globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
17.10.2013 v 18:37
Zdarec, budu dávat zadní kolo na přezutí, doma sundám kolo a nevím jestli k tomu dávat i rozetu? Jak se to vyvažuje, s rozetou nebo bez ní? dik za info

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:28 | Nahoru | #61

gugo píše: Tak pokud uvazujes tuhle vuli pohybu tak co stim teprve udela retez

btwL motokola se vyvazujou staticky a co ja vim tak vetsinou rucne, takze to kolo se moc netoci.



od toho tam ten silentblok je, aby zachytil rázy. A jak píšu, podle mě je to kolo svym způsobem od těhle vlivů izolovaný, navíc při stálý jízdě by to takovej vliv nemělo.

Já vím že staticky, tím spíš to nenasimuluje, ale pár servisů snad vyvažuje i na dynamický vyvažovačce.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:30 | Nahoru | #62
gugo: počkej, asi jsem se spletl, bylo to za 100 se všim všudy :- )

2 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:38 | Nahoru | #63
By me zajímalo jak se na zadním kole pri tom vyvažování zohledni řetěz :)

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:43 | Nahoru | #64
assassin> a proč by měl mít řetěz takovej vliv? Roztočený kolo má slušnej gyroskopickej efekt, a nevývažek na obvodu (ráfek a pneu) se projevuje neustále, kdežto řetěz působí spíš ke středu kola kde se to tak neprojeví.

e: navíc je tam ten silentblok

Naposledy editováno 18.10.2013 15:44:07

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:47 | Nahoru | #65
zadni kolo nevyvazuji. ani s rozetou ani bez ni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 15:56 | Nahoru | #66

gerrik píše: gugo: počkej, asi jsem se spletl, bylo to za 100 se všim všudy :- )



V Eckach to doufam bylo

Stev>JO muzes to vyvazit dynamicky, myslim ze se me tam ta redukce na vyvazovacku vali. Ale i na motoGP vyvazujou staticky a rucne. Tak predpokladam ze vetsine smrtelniku by to mohlo stacit. Proc tomu tak je netusim.

Ja svoje zadni kolo nevyvazuju takze tezko popisu nejakej rozdil, kdyz ho nekdo chce vyvazit a vyhodit co ja vim 50 kc za olovo, tak mu rad vyhovim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:05 | Nahoru | #67
gugo> debata o statickym a dynamickym vyvažování se tu kdysi vedla. Myslím že závěr byl ten, že pro kolo který je na ose (většina motorek) stačí statický, a pro kolo ktery na ose končí je třeba dynamický (auta, letmáče u motorek). Proč se mě neptej, jde to mimo moje znalosti

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:07 | Nahoru | #68
Nová pneu vyvážit moc nepotřebuje.Ale je spousta takých kteří nazouvají pneu ojeté ale s poměrně dobrým vzorkem a tam bych řekl,že vyvážení je už dost potřeba.

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:11 | Nahoru | #69
Stev> NO kvuliva ulozeni, protoze ulozeni na ose je symetricky.

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:13 | Nahoru | #70
PEPAFJR> EE, kdyz dovalis novou gumu a roztocis ji vidis jak to lita. + vtom roli hraje rafek

A kdyz uz je guma voskakana nasisato nepomuze ti vyvazeni ani za boha.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:18 | Nahoru | #71
nazouval jsem ted starou gumu se vzorkem, kolo nevyvážil a přes 200 to jede hlaďounce, takže asi tak. Za mě prostě zbytečnost vyvažovat zadní kolo, ani u predchozí motky sem to nedělal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 16:58 | Nahoru | #72

jeník37 píše: jakej k tomu máš důvod?



Jakej duvod :D Třeba že litam jako vepř skrz tankodrom každy den ty narazy zachvili kola beztak rozhodi .....Potom po vyvaženi je to neuvěřitelně znat, jak to jede jako povodě :)

Naposledy editováno 18.10.2013 16:59:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 17:01 | Nahoru | #73

gugo píše: A proc je tam ta pena ? Bacha odbornik se ozval.



Pust si film DEMOLITIONMAN vjedny časti mu pěna při autonehodě zachrani život

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 17:07 | Nahoru | #74

KapitanMasakr píše: Jakej duvod :D Třeba že litam jako vepř skrz tankodrom každy den ty narazy zachvili kola beztak rozhodi .....Potom po vyvaženi je to neuvěřitelně znat, jak to jede jako povodě :)



Fakt ? FIjo

Ano Lenino Huxley.

Edit: CO tahle mala sazka. Privez svoje moto, udelame 4 pokusy. Nebudes videt jestli ti lepim na kolo nejaky zavazi, projedes se natom a reknes jestli je to rozvazeny nebo ne. (bavim se o zadnim kole).
Kdyz poznas 50g nevyvazek alespon 3x mas u me ja nevim suda nebo lahev dle svych nejlepsich chutovejch bunek, nebo treba rok vyvazovani zdarma to uz se dohodnem.

Souhlas ?

Naposledy editováno 18.10.2013 17:10:48

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 17:13 | Nahoru | #75
Ja jenom vim, že mi jednou zavažičko odlitlo a kolo hrozně hazelo, po vyvaženi to bylo ok

Netvrdim, že moto co ma kola vpořadku vyvaženi kol potřebuje

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 17:20 | Nahoru | #76
Navic,

když nasazuješ rozetu nebo kotouče je tam mezi šrouby mala vule kvuli kere to nedaš nikdy uplně přestně, diky tomu tahle mala nepřestnost muže zpusobit hazeni kola a pravě protoo se ty zavažička použivaj, kdyby tam odchylka nebyla ukaže ti to při vyvaženi a logicky tam žadny zavaži nepotřebuješ.

Nebo si strhneš 2 zavity na šroub, to se vyvložkuje a už tam neni rovnoměrna vaha kera je zanedbatelna, ale při každem zvyšeni rychlosti narusta.



Naposledy editováno 18.10.2013 17:21:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 17:23 | Nahoru | #77

gugo píše: Fakt ? FIjo

Ano Lenino Huxley.

Edit: CO tahle mala sazka. Privez svoje moto, udelame 4 pokusy. Nebudes videt jestli ti lepim na kolo nejaky zavazi, projedes se natom a reknes jestli je to rozvazeny nebo ne. (bavim se o zadnim kole).
Kdyz poznas 50g nevyvazek alespon 3x mas u me ja nevim suda nebo lahev dle svych nejlepsich chutovejch bunek, nebo treba rok vyvazovani zdarma to uz se dohodnem.

Souhlas ?



Tohle si otestuj radši sam, ale musiš jet co nejrichleji takže min. 280 Hodně štěsti

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 19:08 | Nahoru | #78

assassin píše: By me zajímalo jak se na zadním kole pri tom vyvažování zohledni řetěz :)


Tuhle otazku pro.sexperty jsi mi vzal z huby!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 20:02 | Nahoru | #79

KapitanMasakr píše: Tohle si otestuj radši sam, ale musiš jet co nejrichleji takže min. 280 Hodně štěsti



Si nepochopil pojedes ty aby si prokazal ze poznas nevyvazeny kolo.
Rychlost si zvol jakou chces.
Nebo si rovnou ustrihni ksandy a rekni ze kecas.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 20:31 | Nahoru | #80
No já nevyvažoval a po 40tkm mi odešly ložiska, teď poctivě vyvažuju a uvidím kdy ty ložiska odejdou, jestli zas po 40tkm tak to nemá vliv, jestli po víc km tak to vliv má...no uvidím...
Jinak na jízdu jako takovou to vliv na zadním kole nemá žádný za předpokladu, že je disk v pořádku, nehází nahoru dolů, nebo zprava doleva a kolo není uchyceno letmo...dnešní značkové motopneu jsou pomalu víc vyvážené než ráfky. Taky záleží na mechanikovi jak si s obutím pohraje, fajnšmekr sundá gumu a hodí ráfek na vyvažovačku a mrkne kde má ráfek nejlehčí/nejtěžší místo a označí ho(ne vždy je nejlehčí místo u ventilku), pak vezme gumu a tam kde je na ní barevná značka (bílá, žlutá, zelená, červená, většinou puntík) a tím puntíkem(nejlehčí místo) pneu nasadí k rysce na ráfku, kde má označeno nejtěžší místo, tím se částečně eliminuje počet závaží, které je pak potřeba k vyvážení kola, např., když dám pneu puntíkem na nejlehčí místo ráfku tak jako protiváhu použiju třeba 60 a více gr., když dám puntík pneu na nejtěžší místo ráfku tak dám třeba jen 20gr., třikrát se mi stalo, že jsem nedával ani gram... A experti na pneu doporučují cca po 100km dojet na převážení až se pneu řádně usadí patkami na ráfku a ojedou se případné nerovnosti na pneu z výroby(totálně kulatá je guma až po ujetí několika desítek km)...

e: a je dobrý kdo používá pneu z okruhu odrbat ty "žmolky" to udělá dost i 40g...viď Fizzere ... na silnici ty žmolky odpadnou a kolo je zas nevyvážený...

Naposledy editováno 18.10.2013 20:53:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 21:07 | Nahoru | #81

KapitanMasakr píše: Pust si film DEMOLITIONMAN vjedny časti mu pěna při autonehodě zachrani život


V jednom "filmu" jsem videl jak si jedna slecna strcila celou ruku do prdele. Znamena to ze az vykonam potrebu musim si ji tam strcit taky?
Tos nemyslel vazne tenhle prispevek,ze ne. A pokud ano tak je tvuj nick opravdu vystiznej

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 21:14 | Nahoru | #82

gugo píše: Si nepochopil pojedes ty aby si prokazal ze poznas nevyvazeny kolo.
Rychlost si zvol jakou chces.
Nebo si rovnou ustrihni ksandy a rekni ze kecas.



pochopil je to blbost :)

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 21:17 | Nahoru | #83

Mickey7481 píše: V jednom "filmu" jsem videl jak si jedna slecna strcila celou ruku do prdele. Znamena to ze az vykonam potrebu musim si ji tam strcit taky?
Tos nemyslel vazne tenhle prispevek,ze ne. A pokud ano tak je tvuj nick opravdu vystiznej



Myslel a aspoň viš, že tam ta ruka doopravdy strčit jde, jednou až to budeš zkoušet a skončiš udlaně ti to nedá a půjdeš dál až po rameno

A votom to kurva je

2 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 21:31 | Nahoru | #84
Pracuji ve strojařině, broušení - brusky. A vliv vyvážení je obrovský! Takže vyvažovat vždy vše co se točí! Abys věděl, 1g hmoty na rotující části se rovná 10 gramů na nerotující části.
Rozhodně vyvažovat vše, co se točí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

18.10.2013 v 23:02 | Nahoru | #85
Konečně někdo kdo ma mozek

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

19.10.2013 v 10:14 | Nahoru | #86

-HAD- píše: Pracuji ve strojařině, broušení - brusky. A vliv vyvážení je obrovský! Takže vyvažovat vždy vše co se točí! Abys věděl, 1g hmoty na rotující části se rovná 10 gramů na nerotující části.
Rozhodně vyvažovat vše, co se točí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



To opravdu neni tvrzeni hodne strojare

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

19.10.2013 v 11:06 | Nahoru | #87
Na zadnim kole který nejni šišatý jsem nikdy nic nepozoroval na CBR mi jednou házel zadek a stejně to vyvážení pouze zmírnilo že to člověk už nezkoumal ale za čas to stejný koupil jsem novej ráfek a pohodička ani ve 280 jsem si nevšimnul že by bylo něco špatně navíc ani ten házející ráfek nebyl znát nad 180kmh největší bordel to dělalo kolem 140.Na KTM gumy který nazouvám na zničení nevyvažuju a 180 tam taky občas bylo a nic se nedělo.
Já vyvažju spíš pro dobrej pocit závaží stojí pár korun a je to hned. Nevěřim tomu že u motorky by mohlo dojít k nadměrnýmu opotřebení ložisek.Jinak s autem bych to už vůbec nesrovnával myslim že to spolu nemá víc společnýho než že se kolo točí.

E:Takže jestli má někdo až takovej problém s vyváženim chce to dát ráfek na vyvažovaku vzít hodinky a je to jasný hned

Naposledy editováno 19.10.2013 11:12:38

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

19.10.2013 v 12:01 | Nahoru | #88
Zadní kolo se nevyvažuje na endurech, je to tak trochu zbytečnost, nicméně někdo to dělá

a pokud jste na tom jako jsem byl já, tak vás to stejně nezachrání :D

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

19.10.2013 v 12:33 | Nahoru | #89
Nemusí mít každej "bůhvíjaký" znalosti strojařiny, ale už při pohledu na
jakoukoli rozetu vidíš, Gerriku, že je to součást symetrická, takže vyvážení
kola nemůže ovlivnit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

19.10.2013 v 12:48 | Nahoru | #90

-HAD- píše: Pracuji ve strojařině, broušení - brusky. A vliv vyvážení je obrovský! Takže vyvažovat vždy vše co se točí! Abys věděl, Today's.
Rozhodně vyvažovat vše, co se točí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jaksi ve tvém sofistikovaném tvrzení postrádám základní vstupní údaje o vzdálenosti od osy či počtu otáček za minutu.
Jinými slovy zkonstatovat "Abys věděl, 1g hmoty na rotující části se rovná 10 gramů na nerotující části" coby všeobecně platné je konina, zpochybňující tvou znalost strojařiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 82 Dnes v 14:04 osiris
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman


TOPlist