chystám se dělat spojku a popravdě jsem nenašel vlákno, kde by někdo popisoval "nástrahy" :)
Spojka mi bere až na konci, ale to není nic proti ničemu. Při zvedání na zadní dojde k masivnímu prokluzu a de facto není možno motku zvednout. Prokluz jsem začal vnímat i při razantním startu. Na konci spojkovaní dojde k "cuku" a spojka je hlučná při zmáčknutí páčky na volnoběh. Proto ji budu muset rozdělat. Štelovat už není kam.. Pokud s tím máte někdo zkušenost, budu rád za rady..
(Transalp 650 r.v.2004)
Dík TM
EDIT: Během diskuze se probralo více než spojka. Ve vláknech je info o brzdách, oné spojce, tlumičích atd..
Naposledy editováno 09.01.2014 12:26:43
2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.
Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)
vilemx píše: Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru??? Mít na páčce alespoň 1 cm vůli je nutnost, jinak může dojít k prokluzování i u "zdravé" spojky.
Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.
Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)
Buď zdráv Vile,
samozřejmě mám +- cm na páčce a dole u motoru je štelování na konci. Můžu pro legraci vymotat závit na druhou stranu, ale to se mi nechce zdát. Ted jsem to šel znovu kontrolovat a mám možnost dvou závitů. Pak je na konci. Ještě je tedy domotám. Přiznám se, že někdy je člověk blbej a dělá špatně stejnou věc pořád dokola. Chystám se to rozdělat jak nachumelí, jinak jezdím. Takže to nejspíš provedu opačně, než jsem chtěl. Prvně demotáge a pak kauf.. Uvidím co s tím bude..
Velice Ti děkuji za popis rozborky. Jsem si jist, že to poslouží nejen mě! Kluci před Tebou, už taky radili, takže to dohromady dává pěknej návod. Díky lidem jako jste Vy všeci, co umíte a chcete poradit, mají tyhle fóra vůbec smysl... Děkuju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
vilemx píše: Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru???
Tak jsem to teď ladil, ale je nadoraz. Takže spojka o poslední dva závity štelovat nejde, pouze uvolní lanko..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |