paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda Shadow Spirit VT750
 

Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;

zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování



2 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750

17.3.2014 v 20:04 | Nahoru | #1
Ona se tam podle mě nabízí ještě jiná otázka - k čemu všemu potřebuje ECU korekci od Lambda sondy a co se stane, pokud od ní nemá žádný signál?

U svojeho stroje jsem řešil stejný problém (vaření futer pro lambdy do svodů určených pro starší karburátorový model) a probíhalo to celkem bez problémů. U H-D je ale lambda nutná, protože krom bohatosti směsi taky je taky "oklikou" schopná poznat studený start a jednotka pak zvýší dávku paliva.

Ovšem Honda je vodník, takže předpokládám, že bude mít primárně čidlo teploty chladicí kapaliny, tudíž lambdu využívá jen na regulaci bohatosti směsi a tady jsou generelně dva možné přístupy:
1) korekce od lambda sondy je klíčová pro stanovení dávky paliva a pokud od ní není žádný signál, motor jde v nouzovém režimu, což dlouhodobě není vhodné provozovat
2) korekce od lambda sondy je používána pouze k "vyhlazení" bohatosti směsi v přechodových režimech motoru (vlastně zabraňuje vstřikování bohaté směsi, která je nevhodná z hlediska tvorby emisí) a pokud od ní není žádný signál, tak se nic neděje (může se rozsvítit kontrolka :) - tohle se týká hlavně strojů těsně po EURO3, kam byla lambda "dobastlena", aby šlo normu splnit

Nejsem Hondista, takže naprosto netuším, do jaké skupiny Shadow patří, ale možná by to lo zjistit u nějakého dobrého mechanika. Pokud patří do skupiny 2, tak bych vůbec neváhal a místo po svářečce šáhnul po štípačkách :)

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

18.3.2014 v 12:35 | Nahoru | #2
 

zdenek_53 na SHOC pon 17. bře 2014 15:28:48 píše:
Věci se mají tak, že na http://www.motops.cz mě pan Šnajdr odpověděl, že ani svody ani celé sestavy SilerTail se už pro tento model motorky nevyrábí. Moc mě pomohly tvoje fotky i ten výkres a zkusím to zbastlit.


Tak tak, a zvlášť za těchto okolností bych se toho kvalitního značkového homologovaného laďáku raději nezbavoval a ponechal si ho i na novější model Shadowky se vstřikováním... 

Naposledy editováno 18.03.2014 12:50:46

(reakce na) Honda Shadow Spirit VT750

18.3.2014 v 12:49 | Nahoru | #3
 

JohnnyS08 píše: Ona se tam podle mě nabízí ještě jiná otázka - k čemu všemu potřebuje ECU korekci od Lambda sondy a co se stane, pokud od ní nemá žádný signál? U svojeho stroje jsem řešil stejný problém (vaření futer pro lambdy do svodů určených pro starší karburátorový model) a probíhalo to celkem bez problémů. U H-D je ale lambda nutná, protože krom bohatosti směsi je taky "oklikou" schopná poznat studený start a jednotka pak zvýší dávku paliva. Ovšem Honda je vodník, takže předpokládám, že bude mít primárně čidlo teploty chladicí kapaliny, tudíž lambdu využívá jen na regulaci bohatosti směsi, a tady jsou generelně dva možné přístupy: 1) korekce od lambda sondy je klíčová pro stanovení dávky paliva a pokud od ní není žádný signál, motor jde v nouzovém režimu, což dlouhodobě není vhodné provozovat 2) korekce od lambda sondy je používána pouze k "vyhlazení" bohatosti směsi v přechodových režimech motoru (vlastně zabraňuje vstřikování bohaté směsi, která je nevhodná z hlediska tvorby emisí) a pokud od ní není žádný signál, tak se nic neděje (může se rozsvítit kontrolka :) - tohle se týká hlavně strojů těsně po EURO3, kam byla lambda "dobastlena", aby šlo normu splnit. Nejsem Hondista, takže naprosto netuším, do jaké skupiny Shadow patří, ale možná by to šlo zjistit u nějakého dobrého mechanika. Pokud patří do skupiny 2, tak bych vůbec neváhal a místo po svářečce šáhnul po štípačkách :)


Máš určitě pravdu, těch v úvahu přicházejících variant je víc a skutečně hodně záleží na tom, jak moc "sofistikované" řešení výrobce zvolil a které všechny signály při řízení dodávky paliva se berou v potaz.
Třeba moje docela moderní čtvrtlitrová a vodou chlazená jednoválcová Yamaha WR250X má např. na cestě z airboxu do motoru snímače teploty a tlaku vzduchu.

A co se kyslíkové (lambda) sondy (nebo samostatných sond ve více svodech) týče, tak z doby mého ježdění na boxerovi vím o dost případech, kdy si kluci stěžovali na výrazně zvýšenou spotřebu paliva, a jak se pak nakonec vždycky ukázalo, příčinou byl odchod lambdy do Věčných Lovišť a následný přechod řídící jednotky do nouzového režimu.

Naposledy editováno 18.03.2014 15:18:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow Martm 2 16.4.2024 v 14:11 Martm
porucha je i není Honda VT 750C Shadow Eddie555 6 2.4.2024 v 12:11 Eddie555
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit peko11 9 31.3.2024 v 08:38 brnzi
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow Tom73x 5 8.3.2024 v 08:24 Tom73x
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist