bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlobí dobíjení
26.9.2013 v 19:18
Zdravim .... Soused se koupil Yamahu Virago Xv 125 ... a má problém s dobíjením nebo s baterii .. Ale ještě před tím než koupí novou baterii tak se tu chci zeptat zda nevíte čím by to mohlo byt...

Baterii nabijem ... změříme má 12.3 ... dáme ji do motorky (zapojime)opět změříme má furt stejnou hodnotu 12.3 V .... zapneme zapalování a ejhle najednou 11.4 V a 3.4A něco odebírá ... nastartujem ... zmeříme baterii při chodu a dává těch 14.1 V ... kámoš to projede cca 20 km ... chcípne .... měříme baterii má 11.5v ...pak už skoro nenestartuje když se mu to povede ... tak meříme kolik dobíjí a sotva to dává 12 V ...

ČÍM by to mohlo být .. ???

Baterie v hájí ??? že by se pak už nedobila ???

Nebo nějákým ele.problémem ???


Díky za všechny rady a tipy ...

Zlobí dobíjení

26.9.2013 v 20:00 | Nahoru | #1
Tka jestli tu baterku sundas z nabijecky a ma 12.3 tak je to malo. Cerstve nabita baterka ma spis ke 13 V a pada to docela pomalu (podle stari baterky). Merit dobijeni na baterce u ktery neni jisty jestli je OK nema moc smysl. Si zkuste pujcit nekde baterku funckni a pak to zmerit. Kdyz prijdete na motoslalom v sobotu, tak tam bude baterek

Zlobí dobíjení

26.9.2013 v 20:31 | Nahoru | #2
Nabijte baterku. Připoj k ní votmetr a na její kontakty píchněte nějakou žárovku s větším odběrem. H4/ H3 Nebo pokud to u Varánka jde bez nastartování, jen rozsviť světla. Pokud baterka spadne pod 12 hned a né až po nějaký minutě, JE VHAJZLU !!! Jeden článek se nedokáže vyždímávat a proto ani nabijet. Chytrá nabiječka Optimate klidně vykáže baterku jako že zelená pohoda a přepne se do udržovacího módu. Baterka je ale nemocná a je potřeba koupit novou.

Zlobí dobíjení

26.9.2013 v 23:07 | Nahoru | #3
Každopádně sehnat (třeba je na půjčení) jinou baterku, o které budete s jistotou vědět, že je v pořádku, plně nabít a když po ujetí těch 20km se závada bude opakovat a po startu opět napětí na baterce bude nízké, tak může být vadný relger tím způsobem, že po ohřátí přestává fungovat. Taktéž může být porušené vinutí statoru, které se po ohřátí vlivem dilatací "přeruší".

Zlobí dobíjení

27.9.2013 v 13:35 | Nahoru | #4
Ta baterie to má zasebou,
jinak sice se hodnoty lehce liší podle výrobce a typu baterie, ale vesměs platí kapacita v % při napětí:
100% 12,90+ V
75% 12,60 V
50% 12,40 V
25% 12,10 V
0% 11,90 V

Ale problém nemusí být nutně v baterii ta to podle mě jen odnesla dlouhodobým vybitím.
S tím že po otočení klíčku je odběr 3,4A tj cca 40W (nenechali jste náhodou rozsvícená světla?), ztrátový proud je po zapnutí klíčku normální, ale ne takto velký, u Husqvarny je kupříkladu po otočení klíčku trvalý odběr 150mA (2W) co bere řídící jednotka.

Buď to tedy bude pouze baterie, nebo problém v dobíjení jak píše JMK po ohřátí nemusí dobíjet tak jak by mělo, a nebo poslední věc co mě napadá v návaznosti na odběr při otočení klíčku(a vypnutých světel,blinkrů atd), je odběr moc velký(odebírá to co by nemělo) a i přes funkční nabíjení jej nestačí dobíjet, (už tady taky bylo když si někdo nandal do H4 patice 110W žárovku a divil proč mu 90W regulátor nedobíjí :D ).

1 reakcí na tento příspěvek Zlobí dobíjení

28.9.2013 v 21:47 | Nahoru | #5
b]Tak všechno je jinak.[/b] Zdravím souseda. Zvýšený odběr proudu 3,5 až 4A je způsoben vestavěným předehřevem karburátoru, kterým je moje Virago vybaveno. Po zapnutí klíčku se podle okolní teploty aktivuje předehřev pomocí teplotního spínače (thermo switch), který je umístěn v levé bublině. Odtud pochází problém, jednou dobijí a podruhé ne. Samozřejmě by všechno bylo ok, kdyby regulátor dobijení byl také ok. Jenže on mrcha jede pouze na poloviční výkon (jedna větev je ve zkratu) a tím po zaputí světel sotva stačí dodávat energii, natož když ještě jede předehřev. Při cca 12 °C ještě topí. Takže mě čeká výměna regulátoru dobijení.




Na obráku odpojený thermo switch.

Zlobí dobíjení

29.9.2013 v 09:43 | Nahoru | #6
tak buďto nový regulátor za který si nejspíš Yamaha řekne dost, nebo VAPE a nebo Intech.
Za mě VAPE, vždy plná spojenost, s Ignitech nemám zkušenost. http://www.vape.cz/...p/regulatory-napeti/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí dobíjení

29.9.2013 v 14:33 | Nahoru | #7
Kiru> A na tu "větev ve zkratu" jsi přišel jak? Měřils poctivě tak, abys prověřil všech 6 diod? Jestli je ve zkratu jen jedna větev, tak regler nepřenáší polovinu, ale 2/3 výkonu. A jinak ten předehřev můžeš klidně nechat odpojený. Já jej na XV535 odpojil a motorka bez něj i v patnástistupňových mrazech startovala a jela jako víno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí dobíjení

29.9.2013 v 16:10 | Nahoru | #8
J.M.K.> Ok, samozřejmě jede na 2/3. Měřil jsem podle "lamy". Při psaní jsem chtěl pouze vysvětlit problém. Jinak dík za poznatky.

(reakce na) Zlobí dobíjení

29.9.2013 v 16:47 | Nahoru | #9

Kiru píše: J.M.K.> Ok, samozřejmě jede na 2/3. Měřil jsem podle "lamy". Při psaní jsem chtěl pouze vysvětlit problém. Jinak dík za poznatky.



Ty woe ja ti dam lamu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago Zachovalj 3 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago Tenjebonamotorke 1 21.3.2024 v 16:48 Rick_James
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan


TOPlist