globalmoto_kveten





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

16.10.2013 v 21:28 | Nahoru | #1
Mám na LPG fabku , 1.4 MPI, najeto na plyn bezproblémových 70.000km, nemám přivstřik benzínu, nebylo třeba. V manuálu pro provoz plynu je upozornění, že v nádrži má být nejméně z 1/3 benzín, aby se zabránilo možné poruše benzínového čerpadla. Upřímně, vždy jsem čepoval benzín až po rozsvícení hladového oka, nepamatuju se, kdy bych měl alespoň tu 1/3 nádrže benzínu a auto stále šlape!
Olejový filtr jsem měnil, až když mi motoru začalo být po 90.000km líto, že má stále pořád neměněný olejový filtr, a olej neměněn. Vždy jsem však dolil, když na mě zasvítila olejnička, takhle jsem dolil loni 2 litry oleje, litr za 90Kč a hurá do Chorvatska. Baterku mám původní, a tak jen jezdím, jezdím a jezdím. Tolik ke koncernovým autům.

Ohledně TSI motorů a vhodnosti použití LPG systému mohu říci jen tolik, že existuje na tyto motory vhodný LPG systém, kdy netřeba studených benzínových startů, rovnou na plyn, ale přivstřik benzínu je nutný.

Pídil sem se po firmách, ptal se na vhodnost a výhodnost oproti naftě, mým vyhlédnutým vozem byl a je stále yeti 4x4.
Narazil jsem tak na kolegu motorkáře, majícího yetiho 1.4TSI, který má tento systém LPG na svém autě, jeho příbuzný má 1.8TSI na LPG a zároveň je majitelem firmy, montující tento systém na motory TSI. Sice mě nepřesvědčil, že 4x4 je v našich podmínkách zbytečná, ale přestavbu mi doporučil jako bezproblémovou.

Co na to říct, těžko by si sám sobě někdo namontoval věc, která je k spíš k pláči, než užitku, co říkáte?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

17.10.2013 v 00:13 | Nahoru | #2
prouky> máš tam přímaz?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist