postupoval jsem podle
http://www.previjeni...regulatory/navod.pdf
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
Regulátor je v pořádku, ten jsem měřil dle schématu viz obr.
Napětí na baterce při volnoběhu cca 13~14V, (po zapnutí světel ~12,8V ) při 5000ot 14~14,8V
Odpory mezi fázema alternátoru v mezích, proudy také. Napětí při volnověhu 10 VAC, při 5000ot 40VAC.
Je to tedy vadný alternátor?
Našel by se někdo kdo by to proměřil na svém stroji, popř mi potvrdil či vyvrátil moji doměnku ?
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjecí soustava (alternátor)
JInak , jeslti so to meril podle toho slovenskyho navodu, tak predpokladma ze konektory mas cisty protoze si pres ne meril.
Jinak tady mas zjednodusenej slovenskej, kdyz jsem to psal vychazel jsem znej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjecí soustava (alternátor)
Ale podle me regler je to Honda.
Me to treba na podzim slo , vzime to slo (vetsinou) a najare jsem dojezdil
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjecí soustava (alternátor)
Jen ta tabulka pro měření relgeru mě trochu zaráží - jde tam vlastně o proměření diod (jde o šestidiodový třífázový můstek) a když zapneš měřák na diodový test, měříš vlastně napětí na PN přechodu diody při proudu několika mA. Má být cca 0.7V v propustném směru, v opačném bude pochopitelně dioda nevodivá (měřák zobrazí jedničku).
Měření vyloženě odporů je dost zavádějící, jelikož naměřená hodnota záleží na proudu procházejícím diodou a tedy diferenciální odpor může být různý (stačí se podívat na V/A charakteristiku diody - není to lineární součástka).
Jinak gugo má pravdu, regler může být klidně vadný tím způsobem, že po ohřátí přestává fungovat. Šlo by zjistit, při jakém napětí tyristory spínají,ale to už vyžaduje přesně regulovatelný zdroj, žárovku a tepelný zdroj pro ohřátí regleru (v nouzi stačí hrnec s vodou).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjecí soustava (alternátor)
Připadá mi, že všecko špatně (alternátor mimo rozsah, regulátor mimo rozsah)
Regulovanný zdroj mám, ohřev by asi šel regulovatelnou horkovzdušnou pistolí...
Naposledy editováno 17.10.2013 18:19:04
Spínací napětí změříš tak, že (-) výstup zdroje napojíš na kostřicí vývod regleru (černý drát) a (+) vývod zdroje přes žárovku (12V/21W, nebo stačí i 5W - je to jen omezení proudu proti zkratu, i když kvalitní zdroj s regulovatelným omezením proudu si s tím poradí i bez žárovky) na jeden ze vstupů regleru (žluté dráty) a pomalu zvyšuješ napětí zdroje, které měříš na výstupu regleru (mezi červeným a černým drátem). Je-li voltmetr součástí zdroje, stačí i ten. V momentě, kdy se žárovka rozsvítí a napětí na výstupu regleru spadne k nule (neplatí pro voltmetr na zdroji, ten bude stále ukazovat napětí na žárovce), měls nastavené napětí, při kterém tyristor sepnul. Takto odzkoušíš postupně všechny tři fáze, tyristory musejí spínat při stejném napětí. Bude-li některá z fází "svítit" už od začátku, je daný tyristor proražený (to bys ale poznal už při měření diod), naopak, nerožne-li se žárovka v některé fázi ani při 18V nebo více, je daný tyristor nefunkční.
Regler uvnitř principielně vypadá takto, snad z toho vše pochopíš (předpokládám, že funkci a chování tyristoru znáš):
Ale jak psal i Motoblazen5, spíš budeš mít zeslabené magnety rotoru.
Prozatím sem to vyřešil tak, že jsem nepatrně zvednul otáčky volnověhu na cca 13,5 V. Do výměny alternátoru se mi dvakrát nechce.
Každopádně díky všem za rady.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |