestože má NX papírově nejvíc koní, staré XL jelo víc odspodu).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 6 | 17.4.2024 v 11:20 MedWed |
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 2 | 17.4.2024 v 09:24 ja1 |
Rebelhorn Patrol BMW F 650 GS Dakar | Gugun | 6 | 8.4.2024 v 11:32 staroch30 |