globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: hori me 50A pojistka na R1 2004
Prosim o pomoc moje R1 2004 delsi dobu stala dal jsem novou baterku a po pripojeni me horej 50A pojistky od baterky myslel jsem ze odesel regulator napeti tak jsem ho vymenil a problem stale pretrvava

hori me 50A pojistka na R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2013 v 21:07 | Nahoru | #1
A nepřipojuješ baterku obráceně? To pak uděláš zkrat přes diody v regleru a to pojistku spálí. Každopádně, jestli pojistka shoří hned po připojení baterky (s vypnutou spínačkou), tak jdi po kabelech od baterky, zkus odpojit regler (abys vyloučil zkrat v něm), ale v první řadě zkontroluj polaritu baterky.

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:21 | Nahoru | #2
Regulator jsem odpojil skusil jsem otocit klickem a zkusil jsem zatroubit to fungovalo ale jak mile jsem zacal pripojovat regulator tak na spodnim svetlejsim to nic neudelalo a jakmile jsem zapojil horni tmavej pin ta pojistka scudla a baterka snad ani jinak pripojit nejde pac mam jedenkabel kratsi

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:30 | Nahoru | #3
Divil by ses, jak lehko může dojít k chybě, když omylem koupíš baterku s opačně uspořádanými póly. Pak lehko přehlédneš, že připojuješ obráceně. Navíc světlům a houkačce na polaritě nezáleží. Ale jestli po zapnutí přístrojovka ukazovala normálně a třeba i motor (s odpojeným reglerem) šel nastartovat, tak bude baterka připojená správně.

Dle Tvého popisu snad dobře chápu, že máš na regleru dva konektory. Přes jeden vedou 3 žluté dráty k motoru (na alternátor) a na druhém konektoru tedy musí být červený drát (ten vede přes tu hlavní pojistku na (+) pól baterky a černý drát (vede na kostru a tím i na (-) pól baterky).
Jestli pojistka praskne v momentě, když připojíš regler k baterce (čevený a černý drát), je regler jasně vadný (je v něm zkrat).

Regler jde sice změřit, ale to už chce určité znalosti elektrikařiny.

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:37 | Nahoru | #4
Prave ze shori hned jak se dotknu baterky a kabeli se nezdajibyt poskozene to jsem prochazel

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:42 | Nahoru | #5
Ale když regler odpojíš, tak pojistka neshoří a motorka normálně funguje (až na to, že nebude dobíjet baterku)? To ukazuje jasně na vadný regler.

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:43 | Nahoru | #6
Tak rikas ze mam zkusit protocit motor bez regleru jo? Z toho jsem mel prave strach abych neco neodpalil a kdyz naskoci motor tedy tak baterka je pripojena spravne pokud bude baterka pripojena spatne tak to s motorem udela co?

hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:46 | Nahoru | #7
hele, já měl podobný problém na fárošovi, koupil jsem nový regulátor od ignitechu a hle, on byl špatnej, to jsem ale zjistil až po nějaký době. reklamace byla zdlouhavá, až jsem se nasral a zajel si k nim!
a ani ve snu by mě nenapadlo že by to mohlo být vadnym regulátorem který byl fung novej, proto jsem na to nepřišel hned

1 reakcí na tento příspěvek hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:48 | Nahoru | #8
Hele ja jsem mel rave tu delsi dobu furt pripojenou baterku nic jsem stim nedelal a vse fungovalo vcetne toho ze i cerpadlo natahlo akorad jsem nestartoval a pak jsem dal prave novou baterku a schorelo to ale v kazdem pripade dik za tip a jesta co kdyz zkusim teda pripojit baterku opacne co se stane?

(reakce na) hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 21:52 | Nahoru | #9

Deeeejv píše: Hele ja jsem mel rave tu delsi dobu furt pripojenou baterku nic jsem stim nedelal a vse fungovalo vcetne toho ze i cerpadlo natahlo akorad jsem nestartoval a pak jsem dal prave novou baterku a schorelo to ale v kazdem pripade dik za tip a jesta co kdyz zkusim teda pripojit baterku opacne co se stane?



v lepšim případě nic (shoří jen pojistka, která by tam měla být pro případ obrácené polarity)
v horšim případě odpálíš řídící jednotku

2 reakcí na tento příspěvek hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 22:07 | Nahoru | #10
Fajn tak to zkouset nebudu no tak to ranono zkusim nadlabnout bez regleru a uvidime no panove zati velmi dekuji

(reakce na) hori me 50A pojistka na R1 2004

30.8.2013 v 22:11 | Nahoru | #11

Deeeejv píše: Fajn tak to zkouset nebudu no tak to ranono zkusim nadlabnout bez regleru a uvidime no panove zati velmi dekuji



hele, a to nemáš na baterce označeno který pól je + a který je - ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hori me 50A pojistka na R1 2004

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #12
Deeeejv> Když odpojíš regler úplně, tzn. i od alternátoru (3 žluté dráty), tak se nic nestane. Alternátor bude odpojen, nezatížen a nic se mu nestane. Horší by bylo, kdybys při běžícím motoru odpojil baterku, to dokáže (vlivem napeťových špiček, které normálně baterka odfiltruje) regler snadno zničit.
Baterku v žádném případě nezkoušej připojovat opačně, to bys odpálil právě tu hlavní pojistku a kdybys měl zapnutou spínačku, zničíš řídicí jednotku a elektroniku v přístrojovce. Pořádně na baterku koukni, označení (+) a (-) musí být u pólů vyznačené a na (+) vede (zpravidla) červený drát, který právě přes tu 50A pojistku vede na regler a na další obvody v motorce a na (-) vede černý drát, napojený na kostru (někde na rám motorky).

Jinak regler klidně mohl odejít náhodně tím odpojením a připojením baterky. Sice se to stát nemá, ale jestli byl nějak "načatý", je to hned. A jak už jsem psal, jestli s odpojeným reglerem pojistka neshoří a motorka normálně svítí, troubí a přístrojovka naběhne, tak musí naskočit i motor. Ale každopádně předtím zkontroluj tu polaritu baterky.

Potom si z vypálené pojistky, kusu drátu a žárovky 12V/21W vyrob improvizovanou zkoušečku (kdo má trafopájku, pro toho je to otázka minuty), tu nasaď místo pojistky a pak teprve zkus připojit regler - žárovka se nesmí rozsvítit (při vypnuté spínačce). V momentě, kdy se rozsvítí naplno, připojil jsi obvod, v kterém je zkrat.

(reakce na) hori me 50A pojistka na R1 2004

31.8.2013 v 07:06 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: Deeeejv> Když odpojíš regler úplně, tzn. i od alternátoru (3 žluté dráty), tak se nic nestane. Alternátor bude odpojen, nezatížen a nic se mu nestane. Horší by bylo, kdybys při běžícím motoru odpojil baterku, to dokáže (vlivem napeťových špiček, které normálně baterka odfiltruje) regler snadno zničit.
Baterku v žádném případě nezkoušej připojovat opačně, to bys odpálil právě tu hlavní pojistku a kdybys měl zapnutou spínačku, zničíš řídicí jednotku a elektroniku v přístrojovce. Pořádně na baterku koukni, označení (+) a (-) musí být u pólů vyznačené a na (+) vede (zpravidla) červený drát, který právě přes tu 50A pojistku vede na regler a na další obvody v motorce a na (-) vede černý drát, napojený na kostru (někde na rám motorky).

Jinak regler klidně mohl odejít náhodně tím odpojením a připojením baterky. Sice se to stát nemá, ale jestli byl nějak "načatý", je to hned. A jak už jsem psal, jestli s odpojeným reglerem pojistka neshoří a motorka normálně svítí, troubí a přístrojovka naběhne, tak musí naskočit i motor. Ale každopádně předtím zkontroluj tu polaritu baterky.

Potom si z vypálené pojistky, kusu drátu a žárovky 12V/21W vyrob improvizovanou zkoušečku (kdo má trafopájku, pro toho je to otázka minuty), tu nasaď místo pojistky a pak teprve zkus připojit regler - žárovka se nesmí rozsvítit (při vypnuté spínačce). V momentě, kdy se rozsvítí naplno, připojil jsi obvod, v kterém je zkrat.


Ja bych to zkratil: at si ten nestastnik k tomu privede nejakyho jskyhokoli elektrikare s multimetrem. Ten mu zmeri polaritu baterky i pripadny zkrat na regleru behem par vterin!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1186, 1187] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35592 Dnes v 10:37 Chuďas899
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist