globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Akumulator, olej, ...
31.10.2013 v 10:03
Zdarec, hledal jsem tady a foru, co vybrat, ale názory se rozcházeli, tak bych se chtěl zeptat těch, co mají taky GSo

1) baterka
narazil jsem na údržbovou http://baterie-moto...rovnat-ceny/#section

a potom beúdržbovou http://baterie-moto...-511902/specifikace/
u té ale nevím, jestli se tam vejde a hlavně jestli to má vůbec cenu

2)olej
podle ceny/kvalita jsem se dočetl, že optimální je motul 5100, zajímá mě, co je lepší volba - "klasická" 10w40 nebo někým doporučovaný 15w50 ?

3) olejový filtr
postačí tenhle http://shop.motogel...-133?vypis=motocykly nebo máte zkušenosti s jiným

4) doplňující otázka - motoválec
uvažuji o něm na příští sezonu, líbí se mi, že není třeba žádný držák a dá se kdykoliv snadno sundat, neplánuji ho využívat nějak extra, tak koukám na cenu...narazil jsem na http://www.motokufr...Qbag-50L-70240101110 má někdo zkušenosti ?


to je prozatím asi vše, co bych rád věděl, možná ještě něco přidám

díky za všechny odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Akumulator, olej, ...

31.10.2013 v 10:52 | Nahoru | #1
1. Bezúdržbová baterka krom "pohodlnosti" žádný praktický přínos nemá, bohatě stačí klasika se "špunty", do které "vidíš" a můžeš kontrolovat a případně i doplňovat hladinu v článcích. Navíc u GS500 je baterka postavena kolmo, takže "klasika" jde v pohodě použít (na rozdíl od třeba YZF-R6, kde je baterka šikmo, skoro na ležato, takže je nutné použít AGM, nebo rovnou "gelovku"). A vytečení elektrolytu při převrácení, nebo pádu motorky při správném vedení odvětrávací hadičky (nejlépe na konec kyvky, ale stačí pod motor) nehrozí.

2. 10W40 bohatě postačí, 15W50 je (laicky řečeno) olej "hustší - více letní", má tedy vyšší viskozitu a opodstatnění tedy má u hodně vyběhaného motoru. Zase při nízkých teplotách více "houstne" a už nemusí stačit. Jednoduše řečeno, čím nižší první číslo, tím lepší má olej vlastnosti při nízkých (zimních) teplotách a čím vyšší druhé číslo, tím je olej lepší při vysokých teplotách.

3. Takový filtr stačit bude, na tom snad "není co zkazit" (pokud tedy nekoupíš nějaký čínský šmelc). Jen pozor na to, že obvykle k němu ty těsnicí gumy bývají přiložené dvě, různého tvaru, tak pozor na použití té správné. Těsnění raději vždy s novým filtrem též dát nové.

4. Zkušenosti s takovým válcem nemám, ale měl by na běžné použití stačit a snad by stačilo upnout jej na sedlo síťkou (její háčky jdou bez problémů uchytit za obvodovou trubku podsedlového rámu). Nicméně budeš-li jezdit ve dvou, budeš muset namontovat nějaký nosič.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Akumulator, olej, ...

31.10.2013 v 20:40 | Nahoru | #2
J.M.K.> no motor by snad neměl být moc vyběhanej, já na ní zatím najel cca 600km..ale olej nemizí (max tak 1mm na risce)...díky za vyčerpávající odpověď

gugo> hoď odkaz na nějakej, se kterým máš zkušenost, rád kouknu :)

btw dnes se objevil trošku větší problém, než jen jaký batoh... když by někdo měl radu, tak info zde http://www.motorkar...ft=152071&fid=18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist