globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak jsem se přesvědčil jaký jsou lesáci frajeři
 
22.8.2013 v 23:46
Tak se chci s váma podělit o první ,,potyčku,, z lesákem. V úterý jsem si vyjel na enduru a v poklidu si jedu po lesní cestě a najednou proti mě jede jeep neměl jsem se mu jak vyhnout tak jsem najel ke kraji a zastavil měl jsem v úmyslu počkat až projede. Ale najednou zastavil vedle mě a začal mě poučovat že tam nemám co dělat a že mi může dát pokutu. Tak jsem mu řekl že to tam v zádu otočím a že vypadnu. Doma mi to vrtalo hlavou a četl jsem zákony. Dočetl jsem se že účelové komunikace jsou bez zákazu a tak jsem si napsal e-mail na správu lesů. Dneska mi přišla velmi milá odpověď a dovolím si to zkopírovat:
uvedená komunikace má více vlastníků, za brodem směrem k L... je pak cesta vyježděná po zemědělských pozemcích (mimo katastrovanou cestu), asi Vám tam může dělat problémy každý z majitelů. Co se týká lesů, tak tam žádné omezení není - máte pravdu, že se jedná o účelovou komunikaci (bez ochrany nemovitosti - tzn. bez omezení vjezdu). Docela mne to samotného překvapilo, budu muset zajistit nápravu.

Z toho krásně jde vidět jak nás motorkáře mají v lásce.. a doufám že to nějako vyřeší s tím frajírkem co si asi rád otvírá papulu a hraje na velkého pána :)

A na závěr se chci zeptat jestli jsem jedinej kdo narazil na takového blbce nebo ne :)

Naposledy editováno 22.08.2013 23:59:48

2 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se přesvědčil jaký jsou lesáci frajeři

23.8.2013 v 07:24 | Nahoru | #1
Měl pravdu.. Na lesní cestě nemáš bez zvláštního povolení co pohledávat.

Kde je jízda po účelových komunikacích výslovně zakázána?

Pokud je právo veřejného přístupu omezeno jinou normou. Bez zvláštního oprávnění nebo povolení není možno používat následující účelové komunikace:

V lesích. Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích, výslovně zakazuje v lese rušit klid a ticho a jezdit a stát s motorovými vozidly na pozemích určených k plnění funkcí lesa. Lesní pozemky lze identifikovat v katastru. Lesní zákon je zvláštním předpisem (lex specialis) omezujícím veřejný přístup na účelovou komunikaci daný zákonem o pozemních komunikacích. K určení zákazu vjezdu do lesa tedy není třeba dopravní značky. Umístěné dopravní značky existující zákaz pouze zdůrazňují. Dohady o protichůdnosti zákona o pozemních komunikacích a lesního zákona, resp. o neplatnosti zákazu daného lesním zákonem, jsou pravděpodobně bezpředmětné a měly by být definitivně ukončeny novelou zákona.

V národních parcích a chráněných krajinných oblastech. Podle zákona o ochraně přírody a krajiny, je zakázáno vjíždět motorovými vozidly mimo silnice a místní komunikace, tj. i na všechny účelové komunikace. Podle tohoto zákona (lex specialis vůči zákon o pozemních komunikacích) může orgán ochrany přírody dále omezit vjezd na všechny pozemní komunikace mimo zastavěná území obcí nebo za něj vybírat poplatek. Porušení zákazu vjezdu může být kvalifikováno jako trestný čin podle § 293 a násl. zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákona.

V národních přírodních rezervacích. Podle zákona o ochraně přírody a krajiny je zakázáno vjíždět mimo komunikace i v národních přírodních rezervacích.
V přírodních rezervacích, národních přírodních památkách a přírodních památkách. Na účelových komunikacích na území přírodních rezervací, národních přírodních památek a přírodních památek je zakázáno měnit dochované přírodní prostředí. Konkrétní podmínky užívání chráněných území stanovuje vyhláška zřizovatele. Každé z uvedených chráněných území může mít zřízeno ochranné písmo. Pokud se nevyhlásí, je jím území do vzdálenosti 50 metrů od hranic chráněného území. Je-li chráněné území na lesních pozemcích, v chráněné krajinné oblasti nebo národním parku, platí nadále i jejich omezení.

V některých přírodních parcích. Orgán ochrany přírody může na základě obecně závazného právního předpisu omezit vjezd motorových vozidel i na území přírodního parku, pokud tak brání zničení, poškození nebo rušení stavu tohoto území.
Na vodohospodářských stavbách a v ochranných pásmech. Podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, je zakázáno jezdit s motorovými vozidly po ochranných hrázích. Vstup a vjezd je zakázán do ochranných pásem vodního zdroje.

Po zamrzlé vodní hladině. Vodní plocha nemůže být používána k pozemní dopravě soustavně, nesplňuje tedy zjevně parametry účelové komunikace. Pozemky pod vodní hladinou nelze považovat za pozemky určené k provozu motorových vozidel.
Ve vojenských újezdech. Vjezd je zakázán do vojenského újezdu a podobných území podléhajících zvláštnímu ochrannému režimu.

Na cyklotrasách. Vjezd může být zakázán i na cyklostezku nebo cyklotrasu.
V oborách a bažantnicích. I když jsou umístěny mimo les.

V případě umístění dopravní značky zákaz vjezdu. Vjezd je zakázán na každou účelovou komunikaci, pokud je označena dopravní značkou zákaz vjezdu nebo překážkou (závorou, branou).



Jak poznat lesní cestu, tj. účelovou komunikaci na pozemcích určených k pěstování lesa?

Lze předpokládat, že každá, především nezpevněná cesta vedoucí přes nebo po okraji lesa, paseky či mlází, vede po lesních pozemcích. Naopak, cesta, která „vede lesem“, ale leží na jiném než lesním pozemku, není zákazem vyplývajícím z lesního zákona dotčena (mohou platit jiná omezení). Druh pozemku lze zjistit nahlédnutím do katastru, znáte-li parcelní čísla, nebo k jejich zjištění použít tuto aplikaci (zatrhnout box Pozemkový katastr). Připomínáme také zákon č. 449/2001 Sb. , o myslivosti, který zakazuje plašit zvěř (v našem případě rychlou jízdou a nadměrným hlukem).

Zdroj

Naposledy editováno 23.08.2013 07:26:14

(reakce na) Tak jsem se přesvědčil jaký jsou lesáci frajeři

23.8.2013 v 09:12 | Nahoru | #2

Slam píše: Měl pravdu.. Na lesní cestě nemáš bez zvláštního povolení co pohledávat.

Kde je jízda po účelových komunikacích výslovně zakázána?

Pokud je právo veřejného přístupu omezeno jinou normou. Bez zvláštního oprávnění nebo povolení není možno používat následující účelové komunikace:

V lesích. Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích, výslovně zakazuje v lese rušit klid a ticho a jezdit a stát s motorovými vozidly na pozemích určených k plnění funkcí lesa. Lesní pozemky lze identifikovat v katastru. Lesní zákon je zvláštním předpisem (lex specialis) omezujícím veřejný přístup na účelovou komunikaci daný zákonem o pozemních komunikacích. K určení zákazu vjezdu do lesa tedy není třeba dopravní značky. Umístěné dopravní značky existující zákaz pouze zdůrazňují. Dohady o protichůdnosti zákona o pozemních komunikacích a lesního zákona, resp. o neplatnosti zákazu daného lesním zákonem, jsou pravděpodobně bezpředmětné a měly by být definitivně ukončeny novelou zákona.

V národních parcích a chráněných krajinných oblastech. Podle zákona o ochraně přírody a krajiny, je zakázáno vjíždět motorovými vozidly mimo silnice a místní komunikace, tj. i na všechny účelové komunikace. Podle tohoto zákona (lex specialis vůči zákon o pozemních komunikacích) může orgán ochrany přírody dále omezit vjezd na všechny pozemní komunikace mimo zastavěná území obcí nebo za něj vybírat poplatek. Porušení zákazu vjezdu může být kvalifikováno jako trestný čin podle § 293 a násl. zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákona.

V národních přírodních rezervacích. Podle zákona o ochraně přírody a krajiny je zakázáno vjíždět mimo komunikace i v národních přírodních rezervacích.
V přírodních rezervacích, národních přírodních památkách a přírodních památkách. Na účelových komunikacích na území přírodních rezervací, národních přírodních památek a přírodních památek je zakázáno měnit dochované přírodní prostředí. Konkrétní podmínky užívání chráněných území stanovuje vyhláška zřizovatele. Každé z uvedených chráněných území může mít zřízeno ochranné písmo. Pokud se nevyhlásí, je jím území do vzdálenosti 50 metrů od hranic chráněného území. Je-li chráněné území na lesních pozemcích, v chráněné krajinné oblasti nebo národním parku, platí nadále i jejich omezení.

V některých přírodních parcích. Orgán ochrany přírody může na základě obecně závazného právního předpisu omezit vjezd motorových vozidel i na území přírodního parku, pokud tak brání zničení, poškození nebo rušení stavu tohoto území.
Na vodohospodářských stavbách a v ochranných pásmech. Podle zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, je zakázáno jezdit s motorovými vozidly po ochranných hrázích. Vstup a vjezd je zakázán do ochranných pásem vodního zdroje.

Po zamrzlé vodní hladině. Vodní plocha nemůže být používána k pozemní dopravě soustavně, nesplňuje tedy zjevně parametry účelové komunikace. Pozemky pod vodní hladinou nelze považovat za pozemky určené k provozu motorových vozidel.
Ve vojenských újezdech. Vjezd je zakázán do vojenského újezdu a podobných území podléhajících zvláštnímu ochrannému režimu.

Na cyklotrasách. Vjezd může být zakázán i na cyklostezku nebo cyklotrasu.
V oborách a bažantnicích. I když jsou umístěny mimo les.

V případě umístění dopravní značky zákaz vjezdu. Vjezd je zakázán na každou účelovou komunikaci, pokud je označena dopravní značkou zákaz vjezdu nebo překážkou (závorou, branou).



Jak poznat lesní cestu, tj. účelovou komunikaci na pozemcích určených k pěstování lesa?

Lze předpokládat, že každá, především nezpevněná cesta vedoucí přes nebo po okraji lesa, paseky či mlází, vede po lesních pozemcích. Naopak, cesta, která „vede lesem“, ale leží na jiném než lesním pozemku, není zákazem vyplývajícím z lesního zákona dotčena (mohou platit jiná omezení). Druh pozemku lze zjistit nahlédnutím do katastru, znáte-li parcelní čísla, nebo k jejich zjištění použít tuto aplikaci (zatrhnout box Pozemkový katastr). Připomínáme také zákon č. 449/2001 Sb. , o myslivosti, který zakazuje plašit zvěř (v našem případě rychlou jízdou a nadměrným hlukem).

Zdroj



Aha, takže než někam vyjedu, musím si zajít na úřad a prohledat katastr zda náhodou v mé trase není nějakej pozemek určený k plnění funkce lesa? To je strašnej nesmysl.
Buď je tam zákaz vjezdu nebo není. Od toho dopravní značky snad jsou ne?
A termín "lze předpokládat" nikde neobstojí. To taky můžu říct že jsem předpokládal že tady ten bordel nemůže být les, neb o les je třeba se dle zákona o lesích náležitě starat.

(reakce na) Tak jsem se přesvědčil jaký jsou lesáci frajeři

13.4.2016 v 21:42 | Nahoru | #3
Slam> Tvůj zdroj (i přesto, že jsme na něj společně všichni dobrovolně přispěli prostřednictvím EU) uvádí nepravdivé tendenční informace. Situace je dobře rozebrána již i na wikipedii (pro první nástřel): https://cs.wikipedi...iki/Lesn%C3%AD_cesta

Dále lze podrobněji prostudovat velmi známý judikát 33 Odo 449/2005 zde: http://kraken.slv.cz/33Odo449/2005 , který, jak Prakarr uvádí, dává přednost zákona opravím: 13/1997 Sb. Zákon o pozemních komunikacích (nikoli ... provozu na ...) před zákonem speciálním, neboť (budu citovat): "Lesní zákon pak vůbec neupravuje problematiku provozu na komunikacích, které se nacházejí na lesních pozemcích. Je tedy zřejmé, že oba tyto předpisy obstojí vedle sebe. To ostatně potvrzuje jak znění § 7 odst. 1 zákona o pozemních komunikacích, který výslovně řadí mezi účelové komunikace komunikaci sloužící k obhospodařování lesních pozemků, tak i znění § 3 odst. 1 písm. b) lesního zákona, podle něhož mohou být mezi pozemky určené k plnění funkcí lesa zařazeny i zpevněné lesní cesty. Pokud tedy zpevněná lesní cesta na pozemku určeném k plnění funkcí lesa vykazuje současně znaky účelové komunikace podle § 7 odst. 1 zákona o pozemních komunikacích, podléhá stejně jako ostatní účelové komunikace režimu tohoto zákona, včetně § 19 odst. 1 upravujícího tzv. obecné užívání pozemních komunikací."

Lesní zákon pak jednoznačně v § 20 uvádí:
Zákaz některých činností v lesích
(1) V lesích je zakázáno
a) rušit klid a ticho, ... tedy o co jde - pokud používám homologovaný výfuk, smím na účelovou komunikaci, stejně jako lesák s 2t pilou do lesa pro účely plnění atd.
b) provádět terénní úpravy, narušovat půdní kryt, budovat chodníky, stavět oplocení a jiné objekty, ... tedy neprovádět motocross, jde o erozi
g) jezdit a stát s motorovými vozidly, ... opět v lese, sporná je ale komunikace, která je sice součástí lesa, ale já mám přímo právo dle 13/1997 Sb. ji užívat
j) mimo lesní cesty a vyznačené trasy jezdit na kole, na koni, na lyžích nebo na saních, ... takže jsem na tom stejně jako cyklista nebo cowboy (sníh už zrušili) a to by tábor ekoteroristů mohlo rozdělit, zbydou jen ekoteroristi chodci

Zopakujme si tedy pravidla: Enduro s TP a SPZ, homo výfuk, nic nerozrývat, nikoho neohrozit a radši ani neomezit, neopouštět účelové komunikace (v ČR nejsou omezeny povrchem či minimální šířkou nýbrž účelem de facto vedou ze silnice na pole, do lesa nebo k nemovitosti, a kdo říká, že tam se nejezdí jednostopým vozidlem 8). A pokud se už s někým musím bavit, tak upozornit, že Nejvyšší soud už tuto spornou situaci řešil (vozte třeba výtisk 33 Odo 449/2005 viz výše) a ať se na nějaké www keci vyserou. Pokud jsou vlastníci, ať dle 13/1997 Sb. §7 (1) požádají PČR o značku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist